သတင္း

ပဝါရဏာအေျကာင္းသိေကာင္းစရာ

( သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ အထူးေဆာင္းပါးအျဖစ္ ပဝါရဏာအေျကာင္းသိေကာင္းစရာ ေရးဖို႔စိတ္ကူးေပၚစဥ္မွာပဲ တပည့္အရွင္ေသာပါက အေကာင့္မွ ႐ြာမဆရာေတာ္ျကီးေဆာင္းပါး ဖတ္လိုက္ရလို႔ မေရးျဖစ္ေတာ့ဘဲ ရြာမဆရာေတာ္ျကီးေဆာင္းပါးကုိသာ ျပန္လည္မွ်ေဝလိုက္ရေျကာင္းပါ။)
========================
ပဝါရဏာ ဟူသည္

မိမိအေပၚအျပစ္ရွိက ေျပာဆုိဆုံးမႏုိင္ရန္ အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္ၾကားထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆုိဆုံးမ ေထာက္ျပႏုိင္ရန္ ဖိတ္ၾကားသည့္ပြဲကုိ ပဝါရဏာပြဲဟုေခၚသည္။

သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔၌ အဆုိပါ ပဝါရဏာပြဲ မျဖစ္မေနျပဳလုပ္ၾကရန္ ျမတ္ဗုဒၶပညတ္ထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔သည္ မဟာပဝါရဏာေန႔လည္းျဖစ္သည္။

ယင္းသည့္ မဟာပဝါရဏာေန႔၌ သိကၡာဝါအႀကီးဆုံးမွစ၍ အငယ္ဆုံးရဟန္းတုိင္ေအာင္ မည္သူမဆုိ ႏႈတ္ျဖင့္ ရြတ္ဆုိဖိတ္ၾကားၾကသည္။

ဗုဒၶအလုိက် ဖိတ္ၾကားပုံ စကားရပ္

သံဃံ ဘေႏၲ ပဝါေရမိ ဒိ႒န ဝါ သုေတန ဝါ ပရိ သကၤာယ ဝါ၊ဝဒႏဳၲ မံ အာယသၼေႏၲာ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ၊ ပႆေႏာၲ ပဋိကရိႆမိ (ဝ-ိ ၃၊ ၂၂၃)

အရွင္သူျမတ္တို႔ဘုရား၊ တပည္႔ေတာ္အေပၚ ျမင္၍ျဖစ္ေစ၊ ၾကား၍ျဖစ္ေစ၊ ယံုမွားသံသယရွိ၍ျဖစ္ေစ လိုအပ္သလို ေျပာဆိုဆံုးမႏိုင္ရန္ တပည္႔ေတာ္ သံဃာေတာ္ကို ဖိတ္ၾကား(အပ္ႏွံ)ပါသည္ဘုရား။

အရွင္ျမတ္တို႔သည္ တပည္႔ေတာ္ကို အစဥ္သနားေစာင္႔ေရွာက္ေသာအားျဖင္႔ ေျပာဆိုဆံုးမၾကပါကုန္ဘုရား။ တပည္႔ေတာ္ အရွင္ဘုရားတို႔ေျပာသည္႕အတိုင္း (နားလည္လက္ခံ သေဘာေပါက္ၿပီး) အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ကုစားပါမည္။ လိုက္နာက်င္႔သံုးပါမည္ဘုရား။

ေအာက္လက္ငယ္သားကုိ မဆုိထားႏွင့္ မေထရ္ႀကီးကစ၍ စံျပအျဖစ္ျဖင့္ ေရွးဦးစြာ မိမိကုိယ္ကုိ သံဃာအား အပ္ႏွံရသည္။ ဖိတ္မႏၲကျပဳရသည္။ ပဝါရဏာသည္ ဗုဒၶအလုိက် အႏႈိင္းမဲ့ဒီမုိကေရစီစနစ္ျဖစ္သည္။

သံဃာ့ကံမွန္သမွ် ဒီမုိကေရစီစနစ္ျဖင့္သာ က်င့္သုံးေဆာင္ရြက္ၾကရသည္။

ယခုေခတ္ အခ်ိဳ႕ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္
ျပည္သူ႔ထံမွ ဆႏၵမဲခံယူစဥ္က
ျပည္သူ႔အသံကုိ နားေထာင္မည္၊ တရားဥပေဒစုိမုိးေအာင္လုပ္မည္၊
ျပည္သူ႔ဘဝ ေကာင္းစားေအာင္လုပ္မည္၊ ျပည္သူကမႀကိဳက္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္းဆင္းေပးမည္ဟု အာမခံခဲ့ေသာ္လည္း ရာထူးအာဏာရလာေသာအခါ အဆုိပါ အာမခံခ်က္မ်ား ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိေတာ့။

အေျပာ၊ အလုပ္ ညီပါေစ

ေျပာၿပီးသည့္စကားအတုိင္း ျပဳလုပ္သူကုိ ယထာဝါဒီ၊ တထာကာရီ အေျပာႏွင္႔အလုပ္ ညီသူဟု ဘုရားေဟာ ေဒသနာမ်ား၌ ဆုိသည္။

ထုိသူမ်ိဳးကုိလူႀကီးလူေကာင္းပီသသူဟု ဆုိရမည္။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဒီပကၤရာျမတ္ဗုဒၶထံမွ ဘုရားျဖစ္မည့္သူျဖစ္ေၾကာင္း ဗ်ာဒိတ္ရခ်ိန္မွာပင္ -ဗုေဒၶါ ေဗာေဓယ်ံ- ငါသိလွ်င္ သတၲဝါေတြကုိလည္း သိေအာင္လုပ္ေပးမည္။

တိေဏၰာ တာေရယ်ံ- ငါကူးေျမာက္ၿပီးလွ်င္ သတၱဝါေတြကုိလည္း ကူးေျမာက္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးမည္။

မုေတၱာ ေမာေစယ်ံ- ငါလြတ္ေျမာက္လွ်င္ သတၱဝါေတြကုိလည္း လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေပးမည္ ဟု ႀကံဳးဝါးခဲ့သည္။

ၾကံဳးဝါးသည့္အတုိင္းလည္း ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ခ်ိန္မွစ၍ သူေျပာခဲ့သည့္အတုိင္း ေဝေနယ်တုိ႔အတြက္ လုပ္ေပးသြားသည္။

ျမတ္ဗုဒၶသာမဟုတ္ အရိယာအစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားႏွင့္တကြ လူႀကီးလူေကာင္းပီသသူတုိင္း ေျပာထားသည့္အတုိင္း လုပ္ေပးေလ့ရွိၾကသည္။ လူႀကီးလူေကာင္း မပီသသူမ်ားကေတာ့ ေျပာသာေျပာၿပီး ေျပာသည့္အတုိင္း မလုပ္ၾက။

ထုိသူမ်ားကုိ လူေပါႀကီး၊ လူညာႀကီး၊ လူလိမ္ႀကီးဟု ေျပာေလ့ရွိသည္။

မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက သူ၏ မဟာဗုဒၶဝင္နိဂုံး၌ – မလုပ္ မေျပာ၊ လုပ္မွ ေျပာ၊ သေဘာစင္လွေစ။
အေျပာသာခ်ဲ႔၊ အလုပ္မဲ႕၊ ကဲ႕ရဲ႕မလြတ္ေပ။ ဟု မိန္႔ဆုိထားသည္။

ပဝါရဏာကုိ ပညတ္ခဲ့ေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လူသားတုိင္းသည္ အမွားႏွင့္ မကင္းႏုိင္ၾက။ အမွားရွိလွ်င္ ေထာက္ျပေဝဖန္ဖုိ႔ႏွင့္ မမွားေစကာမူ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ မိမိ၏ အျပဳအမူေၾကာင့္ တစ္ဖက္သားထိခုိက္နစ္နာမႈရွိသည္မ်ားကိုလည္း
ေထာက္ျပေဝဖန္ဖုိ႔ ျဖစ္သည္။

ဒါဟာ အဆင့္ျမင့္ေသာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈကုိလည္း ေဖာ္ၫႊန္းသည္။ ယဥ္ေက်းသူတုိင္းသည္ မိမိအတြက္ သူတစ္ပါးထိခုိက္နစ္နာမွာစုိး၍ ဝမ္းနည္းပါသည္၊ေတာင္းပန္ပါသည္၊ Sorry ပါဟု ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။

မိမိအျပစ္ရွိကေထာက္ျပေဝဖန္ဖုိ႔ တစ္ဖက္သားကုိ ဖိတ္ၾကားထားျခင္း၊ အသိေပးထားျခင္း၊ လမ္းဖြင့္ေပးထားျခင္းသည္ ဒီမုိကေရစီက်ေသာ သူေတာ္ေကာင္းလုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။

အမွန္တကယ္ေတာ့ မိမိလုိအပ္ခ်က္ကုိ ေထာက္ျပေဝဖန္ေပးျခင္းသည္ မိမိအက်ိဳးအတြက္ မိမိကုိ ကူညီျခင္းတစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။

ျမတ္ဗုဒၶကလည္း ဓမၼပဒေဒသနာ၌ ဤသို႔ေဟာၾကားထားသည္။ (ဓမၼပဒဂါထာ- ၇၆)

မိမိအျပစ္ ေထာက္ျပေဝဖန္သူကုိ မိမိအတြက္ ေရႊအုိး ၫႊန္ျပသူအျဖစ္ မွတ္ယူရမည္။

ႏွိပ္ကြပ္ေျပာဆုိသင္႔သည္ကုိ ႏွိပ္ကြပ္ေျပာဆုိေလ႔ရွိေသာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းကုိ မွီဝဲဆည္းကပ္ရမည္။

ထုိသူမ်ိဳးကုိ မီွဝဲဆည္းကပ္ျခင္းေၾကာင္႕ ခ်ီးမြမ္းထုိက္သူသာျဖစ္မည္။ ဘယ္ေတာ႔မွ ယုတ္ညံ႔သူမျဖစ္ႏုိင္။

ႀကီးပြါးတုိးတက္လုိသူတုိင္းသည္ မိမိ၏ လုိအပ္ခ်က္အတြက္ ေထာက္ျပေဝဖန္သူကုိ လက္ခံႀကိဳဆုိရမည္သာျဖစ္သည္။

လက္ခံမႀကိဳဆုိႏုိင္သူသည္ ႀကီးပြားတုိးတက္သူမျဖစ္ႏုိင္၊ ရဟန္းသံဃာမ်ား ပဝါရဏာျပဳျခင္းသည္ မိမိကုိယ္တုိင္က ႀကိဳတင္၍ တပည္႔ေတာ္အေပၚ ျမင္၍ျဖစ္ေစ၊ၾကား၍ျဖစ္ေစ၊
ယံုမွားသံသယရွိ၍ျဖစ္ေစ လိုအပ္သလို ေျပာဆိုဆံုးမႏိုင္ရန္ တပည္႔ေတာ္သံဃာေတာ္ကို ဖိတ္ၾကား(အပ္ႏံွ)ပါသည္ဘုရား။

အရွင္ျမတ္တို႔သည္ တပည္႔ေတာ္ကို အစဥ္သနားေစာင္႔ေရွာက္ေသာအားျဖင္႕ ေျပာဆိုဆံုးမၾကပါကုန္ဘုရား-ဟု ဖိတ္ၾကားထားျခင္းျဖစ္သည္။ အလြန္သူေတာ္ေကာင္းဆန္သည့္ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။

ျမတ္ဗုဒၶအလုိက် လုပ္ရပ္လည္းျဖစ္သည္။ ဒီမုိကေရစီဝါဒ လက္ေတြ႕က်င့္သုံးျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

ဒီမုိကေရစီသမားဟု အမည္ခံၿပီး သူတစ္ပါးေထာက္ျပေဝဖန္သည္ကုိ၊ ဆႏၵျပသည္ကုိ လက္မခံႏုိင္သူသည္ နာမည္ႏွင့္ လုပ္ရပ္ မဟပ္ေသာသူသာျဖစ္မည္။

သကတၳေၾကာင္႕၊ ရေသာပညတ္၊သကတ္ေပ်ာက္လ်က္၊ မည္မပ်က္သည္၊ မွတ္ေလာ႕ အတြင္႐ုဠႇီတည္း-ဟု ေရွးပညာရွင္မ်ား မိန္႔ဆုိထားသည္။

ယေန႔ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တုိးတက္ႀကီးပြားလုိလွ်င္ ပဝါရဏာေဒသနာလာသည့္အတုိင္း မလြဲမေသြလုိက္နာ က်င့္သုံးဖုိ႔လုိေပမည္။ ေထာက္ျပေဝဖန္သူကလည္း
အျပဳသေဘာျဖင့္ ေထာက္ျပရမည္။
ေဝဖန္ရမည္။ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ရမည္။ ေဝဖန္ခံရသူကလည္း မိမိက မွန္တာလုပ္ဖုိ႔သာလုိသည္။
ေထာက္ျပေဝဖန္ခံရမည္ကုိ ဆႏၵျပခံရမည္ကုိ ေၾကာက္စရာမလုိ၊ ကုိယ္ေကာင္းလွ်င္ ေခါင္းမေရြ႕ဆုိသည့္အတုိင္း ႀကံ့ႀကံ့ခံႏုိင္ရမည္။ ဝတ္စားေနထုိင္ ရန္ခပ္သိမ္း၊ စိတ္ကုိခ်ဳပ္ထိန္းသည္းခံေလ-ဆုိေသာ ခႏၲီမဂၤလာ၊ေလာကဓံႀကံဳ မၿဖံဳတမ္းေပါ႕၊ မတုန္စမ္းနဲ႔ စိတ္ခုိင္ေလ-ဟူေသာ ဖု႒ႆေလာကဓေမၼဟိမဂၤလာႏွင့္လည္း ျပည့္စုံဖုိ႔လုိေပမည္။

ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီျဖစ္ေစ၊NLD ပါတီျဖစ္ေစ မည္သူမဆုိ ေထာက္ျပေဝဖန္တာကုိ အမုန္းစကားထင္ၿပီး ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ျဖင့္ အေျမႇာက္သာႀကိဳက္ေနလွ်င္ေတာ့ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် တုိးတက္ႀကီးပြားမည္မဟုတ္။

မိမိလည္း တုိးတက္ႀကီးပြားမည္မဟုတ္။ ႏုိင္ငံလည္း တုိးတက္ႀကီးပြားမည္မဟုတ္။

ယေန႔ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ညီၫြတ္ၾကဖုိ႔၊ ေသြးစည္းၾကဖုိ႔၊ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ၾကဖုိ႔ လုိေနေပၿပီ။ ေစာင္႔ေလမ်ိဳးႏြယ္၊ ဝတ္ငါးသြယ္၊က်င႔္ဖြယ္ သားတုိ႔တာ-ဆုိသည့္အတုိင္း ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိင္း ကုိယ့္လူမ်ိဳး ကုိယ့္ဘာသာ ကုိယ့္သာသနာကုိ ဝုိင္းဝန္းကာကြယ္ၾကဖုိ႔ မလြဲမေသြ လုိအပ္ေနေပၿပီ။

ျမန္မာ့ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ႀကီးပြားတုိးတက္သည္ကုိ မလုိလားၾကကုန္ေသာ ဘာသာျခား၊ လူမ်ိဳးျခားမ်ားကေတာ့ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းႀကီးကုိ ေသြးခြဲသင့္လွ်င္ ေသြးခြဲမည္၊ သိမ္းသြင္းသင့္လွ်င္ သိမ္းသြင္းမည္၊ တစ္ဖက္ရန္သူ၏ ေျခာက္မႈ၊
ေျမႇာက္မႈကုိ ၾကံ့ၾကံ့ခံၿပီး အခ်င္းခ်င္း ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ျမန္မာ့အေရး ေဆာင္ရြက္ၾကပါဟု
တုိက္တြန္းရင္း ပဝါရဏာ သိစရာ ေဆာင္းပါးကုိ အဆုံးသတ္အပ္ပါသတည္း။

အရွင္တိေလာကာဘိဝံသ (အင္းစိန္)
ရြာမပရိယတၲိစာသင္တုိက္။ သာကီေသြးဂ်ာနယ္အတြဲ(၄)အမွတ္(၉)

Credit to>>
မ.ဘ.သ-ဗဟို Online Media

════════════