သတင္းအင္တာဗ်ဴး

ရွိခုိးထုိက္တဲ့ေစတီေတာ္ကုိ ရွိခုိးေနတာ ျပႆနာမဟုတ္ေပမယ့္ ေတာင္ပုိ႔ႀကီးကုိ ရွိခုိးေနတာကုိ ျမင္ပါလ်က္ ဒါဟာ ေတာင္ပုိ႔ႀကီးပါလုိ႔ မေျပာဘူဆိုရင္ ကုိယ္က သမုိင္းကုိ သစၥာေဖာက္သလုိ ျဖစ္သြားမွာေပါ့ (အပုိင္း-၂ နိဂုံး)

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)

ေမး – ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမးခြင့္ျပဳပါဘုရား။ ဒီ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ၤေခနဘသသု စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေနခ်င္တယ္လို႔ ေရးထားတာေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား၊ ဆိုေတာ့ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ဘယ္အရာေတြက အရွင္ဘုရားကို ေလးလံေစပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – တကယ္တမ္းေျပာရရင္ေတာ့ ဦးဇင္းက မနက္လင္းတာနဲ႔တန္းၿပီး အမ်ိဳးသားေရးဆိုတဲ့ တာ၀န္ႀကီးကို ထမ္းေဆာင္ၿပီးသားျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္၊ ဒါ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွတာ၀န္ေပးတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တာ၀န္သိ စိတ္ဓာတ္နဲ႔တင္ ကိုယ္က မျဖစ္မေနထမ္းေဆာင္ေနတဲ့သေဘာသက္ေရာက္ေနတာေပါ့။ ေနာက္ ညဆိုလည္း ညဥ့္နက္တဲ့အထိ ေနတာေတြကမ်ားတယ္ေလ။ အဲေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္ေတြက ဦးဇင္းအေပၚမွာ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးႀကီးလုိ အၿမဲတန္းပိေနတာေပါ့။

ဟိုအရင္တုန္းကေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ေက်ာင္းတိုက္ထဲမွာ ပန္းၿခံေသးေသးေလးရွိတယ္၊ အဲဒီ ပန္းၿခံေလးကို သြားၿပီး ပ႒ာန္းေတြဘာေတြရြတ္၊ ေလညွင္းေလးဘာေလးခံၿပီးဂုဏ္ေတာ္ေလးဘာေလးပြားၿပီး တရားအာ႐ုံယူျပီး အပန္းေျဖေလ့ရွိတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီကို သြားတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ဖုန္းေတြဘာေတြလည္းအကုန္ထားခဲ့ၿပီး ဧရိယာျပင္ပေနရာမ်ိဳးမွာ အနားယူသလိုမ်ိဳးလုပ္တာေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းမွာက အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္ေတြပိေနေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း သူမ်ားေတြတင္ခ်င္သလို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလး တင္ခ်င္တဲ့စိတ္ကေလး ရွိတာေပါ့ေနာ္။

ေမး – ဆိုရွယ္မီဒီယာေပၚမွာ အတိုအစေလးေတြနဲ႔ မထိခလုတ္ ထိခလုတ္ေရးတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အရွင္ဘုရားကို ေ၀ဖန္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္ဘုရား။ ဆိုလိုတာက အဲဒီေရးတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆိုးက်ိဳးနဲ႔ေကာင္းက်ိဳး ဘယ္အရာက ပိုမ်ားေစမလဲဘုရား။

ေျဖ – ေရးရျခငး္အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ တစ္၊ မဘသအဖြဲ႕အစည္းႀကီးကိုျဖစ္ေစ၊ ေထရ္ႀကီး၀ါႀကီးဆရာေတာ္ႀကီးေတြကိုျဖစ္ေစ ႏုိင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းက တအားထိုးႏွက္လာတဲ့အခါက်မွ ဦးဇင္းက တံု႔ျပန္ၿပီး ေရးတာမ်ားပါတယ္။ အဲဒါက တစ္ခ်က္ေပါ့။ ႏွစ္အခ်က္ကေတာ့ အတိုအထြာေလးေတြ ေန႔စဥ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရးတဲ့အခါမွာ ႏုိင္ငံေရးသင္တန္းတစ္ခုလို
အျမင္ေတြရွင္သန္သြားတာေတြ႕ရတာေပါ့။ ႏုိင္ငံေရးသင္တန္းကို တကူးတကပို႔ခ်စရာမလိုေတာ့ဘဲနဲ႔ ဒီအဆိုအမိန္႔ေလးေတြ၊ ဒႆနအေတြးအေခၚေလးေတြ ဖတ္ရတာနဲ႔တင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္၀င္စားလာေအာင္ စြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ေရးျပတာေပါ့ေနာ္။

ရွိခိုးထိုက္တဲ့ေစတီေတာ္ကို ရွိခိုးေနတာ ျပႆနာမဟုတ္ေပမယ့္ ေတာင္ပို႔ႀကီးကို ရွိ္ခိုးေနတာကို ျမင္ပါလ်က္ ဒါဟာေတာင္ပို႔ႀကီးပါလို႔မေျပာဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ကိုယ္က သမုိင္းကို သစၥာေဖာက္သလို ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ အဲေတာ့ ေတာင္ပို႔ႀကီးမွန္းသိေအာင္ေတာ့ မၾကာမၾကာ ေျပာေပးေနရတာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ ဆိုလို႔ေတာ့ ကိုးကြယ္မႈ မွားရင္ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေမွာက္မွားမွာေလ။

လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔တာလည္း ရွိပါတယ္။  နဖူးစြန္းနဲ႔၊ ဒူးပြန္းခံကာ ကိုးကြယ္ပါလဲ၊ ဆရာလြဲက ငရဲအပါယ္၊ အျမစ္တြယ္ ၀ဋ္ႏြယ္ရွည္လ်ားရာ .. တဲ့။ နဖူးတို႔ ဒူးတို႔ ဘယ္ေလာက္အပြန္းခံၿပီး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနေန
ဆရာကိုယ္တုိင္က လြဲေနမွေတာ့ ဆရာတင္တဲ့သူကလည္း လြဲသြားတာေပါ့။ ကိုးကြယ္ရက်ိဳးမနပ္ဘဲ အခ်ီးအႏွီးျဖစ္သြားၿပီး
အဲဒီလို ကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ လိုခ်င္တာကတျခား ရရွိတာက တျခားျဖစ္သြားတာေပါ့။ အဲဒါကေတာ့ ဘာသာေရးနယ္ပယ္မွာေျပာတာေပါ့။

ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း အဲဒီအတုိင္းပဲ၊ ဘုရားလို ကိုးကြယ္တယ္တာေတြရွိတယ္။ တကယ္ကိုးကြယ္ထိုက္တဲ့အရည္အခ်င္းရွိတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သာဓုေခၚရမွာ၊ ခ်ီးက်ဴးရမွာေပါ့ေနာ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ တစ္ကမၻာလံုးက ၀ိုင္းေလွာ္လို႔သာ ဒီေနရာေရာက္ေနတာ၊ သူ႕မွာ ပင္ကိုယ္အရည္အခ်င္းက ခ်ိဳ႕ငဲ့ရွာတယ္။

ပင္ကိုယ္အရည္အခ်င္းမရွိတဲ့အေၾကာင္းလည္း ႏွစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းထဲက စီးပြားေရးလူမႈေရးေတြက သက္ေသျပေနတယ္ေလ။ အဲဒါမ်ိဳးကို ဦးဇင္းတို႔က သတိထားေစခ်င္တယ္၊ ဂရုစိုက္ေစခ်င္တယ္၊ ျပည္သူရဲ႕အက်ိဳးကို ေရွးရႈၿပီးေတာ့ ဖြတ္အႀကိမ္ႀကိမ္၀င္ထြက္ေနပါလ်က္နဲ႔ ဘုရားပါ၊ ဘုရားပါလို႔ ေလာ္ဘီမလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ယူဆတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျပည္သူေတြကို ငဲ့ညွာပါ။ ေတာင္ပို႔ႀကီးကို စြတ္မကိုးကြယ္ပါနဲ႔လို႔ေရးတာ ခံရတဲ့သူကေတာ့ မသက္သာဘူးေပါ့ေနာ္။ သူတို႔က မသက္သာသလိုကိုယ္လည္း အဆဲခံရတာ မသက္သာဘူးေပါ့ေနာ့။ အဲဒီလိုမသက္သာမွန္း သိသိႀကီးနဲ႔ ဘာလို႔ေရးလဲ၊ အဆဲခံၿခ်င္လို႔ေရးတာလားဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူးေလ။ တာ၀န္သိသံဃာတစ္ပါးအေနနဲ႔ဒီလိုေရးမွ ျပည္သူေတြ သတိထားမိမွာမို႔ ဒီလိုေရးရတာေပါ့ေနာ့။

ေမး- ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ မဘသအေၾကာင္းေပါ့ဘုရား။ မဘသက ရခိုင္၊ ကရင္နဲ႔ မႏၱေလးတို႔မွာဆက္ရွိေနေသးတယ္ဆိုေတာ့ ခုလက္ရွိ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ မဘသက ဘယ္လိုအခန္းက႑မွာရွိေနပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – မဘသက ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ေတာ့ မဆုိင္ေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။ မဘသက အမ်ိဳးသားေရးဘက္မွာပဲ အၿမဲတမ္းရွိေနတာေပါ့။ ႏုိင္ငံေရးထဲကို ဆြဲသြင္းခ်င္ရင္ေတာ့ သြင္းၾကေပါ့။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ မဘသသမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး စတင္တည္ေထာင္ခ်ိန္ကေန အခုအခ်ိန္ထိ မဘသဟာ အမ်ိဳးသားေရးအဖဲြ႕အစည္းႀကီးသာျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းႀကီးမဟုတ္ဘူး။

မဘသကို အတုိက္အခံလို ယူဆေနတဲ့သူေတြကလည္းပဲ အထင္အျမင္လႊဲမွားၿပီး ယူဆေနတာလို႔ ေျပာရမွာ။ အဲဒါဆိုရင္ မဘသ အလိုလိုအတိုက္အခံဘာလို႔ျဖစ္ေနသလဲလို႔ေမးရင္ ဒီအစိုးရက အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အာမခံခ်က္မေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီအစိုးရထံမွာ အမ်ိဳးသားေရးအာမခံခ်က္ရေအာင္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပရင္းနဲ႔ပဲ မဘသဟာ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းႀကီးအျဖစ္ ကမၻာႀကီးက ထင္ျမင္ယူဆသြားၾကတာေပါ့ေနာ္။

ေမး- ဒီတစ္ပတ္အတြက္အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြအတြက္ ၾသ၀ါဒစကားေလးမိန္႔ေပးပါဦးဘုရား။

ေျဖ – အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကို ေျပာခ်င္တာေပါ့ေနာ္။ ႀကိဳးတန္းေပၚလမ္းေလွ်ာက္ေနရတဲ့အခ်ိန္ကို ေရာက္ေနတာေပါ့ေနာ္။ အဲေတာ့ ဘယ္ဘက္ကိုယိမ္းလဲ ျပဳတ္ၾကမွာပဲ၊ ညာဘက္ကိုယိမ္းလည္း ျပဳတ္ၾကမွာပဲ၊ ဒီ အလည္တည့္တည့္မွာေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ ကိုယ္လိုရာပန္းတုိင္ ေရာက္ဖို႔အတြက္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီလို ကိုယ့္ကို္ကိုယ္ထိန္းေက်ာင္းတယ္ဆိုတာကေတာ့ တစ္၊ အေနအထိုင္ေပၚမွာလည္း မူတည္တာေပါ့ေနာ္။  ႏွစ္၊ ခံယူခ်က္ေတြ ရပ္တည္ခ်က္ေတြမွာလည္း မူတည္တာေပါ့။ မိမိရဲ႕ခံယူခ်က္ မိမိရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ေတြနဲ႔အညီ မိမိအေနအထိုင္ကိုေစာင့္ထိန္းၿပီးေတာ့ လိုရာပန္းတုိင္ေရာက္ေအာင္ သတိ၀ီရယနဲ႔ခ်ီတက္ပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းသာ-ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။