အင္တာဗ်ဴး

“အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို ပစ္ပယ္မွာလား။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို တိုင္းျပည္မွာရွင္သန္ခြင့္ေပးမွာလား”

 “အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို  ပစ္ပယ္မွာလား။  အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို  တိုင္းျပည္မွာရွင္သန္ခြင့္ေပးမွာလား”

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး၊ ျပည္ခ်စ္သားဂ်ာနယ္အတြဲ(၂)အမွတ္(၂၀) 28.6.2019)

==========================================

ၿငိမ္း- အာဏာစက္နဲ႔ ဓမၼစက္ကိစၥေပါ့ဘုရား၊ အာဏာ စက္နဲ႔ အေရးယူၿပီးမွ ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူမယ္၊ ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူၿပီးမွ အာဏာစက္နဲ႔ အေရးယူမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာေနၾကတဲ့ကိစၥေပါ့ဘုရား။ အခု အခ်ိန္မွာ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ အရွင္ဘုရား ဘာ ဆက္လုပ္မယ္လို႔မ်ား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားပါ သလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- သူတို႔ကေတာ့ အာဏာစက္နဲ႔အေရးယူၿပီးမွ ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူလို႔ရတယ္လို႔ ေျပာေနတာေပါ့။  ဦးဇင္းအျမင္ကေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုး အေရးယူရမယ့္ အမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးေပါ့။  ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဓမၼစက္နဲ႔ပဲ အေရးယူရမွာ။ ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူ ၿပီးမွ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္က်ဴးလြန္မွ၊ ေျပာမရ ဆိုမရျဖစ္မွ  အာဏာစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္ရမွာေပါ့။ အာဏာစက္က ဓမၼစက္ကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး တန္းတရား စြဲလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေနာက္တြန္႔သြားတာေပါ့။ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ဦးဇင္းမွာကေတာ့ အစီအစဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။

ၿငိမ္း- ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ အက်ိဳး ေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲစႏိၵမာဘိဝံသနဲ႔ ၇ ီေပ် က လုပ္တဲ့အင္တာဗ်ဴးမွာဆရာေတာ္ႀကီးက မိခင္တိုက္ျဖစ္တဲ့ မစိုးရိမ္ကဆံုးမတာမ်ိဳးလုပ္သင့္ တယ္၊ ေနာက္ သက္ဆုိင္ရာ တိုင္းမဟနေတြက ေခၚၿပီး ဆံုးမတာမ်ိဳးေတြ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ေျပာထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဒါက ဥပေဒအရကို အသင့္ေတာ္ဆံုးလမ္းေၾကာင္း ကို ေရြးေပးလိုက္တာပဲေလ။  အဲဒီအတြက္လည္း ဓမၼစက္နဲ႔သြားဖို႔ဆိုၿပီး ရန္ကုန္တိုင္းသံဃနာယကကို မဟနကလႊဲၿပီးသားေပါ့။ အဲဒီလိုပဲ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ မဟာနာယက ဆရာေတာ္တစ္ပါးကိုလည္းပဲ လႊဲၿပီးသားေပါ့။ အဲဒီလို ဓမၼစက္နဲ႔ ကိုင္တြယ္ဖို႔ လုပ္ေနခ်ိန္မွာပဲ အာဏာစက္က က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အစီအစဥ္ေတြက  ပ်က္ေတာ့ ပ်က္သြားတာမဟုတ္ဘူးေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ရပ္သြားတာေပါ့။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားအတြက္လုပ္တဲ့ ဆုေတာင္းပြဲ ေတြကလည္း ဆက္ရွိေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အရွင္ဘုရားက ဠဳ မွာ ဗီဒီယိုဖိုင္ေတြတင္တာ လည္း ၁၄ ႀကိမ္ထိ ရွိသြားၿပီေပါ့ဘုရား။  အရွင္ ဘုရား အခုလိုတိမ္းေရွာင္ေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ထဲေရးကို အျပစ္တင္ေနၾကတာေတြကိုလည္း မီဒီယာေတြမွာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားနဲ႔ ျပည္ထဲေရး အခ်ိတ္အဆက္ေတြရွိၿပီး လြတ္ေျမာက္ ေနတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ပဲ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ တိမ္းေရွာင္ေနႏုိင္တာလား။ အဲဒါေလးသိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

ဆရာေတာ္- အဓိကတရားခံကေတာ့ ဧည့္စားရင္းဥပေဒ ဖ်က္သိမ္းလိုက္တဲ့သူေတြရဲ႕ အျပစ္ပဲေလ။ ဧည့္စာရင္း တုိင္စရာ မလိုဘူး၊ ဧည့္စာရင္းစစ္ခြင့္ လည္းမရွိဘူးဆိုေတာ့ ဘယ္အိမ္ဝင္ေနေနရတဲ့ ေခတ္အခါ ျဖစ္ေနတာေပါ့။

ရဲတပ္ဖြဲ႕ကို  အျပစ္ပံုမခ်ပါနဲ႔။ ရဲတပ္ဖြဲ႕က ေနာက္ေယာင္ခံၿပီးေတာ့လည္းလိုက္ခြင့္မရွိဘူး။  ၿပီးေတာ့  ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ ေနတယ္၊ ဧည့္ စာရင္း တုိင္စရာ မလိုတဲ့အတြက္ ရဲတပ္ဖြဲ႕က ရွာလို႔မရဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကို အျပစ္ပံုခ်လို႔ မရပါဘူး။ ေခတ္အခါကိုက ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးထားတဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ခြၽတ္ေခ်ာ္မႈ တစ္ခုလို႔ပဲ သတ္မွတ္လိုက္ပါလို႔။ အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားလို႔ လြတ္ေျမာက္ေနတယ္ဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။  တစ္ကိုယ္ေရ တစ္ကာယပါပဲလို႔။

ၿငိမ္း- ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ သာသနာေရးက ဇြန္လ  ၁၆ ရက္ေန႔ကထုတ္တဲ့ ေၾကညာခ်က္ေပါ့ ဘုရား။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဝရမ္းေျပးကို ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္လို႔ မေခၚသင့္ဘူးဆိုတဲ့ ေၾကညာခ်က္ပါဘုရား။ အရွင္ဘုရားကိုပဲ ရည္ရြယ္ၿပီး ထုတ္ပံုရပါတယ္ဘုရား။ ဒီကိစၥ အေပၚ ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- သာသနာေရးကို ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ ဝီရသူကို ေတာ္ေတာ္မုန္းတီးေနပံု ရတယ္။ ဝီရသူကို မုန္းတီးေနတဲ့သူေတြ သာသနာေရးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားပံု ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဝီရသူနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ သာသနာေရးက ေၾကညာခ်က္ေတြ ထြက္ထြက္ေနတယ္။ အခုလည္း ဒီေၾကညာခ်က္က မခံခ်င္ေအာင္စတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ထုတ္ပံုရပါတယ္။ ဦးဇင္း အျမင္အရေျပာရရင္ ဒီသာသနာေရးက ႏုိင္ငံျခားသား အႀကံေပးေတြ ေရာက္ရွိလာၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ  သာသနာေရး ဌာနက ကိုလိုနီလက္ေအာက္ က်ေရာက္သြားတဲ့ သေဘာပါပဲ။

သံဃာေတာ္ေတြကို ၁၂၄ နဲ႔ စြဲတယ္ဆုိတာ မ်ိဳးက ကိုလိုနီေခတ္ ပံုစံမ်ိဳး လုပ္တာပဲေလ။  ဝရမ္းကပ္တာတို႔၊ ေနာက္အခုလုိ ပရမ္းပတာႏုိင္တဲ့ ေၾကညာခ်က္ေတြထုတ္တာတို႔ ဒါေတြအကုန္လံုး က ကိုလိုနီစ႐ိုက္ေတြပါ။

ၿငိမ္း- ဒီႏွစ္ မဘသ ၾသဝါဒခံယူပြဲက ထုတ္ျပန္တဲ့ ေၾကညာခ်က္မွာ အရွင္ဘုရားကို တရားစြဲတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့တာေတြ႕ရပါတယ္။ အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွားမႈမွာ ပါဝင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြကို တစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ ဖမ္းေနတာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘာမ်ား မိန္႔ခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။

ဆရာေတာ္- စစ္အစိုးရ လက္ထက္တုန္းကလည္း အတုိက္ အခံပါတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေထာင္ထဲ သြင္းခဲ့တာပဲကိုး။ သူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူမွန္သမွ် အကုန္ေထာင္ထဲပဲ။ ဒီလိုပါပဲ။ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ ငါးပ်ံတစ္လွည့္ ဗံုလံုတစ္လွည့္ပါပဲ။ အရင္တုန္း က စစ္အာဏာရွင္ေတြ လုပ္တဲ့ဒဏ္ကို အတိုက္ အခံ ပါတီႀကီးက ခါးစီးခံရတယ္။  ဒီကေန႔လက္ရွိ အစိုးရက ေပးတဲ့ဒုကၡကို မဘသ ခါးစည္းခံေနရ တာေပါ့။

ၿငိမ္း- မဘသက ထုတ္ျပန္တဲ့ေၾကညာခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြေႏြးခ်င္တာရွိရင္ ဒါမွမဟုတ္ ထပ္ျဖည့္ခ်င္တာေတြရွိရင္ ေျပာေပးပါဦး ဘုရား။

ဆရာေတာ္- မဘသေၾကညာခ်က္ကေတာ့ ျပင္ဆင္စရာလည္း မရွိ၊ ျဖည့္စြက္စရာလည္း မရွိေလာက္ေအာင္ကို ျပည့္စံုတာေပါ့ေနာ္။  ခါတိုင္းႏွစ္ေတြထက္ပိုၿပီးေတာ့ လက္သံေျပာင္တာလည္း ေတြ႕ရတာေပါ့။  သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ အေျပာင္ေျမာက္ဆံုး ေၾကညာခ်က္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ တိုင္းျပည္အေပၚထားတဲ့ ေစတနာ ေမတၱာေရာ၊  ပုဂၢိဳလ္အေပၚမွာထားတဲ့ ေစတနာ ေမတၱာေရာ အင္မတန္ေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ ေထရ္ႀကီး ဝါႀကီးဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ေပါင္းစည္းထားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- စစ္အစိုးရ လက္ထက္တုန္းကလည္းပဲ မတရား တဲ့ ပုဒ္မေတြတပ္ၿပီးေတာ့ အဖမ္းခံခဲ့ရတယ္။အခု တရားဥပေဒစိုးမုိးေရးကို ေၾ<ြကးေၾကာ္ၿပီး တက္လာတဲ့အစုိးရ၊ လူထုကေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ ထားတဲ့အစိုးရ လက္ထက္မွာလည္းပဲ  ပုဒ္မ ၁၂၄ လို ပုဒ္မမ်ိဳး အတပ္ခံရတယ္။  ဒီႏွစ္ခုက ဘယ္လုိမ်ား ျခားနားပါသလဲ ဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဘာကြာသြားသလဲဆိုေတာ့ စစ္ဖိနပ္နဲ႔ ေဒါက္ဖိနပ္ကြာသြားတာေပါ့။  စစ္ဖိနပ္ကေတာ့ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေပါ့။  ေဒါက္ဖိနပ္ကေတာ့ ခပ္စူးစူး ေပါ့။  ဒီအရသာပဲ ကြာတာပါပဲ။

ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဆုိင္းဘုတ္လွလွတပ္ ၿပီးေတာ့ ဆုိင္းဘုတ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ေၾကာက္စရာ စီမံကိန္းႀကီးေတြေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ေတြကို ႏုိင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းလို႔ ေခၚတာေပါ့။ ဥပမာ – အမ်ိဳးသားေရး မ်က္ႏွာဖံုးတပ္ထားၿပီး အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ လုပ္တာမ်ဳိး။  ဒီမိုကေရစီလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားေပမယ့္ ဒီမို ကေရစီနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ လုပ္ေနၾကတာမ်ဳိးကုိ ေျပာခ်င္တာ။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားကိစၥကုိ လူေတြအာ႐ံုစိုက္ေနခ်ိန္ မွာပဲ (၇-၆-၂ဝ၁၉)က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကုိ မဲခြဲ အတည္ျပဳခဲ့တယ္ဘုရား။ ဒီဥပေဒမွာက ေမြးစား ခြင့္ျပဳတဲ့ကေလးေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးစရာ ေတြ၊ အျငင္းပြားစရာေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးပါေန ပါတယ္ဘုရား။  ႏုိင္ငံေရးမွာ တိုက္ဆိုင္တာမရွိဘူး ဆိုေတာ့ အရွင္ဘုရားကို ဖမ္းမယ္ ဆီးမယ္ သတင္းလႊင့္ အာ႐ံုစိုက္ေအာင္လုပ္ၿပီးဒီဥပေဒ အေပၚက်ေရာက္လာမယ့္ ဖိအားေတြ ေလ်ာ့သြား တာမ်ိဳး လုပ္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိပါတယ္ ဘုရား။ ဒီအေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဟိုအရင္တုန္းကလည္း အဲဒီလိုပဲ တစ္ဖက္ကို အေယာင္ျပၿပီး တစ္ဖက္ကေန ေၾကာက္စရာ စီမံကိန္းႀကီးေတြကို လုပ္ခဲ့ၾကတာေလ။  အခုလည္း  အဲဒီအတုိင္းပါပဲ။ ႏုိင္ငံေရးမွာ တိုက္ဆိုင္တာ မရွိဘူးဆိုတဲ့ဟာ  ထင္ရွားသြားတာေပါ့။

အဲဒီေတာ့  အစိုးရသစ္ေျပာင္းၿပီးခ်ိန္ကစလို႔ ျပည္သူေတြအတြက္ တန္ဖိုးႀကီးတဲ့  ဥပေဒေတြ၊ အေရးႀကီးတဲ့ဥပေဒေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုဖ်က္ ခဲ့တယ္။  ျပည္သူေတြအတြက္ အႏၱရာယ္ႀကီးတဲ့ ဥပေဒေတြကေတာ့ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေပၚလာေနတယ္။ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ အစိုးရဟာ ဘယ္သူ႔အတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးေနသလဲဆိုတာ ေသခ်ာစဥ္းစားဖို႔ လိုသလို အစိုးရေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္သူေတြ ရွိေနသလဲဆိုတာကိုလည္းပဲ ေသခ်ာ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔လိုမယ္လုိ႔ ယူဆတယ္။

အဲဒီလိုမွမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က သူမ်ားလက္ေအာက္ က်ေရာက္သြားသလိုမ်ိဳး ဆိုးဝါးသြားႏိုင္တယ္လို႔ ဦးဇင္းက ယူဆတယ္။

တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာက အမ်ိဳးသားေရး အလုပ္ေတြကို ဘယ္အခ်ိန္အထိဆက္လုပ္ေနဦးမွာ ပါလဲ။

ဦးဇင္းအေနနဲ႔ စစ္အစိုးရလက္ထက္က ေထာင္ထဲမွာ ၈ ႏွစ္ေက်ာ္ေနခဲ့ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ငါဟာ အမ်ိဳးသားေရးဘက္မွာ တာဝန္ေက်ခဲ့ၿပီ။ ငါ ႏုိင္ငံေရးဘက္ကို ျပန္လွည့္ေတာ့မယ္ ဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္အႏၲရာယ္က်ေရာက္ လာတယ္လို႔ယူဆလာတဲ့အတြက္ အမ်ိဳးသားေရး ကို ျပန္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။ အမ်ိဳးသားေရး အျမင္ရွိေနတဲ့သူကေတာ့ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ထိကို အမ်ိဳးသားေရး လုပ္သြားမယ့္ သေဘာပါပဲ။ ဒီအမ်ိဳးသားေရးေဆာင္ရြက္သူေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္က နားခ်င္ေပမယ့္ စိတ္ကအနားေပးႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ မထင္ဘူး။

ၿငိမ္း- ဒီလိုတိမ္းေရွာင္ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာေတြ ဆက္လုပ္ခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဦးဇင္းက သိပ္မၾကာေသးခင္ ရက္ပုိင္းတုန္းက မဟန ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီ စာတင္ခဲ့တယ္။ ဓမၼစက္နဲ႔ ကိုင္တြယ္ဖို႔၊  ဓမၼစက္နဲ႔ ၾသဝါဒေပးဖို႔ အျမန္ဆံုးအေၾကာင္းၾကားေပးဖို႔ ပန္ၾကားထားတယ္။  အခုလည္းပဲ အျမန္ဆံုး ေခၚယူဆံုးမ ၾသဝါဒ ေပးၾကဖို႔အတြက္ မဟနဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ထပ္မံေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေခၚယူၿပီး ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူရာမွာ ၾသဝါဒေပး႐ံုဆိုရင္လည္း ၿပီးျပတ္ သြားတာေပါ့။ ၾသဝါဒေပး႐ံုသာမက အာဏာစက္ နဲ႔ မျဖစ္မေန အေရးယူမွာဆိုရင္လည္း  ရင္ဆုိင္ သြားမယ္။ ေျဖရွင္းစရာေတြ ေျဖရွင္းၿပီးရင္ ဒီလိုႀကီးေတာ့ ေရွာင္မေနပါဘူး။

ၿငိမ္း- ဦးဝီရသူနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ႏွစ္ဦး ၾကားမွာ တိုက္႐ိုက္ ဘာျပႆနာမွေတာ့ မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆန္႔က်င္ဘက္အျမင္ေတြရွိေနၾကတယ္ ဆုိတဲ့ ေဝဖန္ခ်က္ေတြလည္း ရွိေနပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- အဲဒါ  မွ်တတဲ့ ေဝဖန္ခ်က္လို႔ေျပာရမွာေပါ့။ သူတို႔က အမ်ိဳးသားေရသမားေတြကို အေႏွာင့္ အယွက္အျဖစ္နဲ႔  ႐ႈျမင္ေနၾကတာကိုး။ အမ်ိဳးသား ေရးဝါဒကို ဒီမိုကေရစီရဲ႕ ၿခိမ္းေျခာက္မႈတစ္ခု စိန္ေခၚမႈတစ္ခုအျဖစ္နဲ႔  သူတို႔ကခံယူထားတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔အယူအဆေတြ ေျပာင္းရမွာေပါ့။

အမ်ိဳးသားေရးဝါဒဆိုတာ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ တကယ့္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္တယ္။ အသက္ ေသြးေၾကာ ျဖစ္တယ္။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒသာမရွိရင္ ဗီယက္နမ္က  အေမရိကန္ကို ဘယ္လို အႏုိင္ယူ ႏုိင္မလဲ။  ဒီအမ်ိဳးသားေရးဝါဒသာမရွိရင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံက ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လြတ္လပ္ေရး မရႏုိင္ေသးဘူး။  အဲဒီေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို  ပစ္ပယ္မွာလား။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို  တိုင္းျပည္မွာ ရွင္သန္ခြင့္ ေပးမွာလား။ ဒါအစိုးရဘက္ကစဥ္းစားရမွာေပါ့။

ဦးဇင္းတို႔က်ေတာ့လည္း တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အမုန္းမခံခ်င္ပါဘူး။ အဆဲလည္း မခံခ်င္ပါဘူး။ အရွင္ဆႏၵာဓိကတို႔လိုေပါ့၊ အားလံုးရဲ႕ ၾကည္ညိဳ ေလးစားမႈကို ခံယူခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္ အႏၲရာယ္ႀကီးေနတာေတြကို ျမင္တယ္၊ ျမင္လ်က္နဲ႔ ဦးဇင္းတို႔က မေျပာဘူး၊  မေရးဘူး၊ မေဝဖန္ဘူးဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔က သမုိင္းကို သစၥာ ေဖာက္ရာ ေရာက္သြားမွာေပါ့။

ျပည္သူေတြက မသိနားမလည္ဘဲနဲ႔ အႏၲရာယ္ ႀကီးတာေတြကို လက္ခံေနမယ္ဆိုရင္ ‘အဲဒါ မီး၊ သြားမကိုင္နဲ႔၊ ေသတတ္တယ္’ဆိုတာမ်ိဳးေလာက္ ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ေျပာရမယ့္တာဝန္ရွိတယ္။ အဲဒီအတြက္ အမုန္းခံ အမိုက္ခံၿပီး ေျပာေနတာ။ ဦးဇင္းကလည္း ထိပ္တိုက္ မေတြ႕ခ်င္ပါဘူး။

တခ်ိဳ႕ကလည္း ဦးဝီရသူက နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔ ဒါမ်ိဳးေတြလုပ္ေနၾကတယ္ ေျပာၾကတယ္။ ဦးဇင္းတို႔က နာမည္မလိုခ်င္ပါဘူး။ ဦးဇင္းတို႔လိုခ်င္တာက အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးပဲေလ။ အဲ့ဒီေတာ့လႊတ္ေတာ္ႀကီးက အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးကို လုပ္ေပးသလား။  ဦးဇင္းတို႔ အမ်ိဳးသားေရးက ဘယ္နားေနရမွာလဲ။ အစိုးရကလည္း အမ်ိဳးသား လံုၿခံဳေရးကိုလုပ္ေပးသလား။ သူတို႔ေတြ က ေဆြးေႏြးတာကို လက္နက္ကိုင္ထားမွလုပ္ေပး ခ်င္တာလား။ လက္နက္လည္းမပါ၊ မဲေပးပိုင္ခြင့္လည္း မရွိတဲ့အတြက္ ဂ႐ုမစိုက္ဘူး၊ အေလးထားစရာမလိုဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာထားမ်ိဳးမ်ား ရွိေလမလား။ ဒါ့ေၾကာင့္ သည္လို ေဝဖန္ခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚ လာတာျဖစ္မယ္။

ၿငိမ္း- အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ လိုအပ္လာၿပီလို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက သံုးသပ္လာၾကတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ရဖို႔အတြက္ လႈပ္ရွားမႈေတြရွိလာရင္ ဘာမ်ားေျပာစရာရွိမလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဟိုအရင္တုန္းကေတာ့ ဦးဇင္း ခံယူထားတာ ကေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ဆိုတာ အေရာင္ အေသြး မွန္သမွ်နဲ႔ ဆက္ဆံေနရတာ။ အဲဒီေတာ့ ေထာက္ခံတဲ့ပါတီဆိုတာ မရွိသင့္ဘူး။  ရဟန္း သံဃာေတြ မဲေပးစရာမလိုဘူး၊ မဲမေပးသင့္ဘူးလို႔ သံုးသပ္ခဲ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ အသည္းၾကားမွမဲတစ္ျပားက ႏုိင္ငံ တစ္ခုရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္ကို ကြဲကြဲျပားျပားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တယ္ဆိုေတာ့ မဲေပးခြင့္ရွိတဲ့သူေတြမွ ဂ႐ုစိုက္တာေပါ့။ မဲေပးခြင့္မရွိတဲ့သူေတြကို ဂ႐ုမစိုက္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ေတြ ဆံုးျဖတ္တာ ေကာင္းတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာပါပဲ။

လူမေလးေခြးမခန္႔ဘဝနဲ႔ ေနသြားမယ့္အစား၊ ကိုယ့္ကိုယ္လာၿပီးေတာ့ ခခယယ ေအာက္က်ိဳ႕ ေပါင္းၾကတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ေရာက္လာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လူ႐ိုေသရွင္႐ိုေသဘဝ ေရာက္လာခဲ့ရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားအတြက္ ဆုေတာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလို လုပ္ေနၾကတဲ့သူေတြကို အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘာမ်ားမိန္႔ခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အစိုးရကကိုင္တြယ္မႈ က အေတာ္ေလး တင္းက်ပ္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ဆုေတာင္းပြဲ လုပ္တာမ်ိဳးေတြဆိုရင္ အရင္က ခြင့္ျပဳေပးေနတာေလ။ အခုဟာက ကမၼဝါကိုင္တဲ့ သူကိုေတာင္မွ ဝင္ၿပီးဆြဲတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ ေနတယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ႏုိင္ငံက စစ္ဖိနပ္အာဏာရွင္ကို စံခ်ိန္ခ်ိဳးမယ့္ ေဒါက္ဖိနပ္အာဏာရွင္စနစ္ကို သြားေနတာဆိုေတာ့ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ေလးေတြ ဒီေလာက္ေတာ့  ထိခိုက္ရွနာျဖစ္မွာပဲလို႔ ဦးဇင္းက ယူဆမိတာပဲေလ။ ထိခိုက္ရွနာ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

ၿငိမ္း- အခုလက္ရွိ အရွင္ဘုရားနဲ႔ အစိုးရျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာမွာ အစိုးရဘက္က ဓမၼစက္နဲ႔ပဲ အေရးယူ ေပးပါလို႔ အေလွ်ာ့ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ေျပလည္ ႏုိင္စရာ လမ္းစတစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္ႏိုင္တာ မ်ိဳး ရွိလာႏိုင္မလား ဘုရား။

ဆရာေတာ္- အဓိကကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေမတၱာရပ္ခံတယ္။  အစိုးရ သေဘာတူတယ္ဆိုရင္ ေျပလည္သြားတာေပါ့။ ေရွ႕မွာလည္း အရွင္ဂမၻီရတို႔၊ ေရႊညဝါတို႔ကို ဒီလိုပဲ ဓမၼစက္နဲ႔ ကိုင္တြယ္ခဲ့ဖူး တာပဲ။  မရတဲ့အဆံုးက်မွ အာဏာစက္ဆိုတာ ပါရတာကိုး။

အခုလည္ ဦးဇင္းအမႈကို ဓမၼစက္နဲ႔ အရင္ ကိုင္တြယ္ရမွာျဖစ္တယ္။ သူတို႔က ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီး လုပ္တာ၊ သူတို႔က ေနာက္ဆုတ္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက  သံဃာ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြက ဒီလုိေတာ့ရွိတယ္လို႔ ေျပာေနတာကိုမွ သူတို႔က ဖမ္းမယ္ဆီးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အာဏာရွင့္ အာဏာရွင္ႀကီး၊ အာဏာရွင့္ အာဏာရွင္စနစ္ ေပၚေပါက္လာၿပီလို႔ သတ္မွတ္ရမွာေပါ့။ အဲဒီလုိဆိုရင္ေတာ့ တုိင္းျပည္ ရဲ႕ကံၾကမၼာက ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ေနၿပီလို႔ပဲ သံုးသပ္ရမွာေပါ့။

ၿငိမ္း- ဒီတစ္ပတ္အတြက္ေပါ့ ဘုရား၊ ဒီတစ္ပတ္ အတြက္ ဆိုတာက ေနာက္အပတ္ေတြ ေနာက္ အပတ္ေတြ ဆိုတာကလည္း မေသခ်ာပါဘူး ဘုရား။ ျဖစ္ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အပတ္စဥ္ေလး ရရင္ရသလိုေလး အင္တာဗ်ဴးခြင့္ ရခ်င္သလို ရဖို႔လည္း ႀကိဳးစားပါ့မယ္ဘုရား။ ခု အဆက္ အသြယ္ရတဲ့ အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာပဲ ဒီတစ္ပတ္ အတြက္ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။

ဆရာေတာ္- အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြ ဆုေတာင္းေပး တာကိုလည္း ဦးဇင္းက ဝမ္းသာတယ္။ အခမ္း အနားေတြမွာလည္း တက္ညီလက္ညီ ေတြ႕ရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အားတက္တယ္။  ေျပာေနၾက အတုိင္းပဲ တစ္ဗိုလ္က် တစ္ဗိုလ္တက္စနစ္နဲ႔ သြားပါ။ တက္ကုန္ေလွာ္ရင္း အဆန္ခရီးကို ျဖတ္သန္း ၾကပါ။ တက္က်ိဳးရင္ လက္ထိုးေလွာ္ႏိုင္ေအာင္ ခုကတည္းက ခြန္အားေတြေမြးထားၾကပါလုိ႔ မွာခ်င္ပါတယ္။ 

“အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို ပစ္ပယ္မွာလား။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို တိုင္းျပည္မွာရွင္သန္ခြင့္ေပးမွာလား”

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး၊ ျပည္ခ်စ္သားဂ်ာနယ္အတြဲ(၂)အမွတ္(၂၀) 28.6.2019)

ၿငိမ္း- အာဏာစက္နဲ႔ ဓမၼစက္ကိစၥေပါ့ဘုရား၊ အာဏာ စက္နဲ႔ အေရးယူၿပီးမွ ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူမယ္၊ ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူၿပီးမွ အာဏာစက္နဲ႔ အေရးယူမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာေနၾကတဲ့ကိစၥေပါ့ဘုရား။ အခု အခ်ိန္မွာ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ အရွင္ဘုရား ဘာ ဆက္လုပ္မယ္လို႔မ်ား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားပါ သလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- သူတို႔ကေတာ့ အာဏာစက္နဲ႔အေရးယူၿပီးမွ ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူလို႔ရတယ္လို႔ ေျပာေနတာေပါ့။ ဦးဇင္းအျမင္ကေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုး အေရးယူရမယ့္ အမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးေပါ့။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဓမၼစက္နဲ႔ပဲ အေရးယူရမွာ။ ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူ ၿပီးမွ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္က်ဴးလြန္မွ၊ ေျပာမရ ဆိုမရျဖစ္မွ အာဏာစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္ရမွာေပါ့။ အာဏာစက္က ဓမၼစက္ကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး တန္းတရား စြဲလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေနာက္တြန္႔သြားတာေပါ့။ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ဦးဇင္းမွာကေတာ့ အစီအစဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။

ၿငိမ္း- ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ အက်ိဳး ေတာ္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲစႏိၵမာဘိဝံသနဲ႔ ၇ ီေပ် က လုပ္တဲ့အင္တာဗ်ဴးမွာဆရာေတာ္ႀကီးက မိခင္တိုက္ျဖစ္တဲ့ မစိုးရိမ္ကဆံုးမတာမ်ိဳးလုပ္သင့္ တယ္၊ ေနာက္ သက္ဆုိင္ရာ တိုင္းမဟနေတြက ေခၚၿပီး ဆံုးမတာမ်ိဳးေတြ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ေျပာထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဒါက ဥပေဒအရကို အသင့္ေတာ္ဆံုးလမ္းေၾကာင္း ကို ေရြးေပးလိုက္တာပဲေလ။ အဲဒီအတြက္လည္း ဓမၼစက္နဲ႔သြားဖို႔ဆိုၿပီး ရန္ကုန္တိုင္းသံဃနာယကကို မဟနကလႊဲၿပီးသားေပါ့။ အဲဒီလိုပဲ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ မဟာနာယက ဆရာေတာ္တစ္ပါးကိုလည္းပဲ လႊဲၿပီးသားေပါ့။ အဲဒီလို ဓမၼစက္နဲ႔ ကိုင္တြယ္ဖို႔ လုပ္ေနခ်ိန္မွာပဲ အာဏာစက္က က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အစီအစဥ္ေတြက ပ်က္ေတာ့ ပ်က္သြားတာမဟုတ္ဘူးေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ရပ္သြားတာေပါ့။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားအတြက္လုပ္တဲ့ ဆုေတာင္းပြဲ ေတြကလည္း ဆက္ရွိေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အရွင္ဘုရားက ဠဳ မွာ ဗီဒီယိုဖိုင္ေတြတင္တာ လည္း ၁၄ ႀကိမ္ထိ ရွိသြားၿပီေပါ့ဘုရား။ အရွင္ ဘုရား အခုလိုတိမ္းေရွာင္ေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ထဲေရးကို အျပစ္တင္ေနၾကတာေတြကိုလည္း မီဒီယာေတြမွာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားနဲ႔ ျပည္ထဲေရး အခ်ိတ္အဆက္ေတြရွိၿပီး လြတ္ေျမာက္ ေနတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ပဲ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ တိမ္းေရွာင္ေနႏုိင္တာလား။ အဲဒါေလးသိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
ဆရာေတာ္- အဓိကတရားခံကေတာ့ ဧည့္စားရင္းဥပေဒ ဖ်က္သိမ္းလိုက္တဲ့သူေတြရဲ႕ အျပစ္ပဲေလ။ ဧည့္စာရင္း တုိင္စရာ မလိုဘူး၊ ဧည့္စာရင္းစစ္ခြင့္ လည္းမရွိဘူးဆိုေတာ့ ဘယ္အိမ္ဝင္ေနေနရတဲ့ ေခတ္အခါ ျဖစ္ေနတာေပါ့။
ရဲတပ္ဖြဲ႕ကို အျပစ္ပံုမခ်ပါနဲ႔။ ရဲတပ္ဖြဲ႕က ေနာက္ေယာင္ခံၿပီးေတာ့လည္းလိုက္ခြင့္မရွိဘူး။ ၿပီးေတာ့ ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ ေနတယ္၊ ဧည့္ စာရင္း တုိင္စရာ မလိုတဲ့အတြက္ ရဲတပ္ဖြဲ႕က ရွာလို႔မရဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကို အျပစ္ပံုခ်လို႔ မရပါဘူး။ ေခတ္အခါကိုက ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးထားတဲ့အတြက္ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ခြၽတ္ေခ်ာ္မႈ တစ္ခုလို႔ပဲ သတ္မွတ္လိုက္ပါလို႔။ အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားလို႔ လြတ္ေျမာက္ေနတယ္ဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ကိုယ္ေရ တစ္ကာယပါပဲလို႔။

ၿငိမ္း- ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ သာသနာေရးက ဇြန္လ ၁၆ ရက္ေန႔ကထုတ္တဲ့ ေၾကညာခ်က္ေပါ့ ဘုရား။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဝရမ္းေျပးကို ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္လို႔ မေခၚသင့္ဘူးဆိုတဲ့ ေၾကညာခ်က္ပါဘုရား။ အရွင္ဘုရားကိုပဲ ရည္ရြယ္ၿပီး ထုတ္ပံုရပါတယ္ဘုရား။ ဒီကိစၥ အေပၚ ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- သာသနာေရးကို ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ ဝီရသူကို ေတာ္ေတာ္မုန္းတီးေနပံု ရတယ္။ ဝီရသူကို မုန္းတီးေနတဲ့သူေတြ သာသနာေရးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားပံု ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဝီရသူနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ သာသနာေရးက ေၾကညာခ်က္ေတြ ထြက္ထြက္ေနတယ္။ အခုလည္း ဒီေၾကညာခ်က္က မခံခ်င္ေအာင္စတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ထုတ္ပံုရပါတယ္။ ဦးဇင္း အျမင္အရေျပာရရင္ ဒီသာသနာေရးက ႏုိင္ငံျခားသား အႀကံေပးေတြ ေရာက္ရွိလာၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သာသနာေရး ဌာနက ကိုလိုနီလက္ေအာက္ က်ေရာက္သြားတဲ့ သေဘာပါပဲ။
သံဃာေတာ္ေတြကို ၁၂၄ နဲ႔ စြဲတယ္ဆုိတာ မ်ိဳးက ကိုလိုနီေခတ္ ပံုစံမ်ိဳး လုပ္တာပဲေလ။ ဝရမ္းကပ္တာတို႔၊ ေနာက္အခုလုိ ပရမ္းပတာႏုိင္တဲ့ ေၾကညာခ်က္ေတြထုတ္တာတို႔ ဒါေတြအကုန္လံုး က ကိုလိုနီစ႐ိုက္ေတြပါ။

ၿငိမ္း- ဒီႏွစ္ မဘသ ၾသဝါဒခံယူပြဲက ထုတ္ျပန္တဲ့ ေၾကညာခ်က္မွာ အရွင္ဘုရားကို တရားစြဲတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့တာေတြ႕ရပါတယ္။ အမ်ဳိးသားေရး လႈပ္ရွားမႈမွာ ပါဝင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြကို တစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ ဖမ္းေနတာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘာမ်ား မိန္႔ခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။
ဆရာေတာ္- စစ္အစိုးရ လက္ထက္တုန္းကလည္း အတုိက္ အခံပါတီရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေထာင္ထဲ သြင္းခဲ့တာပဲကိုး။ သူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူမွန္သမွ် အကုန္ေထာင္ထဲပဲ။ ဒီလိုပါပဲ။ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ ငါးပ်ံတစ္လွည့္ ဗံုလံုတစ္လွည့္ပါပဲ။ အရင္တုန္း က စစ္အာဏာရွင္ေတြ လုပ္တဲ့ဒဏ္ကို အတိုက္ အခံ ပါတီႀကီးက ခါးစီးခံရတယ္။ ဒီကေန႔လက္ရွိ အစိုးရက ေပးတဲ့ဒုကၡကို မဘသ ခါးစည္းခံေနရ တာေပါ့။

ၿငိမ္း- မဘသက ထုတ္ျပန္တဲ့ေၾကညာခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြေႏြးခ်င္တာရွိရင္ ဒါမွမဟုတ္ ထပ္ျဖည့္ခ်င္တာေတြရွိရင္ ေျပာေပးပါဦး ဘုရား။
ဆရာေတာ္- မဘသေၾကညာခ်က္ကေတာ့ ျပင္ဆင္စရာလည္း မရွိ၊ ျဖည့္စြက္စရာလည္း မရွိေလာက္ေအာင္ကို ျပည့္စံုတာေပါ့ေနာ္။ ခါတိုင္းႏွစ္ေတြထက္ပိုၿပီးေတာ့ လက္သံေျပာင္တာလည္း ေတြ႕ရတာေပါ့။ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ အေျပာင္ေျမာက္ဆံုး ေၾကညာခ်က္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ တိုင္းျပည္အေပၚထားတဲ့ ေစတနာ ေမတၱာေရာ၊ ပုဂၢိဳလ္အေပၚမွာထားတဲ့ ေစတနာ ေမတၱာေရာ အင္မတန္ေက်းဇူးႀကီးမားတဲ့ ေထရ္ႀကီး ဝါႀကီးဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ေပါင္းစည္းထားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- စစ္အစိုးရ လက္ထက္တုန္းကလည္းပဲ မတရား တဲ့ ပုဒ္မေတြတပ္ၿပီးေတာ့ အဖမ္းခံခဲ့ရတယ္။အခု တရားဥပေဒစိုးမုိးေရးကို ေၾ<ြကးေၾကာ္ၿပီး တက္လာတဲ့အစုိးရ၊ လူထုကေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ ထားတဲ့အစိုးရ လက္ထက္မွာလည္းပဲ ပုဒ္မ ၁၂၄ လို ပုဒ္မမ်ိဳး အတပ္ခံရတယ္။ ဒီႏွစ္ခုက ဘယ္လုိမ်ား ျခားနားပါသလဲ ဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဘာကြာသြားသလဲဆိုေတာ့ စစ္ဖိနပ္နဲ႔ ေဒါက္ဖိနပ္ကြာသြားတာေပါ့။ စစ္ဖိနပ္ကေတာ့ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေပါ့။ ေဒါက္ဖိနပ္ကေတာ့ ခပ္စူးစူး ေပါ့။ ဒီအရသာပဲ ကြာတာပါပဲ။
ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဆုိင္းဘုတ္လွလွတပ္ ၿပီးေတာ့ ဆုိင္းဘုတ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ေၾကာက္စရာ စီမံကိန္းႀကီးေတြေဖာ္ေဆာင္ေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ေတြကို ႏုိင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းလို႔ ေခၚတာေပါ့။ ဥပမာ – အမ်ိဳးသားေရး မ်က္ႏွာဖံုးတပ္ထားၿပီး အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ လုပ္တာမ်ဳိး။ ဒီမိုကေရစီလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ထားေပမယ့္ ဒီမို ကေရစီနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ လုပ္ေနၾကတာမ်ဳိးကုိ ေျပာခ်င္တာ။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားကိစၥကုိ လူေတြအာ႐ံုစိုက္ေနခ်ိန္ မွာပဲ (၇-၆-၂ဝ၁၉)က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကုိ မဲခြဲ အတည္ျပဳခဲ့တယ္ဘုရား။ ဒီဥပေဒမွာက ေမြးစား ခြင့္ျပဳတဲ့ကေလးေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးစရာ ေတြ၊ အျငင္းပြားစရာေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးပါေန ပါတယ္ဘုရား။ ႏုိင္ငံေရးမွာ တိုက္ဆိုင္တာမရွိဘူး ဆိုေတာ့ အရွင္ဘုရားကို ဖမ္းမယ္ ဆီးမယ္ သတင္းလႊင့္ အာ႐ံုစိုက္ေအာင္လုပ္ၿပီးဒီဥပေဒ အေပၚက်ေရာက္လာမယ့္ ဖိအားေတြ ေလ်ာ့သြား တာမ်ိဳး လုပ္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိပါတယ္ ဘုရား။ ဒီအေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဟိုအရင္တုန္းကလည္း အဲဒီလိုပဲ တစ္ဖက္ကို အေယာင္ျပၿပီး တစ္ဖက္ကေန ေၾကာက္စရာ စီမံကိန္းႀကီးေတြကို လုပ္ခဲ့ၾကတာေလ။ အခုလည္း အဲဒီအတုိင္းပါပဲ။ ႏုိင္ငံေရးမွာ တိုက္ဆိုင္တာ မရွိဘူးဆိုတဲ့ဟာ ထင္ရွားသြားတာေပါ့။
အဲဒီေတာ့ အစိုးရသစ္ေျပာင္းၿပီးခ်ိန္ကစလို႔ ျပည္သူေတြအတြက္ တန္ဖိုးႀကီးတဲ့ ဥပေဒေတြ၊ အေရးႀကီးတဲ့ဥပေဒေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုဖ်က္ ခဲ့တယ္။ ျပည္သူေတြအတြက္ အႏၱရာယ္ႀကီးတဲ့ ဥပေဒေတြကေတာ့ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေပၚလာေနတယ္။ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ အစိုးရဟာ ဘယ္သူ႔အတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးေနသလဲဆိုတာ ေသခ်ာစဥ္းစားဖို႔ လိုသလို အစိုးရေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္သူေတြ ရွိေနသလဲဆိုတာကိုလည္းပဲ ေသခ်ာ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔လိုမယ္လုိ႔ ယူဆတယ္။
အဲဒီလိုမွမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က သူမ်ားလက္ေအာက္ က်ေရာက္သြားသလိုမ်ိဳး ဆိုးဝါးသြားႏိုင္တယ္လို႔ ဦးဇင္းက ယူဆတယ္။
တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာက အမ်ိဳးသားေရး အလုပ္ေတြကို ဘယ္အခ်ိန္အထိဆက္လုပ္ေနဦးမွာ ပါလဲ။
ဦးဇင္းအေနနဲ႔ စစ္အစိုးရလက္ထက္က ေထာင္ထဲမွာ ၈ ႏွစ္ေက်ာ္ေနခဲ့ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ငါဟာ အမ်ိဳးသားေရးဘက္မွာ တာဝန္ေက်ခဲ့ၿပီ။ ငါ ႏုိင္ငံေရးဘက္ကို ျပန္လွည့္ေတာ့မယ္ ဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္အႏၲရာယ္က်ေရာက္ လာတယ္လို႔ယူဆလာတဲ့အတြက္ အမ်ိဳးသားေရး ကို ျပန္ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။ အမ်ိဳးသားေရး အျမင္ရွိေနတဲ့သူကေတာ့ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ထိကို အမ်ိဳးသားေရး လုပ္သြားမယ့္ သေဘာပါပဲ။ ဒီအမ်ိဳးသားေရးေဆာင္ရြက္သူေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္က နားခ်င္ေပမယ့္ စိတ္ကအနားေပးႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ မထင္ဘူး။

ၿငိမ္း- ဒီလိုတိမ္းေရွာင္ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာေတြ ဆက္လုပ္ခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဦးဇင္းက သိပ္မၾကာေသးခင္ ရက္ပုိင္းတုန္းက မဟန ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီ စာတင္ခဲ့တယ္။ ဓမၼစက္နဲ႔ ကိုင္တြယ္ဖို႔၊ ဓမၼစက္နဲ႔ ၾသဝါဒေပးဖို႔ အျမန္ဆံုးအေၾကာင္းၾကားေပးဖို႔ ပန္ၾကားထားတယ္။ အခုလည္းပဲ အျမန္ဆံုး ေခၚယူဆံုးမ ၾသဝါဒ ေပးၾကဖို႔အတြက္ မဟနဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ထပ္မံေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေခၚယူၿပီး ဓမၼစက္နဲ႔ အေရးယူရာမွာ ၾသဝါဒေပး႐ံုဆိုရင္လည္း ၿပီးျပတ္ သြားတာေပါ့။ ၾသဝါဒေပး႐ံုသာမက အာဏာစက္ နဲ႔ မျဖစ္မေန အေရးယူမွာဆိုရင္လည္း ရင္ဆုိင္ သြားမယ္။ ေျဖရွင္းစရာေတြ ေျဖရွင္းၿပီးရင္ ဒီလိုႀကီးေတာ့ ေရွာင္မေနပါဘူး။

ၿငိမ္း- ဦးဝီရသူနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ႏွစ္ဦး ၾကားမွာ တိုက္႐ိုက္ ဘာျပႆနာမွေတာ့ မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆန္႔က်င္ဘက္အျမင္ေတြရွိေနၾကတယ္ ဆုိတဲ့ ေဝဖန္ခ်က္ေတြလည္း ရွိေနပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- အဲဒါ မွ်တတဲ့ ေဝဖန္ခ်က္လို႔ေျပာရမွာေပါ့။ သူတို႔က အမ်ိဳးသားေရသမားေတြကို အေႏွာင့္ အယွက္အျဖစ္နဲ႔ ႐ႈျမင္ေနၾကတာကိုး။ အမ်ိဳးသား ေရးဝါဒကို ဒီမိုကေရစီရဲ႕ ၿခိမ္းေျခာက္မႈတစ္ခု စိန္ေခၚမႈတစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ သူတို႔ကခံယူထားတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔အယူအဆေတြ ေျပာင္းရမွာေပါ့။
အမ်ိဳးသားေရးဝါဒဆိုတာ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ တကယ့္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္တယ္။ အသက္ ေသြးေၾကာ ျဖစ္တယ္။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒသာမရွိရင္ ဗီယက္နမ္က အေမရိကန္ကို ဘယ္လို အႏုိင္ယူ ႏုိင္မလဲ။ ဒီအမ်ိဳးသားေရးဝါဒသာမရွိရင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံက ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လြတ္လပ္ေရး မရႏုိင္ေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို ပစ္ပယ္မွာလား။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကို တိုင္းျပည္မွာ ရွင္သန္ခြင့္ ေပးမွာလား။ ဒါအစိုးရဘက္ကစဥ္းစားရမွာေပါ့။
ဦးဇင္းတို႔က်ေတာ့လည္း တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အမုန္းမခံခ်င္ပါဘူး။ အဆဲလည္း မခံခ်င္ပါဘူး။ အရွင္ဆႏၵာဓိကတို႔လိုေပါ့၊ အားလံုးရဲ႕ ၾကည္ညိဳ ေလးစားမႈကို ခံယူခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္ အႏၲရာယ္ႀကီးေနတာေတြကို ျမင္တယ္၊ ျမင္လ်က္နဲ႔ ဦးဇင္းတို႔က မေျပာဘူး၊ မေရးဘူး၊ မေဝဖန္ဘူးဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔က သမုိင္းကို သစၥာ ေဖာက္ရာ ေရာက္သြားမွာေပါ့။
ျပည္သူေတြက မသိနားမလည္ဘဲနဲ႔ အႏၲရာယ္ ႀကီးတာေတြကို လက္ခံေနမယ္ဆိုရင္ ‘အဲဒါ မီး၊ သြားမကိုင္နဲ႔၊ ေသတတ္တယ္’ဆိုတာမ်ိဳးေလာက္ ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ေျပာရမယ့္တာဝန္ရွိတယ္။ အဲဒီအတြက္ အမုန္းခံ အမိုက္ခံၿပီး ေျပာေနတာ။ ဦးဇင္းကလည္း ထိပ္တိုက္ မေတြ႕ခ်င္ပါဘူး။
တခ်ိဳ႕ကလည္း ဦးဝီရသူက နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔ ဒါမ်ိဳးေတြလုပ္ေနၾကတယ္ ေျပာၾကတယ္။ ဦးဇင္းတို႔က နာမည္မလိုခ်င္ပါဘူး။ ဦးဇင္းတို႔လိုခ်င္တာက အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးပဲေလ။ အဲ့ဒီေတာ့လႊတ္ေတာ္ႀကီးက အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးကို လုပ္ေပးသလား။ ဦးဇင္းတို႔ အမ်ိဳးသားေရးက ဘယ္နားေနရမွာလဲ။ အစိုးရကလည္း အမ်ိဳးသား လံုၿခံဳေရးကိုလုပ္ေပးသလား။ သူတို႔ေတြ က ေဆြးေႏြးတာကို လက္နက္ကိုင္ထားမွလုပ္ေပး ခ်င္တာလား။ လက္နက္လည္းမပါ၊ မဲေပးပိုင္ခြင့္လည္း မရွိတဲ့အတြက္ ဂ႐ုမစိုက္ဘူး၊ အေလးထားစရာမလိုဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာထားမ်ိဳးမ်ား ရွိေလမလား။ ဒါ့ေၾကာင့္ သည္လို ေဝဖန္ခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚ လာတာျဖစ္မယ္။

ၿငိမ္း- အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ လိုအပ္လာၿပီလို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက သံုးသပ္လာၾကတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ရဖို႔အတြက္ လႈပ္ရွားမႈေတြရွိလာရင္ ဘာမ်ားေျပာစရာရွိမလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဟိုအရင္တုန္းကေတာ့ ဦးဇင္း ခံယူထားတာ ကေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ဆိုတာ အေရာင္ အေသြး မွန္သမွ်နဲ႔ ဆက္ဆံေနရတာ။ အဲဒီေတာ့ ေထာက္ခံတဲ့ပါတီဆိုတာ မရွိသင့္ဘူး။ ရဟန္း သံဃာေတြ မဲေပးစရာမလိုဘူး၊ မဲမေပးသင့္ဘူးလို႔ သံုးသပ္ခဲ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ အသည္းၾကားမွမဲတစ္ျပားက ႏုိင္ငံ တစ္ခုရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္ကို ကြဲကြဲျပားျပားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တယ္ဆိုေတာ့ မဲေပးခြင့္ရွိတဲ့သူေတြမွ ဂ႐ုစိုက္တာေပါ့။ မဲေပးခြင့္မရွိတဲ့သူေတြကို ဂ႐ုမစိုက္ၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ေတြ ဆံုးျဖတ္တာ ေကာင္းတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာပါပဲ။
လူမေလးေခြးမခန္႔ဘဝနဲ႔ ေနသြားမယ့္အစား၊ ကိုယ့္ကိုယ္လာၿပီးေတာ့ ခခယယ ေအာက္က်ိဳ႕ ေပါင္းၾကတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ေရာက္လာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လူ႐ိုေသရွင္႐ိုေသဘဝ ေရာက္လာခဲ့ရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားအတြက္ ဆုေတာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီလို လုပ္ေနၾကတဲ့သူေတြကို အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘာမ်ားမိန္႔ခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အစိုးရကကိုင္တြယ္မႈ က အေတာ္ေလး တင္းက်ပ္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ဆုေတာင္းပြဲ လုပ္တာမ်ိဳးေတြဆိုရင္ အရင္က ခြင့္ျပဳေပးေနတာေလ။ အခုဟာက ကမၼဝါကိုင္တဲ့ သူကိုေတာင္မွ ဝင္ၿပီးဆြဲတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ ေနတယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ႏုိင္ငံက စစ္ဖိနပ္အာဏာရွင္ကို စံခ်ိန္ခ်ိဳးမယ့္ ေဒါက္ဖိနပ္အာဏာရွင္စနစ္ကို သြားေနတာဆိုေတာ့ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ေလးေတြ ဒီေလာက္ေတာ့ ထိခိုက္ရွနာျဖစ္မွာပဲလို႔ ဦးဇင္းက ယူဆမိတာပဲေလ။ ထိခိုက္ရွနာ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

ၿငိမ္း- အခုလက္ရွိ အရွင္ဘုရားနဲ႔ အစိုးရျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာမွာ အစိုးရဘက္က ဓမၼစက္နဲ႔ပဲ အေရးယူ ေပးပါလို႔ အေလွ်ာ့ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ေျပလည္ ႏုိင္စရာ လမ္းစတစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္ႏိုင္တာ မ်ိဳး ရွိလာႏိုင္မလား ဘုရား။
ဆရာေတာ္- အဓိကကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေမတၱာရပ္ခံတယ္။ အစိုးရ သေဘာတူတယ္ဆိုရင္ ေျပလည္သြားတာေပါ့။ ေရွ႕မွာလည္း အရွင္ဂမၻီရတို႔၊ ေရႊညဝါတို႔ကို ဒီလိုပဲ ဓမၼစက္နဲ႔ ကိုင္တြယ္ခဲ့ဖူး တာပဲ။ မရတဲ့အဆံုးက်မွ အာဏာစက္ဆိုတာ ပါရတာကိုး။
အခုလည္ ဦးဇင္းအမႈကို ဓမၼစက္နဲ႔ အရင္ ကိုင္တြယ္ရမွာျဖစ္တယ္။ သူတို႔က ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီး လုပ္တာ၊ သူတို႔က ေနာက္ဆုတ္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက သံဃာ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြက ဒီလုိေတာ့ရွိတယ္လို႔ ေျပာေနတာကိုမွ သူတို႔က ဖမ္းမယ္ဆီးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အာဏာရွင့္ အာဏာရွင္ႀကီး၊ အာဏာရွင့္ အာဏာရွင္စနစ္ ေပၚေပါက္လာၿပီလို႔ သတ္မွတ္ရမွာေပါ့။ အဲဒီလုိဆိုရင္ေတာ့ တုိင္းျပည္ ရဲ႕ကံၾကမၼာက ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ေနၿပီလို႔ပဲ သံုးသပ္ရမွာေပါ့။

ၿငိမ္း- ဒီတစ္ပတ္အတြက္ေပါ့ ဘုရား၊ ဒီတစ္ပတ္ အတြက္ ဆိုတာက ေနာက္အပတ္ေတြ ေနာက္ အပတ္ေတြ ဆိုတာကလည္း မေသခ်ာပါဘူး ဘုရား။ ျဖစ္ႏုိင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အပတ္စဥ္ေလး ရရင္ရသလိုေလး အင္တာဗ်ဴးခြင့္ ရခ်င္သလို ရဖို႔လည္း ႀကိဳးစားပါ့မယ္ဘုရား။ ခု အဆက္ အသြယ္ရတဲ့ အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာပဲ ဒီတစ္ပတ္ အတြက္ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။
ဆရာေတာ္- အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြ ဆုေတာင္းေပး တာကိုလည္း ဦးဇင္းက ဝမ္းသာတယ္။ အခမ္း အနားေတြမွာလည္း တက္ညီလက္ညီ ေတြ႕ရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အားတက္တယ္။ ေျပာေနၾက အတုိင္းပဲ တစ္ဗိုလ္က် တစ္ဗိုလ္တက္စနစ္နဲ႔ သြားပါ။ တက္ကုန္ေလွာ္ရင္း အဆန္ခရီးကို ျဖတ္သန္း ၾကပါ။ တက္က်ိဳးရင္ လက္ထိုးေလွာ္ႏိုင္ေအာင္ ခုကတည္းက ခြန္အားေတြေမြးထားၾကပါလုိ႔ မွာခ်င္ပါတယ္။