သတင္း

အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ထားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးစိတ္ထား(၂)

စာေရးသူႏွင့္ ေရႊညဝါဆရာေတာ္တုိ႔ စတင္ေတြ႕ဆုံတာက ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာပါ။ ထုိစဥ္က ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)ဟူေသာ ကေလာင္အမည္က သာသနာေလာကမွာ တတက္ေနတစ္စင္းလုိ ထင္ရွားေနပါၿပီ။ ေရႊညဝါဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ သူ႔သင္တန္းမွာေဟာေျပာဖုိ႔ ဖိတ္ၾကားလုိ႔ လာခဲ့တာပါ။ ေရႊညဝါဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ ဘူတာႀကီးအထိ လာႀကဳိေပမယ့္ စာေရးသူႏွင့္ လမ္းလြဲသြားခဲ့ပါတယ္။

သူ႔သင္တန္းမွာ သုံးညဆက္တုိက္ ေဟာၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ထုိစဥ္က စာေရးသူေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ေနာက္မက်ေစနဲ႔ တရားေတာ္တုိ႔ မိခင္ရြာက သာသနာတရားေတာ္တုိ႔ဟာ BA MA Ph-D ဆရာေတာ္ေလးေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ယခုထိ တည္ရွိေနဆဲပါပဲ။

ေရႊညဝါဆရာေတာ္က စာေရးသူကုိ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ေလွ်ာက္ထားခဲ့ဖူးပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ ပညာသီဟပါ။ က်မ္းေတာ့ မၿပီးေသးပါဘူးဆုိတာေတာ့ ခုထိ မွတ္မိေနပါတယ္။

စာေရးသူထက္ သိကၡာေတာ္ႀကီးေပမယ့္ ဓမၼကထိကဂုဏ္ကုိ ရည္မွန္းၿပီး လူခ်င္းေတြ႕တဲ့အခ်ိန္တုန္းက လက္အုပ္ခ်ီ ႏႈတ္ဆက္တာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာေရႊညဝါသင္တန္းအမည္ေၾကာင့္သာ ေရႊညဝါဆရာေတာ္ဟု အမည္တြင္လာေပမယ့္ သူကိုယ္တုိင္ေတာ့ စာဝါပုိ႔ခ်မႈ လုံးဝ မရွိခဲ့ပါဘူး။

ေနာက္ေတာ့ စာေရးသူက ေမာ္စကုိေရာက္သြား၊ သူက ေရႊညဝါဆရာေတာ္အျဖစ္ထင္ရွား၊ စာေရးသူျပန္ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ေရႊညဝါအေရးအခင္းႀကီးက ႀကဳိဆုိေနေတာ့တာပါ။ (ေရႊညဝါအေရးေတာ္ပုံ ပုိ႔စ္ေဟာင္းေလး ျပန္တင္ေပးပါ့မယ္။)

အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာေရးသူက ဖုိးသူေတာ္ဝတ္စုံနဲ႔ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ သကၤန္းျပန္မဝတ္ေသးပါဘူး။ ဆရာေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လာႏႈတ္ဆက္ၾက၊ ဖုန္းဆက္ေမးၾက လုပ္ၾကေပမယ့္ ေရႊညဝါဆရာေတာ္ကုိေတာ့ စာေရးသူကပဲ ဖုန္းနံပါတ္ရွာၿပီး အားေပးစကားေလွ်ာက္ထားခဲ့တာပါ။

တြံေတးအရွင္ဣႏၵက ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေမြးေန႔မွာ ေတြ႕ရစဥ္တုန္းကလည္း စာေရးသူရယ္၊ ေရႊညဝါရယ္၊ ဒယ္အုိးဆရာေတာ္ရယ္ လက္တြဲၿပီး တုိက္ပြဲဝင္ၾကဖုိ႔ တုိင္ပင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ပုိင္းေတာ့ စာေရးသူက မဘသျဖစ္၊ သူတုိ႔ႏွစ္ပါးက မဘသရဲ႕ အတုိက္အခံျဖစ္သြားၾကၿပီး လမ္းကြဲသြားၾကတာပါ။ စာေရးသူ တရားေဟာၾကား၇ာမွာ ေရႊညဝါအေၾကာင္း တစ္ခြန္းတစ္ပါဒမွ် ထည့္သြင္းေဟာၾကားျခင္း မရွိေပမယ့္ ေရႊညဝါကေတာ့ စာေရးသူမေကာင္းေၾကာင္းေတြ တက္ေထာင္ေမာင္းနင္း ေဟာၾကားေလ့ရွိပါတယ္။

သူေဟာတဲ့အထဲမွာ စာေရးသူကပဲ ေသြးေၾကာင္လုိ႔ ေဘးေရွာင္သြားသလုိ ေအာင္ေသာင္းတုိ႔ ခရုိနီတုိ႔ရဲ႕ စပြန္ဆာေၾကာင့္ ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ပူးေပါင္းသြားသလုိေတြပါပါတယ္။

အဲဒီေနာက္မွာမွ အင္မတန္ဆုိးဆုိးဝါးဝါးတုိက္ခုိက္လာလုိ႔ ေရႊညဝါအေရးေတာ္ပုံေဆာင္းပါး ေရးခဲ့တာပါ။ ေရႊညဝါဆရာေတာ္ဟာ လူအထင္ႀကီးေအာင္ ဟိတ္ဟန္ေတြသုံးတတ္သလုိ အာေပါင္အာရင္းသန္သန္နဲ႔လည္း စကားလုံးထြားထြားႀကီးေတြ ေျပာဆုိတတ္ပါတယ္။

မသိတဲ့သူေတြကသာ အထင္ႀကီးၾကေပမယ့္ သိတဲ့သူေတြက လုပ္စားႀကီးလုိ႔ သတ္မွတ္ထားၾကတာပါ။ သူ႔အေၾကာင္းကုိ သံဃာေတာ္မ်ား အသိဆုံးပါ။ အထူးသျဖင့္ ေရႊညဝါဗုဒၶတကၠသုိလ္မွာ ေနခဲ့ဖူးတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ား အသိဆုံးျဖစ္ပါတယ္။

ေရႊညဝါဆရာေတာ္မွာ ကုိယ္ပုိင္အေတြးအေခၚမရွိပါဘူး။ ေျမွာက္ေပးရင္ ဟုိဟာတက္ေအာင္ က-တတ္သလုိ ဘုန္းကံႀကီးမယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူနဲ႔ေပါင္းရေပါင္းရ ေအာက္က်ဳိ႕ၿပီးေပါင္းသင္းတတ္တဲ့သူႀကီးပါ။ အင္းစိန္ရြာမဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ယမုိက္ပ႒ာန္းသင္တန္းေအာင္ျမင္ခ်ိန္မွာ သူကလည္း အဘိဓမၼာေရႊညဝါ သင္တန္းဆုိၿပီး ထ-လုပ္ပါတယ္။ စာေရးသူ နာမည္ႀကီးေနခ်ိန္မွာ စာေရးသူကုိ ပင့္ဖိတ္ၿပီး ေဟာေျပာပြဲလုပ္လုိက္ျပန္ပါတယ္။

တကၠသုိလ္ေတြေပၚေပါက္လာျပန္ေတာ့လည္း ေရႊညဝါဗုဒၶတကၠသုိလ္ဆုိၿပီး ထ-လုပ္လုိက္ျပန္ပါေသးတယ္။ စာေရးသူ ေမာ္စကုိေရာက္သြားျပန္ေတာ့လည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ႏွင့္ေပါင္းကာ ဘုန္းကံႀကီးေအာင္ ထူေထာင္ျပန္ပါတယ္။ သူဖိတ္လုိ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔လာတဲ့အခါ သူက နိေျဂာဓသာမေဏေလးလုိ မဟုတ္ဘဲ ျမင့္ျမတ္ရာမွဆင္းၿပီး ျမဝတီမင္းႀကီးေက်ာင္းတုိက္ဆရာေတာ္ အီရန္မူဆလင္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆုံတဲ့အခါ ထုိင္သလုိမ်ဳိးေလး ေအာက္ဆင္းထုိင္ပါတယ္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔အရွိန္အဝါနဲ႔ နာမည္ႀကီးေအာင္ထပ္လုပ္လာတာက သူ႔ပုံႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ပုံေတြကုိ မ်က္ႏွာဖုံးတင္ၿပီး ျပကၡဒိန္ထုတ္တာပါပဲ။ အခု သူကုိင္ေနတဲ့ဖုန္းဟာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ထံ ေအာက္က်ခံၿပီး ေတာင္းထားတဲ့ဖုန္းပါ။ အထက္စီးကေန လွဴလုိ႔ယူတာမ်ဳိး(အလွဴခံရရွိထားတာမ်ဳိး)မဟုတ္ပါဘူး။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔တုိ႔အဖြဲ႕ အေရးနိမ့္သြားတဲ့အခါ ၈၈ အဖြဲ႕တုိ႔၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အဖြဲ႕တုိ႔ႏွင့္ ပူးေပါင္းသြားျပန္ပါတယ္။
စာေရးသူျပန္ေရာက္ၿပီး Freedom Religion ဆုကုိ လန္ဒန္မွ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱရတုိ႔က ေပးအပ္တဲ့အခါ စာေရးသူကုိပူေဇာ္ပြဲေတြ က်င္းပေပးၿပီး ေျမွာက္စားလုိက္ျပန္ပါတယ္။

အဲဒီလုိ စစ္အစုိးရေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ပလူးပလဲလုပ္ခဲ့သူက ခုက်မွ ဒီလုိစကားမ်ဳိးေျပာလာတယ္ဆုိေတာ့ ေရႊညဝါသရုပ္မွန္ကုိ အမ်ားသိေအာင္ ထုတ္ျပန္ေပးလုိက္တာပါ။ “စိတ္မေကာင္းတာက စစ္တပ္ဘက္မွျပတ္ျပတ္ႀကီးကုိ ထင္ထင္ရွားရွားရပ္လုိက္တာက ဒကာမႀကီးအတြက္ စိတ္မေကာင္းဘူး” “ဟုိတုန္းက စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ျပားျပားဝပ္ၿပီးေတာ့ စစ္ေသနတ္နဲ႔ ခ်ိန္ထားတဲ့ေခတ္တုန္းက လက္ခ်ဳိးေရလုိ႔ ရတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ေထာင္မေၾကာက္ တန္းမေၾကာက္နဲ႔ ဆင္းရဲသားျပည္သူလူထုဘက္က ရပ္ခဲ့တာ”

သူ႔စကားအရပဲ ျပန္ေမးပါ့မယ္။ ေရႊညဝါဆရာေတာ္ ေထာင္မေၾကာက္တန္းမေၾကာက္နဲ႔ စစ္အစုိးရကုိ ေတာ္လွန္ခဲ့တာေလး ထုတ္ျပန္ေပးပါလုိ႔။ စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ျပားျပားဝပ္တာကေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔နဲ႔တြဲရုိက္ထားတဲ့ ျပကၡဒိန္က သက္ေသျပေနပါတယ္။

ေရႊညဝါဆရာေတာ္ရဲ႕မူက သာကူးဝါဒပါ။ တက္လာတဲ့အစုိးရ ငါ့အစုိးရဆုိတာမ်ဳိးပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေျပာတတ္တာကုိေတာ့ လက္လံတယ္လုိ႔ပဲ မွတ္ယူရပါမယ္။

မိတၳီလာအေရးအခင္းျဖစ္ၿပီးစ BJနမ္ဘီးယားလာေတာ့ စာေရးသူက ပြဲထုတ္လုိက္ပါေသးတယ္။ သူက လူႀကီးလူေကာင္း မဆန္ပါဘူး။ UN အထူးဧည့္သည္ေတာ္ေတြရဲ႕ေရွ႕မွာ ကုလားနဲ႔စကားမ်ား ရန္ျဖစ္ေနတာမ်ား ျမင္မေကာင္းရႈမေကာင္းပါ။ စာေရးသူ ဝင္ဆြဲတဲ့အခ်ိန္မွာ အသားေတြ တစ္ဆတ္ဆတ္တုန္ေနပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ေရႊညဝါဆရာေတာ္ဟာ ဖားတတ္တာ ေရာတတ္တာ ေဖာ္ရႈိးလုပ္တတ္တာလည္း ကၽြမ္းတယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားစကားတစ္ခြန္း သိပ္ႀကဳိက္တယ္ဗ်ာဟု ဦးေအာင္မင္းအနားကပ္သြားၿပီး လက္ေမာင္းခ်ိတ္ေျပာတာေတြ႕ရေတာ့ စာေရးသူေတာင္ သူ႔ကုိၾကည့္ၿပီး အံ့အားသင့္သြားပါတယ္။ ဦးေအာင္မင္းက အလုိက္အထုိက္ပဲေနၿပီး ဘာတစ္ခြန္းမွ ျပန္မေျပာေပမယ့္ သူကေတာ့ ရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္ ခ်ီးက်ဴးၿပီး ေျမွာက္ပင့္ေပးေနတာပါ။

ဒီလုိနဲ႔ သႏၲိသုခအေရးေတာ္ပုံႀကီး ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။ စာေရးသူကုိ သူတုိက္ခုိက္တာေတြ ဘာမွမသိသလုိပုံစံမ်ဳိးနဲ႔ သူ႔ကုိ ဆရာတင္ၿပီး ပြဲထုတ္လုိက္ပါတယ္။

ေၾကညာခ်က္ထုတ္တဲ့အခါေရာ အစီအစဥ္ေတြဆြဲတဲ့အခါမွာပါ သူဟာ ဘာတစ္ခုမွ် အႀကံမျပဳႏုိင္ပါဘူး။ စာေရးသူနဲ႔ ဦးပါေမာကၡနဲ႔ပဲ ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကရတာပါ။ စာေရးသူက သူရွက္သြားမစုိးလုိ႔သာ သူ႔ကုိ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ဒီလုိေရးလုိက္မယ္ေနာ္ဘုရား စသည္ျဖင့္ အရုိအေသေပးေရးသားခဲ့ရတာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာေရးသူတုိ႔ မဘသနဲ႔ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရ ဆက္ဆံေရး ေျပလည္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီသံဃာငါးပါးကုိ ဝင္စီးၿပီး သကၤန္းခၽြတ္ လူဝတ္လဲ ေထာင္ထဲသြင္းတာေတြကုိ မေက်နပ္လုိ႔ စာေရးသူနဲ႔ ဦးပါေမာကၡက ေရွ႕ထြက္ရပ္တည္ခဲ့တာပါ။ စာေရးသူတုိ႔ႏွစ္ပါးလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ရြာမဆရာေတာ္ႀကီးဟာ မဟနေခၚယူသတိေပးႀကိမ္းေမာင္းတာကုိေတာင္ ခံခဲ့ရပါတယ္။
အဲဒီလုိ အစုိးရနဲ႔ မ်က္ႏွာအပ်က္ခံၿပီး ဘုရားသားေတာ္အခ်င္းခ်င္း ရုိင္းပင္းခဲ့ၾကေပမယ့္ ဒီကေန႔ ဦးပါေမာကၡအေပၚထားရွိတဲ့ ေရႊညဝါသေဘာထားကုိ ေတြ႕ျမင္လုိက္ရတဲ့အခါ ပုိၿပီး ရြံမုန္းသြားပါေတာ့တယ္။

“ပါေမာကၡဖမ္းသင့္တာၾကာၿပီ”
“ေနာက္ထပ္လည္း ဖမ္းဦးမယ္ေျပာတယ္”
ေနာက္ထပ္ဖမ္းဖုိ႔ စီနီယာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္လုိ႔ ေျပာတာပဲ”
“ဘယ္သူေတြဆုိတာ လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလုိ ထင္ရွားေနတယ္”
ဘုရားသားေတာ္အခ်င္းခ်င္း ဒီလုိစိတ္မ်ဳိးထားရွိတာဟာ ေတာ္တန္ရုံ ေဒါသအာဃာတမ်ဳိးနဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။

စာေရးသူတုိ႔က ဘယ္အစုိးရတက္တက္ သံဃာေတာ္ေတြ အႏုိင္က်င့္မခံရေအာင္ ညႊန္ၾကားလႊာေတြ ျပင္ဆင္ေရး ႀကဳိးပမ္းေနခ်ိန္မွာ ေရႊညဝါဆရာေတာ္က ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းမွ မစာနာ ဖမ္းသင့္တာၾကာၿပီဆုိတဲ့ စကားေတြ ေနာက္ထပ္ဖမ္းဦးမွာေတြအစား ဝမ္းသာေပ်ာ္ျမဴးၿပီး သိသိႀကီးနဲ႔ ဖိန္႔လုံးထြားေနတာေတြဟာ အစုိးရကို ဖားရာေရာက္သလုိ သံဃာေတြကုိ ထပ္ဖမ္းခုိင္းရာလည္း ေရာက္ပါတယ္။

ဒု႒ဂါမဏိတရားေတာ္ေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးကုိလည္း ေက်နပ္ပုံမေပၚပါဘူး။ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးဆုိတာ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ႏုိင္ငံေရးတရားေတြေဟာၿပီး အမွန္တရားဘက္မွ ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔အုတ္တံတုိင္းႀကီး၊ သာသနာ့ခံတပ္မွဴးႀကီးပါ။ ရာေဇာဝါဒသုတၱန္ေၾကာင့္ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး ျပည္ပမွာသြားေနခဲ့ရတဲ့ ေပးဆပ္မႈေတြကုိ ေရႊညဝါဆရာေတာ္ သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။

ေရႊညဝါဆရာေတာ္ရဲ႕ ရင္ထဲကုိဝင္ၾကည့္လုိက္ပါ။ ေလာဘ ေဒါသ အာဃာတေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
အေလာင္းအစားလုပ္တာေတြ၊ ပလႅင္ေပၚမေရွာင္ သံဃနာယကဆရာေတာ္ေတြကုိ စိန္ေခၚတာေတြ၊ တရားပြဲအပိတ္ခံရလုိ႔ မဟနကုိ ခ်မယ္ ႏွက္မယ္တကဲကဲ သတိလက္လြတ္ေျပာဆုိေနတာေတြ၊ ဟုိဖားဒီဖား ဟုိေျမွာက္ ဒီေျမွာက္ အခ်ီအပင့္ႀကီးေတြ လုပ္ေနတာေတြဟာ ေလာဘ ေဒါသ အာဃာတေတြရဲ႕ သရုပ္သကန္ေတြပါပဲ။

စာေရးသူဟာ ပုဂၢဳိလ္ေရးအရဆုိ အေတာ္သည္းခံတတ္သူပါ။ သံဃနာယကဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ စိန္ေခၚဖုိ႔ မဆုိထားႏွင့္ ပလႅင္ေပၚမွာ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း မေကာင္းသတင္းေျပာၾကားဖုိ႔ေတာင္ အင္မတန္ဝန္ေလးသူပါ။

ဝီရသူ နဝတလက္ထက္မွာလည္း အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဝီရသူ ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္မွာလည္း အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဝီရသူ NLD လက္ထက္မွာလည္း အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ေနပါတယ္။

ဝီရသူဟာ အမ်ဳိးသားေရးဘက္မွ တစ္ဆံခ်ည္မွ် မေရြ႕ခဲ့သလုိ ဦးခင္ညြန္႔ဆီကလည္း ဘာအခြင့္အေရးမွ မယူခဲ့ပါဘူး။
ဦးသိန္းစိန္ဆီကလည္း ဘာအခြင့္အေရးမွ မယူခဲ့ပါဘူး။ NLD အစုိးရဆီကေတာ့ လက္ထိပ္ကေလးေတြ သံေျခက်င္းေလးေတြ ေမွ်ာ္လင့္ထားတာေတာ့ ရွိပါတယ္။

အမ်ဳိးသားေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး အဲဒီမွာ ကြာျခားသြားတာပါ။ အမ်ဳိးသားေရးသမားက ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း သံဃာအခ်င္းခ်င္းဆုိ ေဝးေဝးေရွာင္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံေရးသမားေတြက ဘုန္းႀကီးလည္းခ်မ္းသာမေပး၊ ဘုရားသားေတာ္အခ်င္းခ်င္းလည္း မစာနာ၊ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးေတြလည္း မညွာတာႏုိင္ဘဲ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားတစ္ခုတည္းပဲ ၾကည့္တတ္တာပါ။

(ဤေဆာင္းပါးအတြက္ အျပည့္အဝ တာဝန္ယူပါသည္။)

ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
9.12.2017
PM 11:19