သတင္း

ျပည့္ဝရြာမွ ဦးဝီရသူတရားပြဲႏွင့္ တ႐ုတ္နယ္စပ္ကအျပန္

———–
ပဂ်ီသစ္
————-

စာေရးဆရာတစ္ဦးက ေျပာဖူးသည္။ စာဖတ္ အားမ်ားလာရင္ စာေရးခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး စာေရးတဲ့ဘက္သို႔ အားသန္လာသည္ဟု ဆိုခဲ့ဖူး သည္။

စာေရးသူက စာေရးစာဖတ္ ဝါသနာပါၿပီး စာေရးဖို႔စိတ္ကူးတိုင္း စိတ္ကူးတိုင္း တစ္ခါမွ် အထမေျမာက္ခဲ့ေပ။ စာေရးဖို႔ႀကံဳလာတာကေတာ့ ၂ဝ၁၆ ခု ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွာ တနသၤာရီ တိုင္း ၿမိတ္ၿမိဳ႕မွာေနတဲ့ ေယာက္ဖျဖစ္သူ ကို ဗိုလ္ေဌးမွ ဖုန္းျဖင့္ အသိေပးေျပာၾကားလာတာ ကေတာ့ သစ္လြင္ေရ၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ၁၂ ရက္ေန႔မွာ အညာေဒသက ျပည့္ဝရြာမွာ ငါတုိ႔ အေမက ကထိန္ခင္းမယ္၊ မင္း အၿမဲေျပာဖူးတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူတရားပြဲလည္း ရွိတယ္။ မင္း လိုက္ျဖစ္ေအာင္လိုက္ခဲ့ ေစခ်င္တယ္လို႔ ဆိုလာ ေတာ့ စာေရးသူလည္း ေခတၱ ေတြေဝသြားတယ္။ ဦးဝီ ရသူရဲ႕တရားကိုလည္း အရမ္းသြားခ်င္တယ္၊ ေပၚဆန္းစပါးေတြလည္း ရိတ္သိမ္းဖို႔ အခ်ိန္ တန္ေနၿပီလို႔ စဥ္းစားေနတုန္း ေယာက္ဖျဖစ္သူက ထပ္ေမးလာ ျပန္ပါတယ္။ မင္းလိုက္ျဖစ္တယ္ မို႔လား။ စာေရးသူလည္း ဘာမွ ထပ္မစဥ္းစား ေတာ့ဘဲ ဟုတ္ကဲ့၊ ကြၽန္ေတာ္ လိုက္ျဖစ္ တယ္ဗ်ာလို႔ ကတိေပးလိုက္ပါတယ္။

ျပည့္ဝရြာဟာ မေကြးတိုင္းေဒသ ႀကီး ေရစႀကိဳၿမိဳ႕နယ္ထဲက ေက်းရြာ တစ္ရြာျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္က ‘ဗ်ည္းဘ’ ရြာလို႔ေခၚေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရပါ တယ္။ ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခား တစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ်ပင္မရွိပါ။ ႐ိုးသားပြင့္လင္း ၿပီး ဧည့္သည္ေတြရဲ႕အေပၚမွာ အင္မတန္ မွ ဧည့္ဝတ္တရားေက်ပြန္ၿပီး ခ်စ္စရာ ေကာင္းတဲ့ အညာေဒသရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာ ရြာေလးတစ္ရြာျဖစ္ပါတယ္။

၂ဝ၁၆ ခု မတ္လတုန္းကလည္း ေယာက္ဖ၏ညီျဖစ္သူ ကိုၿငိမ္း + မခင္ မာခ်ဳိတို႔ရဲ႕ ရွင္အပါး ၁ဝဝ အလွဴပြဲႀကီး ကို ဖိတ္လို႔ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ေရာက္ ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုလည္း ေယာက္ဖျဖစ္ သူရဲ႕အေမ ေဒၚျမေမရဲ႕ ကထိန္ခင္းတဲ့ အလွဴထက္ ဦးဝီရသူတရားပြဲကို ပို၍ စိတ္ဝင္စားျခင္းေၾကာင့္ စာေရးသူဟာ ျပည့္ဝရြာကို ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

၁၃၇၈ ခု တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ၁၂ ရက္ ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီ ၃ဝ မိနစ္ ခန္႔မွာ အေမေဒၚျမေမရဲ႕ ကထိန္အလွဴ အၿပီးမွာ စာေရးသူဟာ ျပည့္ဝရြာက ေမာင္ေဌးလြင္နဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ငွားထားတဲ့ စားပြဲခုံေတြကို သြားျပန္ပို႔ရ ပါတယ္။ ျပည့္ဝရြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းရဲ႕ေရွ႕မွာ မႏၲေလး(မစိုးရိမ္)က ျပည့္ဝရြာသား ဆရာေတာ္အရွင္သူရိယာ ဘိဝံသ ဦးစီးၿပီးေတာ့ ရြာသားေတြနဲ႔ ဦးဝီရသူေဟာမယ့္တရားမ႑ပ္ကို ျပဳ လုပ္ေနတာေတြ႕၍ စာေရးသူနဲ႔ ေမာင္ ေဌးလြင္တို႔ပါ ဝိုင္းဝန္းကူညီလုပ္ေဆာင္ ေပးခဲ့ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ အရွင္သူရိယာဘိဝံသ ဟာ ျပည့္ဝရြာသားျဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူရဲ႕တပည့္လို႔ သိရေတာ့ စာေရး သူလည္း ဆရာေတာ္အရွင္အရိယာဘိ ဝံသအထံ ခ်ဥ္းကပ္သြားၿပီး အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ဧရာဝတီတိုင္း က်ဳံမေငး ၿမိဳ႕က လာခဲ့တာပါဘုရား၊ ညက်ရင္ တပည့္ေတာ္ကို ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူနဲ႔ ေတြ႕ဆုံဂါရဝျပဳခြင့္ ေပးပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္လိုက္ရာ ဆရာေတာ္အရွင္သူ ရိယာဘိဝံသမွ ဒကာႀကီး၊ လာသာလာ ခဲ့ပါ၊ ဦးဇင္း ကူညီေပးမယ္လို႔ မိန္႔ၾကား ပါသည္။

ညေန ၆ နာရီ ၃ဝ မိနစ္တြင္ ျပည့္ဝရြာသား ဦးေရႊမိုးနဲ႔အတူ တရားပြဲ က်င္းပမည့္ ျပည့္ဝရြာဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းကို ေရာက္ရွိခဲ့ရာ ဦးစြာ ဘုရား ရွင္ကို ကန္ေတာ့ၿပီး ထို႔ေနာက္ ဆရာ ေတာ္ဦးဝီရသူနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားကို ကန္ ေတာ့ကာ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ မလွမ္းမ ကမ္းမွာ စာေရးသူတို႔ ထိုင္ေနလိုက္ပါ တယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူနဲ႔ ေတြ႕ဆုံ မိတ္ဆက္ေပးမည္လို႔ ေျပာထားတဲ့ ဆ ရာေတာ္ ဦးသူရိယာဘိဝံသကို အကဲ ခတ္ၾကည့္ရာ အင္မတန္မွ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ေနတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဆရာ ေတာ္ဦးသူရိယာဝံသရဲ႕ အကူအညီကို ရယူရမွာ အားနာတာနဲ႔ ကိုယ့္အစီအစဥ္ နဲ႔ကိုယ္ပဲ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူကို ေတြ႕ ဆုံဂါရဝျပဳဖို႔ အေတြးတစ္ခုဝင္လာပါ တယ္။

စာေရးသူလည္း ကဲ ဦးေရႊမိုးေရ၊ မထူးေတာ့ဘူး၊ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူကို ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ကိုယ္ပဲ သြားဂါရဝျပဳ မိတ္ဆက္မယ္ဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ဦးဝီရ သူအထံ ခ်ဥ္းကပ္သြားၿပီး ကန္ေတာ့ ကာ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ က်ဳံမ ေငးက လာခဲ့တာပါဘုရား၊ ျပည့္ဝရြာမွာ တပည့္ေတာ္ေယာက္ဖရဲ႕အေမက က ထိန္ခင္းမယ္၊ ညဘက္မွာ ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူရဲ႕ တရားပြဲလည္းရွိတယ္လို႔ ဖုန္း ျဖင့္အေၾကာင္းၾကား၍ တပည့္ေတာ္ လည္း ကထိန္အလွဴထက္ ဆရာေတာ္ ရဲ႕ တရားေတာ္ကို ပို၍စိတ္ဝင္စားျခင္း ေၾကာင့္ အေရာက္လာခဲ့တာပါဘုရား။ ဆရာေတာ္မွ ‘ဒကာႀကီးက ဒီကေန တရားပြဲၿပီးရင္ ျပန္မွာလား’ဟု မိန္႔ရာ ‘တပည့္ေတာ္ မျပန္ျဖစ္ေသးဘူးဘုရား၊ လား႐ိႈးအထက္ဘက္ ခ်င္းေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕ အထိ ခရီးဆက္မယ္ဘုရား၊ တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံဘက္မွာ သားတစ္ေယာက္ အလုပ္ သြားလုပ္ေနတယ္၊ သူနဲ႔ေတြ႕ၿပီးမွ တပည့္ ေတာ္ က်ဳံမေငးကိုျပန္မယ္ဘုရား။ တ ပည့္ေတာ္က စာဖတ္ဝါသနာပါတယ္ ဘုရား။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသားေရးစာ အုပ္၊ သာကီေသြး၊ ေအာင္ေဇယ်တု ဂ်ာနယ္ေတြ မလြတ္တမ္းဖတ္တယ္ဘု ရား။ အရွင္ဘုရားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တစ္ ကမၻာလုံးနဲ႔ တစ္ေယာက္စာအုပ္လည္း တပည့္ေတာ္ ဝယ္ဖတ္ၿပီးပါၿပီဘုရား’ ဟု ျပန္ေလွ်ာက္လိုက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္မွ ‘ဒကာႀကီးက က်ဳံ မေငးၿမိဳ႕ေပၚကလား’။ ‘မဟုတ္ပါဘုရား၊ ေတာရြာဘက္ကပါဘုရား’။ အျခားဧည့္ သည္ေတြ ေရာက္လာတာနဲ႔ စာေရးသူ လည္း အလိုက္သိစြာ ဧည့္သည္ေတြ ကို ေနရာေပးလိုက္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ရဲ႕တရားပြဲဟာ ည ၇ နာရီမွာ ေၾကညာထားေပမယ့္ ည ၇ နာရီ ၃ဝ မိနစ္မွာ တရားပြဲစပါတယ္။ ပရိသတ္ကို ငါးပါးသီလေပးၿပီး ဆရာ ေတာ္မွ မဂၤလာပါလို႔ မိတ္ဆက္ပါတယ္။ တရားနာပရိသတ္ႀကီးက ဘာမွျပန္မေျဖ၊ ဆရာေတာ္က ရွက္ၿပံဳးၿပံဳးကာ ကိုယ့္ကို ႏႈတ္ဆက္တဲ့သူကို ကိုယ္က ျပန္မေျဖ ရင္ တစ္ဖက္လူက ဘယ္လိုေနမလဲ၊ အရွက္ခြဲသလိုမ်ဳိးျဖစ္ေနပါ့မယ္ဘုရား။ အင္း အခုလည္း ျပည့္ဝရြာသူရြာသား ေတြက ဦးဇင္းကို အရွက္ခြဲေနၿပီလို႔မိန္႔မွ တရားနာပရိသတ္က သေဘာေပါက္ ကာ အားနာနာနဲ႔ ရယ္သံမ်ားၾကားရသ လို စာေရးသူလည္း အားနာနာနဲ႔ပဲ ရယ္ ေမာမိပါေသးတယ္။

စာေရးသူဟာ ဦးဝီရသူတရားပြဲကို ၂ ႀကိမ္ေျမာက္နာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပထမအႀကိမ္က ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တုန္းက စာေရးသူတို႔ က်ဳံမေငးၿမိဳ႕ကို ၾ<ြကေရာက္ ေဟာၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆရာေတာ္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ ကေတာ့ ‘ေဆြမ်ဳိးဆိုတာ မ်ားေလေကာင္း ေလ’တရားေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ ေတာ္ဟာ တရားေဟာတဲ့အခါ တရား ေတာ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကို အၿမဲတမ္း တပ္ ေဟာေလ့ရွိပါတယ္။

ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ျပည့္ဝရြာ ရဲ႕ ဆရာေတာ္တရားပြဲမွာ တရားေတာ္ ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကို ဘယ္လိုတပ္မယ္ဆိုတာ ကို စာေရးသူဟာ စာရြက္နဲ႔ ေဘာပင္ကို ကိုင္ၿပီး ေရးဖို႔ျပင္ေနတုန္း ဆရာေတာ္ က တရားေတာ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကို ျဖည္းညင္း စြာျဖင့္ သမၼာဒိ႒ိတရားေတာ္ ၁ဝ ပါး ျဖစ္ပါတယ္။

နံပါတ္(၁)က အလွဴဒါနျပဳရျခင္း အက်ဳိးကို ယုံၾကည္ရမယ္။
နံပါတ္(၂) ပူေဇာ္ရျခင္းအက်ဳိးကို ယုံၾကည္ရမယ္။
နံပါတ္(၃) ဧည့္ခံရျခင္းအက်ဳိးကို ယုံၾကည္ရမယ္။
နံပါတ္(၄) ကံ ကံ၏အက်ဳိးကို ယုံ ၾကည္ရမယ္။
နံပါတ္(၅) အတိတ္ဘဝရွိတာကို ယုံၾကည္ရမယ္။
နံပါတ္(၆) တမလြန္ဘဝကို ယုံ ၾကည္ရမယ္။
နံပါတ္(၇) မိခင္ေက်းဇူးကို ယုံၾကည္ ရမယ္။
နံပါတ္(၈) ဖခင္၏ေက်းဇူးကို ယုံ ၾကည္ရမယ္။
နံပါတ္(၉) သတၱဝါေတြဆိုတာ အ မွန္တကယ္ရွိတယ္ဆိုတာကို ယုံၾကည္ ရမယ္။

နံပါတ္(၁ဝ) သေဗၺညဳတÓာဏ္ ေတာ္ကို ယုံၾကည္ရမယ္ဆိုၿပီး အမွတ္ စဥ္(၁)မွ အမွတ္စဥ္(၁ဝ)ထိ တစ္ခုခ်င္းစီ ကို သာမန္လူတိုင္း နားလည္သေဘာ ေပါက္လြယ္ေအာင္ အေသးစိတ္ ရွင္း လင္းေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ ေတာ္ေဟာၾကားေသာ တရားေတာ္ေတြ ဟာ အစ အလယ္ အဆုံး အားလုံးဟာ အဓိပၸါယ္ေတြျပည့္ဝၿပီး မွတ္သားစရာ မ်ားလည္း ျပည့္ႏွက္ေနပါတယ္။ စာ ရွည္သြားမွာစိုးလို႔ ဆရာေတာ္ေဟာၾကား ခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြထဲက မွတ္သား စရာတစ္ခုကို ထုတ္ႏုတ္တင္ျပေပးပါ မည္။

အိုင္အက္စ္ အစြန္းေရာက္အဖြဲ႕ထဲ ေရာက္ေနတဲ့ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ရဲ႕ မိခင္ဟာ သူ႔ရဲ႕သားက ဘာသာမတူ တဲ့သူေတြရဲ႕အသက္ေတြကို ရက္ရက္ စက္စက္ သတ္ျဖတ္ေနတာကို ဆက္ မလုပ္ဖို႔၊ မိခင္ထံကိုျပန္လာဖို႔ လူႀကံဳနဲ႔ သူ႔သားဆီကို စာေရးပို႔လိုက္ပါတယ္။ ထိုစာက သူ႔သားဆီကိုမေရာက္ဘဲ အိုင္ အက္စ္အဖြဲ႕ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္လက္ထဲကို ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ အိုင္အက္စ္ေခါင္း ေဆာင္ဟာ သူ႔အေမကို လူလႊတ္ေခၚ ခိုင္းၿပီး လူငယ္ေလးရဲ႕အေမကို လူငယ္ ေလးကိုယ္တုိင္ ျပန္သတ္ဖုိ႔ အမိန္႔ေပး တယ္။ ေပးတဲ့အမိန္႔အတိုင္းပဲ လူငယ္ ေလးဟာ အေမျဖစ္သူရဲ႕ အေနာက္ ဘက္ကေနၿပီး ေသနတ္နဲ႔ ေနာက္ေစ့ ကို ေတ့ၿပီးပစ္လိုက္တာ ေသနတ္က်ည္ ဆန္ဟာ ေနာက္ေစ့ကိုေဖာက္ၿပီး နဖူး ကေန ျပန္ထြက္သြားတယ္။ ကိုယ့္ကို ေမြးထုတ္ထားတဲ့ မိခင္ရင္းကိုေတာင္ အခုလို လြယ္လင့္တကူ ရက္ရက္စက္ စက္ သတ္ရဲျဖတ္ရဲေသးတယ္ဆိုေတာ့ ဘာသာမတူတဲ့လူသားေတြရဲ႕အေပၚမွာ လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္တာေလာက္က ေတာ့ အိုင္အက္စ္အဖြဲ႕အတြက္ ငွက္ ေပ်ာသီးအခြံခြာရသေလာက္ ခက္ခဲမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဆရာေတာ္ရဲ႕တရားပြဲကို ည ၉ နာရီခြဲမွာ နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။ တရားပြဲဟာ အထူးစည္ကားၿပီး ပရိသတ္ ၃ဝဝဝ ေက်ာ္ေလာက္ရွိမည္ဟု ထင္ပါသည္။ စာေရးသူတို႔ က်ဳံမေငးၿမိဳ႕မွာဆိုရင္ ဆရာ ေတာ္ရဲ႕တရားပြဲၿပီးလို႔ မနက္မိုးလင္းလင္း ခ်င္း အေခြကို လြယ္လင့္တကူ ဝယ္ယူ လို႔ရတယ္။ ျပည့္ဝရြာက ၿမိဳ႕နဲ႔အလွမ္းေဝး ေတာ့ အေခြကိစၥကို ေလ့လာဖို႔ ေတာင္း မရျဖစ္ေနပါတယ္။

၁၆-၉-၂ဝ၁၆ ရက္ေန႔မွာ လား ႐ိႈးအထက္ဘက္သို႔ ခရီးဆက္ရန္ ျပည့္ ဝရြာမွ ဦးၿငိမ္းကိုယ္တုိင္ သူ႔ကားျဖင့္ စာ ေရးသူတို႔အဖြဲ႕ကို ေဂြးဂုဏ္ရြာကားဂိတ္ သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ပါသည္။ မေကြးၿမိဳ႕ မွလာေသာကားဟာ ေဂြးဂုဏ္ရြာကား ဂိတ္သို႔ ညေန ၃ နာရီမွာ ေရာက္ရွိခဲ့ ၿပီး ထိုကားျဖင့္ ခရီးဆက္ခဲ့ရာ ၁၇-၉-၂ဝ၁၆ ရက္ေန႔ မနက္ ၆ နာရီမွာ လား႐ိႈးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး လား႐ိႈးၿမိဳ႕ မွ မနက္ ၈ နာရီမွာ ဆက္လက္ခရီး ဆက္ခဲ့ရာ ျမန္မာတ႐ုတ္နယ္စပ္ၿမိဳ႕ငယ္ ေလးျဖစ္တဲ့ ခ်င္းေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕ကို ေန႔ လယ္ ၁၂ နာရီခန္႔မွာ ေရာက္ရွိခဲ့ပါ တယ္။

စာေရးသူဟာ ခ်င္းေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕မွ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဘက္ကမ္းမွာ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ သားျဖစ္သူကို ဖုန္း ျဖင့္ခ်ိတ္ဆက္ေခၚယူကာ ခ်င္းေရႊေဟာ္ ၿမိဳ႕မွာ လာေရာက္ေတြ႕ဆုံေစခဲ့ၿပီး ခ်င္း ေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕မွာပဲ ညအိပ္အနားယူခဲ့ပါ တယ္။

၁၈-၆-၂ဝ၁၆ ရက္ေန႔ မနက္ ၇ နာရီခန္႔မွာ ခ်င္းေရႊေဟာ္ၿမိဳ႕မွာ အ ေျခခ်ေနထိုင္ၿပီး တကၠစီေမာင္းေနေသာ ျပည့္ဝရြာသား ကိုေဇာ္မ်ဳိးမွ စာေရးသူ တို႔ကို လား႐ိႈးၿမိဳ႕ကို လိုက္ပို႔ေပးပါသည္။ ကားေပၚမွာ စာေရးသူရဲ႕အနားမွာ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံဘက္ကမ္းမွ အလုပ္လုပ္ၿပီး ျပန္ လာေသာ လူငယ္တစ္ဦးလည္း လိုက္ပါ လာၿပီး ထိုလူငယ္ေလးက ကားဆရာ ကိုေဇာ္မ်ဳိးရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တယ္လို႔ ထိုလူငယ္ေလးရဲ႕ ေျပာၾကားမႈအရ သိရ ပါတယ္။ စာေရးသူလည္း ထိုလူငယ္ ေလးကို မိတ္ေဆြဖြဲ႕ခ်င္တာနဲ႔ ‘နာမည္ ဘယ္လိုေခၚသလဲညီေလး’လို႔ ေမး လိုက္ပါတယ္။

‘ၿဖိဳးေဝဟိန္းလို႔ေခၚပါတယ္’
စာေရးသူလည္း ၿဖိဳးေဝဟိန္းကို အမ်ဳိးသားေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ စကားေတြကို စၾကည့္ရာ သေဘာက်ပုံမရသည့္အျပင္ မဘသအဖြဲ႕မရွိသင့္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ဦးဝီ ရသူကို ဦးဝင္းခိုင္ဦးလို လူနာမည္ကို သုံးၿပီး အဲဒီဘုန္းႀကီးက အစြန္းေရာက္ ဘုန္းႀကီးျဖစ္ၿပီး တရားေတာ္နဲ႔ မဆိုင္ တာေတြ ေဟာေနေၾကာင္း၊ သူ႔ေၾကာင့္ မေလးမွာသြားလုပ္တဲ့ ျမန္မာေတြ အ သတ္ခံရတာလို႔ မဆီမဆိုင္တာေတြ ဆြဲ ထည့္ၿပီး စြပ္စြဲေျပာဆိုေနေတာ့ စာေရး သူလည္း ‘ဒီမွာငါ့ညီ၊ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအ ေၾကာင္းကို ေျပာမယ္ ေဝဖန္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕အေၾကာင္းစုံကို ေသေသ ခ်ာခ်ာ အေသးစိတ္ စူးစမ္းေလ့လာဖို႔ လိုတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုကိုလည္း ေျပာမယ္၊ ေဝဖန္မယ္ ေရးမယ္ဆိုရင္ လည္း အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ မူဝါဒ ရပ္ တည္ခ်က္ သေဘာထား ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သမွ် ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို ေသ ေသခ်ာခ်ာ အေသးစိတ္ေလ့လာဆန္း စစ္ဖုိ႔လိုတယ္ ညီေလး၊ ဒါမွ ညီေလးအ ေနနဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေဝဖန္ေျပာဆိုႏိုင္ မွာျဖစ္ပါတယ္’။

‘အစ္ကိုတုိ႔ ညီေလးတို႔က မဘသ အဖြဲ႕ႀကီးနဲ႔ ဦးဝီရသူကို မုန္းရမွာမဟုတ္ ဘူး၊ ခ်စ္ရမွာ။ ေက်းဇူးကန္းရမွာမဟုတ္ ဘူး၊ ေက်းဇူးတင္ရမွာ။ အစ္ကိုေလ့လာ သိရွိရသေလာက္ ဦးဝီရသူဟာ သာမန္ ရဟန္းမဟုတ္ဘူး။ ပညာထူးခြၽန္ထက္ ျမက္တဲ့ ရဟန္း။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာ ဘိဝံသဘြဲကကို အမွတ္အမ်ားဆုံးနဲ႔ အ ဆင့္(၁)နဲ႔ ေအာင္တာ။ တိုက္ေက်ာင္းနဲ႔ ကားနဲ႔၊ လူလိုေျပာမယ္ဆိုရင္ ခ်မ္းသာ တယ္ေပါ့၊ အျခားဘုန္းႀကီးေတြလို ပစၥည္း ေလးပါးနဲ႔ သာယာေနလို႔ရတယ္။ ဆရာ ေတာ္ဟာ ဘုရားသားေတာ္ပီသခဲ့သူပါ။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ေတာင္ ႏုငယ္စဥ္အခါက တိရစၧာန္ျဖစ္ခဲ့တာေတာင္ မိမိမ်ဳိးႏြယ္စု ေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္ မိမိအသက္ ကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ သာဓကေတြ စာေပ ေတြ ဇာတ္ေတာ္ေတြ ေျမာက္ျမားစြာ ရွိခဲ့တာ။ ညီေလးအေနနဲ႔ ေသခ်ာေလ့ လာေစခ်င္တယ္။

စစ္အာဏာရွင္ေခတ္တုန္းကလည္း ဆရာေတာ္ဟာ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ ေရး လုံၿခံဳေရးတရားေတြ မင္းက်င့္ တရားနဲ႔ပတ္သက္တာေတြ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးတရားေတြ ေဟာခဲ့ ေျပာခဲ့ ေဝ ဖန္ေထာက္ျပခဲ့လို႔ ေထာင္ထဲမွာ ၈ ႏွစ္ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ ဒါဟာ အစ္ ကိုတို႔ ညီေလးတို႔ လူမ်ဳိးအတြက္ ဘာ သာအတြက္ ေပးဆပ္ခဲ့တာပဲမဟုတ္ လား။ ဆရာေတာ္ဟာ ေထာင္ထဲက ထြက္လာကတည္းက ဒီကေန႔ထိ အမ်ဳိး သားလုံၿခံဳေရးတရားေတြ ေျပာဆိုေဟာ ေျပာေနတာ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံးအ တြက္ပဲမဟုတ္လား။

မေလးအပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာေတြ မွာ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္ မာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၉-၁ဝ-၂ဝ၁၆ ေန႔မွာ ြၽၤဗ ရဲ႕ ေမးပါရေစဦး အစီအစဥ္မွာ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူကို ေမးခြန္းထုတ္လို႔ ဆရာေတာ္က အခုလို ေျဖၾကားခဲ့တယ္။

ကိုယ့္ျပည္တြင္း လုံၿခံဳေရးအတြက္ မနည္းပဲ ႀကိဳးစားေနရတယ္။ ႏိုင္ငံ တကာအရပ္ရပ္ကို ေရာက္ေနၾကတဲ့ ဦးဇင္းတုိ႔ျပည္သူလူထုကိုလည္း ကိုယ္ ခ်င္းစာပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲဒီမွာရွိတဲ့ အနည္းငယ္ေသာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ေတြကို ငဲ့ညႇာၿပီးေတာ့ တစ္မ်ဳိးသား လုံးရဲ႕ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈကို မလုပ္ ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ တစ္မ်ဳိးသားလုံးအေနနဲ႔ ဆုံး႐ႈံးသြားမွာပါ။ ဒီအတြက္ ဦးဇင္းတို႔ ကို ခြင့္လႊတ္ပါလို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာကို ေရာက္ေန တဲ့ ဦးဇင္းတုိ႕လူမ်ဳိးေတြသည္ ခြဲထြက္ ခြင့္ေတာင္းဖုိ႔သြားတာလည္း မဟုတ္ ပါဘူး၊ လႊမ္းမိုးဖို႔သြားၾကတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္ကို ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ စီးပြားေရးသြားလုပ္တာျဖစ္ တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ ေဒသခံေတြနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ ေအာင္ေနၾကရမယ္။ အဲဒီလိုပဲ မိမိရဲ႕ အသက္အႏၲရာယ္ကို အၿမဲတမ္း သတိ ဝီရိယနဲ႔ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကရ မယ္။ မိမိရဲ႕ဘဝလုံၿခံဳေရးကို အခ်ိန္နဲ႔ တစ္ေျပးညီ သတိကပ္ထားရမယ္။ အဲ ဒီေလာက္ေတာ့ ဦးဇင္းအႀကံျပဳပါရေစ လို႔ ႏုိင္ငံတကာေရာက္ ျမန္မာေတြကို ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူမွ ြၽၤဗ ေမးပါရ ေစဦး အစီအစဥ္မွ ေမတၱာရပ္ခံတင္ျပ ခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

‘ဒါေလာက္ဆိုရင္ ညီေလး ဆရာ ေတာ္ဦးဝီရသူရဲ႕အေပၚမွာ နားလည္ခြင့္ လႊတ္ႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္’
စာေရးသူ ရွင္းျပတာကို ၿဖိဳးေဝ ဟိန္းမွ နားလည္သေဘာေပါက္ကာ တစ္ ဦးနဲ႔တစ္ဦး မိတ္ေဆြေတြျဖစ္သြားၾကပါ တယ္။ စာေရးသူမွ ျပည့္ဝရြာတရားပြဲ က ရရွိလာေသာ ဦးဝီရသူ လက္မွတ္ ေရးထိုးထားေသာ ေမးပါရေစဦး အာရ္ အက္ဖ္ေအ စာအုပ္ကို ၿဖိဳးေဝဟိန္းအား လက္ေဆာင္အျဖစ္ ယူသြားပါ။ ဒီစာအုပ္ ကိုဖတ္လိုက္ရင္ ညီေလး ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူအေပၚ ပိုၿပီး နားလည္သေဘာ ေပါက္သြားမွာပါ။

ေနာက္တစ္ခု မဘသမရွိသင့္ဘူး လို႔ ညီေလးေျပာခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အစ္ကိုသိသေလာက္ ညီေလးကို ရွင္း ျပမယ္။ မဘသအဖြဲ႕ကို ၂ဝ၁၃ ခု ဇြန္ လမွာ စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာ ျခားေတြရဲ႕ ကူညီေထာက္ပံ့မႈ ရယူထား တဲ့ မီဒီယာသမားေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးသမား ေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြကေတာ့ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးကို မရွိသင့္ဘူး၊ မလို အပ္ဘူးလို႔ ေျပာၾက ေဝဖန္ၾက ေရးေန ၾကတာ ညီေလးလည္း သိမွာေပါ့။ အစ္ ကို႔အျမင္နဲ႔ ေျပာရရင္ မဘသအဖြဲ႕ႀကီး ဖြဲ႕စည္းတာ ေနာက္ေတာင္က်ေနေသး တယ္။ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးသာ မရွိခဲ့ရင္ တို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ဟာ လက္ရွိအေျခအေနထက္ အမ်ား ႀကီးဆိုးသြားၿပီလို႔ ရဲရဲႀကီးေျပာရဲတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံေတြ လုံးလုံးေပ်ာက္ကုန္တာ တခ်ဳိ႕တစ္ဝက္ ေပ်ာက္ကုန္တာ ခ်ိနဲ႔နဲ႔ျဖစ္ကုန္တာဟာ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ကိုယ့္ဘာသာကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ မဘသလို အဖြဲ႕အစည္း မ်ဳိး မရွိလို႔ပဲျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မဘ သအဖြဲ႕ဟာ (လုံးဝ)ရွိကိုရွိသင့္တယ္၊ (လုံးဝ) မျဖစ္မေနရွိကိုရွိသင့္တယ္။ သ မိုင္းရဲ႕လိုအပ္ခ်က္အရကို ရွိသင့္တယ္။ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံးရဲ႕ အေရးအရာ ေတြကို ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ မဘသအဖြဲ႕ ကို မလိုအပ္ဘူး၊ မရွိသင့္ဘူးလို႔ေျပာ ျခင္းသည္ မိမိလူမ်ဳိး၊ မိမိဘာသာကို မလိုအပ္ဘူး မရွိသင့္ဘူးလို႔ ေျပာဆိုျခင္း မ်ဳိးသာျဖစ္တယ္။

မဘသ စဖြဲ႕စည္းကတည္းက ဒီ ကေန႔အထိ တိုင္းက်ဳိးျပည္ျပဳ ေဆာင္ ရြက္ခ်က္ေတြကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ အမ်ား ႀကီးပဲ။ တို႔တုိင္းျပည္မွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ စစ္ေဘး ေရွာင္ လူမႈကူညီမႈလုပ္ငန္းေတြ၊ ေျမၿပိဳ မႈ ေရႀကီးေရနစ္ျမဳပ္မႈ ကူညီေထာက္ပံ့ မႈ ေလေဘးမီးေဘး စသည့္ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ျဖစ္ေပၚမႈကိစၥတိုင္းမွာ မဘသအဖြဲ႕ မေရာက္တဲ့ေနရာေဒသ၊ မလွဴတဲ့အခါ မရွိခဲ့တာကို ဘယ္ႏုိင္ငံ ေရးသမား ဘယ္သတင္းမီဒီယာသမား ဘယ္လူ႔အခြင့္အေရးသမားကမွ ျပည္ သူသိေအာင္ ေရးသားေျပာဆိုခဲ့တာေတြ အသိအမွတ္ျပဳတာေတြ ညီေလး ဘယ္ တုန္းက ၾကားမိျမင္မိ ေတြ႕မိသလဲ။

မဘသအဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕ သမုိင္းတြင္ မယ့္ တိုင္းက်ဳိးျပည္ျပဳ အမ်ဳိးသားေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို ႏုိင္ငံေရးသမား ဆိုသူ မီဒီညာသမားဆိုသူ လူ႔အခြင့္အ ေရးသမားဆိုသူေတြဟာ မျမင္ခ်င္ေယာင္ မၾကားခ်င္ေယာင္ မသိခ်င္ေယာင္ ထူး ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကတာပါ ငါ့ညီ ရာ။

အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အစိုးရဟာ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ အစိုးရဆို ၿပီး ညီေလးတုိ႔ အစ္ကိုတို႔က မ်က္စိမွိတ္ နားပိတ္ၿပီးေတာ့ အားလုံး ယုံၾကည္ေန လို႔မရဘူး၊ ဒီကေန႔ ႏိုင္ငံတကာကိုၾကည့္ လိုက္ပါ။ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ လို႔ ဝန္ႀကီး၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၊ သမၼတျဖစ္လာ ၿပီးမွ ေထာင္နန္းစံသြားတဲ့ ဝန္ႀကီး၊ ဝန္ ႀကီးခ်ဳပ္၊ သမၼတေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ညီေလးတို႔ အစ္ကိုတို႔က အခုလို ျပည္သူလူထုေတြကို အၿမဲတမ္း အမ်ဳိးသားေရးသတိပညာေတြ၊ အမ်ဳိး သားေရး အသိပညာေတြ ေပးေဝေန တဲ့ မဘသလို အဖြဲ႕အစည္းႀကီးဟာ တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အၿမဲတမ္း ထာဝရ ကမၻာ တည္ေနသေရြ႕ ရွိကိုရွိသင့္တယ္ ညီ ေလး။

စာေရးသူနဲ႔ ၿဖိဳးေဝဟိန္း ႏွစ္ဦးသား တစ္လမ္းလုံး စကားေတြေကာင္းလာ လိုက္တာ ကားရပ္မွပဲ လား႐ိႈးၿမိဳ႕ကို ေရာက္မွန္း သိရေတာ့တယ္။ လက္မွ နာရီကိုၾကည့္လိုက္ရာ ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီ ၄၅ မိနစ္ေတာင္ ရွိေနၿပီ။ ေန႔လယ္ ၁ နာရီကားနဲ႔ ခရီးဆက္ရမွာမို႔ ကဲ ညီ ေလးနဲ႔အစ္ကို ဒီမွာပဲ လမ္းခြဲရေတာ့မွာ၊ ညီေလးကို အစ္ကို တစ္ခုမွာခဲ့မယ္။ စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါ၊ ပညာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျမတ္ဗုဒၶက ပညာသမၼာ အာဘာနတၴိတဲ့၊ ပညာနဲ႔တူေသာ အလင္းေရာင္သည္ မရွိ လို႔ မိန္႔ၾကားခဲ့၍ စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါလို႔ မွာၾကားၿပီး လား႐ိႈးၿမိဳ႕မွ ေန႔လယ္ ၁ နာရီမွာ ထြက္မည့္ ကားလက္မွတ္ကို အျမန္သြားဝယ္ခဲ့ပါတယ္။ ေန႔လယ္ ၁ နာရီမွာ လား႐ိႈးၿမိဳ႕မွ ေရႊမႏၲလာကား ႀကီးမွ စတင္ထြက္ခြာလာရာ စာေရးသူ ရဲ႕ေခါင္းထဲ အေတြးတစ္ခု ဝင္လာေတာ့ တယ္။
တို႔ႏုိင္ငံသားေတြ တို႔လူမ်ဳိးေတြ အမ်ဳိးသားေရးကို ေသြးမေအးၾကပါနဲ႔၊ ေပါ့ေပါ့မေတြးၾကပါနဲ႔၊ ေလွ်ာ့မတြက္ၾက ပါနဲ႔လို႔ စိတ္ထဲကေန ေရရြတ္ရင္းေနမိ ပါေတာ့တယ္။

ပဂ်ီသစ္