သတင္း

ဆဲရင္း ဆဲရင္း နဲ႔ ဆင္းရဲသြားတာ

ဆဲရင္း ဆဲရင္း နဲ႔ ဆင္းရဲသြားတာ
==========================

“၁၃၇၉ ခုႏွစ္၊နတ္ေတာ္လကြယ္ေန႔၊မစိုးရိမ္
တိုက္သစ္၊တတိယမဟာနာယကဆရာေတာ္
ဘဒၵႏၲဣႏၵကာဘိဝံသ၏ ၾသဝါဒကထာ´´

ျပီးခဲ႔တဲ႔အပတ္ကလည္း ေျပာခဲ႔ျပီးျပီ။ေမတၱာ
ဓာတ္ေတြမၽားမၽားလႊတ္ဖို႔။တို႔လႊတ္လိုက္တဲ႔
ေမတၱာဓာတ္ေတြ မေရာက္ေသးဘူးထင္တယ္
အဲဒါေၾကာင့္ ေမတၱာဓာတ္ေတြ မၽားမၽားလႊတ္ ၾက။

အခု…ျမန္မာျပည္က ဘာျဖစ္ေနတာလဲဆို
ေတာ့ ေမတၱာဓာတ္ေတြ နည္းေနၾကတာ။
တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ဆဲဆို ရန္ျဖစ္ေနၾကတာေနာ္။
ျမန္မာျပည္ ဘာ့ေၾကာင့္ဆင္းရဲတာလဲေမးရင္
ဟို…လူရႊင္ေတာ္ေတြ ျပက္လုံးထုတ္သလိုေျပာ
ရရင္ ”ဆဲရင္း…ဆဲရင္း…ဆင္းရဲသြားၾကတာ
တဲ႔”။

အဲဒါေၾကာင့္ ကိုရင္တို႔ ဦးဇင္းတို႔ေမတၱာဓာတ္
ေတြ မၽားမၽားပို႕လႊတ္ေပးၾက။ေမတၱာဆိုတာ
ပို႕လႊတ္သူကိုလည္း ျငိမ္းခၽမ္းေစတယ္။ေမတၱာခံယူတဲ႔သူကိုလည္း ျငိမ္းခၽမ္းေစတယ္။
စာေပမွာ ”ဝိသာခမေထရ္” ဆိုတာရွိတယ္။
သူက ေလးလတစ္ၾကိမ္ ေလးလတစ္ၾကိမ္ ေန
ရာတစ္ေနရာကေန တစ္ေနရာေျပာင္းျပီး ေမတၱာဘာဝနာစီးျဖန္းေနေလ့ရွိသတဲ႔။တစ္ခါ
မွာေတာ့ ေလးလျပည့္လို႔ တစ္ျခားေနရာ
ေျပာင္းမယ္ဆိုျပီး လုပ္ေနတုန္းမွာ ငိုေနတဲ႔
မိန္းမတစ္ေယာက္ကိုေတြ႕တယ္။
(ျမစိမ္း ပင္ေစာင့္နတ္မ) မေထရ္က
အဲဒီမိန္းမကို ဘာ့ေၾကာင့္ငိုေနတာလဲေမး
ေတာ့ … အရွင္ဘုရားေျပာင္းမွာျဖစ္တဲ႔အတြက္
စိတ္မေကာင္းလို႔ငိုတာပါလို႔ေျဖတယ္။ငါ…ဒီ
မွာေနေတာ့ မင္းတို႔ဘာအက်ိ ဳ းရွိပါသလဲ…ေမး
ေတာ့…

”ရွိတာေပါ့ ဘုရား…အရွင္ဘုရားပို႕လႊတ္တဲ႔
ေမတၱာေတြေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တို႔ စိတ္ေအး
ခၽမ္းရပါတယ္။အနီးပတ္ဝန္းကၽင္မွာေနတဲ႔
ဘီလူး၊ယကၡ၊ရုကၡစိုး၊ေျမဘုတ္ စတဲ႔နတ္ေတြ
လည္း စိတ္ေအးခ်မ္းမႈရၾကျပီး ေမတၱာဓာတ္
ေတြ ကိုယ္စီကိုယ္စီကိန္းေအာင္းၾကတဲ႔အ
တြက္ ခိုက္ရန္ေဒါသမျဖစ္ၾကေတာ့ဘူးဘုရား။
အရွင္ဘုရားသာ ေျပာင္းသြားရင္ သူတို႔တစ္
ေတြ ေမတၱာဓာတ္ေတြေခါင္းပါးျပီး ခိုက္ရန္
ေဒါသေတြျဖစ္ၾကေတာ့ ဒီေနရာဟာျငိမ္းခၽမ္း
မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူးဘုရား။အဲဒါေၾကာင့္ စိတ္
မေကာင္းျဖစ္ျပီး ငိုရတာျဖစ္တယ္လို႔ ေလၽွာက္
သတဲ႕။”

ဒီေတာ့ မေထရ္လည္း တစ္ျခားေနရာကိုမ
ေျပာင္းပဲ ေနာက္ထပ္ေလးလတိုင္ေအာင္
အဲဒီေတာထဲမွာပဲ သီတင္းသုံးျပီး ေမတၱာ
ဘာဝနာကို စီးျဖန္းအားထုတ္ေနတယ္။ေလး
လျပည့္လို႔ ေျပာင္းမယ္လုပ္ေတာ့ အဲဒီမိန္းမ
ကထပ္ငိုျပန္တယ္။အဲဒါေၾကာင့္ မေထရ္လည္
း တစ္ျခားေနရာမေျပာင္းပဲ အဲဒီေတာမွာပဲ
ေမတၱာဘာဝနာကိုဆက္လက္ျပီး ပြားမၽားအား
ထုတ္ေနျပန္ရတယ္။ဒီလိုနဲ႕ မေထရ္ဟာ
ရဟႏၱာျဖစ္ျပီး သူသီတင္းသုံးတဲ႔ေတာဟာ
လည္း ျငိမ္းခၽမ္းေနပါတယ္။

အဂၤုတိၳဳရ္မွာေတာ့ ေမတၱာဘာဝနာနဲ႔ပတ္သတ္
ျပီး ”လက္ဖ်က္တစ္တြက္တီးမၽွ ပြားမၽားေန
ရင္ကို အက်ိ ဳ းၾကီးတယ္”လို႕ေဟာထားတယ္
ဟို…ေဝလာမသုတ္မွာေတာ့ ”ႏြားႏို႔တစ္ညွစ္၊
နံ႕သာတစ္ရွိဳ က္”လို႔ စကားလုံးေျပာင္းသုံး
ထားတာ ေတြ႕ရတယ္။အဓိပၸါယ္ကေတာ့ အ
တူတူပဲ။

အဲဒီသုတ္မွာပဲ ေဟာထားတာက အလုံးစုံေသာ
ဒါနအမႈထက္ သရဏဂံုေဆာက္တည္တာပို
ျမင့္ျမတ္တယ္။သရဏဂံုထက္ ငါးပါးသီလ
ေဆာက္တည္တာ ပိုျမင့္ျမတ္တယ္။ငါးပါးသီ
လထက္ လက္ဖ်က္တစ္တြက္မၽွ ေမတၱာဘာ
ဝနာပြားမၽားတာ ပိုျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ေဟာ
ထားတယ္။အဲဒါေၾကာင့္ ကိုရင္ ဦးဇင္းတို႕
ေမတၱာဘာဝနာကို စီးျဖန္းျပီးေတာ့ေနၾက။
ေမတၱာဘာဝနာဟာ မိမိသႏၱာန္ကိုလည္းျငိမ္း
ခၽမ္းေစတယ္။သူတစ္ပါးေတြကိုလည္းျငိမ္း
ခၽမ္းေစတယ္။ေန႕တိုင္း ေပစၥေဝကၡဏာမ
ဆင္ျခင္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ညအိပ္ယာဝင္ခါနီး
ေမတၱာပို႕ျပီးမွအိပ္ၾက။ေပစၥေဝကၡဏာမဆင္
ျခင္ပဲ ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္တာ ဣဏပရိေဘာ
ဂ=ေၾကြးယူျပီးသုံးတာတဲ႔။ေမတၱာဘာဝနာ
စီးျဖန္းျပီးသုံးေဆာင္ေတာ့ ကိုယ့္အတြက္လည္
း ဣဏပရိေဘာဂမျဖစ္ေတာ့ဘူး။လွဴ ဒါန္းတဲ႕
ဒကာ ဒကာမေတြလည္းအက်ိ ဳ းေကၽးဇူးမၽား
တဲ႕အတြက္ အျမတ္ဆုံးသုံးေဆာင္ျခင္းလို႕
ဆိုရမယ္။

ဟိုေရွးေခတ္က သံဗ်င္မင္းသမီးဆိုတာ…ရဟန္းေတာ္ေတြကို စာေပသင္ၾကားေပး
ႏိုင္ေလာက္တဲ႔ ပညာအရည္အခၽင္းနဲ႕ျပည့္
စုံတယ္။သူက စာဝါလာခၽတဲ႕အခါ ေဝါၾကီး
နဲ႕လာတာေပါ့။အဲဒီမွာ ေဝါထမ္းတဲ႕လူေတြ
ကို ” နင္တို႕ အရင္ဘဝကေပစၥေဝကၡဏာ
မဆင္ျခင္ခဲ႔လို႕ ေဝါထမ္းလာျဖစ္တာ”ထမ္း
ၾကလို႕ေျပာသတဲ႕။သူေျပာခၽင္တာက အေၾကြး
လာဆပ္ရတယ္ဆိုတဲ႕သေဘာပါ။အဲဒါေၾကာင့္
ကိုရင္ ဦးဇင္းတို႔လည္း ေဝါထမ္းျပီးအေၾကြးမ
ဆပ္ရေအာင္ ေမတၱာဘာဝနာကို စီျဖန္းၾက။

အခုေခတ္က ခက္ေတာ့ခက္တယ္။ပရဟိတ
လုပ္မွ ဘာလုပ္မွ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ထင္ေန
ၾကတာ။တို႔…မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီးက ေျပာ
ဖူးတယ္။”လူေတြက စင္ေပၚတက္ျပီး လက္
သီး လက္ရံုးတန္းျပီး ေဟာႏိုင္ေျပာႏိုင္မွ ႏိုင္
ငံေရးလုပ္တယ္ထင္ေနၾကတာ”။အမွန္က
လယ္လုပ္တဲ႔သူလည္း သူ႕လယ္သူလုပ္ေန
ရင္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတာပဲ။စစ္သားလည္း
သူစစ္မွဳ သူထမ္းေနရင္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာပဲ။
ဘုန္းၾကီးလည္း သူ႕အလုပ္သူလုပ္ေနရင္
ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတာပဲတဲ႕။လယ္သမားက
လယ္မလုပ္ရင္ တစ္ျခားျပည္သူျပည္သား
ေတြ ဘာနဲ႕သြားစားမလဲ။အဲဒါ ႏိုင္ငံေရးလုပ္
တယ္ေခၚတယ္။ဒါေၾကာင့္ ကိုရင္ ဦးဇင္းတို႕
ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္သာလုပ္ၾက။ဘာမွအား
မငယ္နဲ႕။အဲဒါ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတာကြလို႕
လက္မေထာင္ေျပာလို႕ရတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ကိုရင္ ဦးဇင္းတို႕ ကိုယ့္အလုပ္ကို
လုပ္ရင္း ေမတၱာဘာဝနာေတြစီးျဖန္းလို႔ မိမိ
သူတစ္ပါးအက်ိ ဳ းစီးပြားကို ရြတ္ေဆာင္ႏိုင္
ေသာသူေတာ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ…လို႕
ဆုေတာင္းေပးရင္ ၾသဝါဒကထာကို အဆုံး
သတ္ပါတယ္။

မွတ္ခၽက္။ ။ဆရာေတာ္ေပးေသာ ၾသဝါဒ
ကထာကို ဆီေလ်ွာ္သလို ျပန္လည္ေရးသား
ပူေဇာ္လိုက္ပါသျဖင့္ မျပည့္စုံႏိုင္ေၾကာင္း
ဝန္ခံအပ္ပါသည္။

အာစရိယဂုေဏာ အနေႏၱာကို ဤစာစုျဖင့္
ေရးသားပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

စကားခ်ပ္။ ။ ဝိသာခမေထရ္အေၾကာင္းကို
ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာ၊ျဗဟၼဝိဟာရနိေဒၵသ
မဟာဗုဒၶဝင္ ပထမတြဲ။ပထမပိုင္း။အႏုဒီပနီ
တို႔၌ ေလ့လာႏိုင္သည္။

အရွင္ဂႏၶမာ(မစိုးရိမ္တိုက္သစ္)
17-12-2017.