အင္တာဗ်ဴး

“ဓမၼစက္ကို အာဏာစက္က ေက်ာ္ခ်င္တယ္”

 “ဓမၼစက္ကို အာဏာစက္က ေက်ာ္ခ်င္တယ္”

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး၊ ျပည္ခ်စ္သားဂ်ာနယ္အတြဲ(၂)အမွတ္(၁၉) 14.6.2019)

======================= ======================

ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူနဲ႔ ေမလ ၁ ရက္ေန႔ေနာက္ပိုင္းမွာ အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားခဲ့ၿပီး ေမလ ၈ ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းမွာေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အဆက္အသြယ္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က သူထုတ္ေဝေနတဲ့ ျပည္ခ်စ္သားအတြက္ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ၾကဖို႔အတြက္ ဆက္သြယ္လာတာပါ။ ေရွာင္ရတိမ္းရခ်ိန္မွာေတာင္ ႏွစ္ပတ္တစ္ခါဆိုသလို ျပဳလုပ္ေနၾက အင္တာဗ်ဴးကို သတိရတဲ့အတြက္ ဝမ္းနည္းဝမ္းသာပါပဲ။ ဒီအင္တာဗ်ဴးမွာေတာ့ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနသတဲ့ အေျခအေနေတြကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ၿငိမ္း- ပထမဆံုးတစ္ခုအေနနဲ႔ကေတာ့ လက္ရွိ အခ်ိန္မွာ မီဒီယာေတြက အရွင္ဘုရားကို ဝရမ္းေျပးဆိုၿပီး ပံုေဖာ္ေနၾကတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေမးခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားလည္း ဠဳ မွာေတာ့ ေျပာသင့္သေလာက္ ေျပာထားၿပီးပါၿပီ ဘုရား။  ဒါေပမယ့္ အခုဒီအင္တာဗ်ဴးမွာေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- သူတို႔က ဓမၼစက္နဲ႔အာဏာစက္ကိုမကြဲျပား လို႔ပါ။ အာဏာစက္ဆိုတာ ဓမၼစက္ရဲ႕ေနာက္မွာပဲ လိုက္ရတာ။  ဓမၼစက္နဲ႔မရမွ အာဏာစက္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔သြားရတာကိုး။ သူတို႔က ဓမၼစက္ကို ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ အာဏာစက္နဲ႔ အရင္လုပ္လိုက္တာ။

သာမန္ျပည္သူတစ္ေယာက္ ဆိုရင္ေတာ့ အာဏာစက္နဲ႔တန္းလုပ္ရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သံဃာအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အရိပ္အာဝါသမွာေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး၊ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးကိုေတာ့  ဒီလုိအာဏာစက္နဲ႔တန္းၿပီးေတာ့ လုပ္လို႔မရ ဘူးေလ။ ဒါကို နားမလည္တဲ့အခါက်ေတာ့ သာမန္ျပည္သူတစ္ဦးလို ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ဝရမ္းေျပး၊ ဝရမ္း ေျပးဆိုၿပီးေတာ့  ဝိုင္းၿပီးေဘးတီးေပးေနၾကတာ။

အစိုးရကိုယ္တုိင္ကလည္းပဲ ဓမၼစက္နဲ႔အာဏာ စက္ကို မကြဲျပားဘူး။ ဓမၼစက္ကို အာဏာစက္က ေက်ာ္ခ်င္တယ္။ မီဒီယာေတြနဲ႔ေလာက္ေကာင္ ေတြကလည္းပဲ အာဏာစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္ဖို႔ ဖိအားေပးေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမန္ျပည္သူ တစ္ေယာက္ကို ဝရမ္းထုတ္တဲ့အခါ ဝရမ္းေျပးလို႔ သတ္မွတ္သလိုပဲ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကို ဝရမ္းေျပးလို႔ သူတို႔ေတြသတ္မွတ္ေနၾကတာေပါ့။

ၿငိမ္း- ပုဒ္မ ၁၂၄ (က)နဲ႔ တရားစြဲတဲ့ ကိစၥေပါ့ ဘုရား။ အရင္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္မွာ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေဆာင္းခက အခု အရွင္ဘုရား ၿမိတ္နဲ႔ရန္ကုန္မွာ ေျပာတဲ့စကားေတြထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔ ကဗ်ာေရးခဲ့တာေတာင္ ၆၆(ဃ)နဲ႔စြဲတယ္။ အခု အရွင္ဘုရားက တရားဝင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔တင္တဲ့ ေဟာေျပာပြဲမွာ ေဟာေျပာတာကိုပဲ ပုဒ္မ ၁၂၄(က)နဲ႔စြဲတယ္ဆိုေတာ့ ဘာေတြမ်ားကြာျခား ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- သူတို႔စြဲတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ၾကည့္လုိက္ တဲ့အခါ ႏွစ္ခ်က္ေတြ႕ရတယ္။ တစ္အခ်က္ကေတာ့  မ႑ိဳင္ႀကီးသံုးခုကို  မမွန္မကန္ေဝဖန္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့သူရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက်ေတာ့လည္းပဲ ေစာ္ကားတယ္၊ ဆဲေရးတုိင္းထြာတယ္လို႔ ဆိုတာ ေတြလည္းပါတယ္။

သူတို႔ေျပာတဲ့ ဆူးေလပြဲမွာေတာ့ မမွန္မကန္ ဆိုတဲ့အခ်က္အလက္ကို ဦးဇင္းေျပာခဲ့တာ တစ္ခ်က္မွမရွိဘူး။ ဦးဇင္းမွာအေထာက္အထား ေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ေဝဖန္တာေလ။  ဆဲဆိုတယ္ဆိုတာ ေဝလာေဝး၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားလံုးေတာင္ မသံုးမိေအာင္  ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထားၿပီး ေဟာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါႀကီးကို အတင္းလုပ္တယ္ဆိုေတာ့ ဦးဇင္း အထင္ေျပာရရင္ ၿမိတ္တရားပြဲရဲ႕  အာဃာတက ဆူးေလပြဲမွာလာၿပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးသြားတဲ့ပံု ရပါတယ္။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဘာပဲေဟာေဟာ ဒီပံုစံ နဲ႔ပဲ၊ ဒီပုဒ္မနဲ႔ပဲ သြားမယ္ဆိုၿပီး ခ်ိဳးတဲ့သေဘာပါပဲ။

ဦးဇင္းေျပာေနက် စကားလံုးအတုိင္းေျပာရ ရင္ေတာ့ အျမင္ကတ္ပုဒ္မ တပ္တဲ့သေဘာေပါ့။

ၿငိမ္း- ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတ ေဖာင္ေဒးရွင္းက အရွင္ဘုရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေၾကညာခ်က္ေတြလည္းထုတ္တယ္။ ေနာက္ သမၼတ၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ သံဃမဟာ နာယကတို႔ကို လိပ္မူၿပီးစာေတြပို႔တယ္၊ ဒါေတြ လုပ္ၿပီးခ်ိန္မွာ တရားစြဲထားတဲ့ ပုဒ္မေတြက အေျပာင္းအလဲျဖစ္မယ္ထင္လား၊ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာမယ္လို႔ ယူဆပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဒါေတြက ဓမၼစက္နဲ႔ အာဏာစက္ေပၚမူ တည္တာေပါ့။ ဓမၼစက္နဲ႔သြားမယ္၊ ဓမၼစက္နဲ႔ မရမွ အာဏာစက္နဲ႔သြားမယ္၊ ဒါေတြက  သူတို႔ေျပာခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရလို႔ေခၚေနတဲ့  မဆလ လက္ထက္ကေန နဝတ၊ နအဖ၊ ေနာက္ သူတို႔ေျပာ တဲ့ စစ္သားတစ္ပိုင္း အစိုးရအထိ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြပဲေလ။ ဒီအစိုးရက ဥပေဒ ကို ဘယ္ေလာက္ေလးစားသလဲ၊ ဒီအစိုးရက လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ လိုက္နာလဲ၊ ဒါကိုမူတည္ၿပီးေတာ့ ၁၂၄(က)က အသက္ဝင္မယ္၊ မဝင္ဘူး ကြာျခားသြားမွာပါ။

ေနာက္တစ္ခုက ဒီအစိုးရကသံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ေတြအေပၚ ဘယ္ေလာက္ဦးထိပ္ထား သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကည္ညိဳေလးစားမႈရွိလဲ ဆုိတာေတြနဲ႔ တုိင္းတာရမွာပါ။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားကို ပုဒ္မအမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ၿပီး ဖမ္းဆီးဖို႔ လုပ္ေနတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံအႏွံ႔ဆုေတာင္းပြဲ ေတြ လုပ္ေနတာလည္း ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။ ဒီလုိ ဆုေတာင္းပြဲေတြ လုပ္ေနၾကတဲ့သူေတြအတြက္ ဘာမ်ား ေျပာလုိပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဆုေတာင္းပြဲလုပ္ေနတဲ့ အခမ္းအနားေတြမွာ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ တကယ့္ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး ေက်းဇူးရွင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ဦးေဆာင္ေနတာ ကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ အလြန္အင္မတန္မွ ေက်းဇူးတင္၊ ၾကည္ညိဳေလးစားမိပါတယ္။ အားလည္းတက္မိပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရာ၊ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ ေတြေရာ၊ အမ်ိဳးသားေရး ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ ေတြေရာ၊ မ်ိဳးခ်စ္ျပည္သူေတြေရာ အားလံုးကုိ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနပါတယ္။ တကယ္လည္း ေလးေလးနက္နက္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ ဆုေတာင္းေတြ၊ ဆရာေတာ္ ေတြရဲ႕ ေမတၱာစကားေတြေၾကာင့္ ဘုရား တပည့္ေတာ္ တကယ့္ကို လြတ္ေျမာက္မွာပါ။ ဘုရား တပည့္ေတာ္တင္မကဘူး သာသနာေတာ္ႀကီးပါ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မွ လြတ္ေျမာက္မွာပါလို႔ တပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္ထားလုိက္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- အခု ပုဒ္မ ၁၂၄(က)နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိမ္းေရွာင္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္လို႔ သံဃမဟာနာယကက ဆင့္ေခၚစာထုတ္ၿပီး ေခၚယူခဲ့မယ္ဆိုရင္ လာေတြ႕ဖို႔ရွိမလား။ ေနာက္ၿပီး ဘာေတြဆက္လုပ္ဖို႔ ရွိမယ္ဆိုတာကိုေရာ မိန္႔လို႔ရမလားဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဦးဇင္းက လာေတြ႕ဖို႔ကိုပဲ မႏၱေလးကေန ရန္ကုန္အထိ ဆင္းလာခဲ့တာ။ ဆရာေတာ္ေတြက ေမလ ၂၂ ရက္ေန႔မွာ စာထုတ္တယ္။ ဦးဇင္းဆီကို ၂၃ ရက္ေန႔ေရာက္တယ္။  သူတို႔ခ်ိန္းထားတာက ၃ဝ ရက္ေန႔ဆိုေတာ့  မႏၲေလးကေန ၂၉ ရက္ေန႔ ရန္ကုန္ကို အေရာက္လာခဲ့တာပဲ။ ဆရာေတာ္ေတြဘက္က အေၾကာင္းမညီညြတ္လို႔  ႐ုပ္သိမ္းလုိက္လို႔သာ ပ်က္ကြက္သြားတာ။ ဦးဇင္းက  ဓမၼစက္ရဲ႕အမိန္႔ကို နာခံဖို႔အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီးသားပါ။ အခုလည္း အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေနာင္လည္း အဆင္သင့္ပါပဲလို႔ ေျပာရမွာပါ။

ၿငိမ္း- ဒီအင္တာဗ်ဴးကေနတစ္ဆင့္ သံဃမဟာ နာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီကို ဘာမ်ား ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားကိုေလွ်ာက္ခ်င္တာကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ေတြ ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္တုန္းက ႏိုင္ငံေရး ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ေတြကို ဓမၼစက္နဲ႔ကိုင္ တြယ္ခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကလည္း အဲဒီ ပံုစံအတုိင္းပဲ ဓမၼစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္တဲ့နည္းလမ္းကို က်င့္သံုးမယ္ဆိုတာကိုလည္းပဲ ယံုၾကည္တယ္။

သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေက်ာ္လြန္ ၿပီးေတာ့ အာဏာစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္ေနတဲ့အေပၚမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအေနနဲ႔ ဓမၼစက္လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ကိုင္တြယ္ဖို႔ ခက္ခဲေနတာကိုလည္းပဲ တပည့္ေတာ္က ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို စာနာမိပါတယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ ေရွာက္ပါမွ သာသနာေတာ္ လံုၿခံဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ပါမွ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား လံုၿခံဳမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သာသနာေတာ္နဲ႔  သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ လံုၿခံဳရာ၊ ခိုကိုးရာ အရပ္ ဌာနဟာ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက သာသနာ ေတာ္နဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြကို ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ အျပည့္အဝနဲ႔ ဆက္လက္ ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူ ၾကပါဘုရားလို႔ပဲ ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- တရားစြဲတာမ်ဳိးျဖစ္လာရင္ ဘာေတြလုပ္မလဲ ဆိုတာကို အရင္ကလည္းပဲ ေမးခဲ့ဖူးပါတယ္ ဘုရား။ အခု တရားစြဲတာေတြလည္းပဲ ျဖစ္လာၿပီ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကဆင့္ေခၚလို႔ အရွင္ ဘုရားကလာခဲ့ရင္ ဖမ္းတာဆီးတာေတြလည္းပဲ ရွိလာႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ ဘာေတြဆက္လုပ္ဖို႔ ရွိပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဦးဇင္းကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေရွ႕ ေမွာက္မွာ ဖမ္းဆီးတာေတြမလုပ္ဖို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံမယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရွ႕ေမွာက္မွာ ဖမ္းမယ္ဆိုရင္လည္းပဲ ဦးဇင္းက အသာတၾကည္ လိုက္သြား႐ံုပါပဲ။ အဲဒီလိုဆိုခဲ့ရင္ သူတို႔ကိုယ္တုိင္  ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ႏုိင္ငံေရး အသံုးခ်တာ ထင္ရွားသြားၿပီ။

အဲဒီေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ၊ အရပ္သားအစိုးရ၊  ျပည္သူလူထုကေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ခံထားရတဲ့ ျပည္သူ႔အစိုးရ ဆိုတာေတြ၊ ေနာက္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရဆုိၿပီး ေၾကြးေၾကာ္လာခဲ့တဲ့ အစိုးရဆိုတဲ့ဟာေတြ အားလံုး သဲထဲေရသြန္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။  သူတို႔ဂုဏ္သိကၡာကို သူတို႔ေစာင့္ထိန္းမလား၊ မထိန္းဘူးလားဆုိတဲ့အေပၚမွာ မူတည္တယ္။ ဦးဇင္းဘက္ကေတာ့ အားလံုး အဆင္သင့္ပါပဲ။

ၿငိမ္း- အဆက္အသြယ္ရတုန္းေလး ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းခြင့္ရတာမုိ႔ သည္းခံေတာ္မူပါဘုရား။ အမ်ိဳးသားေရးလုပ္ေနတဲ့ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြကို ဘာေတြမ်ား မွာၾကား ခ်င္ပါေသးသလဲဘုရား။ သူတို႔ကို ဘယ္လုိေတြ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေစခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- အခုသြားေနတဲ့ ပံုစံေလးက ေကာင္းတယ္။ သူတို႔ကို ၿငိမ္းစုစီနဲ႔လည္း စြဲလို႔မရဘူး။ တျခား ပုဒ္မလည္း တပ္လို႔မရဘူး။ သံဃာေတာ္တစ္ပါး ေဘးရန္ကင္းဖို႔အတြက္ ဆုေတာင္းၾကတာဆို ေတာ့။  ဒီပံုစံေလးက ေကာင္းပါတယ္။

အဲဒီလိုပဲ လိုအပ္ရင္လိုအပ္သလို ဥပေဒ ေဘာင္ထဲကေနၿပီးေတာ့ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္း ရမွာေပါ့။ တစ္ဗိုလ္က်တစ္ဗိုလ္တက္စနစ္နဲ႔ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါမွ  ကိုယ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာဟာ အဓြန္႔ရွည္ၾကာ တည္တံ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဗိုလ္က်တစ္ဗိုလ္တက္စနစ္နဲ႔ သြားႏုိင္ေအာင္  ျပင္ဆင္ထားၾကပါလို႔ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- ေနာက္တစ္ခုက မစိုးရိမ္တိုက္သစ္က စာသင္သားတပည့္ေတြကိုေရာ ဘာမ်ား မိန္႔မွာ ခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- စာသင္သားတပည့္ေတြကိုေတာ့ အရင္ကလည္း မွာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ပညာေရး ကုိ မထိခိုက္ေစနဲ႔။ ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သာသနာေရးကုိ မထိခိုက္ေစနဲ႔။ ဘယ္အတြက္ ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္  တိုက္တာအေရးမထိခိုက္ေစနဲ႔လို႔ မွာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကို တစ္သေဝမတိမ္း လိုက္နာ ၾကပါလို႔ ထပ္မွာခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- လက္ရွိအေျခအေနေလးကို ျပန္သြားခ်င္ ပါတယ္ဘုရား။ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးကို ခ်ဳပ္ၿပီးသံုးသပ္ လိုက္မယ္ဆိုရင္ အခုခ်ိန္မွာဆရာေတာ့္အေနနဲ႕ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ရဲ႕ အဆံုးအမၾသဝါဒကိုခံယူဖို႔ ေစာင့္ဆုိင္းေနတဲ့သေဘာ မဟုတ္ပါလားဘုရား။

ဆရာေတာ္- မွန္တယ္။ အဲဒါကို အဓိကေစာင့္တာပဲ။  ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ဘယ္ေန႔ဆင့္ေခၚမလဲဆိုတာကို ေစာင့္ေနတာ။ တကယ္လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ဆင့္ေခၚဖို႔ အေျခအေနမရွိဘူးဆိုရင္လည္း ေသခ်ာေအာင္ စာနဲ႔ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ရက္သတ္မွတ္ၿပီး  ဘယ္ႏွစ္ရက္အတြင္းမွာ ဆရာ ေတာ္ႀကီးေတြဆီက ဆင့္ေခၚစာ မလာဘူးဆိုရင္ ေက်ာင္းျပန္စာခ်ေတာ့မယ့္အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ လိုက္ေတာ့မယ္လုိ႔ ႀကံရြယ္ထားပါတယ္။

ၿငိမ္း- လက္ရွိအခ်ိန္မွာ စြဲထားတဲ့ပုဒ္မေတြဟာ တရားမွ်တမႈမရွိဘူးဆိုတဲ့ သံသယေၾကာင့္ ထြက္ၿပီးရင္ဆုိင္တာထက္ တိမ္းေရွာင္ေနတာက ပိုၿပီးေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ေျပာေနၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္ဘုရား။  အျပင္ကေနပဲအလုပ္လုပ္ေနတာဟာ ပိုၿပီးေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ အရွင္ဘုရားရဲ႕ သေဘာထားက ဘယ္လိုရွိပါသလဲဘုရား။

ဆရာေတာ္- ပုဒ္မ ၁၂၄ တပ္လို႔ တိမ္းေရွာင္တုိင္း  သူရဲေဘာ ေၾကာင္တယ္လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူးေပါ့ေနာ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေတာင္မွ ဟသၤာတစီရင္စုကေန တိမ္းေရွာင္ခဲ့လို႔ အမြိဳင္ခရီးစဥ္ေတြ ဘာေတြ ေပၚေပါက္လာၿပီး  ဂ်ပန္ေတြနဲ႔အဆက္အသြယ္ရၿပီး လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ဝရမ္းထုတ္ထားပါလ်က္ ရင္မဆုိင္တာကုိ သတိၱေၾကာင္တယ္လို႔ မဆုိႏုိင္ ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေတာင္ ရင္မဆုိင္ဘဲ ေရွာင္ထြက္သြားတာမ်ဳိးရွိခဲ့တာပဲ။ အဲဒီလို တြက္တဲ့သူလည္း ရွိႏုိင္တာေပါ့။

ဦးဇင္းဘက္ကလည္း ရွင္းတယ္ေလ။ ဓမၼ စက္ရဲ႕အမိန္႔ကို ခံယူၿပီးမွ အာဏာစက္ရဲ႕ အမိန္႔ ကိုခံမယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဏာစက္ရဲ႕အမိန္႔ကို နာခံဖို႔အတြက္ ဓမၼစက္ရဲ႕အဆံုးအျဖတ္က အဓိက ျဖစ္ေနတယ္။ ဓမၼစက္ရဲ႕ အဆံုးျဖတ္နဲ႔ပဲ ဦးဇင္းက သြားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဓမၼစက္ရဲ႕အဆံုးအျဖတ္ ကုိ ေစာင့္ဆုိင္းေနတာျဖစ္တယ္။

တကယ္တမ္းေျပာရင္ ဦးဇင္းရဲ႕ဆႏၵအတုိင္း ဆုိရင္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္တဲ့နည္းလမ္းကို ပိုႀကိဳက္ တယ္။ ကိုယ့္အေပၚက႐ုဏာသက္တဲ့သူေတြက ေမတၱာ ေရွ႕ထားၿပီးေျပာၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးဆရာေတာ္ႀကီး ေတြေတာင္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေမတၱာကို ဦးဇင္းက ခံယူထားၿပီးသားပါ။

ၿငိမ္း- ပုဒ္မ ၁၂၄ နဲ႔ အစိုးရပိုင္းက အေရးယူမယ္။ အရွင္ဘုရားကလည္းပဲ အေရးယူ ခံလိုက္ရမယ္ ဆိုရင္ ေနာက္ေနာင္မွာ ဓမၼစက္ဆုိတာ အေရးမပါ အရာမေရာက္ေတာ့တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး၊ ဓမၼစက္ရဲ႕ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ မရွိေတာ့တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ျဖစ္သြားမွာ စိုးရိမ္တဲ့အတြက္ ခဏ ေရွာင္ေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳးလားဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဟုတ္ပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္ဆိုလို႔ရွိရင္  ဘယ္သံဃာေတာ္ေတြကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အရပ္သားလူပုဂိၢဳလ္ ေတြက တရားစြဲတာမ်ိဳးေတြ လုပ္လာၾကေတာ့မွာပါ။ ဝိနည္းဓိုရ္၊ ဝိနိစၧယလက္စြဲထဲမွာလည္းပါတယ္၊ အမႈႀကီး ၁၅ မႈကလြဲရင္ အရပ္ဘက္တရား႐ံုးမွာ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ ဥပမာ- လူသတ္မႈတို႔၊ မုဒိန္းမႈတို႔၊ ေမွာင္ခို မႈတို႔၊ ႏုိင္ငံေတာ္ပုန္ကန္မႈတို႔၊ ႏုိင္ငံေတာ္သစၥာေဖာက္မႈတို႔ တကယ့္ႀကီးေလးတဲ့ အမႈေတြပဲပါတယ္။

တကယ္တမ္းေျပာရင္ ဦးဇင္းက ႏုိင္ငံေရး အရ ေဝဖန္ေဟာၾကားတဲ့အဆင့္ပဲ ရွိတယ္။ ပုန္ကန္တာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ သစၥာေဖာက္တာ လည္းမဟုတ္ဘူး။ ဦးဇင္းက အမႈႀကီး ၁၅ မႈကေန လြတ္ကင္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အရပ္ဘက္ တရား႐ံုးမွာ စီရင္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ ဒီဥပေဒကို အစိုးရ အစဥ္အဆက္ကေတာင္ လိုက္နာခဲ့တယ္။ အမိန္႔အာဏာနဲ႔လုပ္ရင္ရတဲ့ စစ္အစိုးရေတာင္ ဒါေတြကို လိုက္နာခဲ့ပါရဲ႕နဲ႔ အရပ္သားအစိုးရက ဒါကုိ မလိုက္နာဘဲ က်ဴးလြန္ရသလဲဆုိတာကို ေမးခြန္းထုတ္ရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။

ၿငိမ္း- အစိုးရဘက္က အမႈ႐ုပ္သိမ္းတာမ်ိဳးလုိ တျခား အဆင္ေျပေစႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းတစ္ခုခု ရွိႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္ပါသလားဘုရား။

ဆရာေတာ္- အဆင္ေျပမယ့္နည္းလမ္းက ရွိႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ အေပးအယူလုပ္ရင္လည္း အဆင္ေျပသြား ႏုိင္တာေပါ့။ သူတို႔က လက္နက္ ကိုင္တဲ့သူေတြကိုမွ အေပးအယူလုပ္ၿပီး စားပြဲဝိုင္းထိုင္ခ်င္တာ။ ဦးဇင္းတို႔က်ေတာ့ ဖုတ္ေလတဲ့ငပိ အဆင့္ထဲသြင္းၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးဖို႔ စာရင္းမသြင္းဘူးေပါ့။ 

ဟုိအရင္ေခတ္ေတြတုန္းက ႏုိင္ငံေရးဓမၼ ကထိကေတြ၊ ေထာင္ထဲကေနထြက္လာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးေတြကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက  ကမၻာေအးကိုပင့္ၿပီး ေမတၱာက႐ုဏာေတြနဲ႔ ဆံုးမ ၾက၊ နားခ်ခဲ့ၾကတာမ်ဳိး ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလုိပံုစံ မ်ိဳးနဲ႔ အဆင္ေျပသြားတာလည္းရွိတယ္။ အဆင္မေျပ ၾကလို႔ ရာသက္ပန္တရားပြဲ အပိတ္ခံလိုက္ရတာ ေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။

အခုလည္း အဲဒီအတုိင္းပဲ။ သူတို႔တေတြက ဝီရသူ ဘာလိုခ်င္တာလဲ၊ ဝီရသူဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲ၊ ဝီရသူနဲ႔ အေပးအယူလုပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အားလံုး ေျပလည္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါက တစ္ခ်က္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သူတို႔တေတြက ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အေပၚ ဘယ္ေလာက္အေလးထားသလဲ၊ ေလးစား သလဲ။ ဓမၼစက္ကို ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ အေလးထားသလဲ။ အေလးထားတယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ေတာ့ ေျပလည္သြားမွာေပါ့။

ၿငိမ္း- အားလံုးအတြက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ၾသဝါဒစကား မိန္႔ၾကားေပးပါဦးဘုရား။

ဆရာေတာ္- ဆရာေတာ္ဦးဝိစာရလည္း အဂၤလိပ္အစိုးရက  ဝမ္းတူးဖိုးနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ေထာင္ခ်ခဲ့တာပဲ။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမလည္း အဂၤလိပ္အစိုးရက ဝမ္းတူးဖိုးနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ေထာင္ခ်ခဲ့တာပဲ။ အခု လည္း ဦးဇင္းကို ဝမ္းတူးဖိုးနဲ႔ေထာင္ခ်ဖို႔ဖန္လာၿပီ။ ဦးဇင္းတို႔ႏုိင္ငံက အဂၤလိပ္လက္ေအာက္က အခု အခ်ိန္ထိ မလြတ္ ေသးဘူးလား။ အဂၤလိပ္ေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈ အရိပ္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ၾကပါ၊ တြန္းလွန္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

“ဓမၼစက္ကို အာဏာစက္က ေက်ာ္ခ်င္တယ္”
(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး၊ ျပည္ခ်စ္သားဂ်ာနယ္အတြဲ(၂)အမွတ္(၁၉) 14.6.2019)
======================= ======================

ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူနဲ႔ ေမလ ၁ ရက္ေန႔ေနာက္ပိုင္းမွာ အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားခဲ့ၿပီး ေမလ ၈ ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းမွာေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အဆက္အသြယ္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က သူထုတ္ေဝေနတဲ့ ျပည္ခ်စ္သားအတြက္ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ၾကဖို႔အတြက္ ဆက္သြယ္လာတာပါ။ ေရွာင္ရတိမ္းရခ်ိန္မွာေတာင္ ႏွစ္ပတ္တစ္ခါဆိုသလို ျပဳလုပ္ေနၾက အင္တာဗ်ဴးကို သတိရတဲ့အတြက္ ဝမ္းနည္းဝမ္းသာပါပဲ။ ဒီအင္တာဗ်ဴးမွာေတာ့ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနသတဲ့ အေျခအေနေတြကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ၿငိမ္း- ပထမဆံုးတစ္ခုအေနနဲ႔ကေတာ့ လက္ရွိ အခ်ိန္မွာ မီဒီယာေတြက အရွင္ဘုရားကို ဝရမ္းေျပးဆိုၿပီး ပံုေဖာ္ေနၾကတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေမးခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားလည္း ဠဳ မွာေတာ့ ေျပာသင့္သေလာက္ ေျပာထားၿပီးပါၿပီ ဘုရား။ ဒါေပမယ့္ အခုဒီအင္တာဗ်ဴးမွာေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- သူတို႔က ဓမၼစက္နဲ႔အာဏာစက္ကိုမကြဲျပား လို႔ပါ။ အာဏာစက္ဆိုတာ ဓမၼစက္ရဲ႕ေနာက္မွာပဲ လိုက္ရတာ။ ဓမၼစက္နဲ႔မရမွ အာဏာစက္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔သြားရတာကိုး။ သူတို႔က ဓမၼစက္ကို ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ အာဏာစက္နဲ႔ အရင္လုပ္လိုက္တာ။
သာမန္ျပည္သူတစ္ေယာက္ ဆိုရင္ေတာ့ အာဏာစက္နဲ႔တန္းလုပ္ရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သံဃာအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အရိပ္အာဝါသမွာေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး၊ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးကိုေတာ့ ဒီလုိအာဏာစက္နဲ႔တန္းၿပီးေတာ့ လုပ္လို႔မရ ဘူးေလ။ ဒါကို နားမလည္တဲ့အခါက်ေတာ့ သာမန္ျပည္သူတစ္ဦးလို ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ဝရမ္းေျပး၊ ဝရမ္း ေျပးဆိုၿပီးေတာ့ ဝိုင္းၿပီးေဘးတီးေပးေနၾကတာ။
အစိုးရကိုယ္တုိင္ကလည္းပဲ ဓမၼစက္နဲ႔အာဏာ စက္ကို မကြဲျပားဘူး။ ဓမၼစက္ကို အာဏာစက္က ေက်ာ္ခ်င္တယ္။ မီဒီယာေတြနဲ႔ေလာက္ေကာင္ ေတြကလည္းပဲ အာဏာစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္ဖို႔ ဖိအားေပးေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမန္ျပည္သူ တစ္ေယာက္ကို ဝရမ္းထုတ္တဲ့အခါ ဝရမ္းေျပးလို႔ သတ္မွတ္သလိုပဲ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကို ဝရမ္းေျပးလို႔ သူတို႔ေတြသတ္မွတ္ေနၾကတာေပါ့။

ၿငိမ္း- ပုဒ္မ ၁၂၄ (က)နဲ႔ တရားစြဲတဲ့ ကိစၥေပါ့ ဘုရား။ အရင္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္မွာ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေဆာင္းခက အခု အရွင္ဘုရား ၿမိတ္နဲ႔ရန္ကုန္မွာ ေျပာတဲ့စကားေတြထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔ ကဗ်ာေရးခဲ့တာေတာင္ ၆၆(ဃ)နဲ႔စြဲတယ္။ အခု အရွင္ဘုရားက တရားဝင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔တင္တဲ့ ေဟာေျပာပြဲမွာ ေဟာေျပာတာကိုပဲ ပုဒ္မ ၁၂၄(က)နဲ႔စြဲတယ္ဆိုေတာ့ ဘာေတြမ်ားကြာျခား ပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- သူတို႔စြဲတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ၾကည့္လုိက္ တဲ့အခါ ႏွစ္ခ်က္ေတြ႕ရတယ္။ တစ္အခ်က္ကေတာ့ မ႑ိဳင္ႀကီးသံုးခုကို မမွန္မကန္ေဝဖန္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့သူရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက်ေတာ့လည္းပဲ ေစာ္ကားတယ္၊ ဆဲေရးတုိင္းထြာတယ္လို႔ ဆိုတာ ေတြလည္းပါတယ္။
သူတို႔ေျပာတဲ့ ဆူးေလပြဲမွာေတာ့ မမွန္မကန္ ဆိုတဲ့အခ်က္အလက္ကို ဦးဇင္းေျပာခဲ့တာ တစ္ခ်က္မွမရွိဘူး။ ဦးဇင္းမွာအေထာက္အထား ေတြရွိတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ေဝဖန္တာေလ။ ဆဲဆိုတယ္ဆိုတာ ေဝလာေဝး၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားလံုးေတာင္ မသံုးမိေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထားၿပီး ေဟာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါႀကီးကို အတင္းလုပ္တယ္ဆိုေတာ့ ဦးဇင္း အထင္ေျပာရရင္ ၿမိတ္တရားပြဲရဲ႕ အာဃာတက ဆူးေလပြဲမွာလာၿပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးသြားတဲ့ပံု ရပါတယ္။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဘာပဲေဟာေဟာ ဒီပံုစံ နဲ႔ပဲ၊ ဒီပုဒ္မနဲ႔ပဲ သြားမယ္ဆိုၿပီး ခ်ိဳးတဲ့သေဘာပါပဲ။
ဦးဇင္းေျပာေနက် စကားလံုးအတုိင္းေျပာရ ရင္ေတာ့ အျမင္ကတ္ပုဒ္မ တပ္တဲ့သေဘာေပါ့။

ၿငိမ္း- ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတ ေဖာင္ေဒးရွင္းက အရွင္ဘုရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေၾကညာခ်က္ေတြလည္းထုတ္တယ္။ ေနာက္ သမၼတ၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ သံဃမဟာ နာယကတို႔ကို လိပ္မူၿပီးစာေတြပို႔တယ္၊ ဒါေတြ လုပ္ၿပီးခ်ိန္မွာ တရားစြဲထားတဲ့ ပုဒ္မေတြက အေျပာင္းအလဲျဖစ္မယ္ထင္လား၊ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာမယ္လို႔ ယူဆပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဒါေတြက ဓမၼစက္နဲ႔ အာဏာစက္ေပၚမူ တည္တာေပါ့။ ဓမၼစက္နဲ႔သြားမယ္၊ ဓမၼစက္နဲ႔ မရမွ အာဏာစက္နဲ႔သြားမယ္၊ ဒါေတြက သူတို႔ေျပာခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရလို႔ေခၚေနတဲ့ မဆလ လက္ထက္ကေန နဝတ၊ နအဖ၊ ေနာက္ သူတို႔ေျပာ တဲ့ စစ္သားတစ္ပိုင္း အစိုးရအထိ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြပဲေလ။ ဒီအစိုးရက ဥပေဒ ကို ဘယ္ေလာက္ေလးစားသလဲ၊ ဒီအစိုးရက လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ လိုက္နာလဲ၊ ဒါကိုမူတည္ၿပီးေတာ့ ၁၂၄(က)က အသက္ဝင္မယ္၊ မဝင္ဘူး ကြာျခားသြားမွာပါ။
ေနာက္တစ္ခုက ဒီအစိုးရကသံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ေတြအေပၚ ဘယ္ေလာက္ဦးထိပ္ထား သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကည္ညိဳေလးစားမႈရွိလဲ ဆုိတာေတြနဲ႔ တုိင္းတာရမွာပါ။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားကို ပုဒ္မအမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ၿပီး ဖမ္းဆီးဖို႔ လုပ္ေနတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံအႏွံ႔ဆုေတာင္းပြဲ ေတြ လုပ္ေနတာလည္း ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။ ဒီလုိ ဆုေတာင္းပြဲေတြ လုပ္ေနၾကတဲ့သူေတြအတြက္ ဘာမ်ား ေျပာလုိပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဆုေတာင္းပြဲလုပ္ေနတဲ့ အခမ္းအနားေတြမွာ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ တကယ့္ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး ေက်းဇူးရွင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ဦးေဆာင္ေနတာ ကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ အလြန္အင္မတန္မွ ေက်းဇူးတင္၊ ၾကည္ညိဳေလးစားမိပါတယ္။ အားလည္းတက္မိပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရာ၊ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ ေတြေရာ၊ အမ်ိဳးသားေရး ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ ေတြေရာ၊ မ်ိဳးခ်စ္ျပည္သူေတြေရာ အားလံုးကုိ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနပါတယ္။ တကယ္လည္း ေလးေလးနက္နက္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ ဆုေတာင္းေတြ၊ ဆရာေတာ္ ေတြရဲ႕ ေမတၱာစကားေတြေၾကာင့္ ဘုရား တပည့္ေတာ္ တကယ့္ကို လြတ္ေျမာက္မွာပါ။ ဘုရား တပည့္ေတာ္တင္မကဘူး သာသနာေတာ္ႀကီးပါ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မွ လြတ္ေျမာက္မွာပါလို႔ တပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္ထားလုိက္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- အခု ပုဒ္မ ၁၂၄(က)နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိမ္းေရွာင္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္လို႔ သံဃမဟာနာယကက ဆင့္ေခၚစာထုတ္ၿပီး ေခၚယူခဲ့မယ္ဆိုရင္ လာေတြ႕ဖို႔ရွိမလား။ ေနာက္ၿပီး ဘာေတြဆက္လုပ္ဖို႔ ရွိမယ္ဆိုတာကိုေရာ မိန္႔လို႔ရမလားဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဦးဇင္းက လာေတြ႕ဖို႔ကိုပဲ မႏၱေလးကေန ရန္ကုန္အထိ ဆင္းလာခဲ့တာ။ ဆရာေတာ္ေတြက ေမလ ၂၂ ရက္ေန႔မွာ စာထုတ္တယ္။ ဦးဇင္းဆီကို ၂၃ ရက္ေန႔ေရာက္တယ္။ သူတို႔ခ်ိန္းထားတာက ၃ဝ ရက္ေန႔ဆိုေတာ့ မႏၲေလးကေန ၂၉ ရက္ေန႔ ရန္ကုန္ကို အေရာက္လာခဲ့တာပဲ။ ဆရာေတာ္ေတြဘက္က အေၾကာင္းမညီညြတ္လို႔ ႐ုပ္သိမ္းလုိက္လို႔သာ ပ်က္ကြက္သြားတာ။ ဦးဇင္းက ဓမၼစက္ရဲ႕အမိန္႔ကို နာခံဖို႔အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီးသားပါ။ အခုလည္း အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေနာင္လည္း အဆင္သင့္ပါပဲလို႔ ေျပာရမွာပါ။

ၿငိမ္း- ဒီအင္တာဗ်ဴးကေနတစ္ဆင့္ သံဃမဟာ နာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီကို ဘာမ်ား ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားကိုေလွ်ာက္ခ်င္တာကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ေတြ ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္တုန္းက ႏိုင္ငံေရး ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ေတြကို ဓမၼစက္နဲ႔ကိုင္ တြယ္ခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကလည္း အဲဒီ ပံုစံအတုိင္းပဲ ဓမၼစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္တဲ့နည္းလမ္းကို က်င့္သံုးမယ္ဆိုတာကိုလည္းပဲ ယံုၾကည္တယ္။
သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေက်ာ္လြန္ ၿပီးေတာ့ အာဏာစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္ေနတဲ့အေပၚမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအေနနဲ႔ ဓမၼစက္လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ကိုင္တြယ္ဖို႔ ခက္ခဲေနတာကိုလည္းပဲ တပည့္ေတာ္က ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို စာနာမိပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ ေရွာက္ပါမွ သာသနာေတာ္ လံုၿခံဳမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ပါမွ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား လံုၿခံဳမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ သာသနာေတာ္နဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ လံုၿခံဳရာ၊ ခိုကိုးရာ အရပ္ ဌာနဟာ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက သာသနာ ေတာ္နဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြကို ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ အျပည့္အဝနဲ႔ ဆက္လက္ ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူ ၾကပါဘုရားလို႔ပဲ ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- တရားစြဲတာမ်ဳိးျဖစ္လာရင္ ဘာေတြလုပ္မလဲ ဆိုတာကို အရင္ကလည္းပဲ ေမးခဲ့ဖူးပါတယ္ ဘုရား။ အခု တရားစြဲတာေတြလည္းပဲ ျဖစ္လာၿပီ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကဆင့္ေခၚလို႔ အရွင္ ဘုရားကလာခဲ့ရင္ ဖမ္းတာဆီးတာေတြလည္းပဲ ရွိလာႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ ဘာေတြဆက္လုပ္ဖို႔ ရွိပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဦးဇင္းကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေရွ႕ ေမွာက္မွာ ဖမ္းဆီးတာေတြမလုပ္ဖို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံမယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရွ႕ေမွာက္မွာ ဖမ္းမယ္ဆိုရင္လည္းပဲ ဦးဇင္းက အသာတၾကည္ လိုက္သြား႐ံုပါပဲ။ အဲဒီလိုဆိုခဲ့ရင္ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ခုတံုးလုပ္ၿပီး ႏုိင္ငံေရး အသံုးခ်တာ ထင္ရွားသြားၿပီ။
အဲဒီေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ၊ အရပ္သားအစိုးရ၊ ျပည္သူလူထုကေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ခံထားရတဲ့ ျပည္သူ႔အစိုးရ ဆိုတာေတြ၊ ေနာက္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရဆုိၿပီး ေၾကြးေၾကာ္လာခဲ့တဲ့ အစိုးရဆိုတဲ့ဟာေတြ အားလံုး သဲထဲေရသြန္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔ဂုဏ္သိကၡာကို သူတို႔ေစာင့္ထိန္းမလား၊ မထိန္းဘူးလားဆုိတဲ့အေပၚမွာ မူတည္တယ္။ ဦးဇင္းဘက္ကေတာ့ အားလံုး အဆင္သင့္ပါပဲ။

ၿငိမ္း- အဆက္အသြယ္ရတုန္းေလး ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းခြင့္ရတာမုိ႔ သည္းခံေတာ္မူပါဘုရား။ အမ်ိဳးသားေရးလုပ္ေနတဲ့ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြကို ဘာေတြမ်ား မွာၾကား ခ်င္ပါေသးသလဲဘုရား။ သူတို႔ကို ဘယ္လုိေတြ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေစခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- အခုသြားေနတဲ့ ပံုစံေလးက ေကာင္းတယ္။ သူတို႔ကို ၿငိမ္းစုစီနဲ႔လည္း စြဲလို႔မရဘူး။ တျခား ပုဒ္မလည္း တပ္လို႔မရဘူး။ သံဃာေတာ္တစ္ပါး ေဘးရန္ကင္းဖို႔အတြက္ ဆုေတာင္းၾကတာဆို ေတာ့။ ဒီပံုစံေလးက ေကာင္းပါတယ္။
အဲဒီလိုပဲ လိုအပ္ရင္လိုအပ္သလို ဥပေဒ ေဘာင္ထဲကေနၿပီးေတာ့ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္း ရမွာေပါ့။ တစ္ဗိုလ္က်တစ္ဗိုလ္တက္စနစ္နဲ႔ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါမွ ကိုယ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာဟာ အဓြန္႔ရွည္ၾကာ တည္တံ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဗိုလ္က်တစ္ဗိုလ္တက္စနစ္နဲ႔ သြားႏုိင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားၾကပါလို႔ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- ေနာက္တစ္ခုက မစိုးရိမ္တိုက္သစ္က စာသင္သားတပည့္ေတြကိုေရာ ဘာမ်ား မိန္႔မွာ ခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- စာသင္သားတပည့္ေတြကိုေတာ့ အရင္ကလည္း မွာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ပညာေရး ကုိ မထိခိုက္ေစနဲ႔။ ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သာသနာေရးကုိ မထိခိုက္ေစနဲ႔။ ဘယ္အတြက္ ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တိုက္တာအေရးမထိခိုက္ေစနဲ႔လို႔ မွာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကို တစ္သေဝမတိမ္း လိုက္နာ ၾကပါလို႔ ထပ္မွာခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္း- လက္ရွိအေျခအေနေလးကို ျပန္သြားခ်င္ ပါတယ္ဘုရား။ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးကို ခ်ဳပ္ၿပီးသံုးသပ္ လိုက္မယ္ဆိုရင္ အခုခ်ိန္မွာဆရာေတာ့္အေနနဲ႕ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ရဲ႕ အဆံုးအမၾသဝါဒကိုခံယူဖို႔ ေစာင့္ဆုိင္းေနတဲ့သေဘာ မဟုတ္ပါလားဘုရား။
ဆရာေတာ္- မွန္တယ္။ အဲဒါကို အဓိကေစာင့္တာပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ဘယ္ေန႔ဆင့္ေခၚမလဲဆိုတာကို ေစာင့္ေနတာ။ တကယ္လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ဆင့္ေခၚဖို႔ အေျခအေနမရွိဘူးဆိုရင္လည္း ေသခ်ာေအာင္ စာနဲ႔ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ရက္သတ္မွတ္ၿပီး ဘယ္ႏွစ္ရက္အတြင္းမွာ ဆရာ ေတာ္ႀကီးေတြဆီက ဆင့္ေခၚစာ မလာဘူးဆိုရင္ ေက်ာင္းျပန္စာခ်ေတာ့မယ့္အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ လိုက္ေတာ့မယ္လုိ႔ ႀကံရြယ္ထားပါတယ္။

ၿငိမ္း- လက္ရွိအခ်ိန္မွာ စြဲထားတဲ့ပုဒ္မေတြဟာ တရားမွ်တမႈမရွိဘူးဆိုတဲ့ သံသယေၾကာင့္ ထြက္ၿပီးရင္ဆုိင္တာထက္ တိမ္းေရွာင္ေနတာက ပိုၿပီးေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး ေျပာေနၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္ဘုရား။ အျပင္ကေနပဲအလုပ္လုပ္ေနတာဟာ ပိုၿပီးေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ အရွင္ဘုရားရဲ႕ သေဘာထားက ဘယ္လိုရွိပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- ပုဒ္မ ၁၂၄ တပ္လို႔ တိမ္းေရွာင္တုိင္း သူရဲေဘာ ေၾကာင္တယ္လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူးေပါ့ေနာ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေတာင္မွ ဟသၤာတစီရင္စုကေန တိမ္းေရွာင္ခဲ့လို႔ အမြိဳင္ခရီးစဥ္ေတြ ဘာေတြ ေပၚေပါက္လာၿပီး ဂ်ပန္ေတြနဲ႔အဆက္အသြယ္ရၿပီး လြတ္လပ္ေရးဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ဝရမ္းထုတ္ထားပါလ်က္ ရင္မဆုိင္တာကုိ သတိၱေၾကာင္တယ္လို႔ မဆုိႏုိင္ ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေတာင္ ရင္မဆုိင္ဘဲ ေရွာင္ထြက္သြားတာမ်ဳိးရွိခဲ့တာပဲ။ အဲဒီလို တြက္တဲ့သူလည္း ရွိႏုိင္တာေပါ့။
ဦးဇင္းဘက္ကလည္း ရွင္းတယ္ေလ။ ဓမၼ စက္ရဲ႕အမိန္႔ကို ခံယူၿပီးမွ အာဏာစက္ရဲ႕ အမိန္႔ ကိုခံမယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဏာစက္ရဲ႕အမိန္႔ကို နာခံဖို႔အတြက္ ဓမၼစက္ရဲ႕အဆံုးအျဖတ္က အဓိက ျဖစ္ေနတယ္။ ဓမၼစက္ရဲ႕ အဆံုးျဖတ္နဲ႔ပဲ ဦးဇင္းက သြားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဓမၼစက္ရဲ႕အဆံုးအျဖတ္ ကုိ ေစာင့္ဆုိင္းေနတာျဖစ္တယ္။
တကယ္တမ္းေျပာရင္ ဦးဇင္းရဲ႕ဆႏၵအတုိင္း ဆုိရင္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္တဲ့နည္းလမ္းကို ပိုႀကိဳက္ တယ္။ ကိုယ့္အေပၚက႐ုဏာသက္တဲ့သူေတြက ေမတၱာ ေရွ႕ထားၿပီးေျပာၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးဆရာေတာ္ႀကီး ေတြေတာင္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေမတၱာကို ဦးဇင္းက ခံယူထားၿပီးသားပါ။

ၿငိမ္း- ပုဒ္မ ၁၂၄ နဲ႔ အစိုးရပိုင္းက အေရးယူမယ္။ အရွင္ဘုရားကလည္းပဲ အေရးယူ ခံလိုက္ရမယ္ ဆိုရင္ ေနာက္ေနာင္မွာ ဓမၼစက္ဆုိတာ အေရးမပါ အရာမေရာက္ေတာ့တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး၊ ဓမၼစက္ရဲ႕ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ မရွိေတာ့တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ျဖစ္သြားမွာ စိုးရိမ္တဲ့အတြက္ ခဏ ေရွာင္ေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳးလားဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဟုတ္ပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္သံဃာေတာ္ေတြကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အရပ္သားလူပုဂိၢဳလ္ ေတြက တရားစြဲတာမ်ိဳးေတြ လုပ္လာၾကေတာ့မွာပါ။ ဝိနည္းဓိုရ္၊ ဝိနိစၧယလက္စြဲထဲမွာလည္းပါတယ္၊ အမႈႀကီး ၁၅ မႈကလြဲရင္ အရပ္ဘက္တရား႐ံုးမွာ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ ဥပမာ- လူသတ္မႈတို႔၊ မုဒိန္းမႈတို႔၊ ေမွာင္ခို မႈတို႔၊ ႏုိင္ငံေတာ္ပုန္ကန္မႈတို႔၊ ႏုိင္ငံေတာ္သစၥာေဖာက္မႈတို႔ တကယ့္ႀကီးေလးတဲ့ အမႈေတြပဲပါတယ္။
တကယ္တမ္းေျပာရင္ ဦးဇင္းက ႏုိင္ငံေရး အရ ေဝဖန္ေဟာၾကားတဲ့အဆင့္ပဲ ရွိတယ္။ ပုန္ကန္တာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ သစၥာေဖာက္တာ လည္းမဟုတ္ဘူး။ ဦးဇင္းက အမႈႀကီး ၁၅ မႈကေန လြတ္ကင္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အရပ္ဘက္ တရား႐ံုးမွာ စီရင္ပိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ ဒီဥပေဒကို အစိုးရ အစဥ္အဆက္ကေတာင္ လိုက္နာခဲ့တယ္။ အမိန္႔အာဏာနဲ႔လုပ္ရင္ရတဲ့ စစ္အစိုးရေတာင္ ဒါေတြကို လိုက္နာခဲ့ပါရဲ႕နဲ႔ အရပ္သားအစိုးရက ဒါကုိ မလိုက္နာဘဲ က်ဴးလြန္ရသလဲဆုိတာကို ေမးခြန္းထုတ္ရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။

ၿငိမ္း- အစိုးရဘက္က အမႈ႐ုပ္သိမ္းတာမ်ိဳးလုိ တျခား အဆင္ေျပေစႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းတစ္ခုခု ရွိႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္ပါသလားဘုရား။
ဆရာေတာ္- အဆင္ေျပမယ့္နည္းလမ္းက ရွိႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ အေပးအယူလုပ္ရင္လည္း အဆင္ေျပသြား ႏုိင္တာေပါ့။ သူတို႔က လက္နက္ ကိုင္တဲ့သူေတြကိုမွ အေပးအယူလုပ္ၿပီး စားပြဲဝိုင္းထိုင္ခ်င္တာ။ ဦးဇင္းတို႔က်ေတာ့ ဖုတ္ေလတဲ့ငပိ အဆင့္ထဲသြင္းၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးဖို႔ စာရင္းမသြင္းဘူးေပါ့။
ဟုိအရင္ေခတ္ေတြတုန္းက ႏုိင္ငံေရးဓမၼ ကထိကေတြ၊ ေထာင္ထဲကေနထြက္လာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးေတြကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ကမၻာေအးကိုပင့္ၿပီး ေမတၱာက႐ုဏာေတြနဲ႔ ဆံုးမ ၾက၊ နားခ်ခဲ့ၾကတာမ်ဳိး ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလုိပံုစံ မ်ိဳးနဲ႔ အဆင္ေျပသြားတာလည္းရွိတယ္။ အဆင္မေျပ ၾကလို႔ ရာသက္ပန္တရားပြဲ အပိတ္ခံလိုက္ရတာ ေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။
အခုလည္း အဲဒီအတုိင္းပဲ။ သူတို႔တေတြက ဝီရသူ ဘာလိုခ်င္တာလဲ၊ ဝီရသူဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲ၊ ဝီရသူနဲ႔ အေပးအယူလုပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အားလံုး ေျပလည္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါက တစ္ခ်က္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ သူတို႔တေတြက ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အေပၚ ဘယ္ေလာက္အေလးထားသလဲ၊ ေလးစား သလဲ။ ဓမၼစက္ကို ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ အေလးထားသလဲ။ အေလးထားတယ္ဆိုလို႔ ရွိရင္ေတာ့ ေျပလည္သြားမွာေပါ့။

ၿငိမ္း- အားလံုးအတြက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ ၾသဝါဒစကား မိန္႔ၾကားေပးပါဦးဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဆရာေတာ္ဦးဝိစာရလည္း အဂၤလိပ္အစိုးရက ဝမ္းတူးဖိုးနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ေထာင္ခ်ခဲ့တာပဲ။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမလည္း အဂၤလိပ္အစိုးရက ဝမ္းတူးဖိုးနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ေထာင္ခ်ခဲ့တာပဲ။ အခု လည္း ဦးဇင္းကို ဝမ္းတူးဖိုးနဲ႔ေထာင္ခ်ဖို႔ဖန္လာၿပီ။ ဦးဇင္းတို႔ႏုိင္ငံက အဂၤလိပ္လက္ေအာက္က အခု အခ်ိန္ထိ မလြတ္ ေသးဘူးလား။ အဂၤလိပ္ေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈ အရိပ္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္းၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ၾကပါ၊ တြန္းလွန္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။