သတင္းအင္တာဗ်ဴး

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားမေပ်ာက္ပ်က္ဖုိ႔အတြက္ အမ်ဳိးသားေရးတရားဟာ လုိအပ္တယ္(၁)

ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူရဲ႕ အမ်ိဳးသား ႏုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး ႐ႈျမင္ခ်က္ အျဖစ္ လတ္တေလာျဖစ္ပ်က္သမွ် ႏုိင္ ငံေရးသံုးသပ္ခ်က္ေတြကို ေအာင္ေဇယ် တုမွာ ဆရာေတာ္နဲ႔ အေမးအေျဖျပဳလုပ္ ေဖာ္ျပေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဆရာ ေတာ္ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ ခံယူခ်က္၊ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို လည္းပဲ ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဝဖန္ မႈရွိေနတဲ့ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာေတြ ကိုလည္းပဲ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူဘက္က ျပန္လည္ ေျဖရွင္းႏုိင္ေစဖို႔ အခ်ိဳ႕ေသာ ေမးခြန္းေတြကို ႀကိဳးစားတည္ေဆာက္ ထားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူရဲ႕ ခံ ယူခ်က္နဲ႔ ႀကိဳးစားမႈေတြကို ဆရာေတာ္ ရဲ႕အေျဖေတြမွာ ရွာေဖြႏုိ္င္ဖို႔ အထူးရည္ ရြယ္ပါေၾကာင္း …။

ေမး – မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ႀကီးမ်ား ရဲ႕ အဓိပတိမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲရာဇဓမၼက အဘိဝံသဆရာေတာ္ တစ္ပါးဟာ တန္ဖိုးျဖတ္လို႔မရဘူး၊ သိန္းတစ္ေသာင္းရွိရင္ ေက်ာင္းဝယ္ေဆာက္လို႔ ရ ရင္ရႏိုင္လိမ့္မယ္ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္မွာေတာ့ နာယကလုပ္လို႔မရဘူးလို႔ မိန္႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆိုေတာ့ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ရဲ႕ နာယကဆရာေတာ္တစ္ပါးအေနနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ဆံုခဲ့တာေတြ အ မွတ္တရရွိခဲ့တာေတြ ရွိရင္ မိန္႔ေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ – ေျပာရရင္ေတာ့ တို႔ ေက်ာက္ဆည္ကေန တက္လာတုန္း ကေတာ့ မ်က္စိသူငယ္ နားသူငယ္ေပါ့ ကြာ။ မစိုးရိမ္ေရာက္တဲ့ အခါက်မွ ဆရာေတာ္ႀကီးအေၾကာင္း သိရတာေပါ့။ အဲဒီတုန္းက ဆရာေတာ္ႀကီးက ေမာ္စကိုမွာ ထိန္းသိမ္းခံထားရခ်ိန္ေပါ့။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ေဟာတဲ့ တရားတစ္ပုဒ္က ေတာ္ေတာ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔နဲ႔ ျပည္သူလူထုထံေရာက္ရွိ ေနခဲ့တာေပါ့။ တရားေတာ္နာမည္က စံျပေခါင္းေဆာင္ ဂေဝသီ တဲ့။ အဲဒီ တရားကိုနာၿပီး ဝီရသူရဲ႕ စံျပပုဂၢိဳလ္ဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္သြားတာေပါ့။
ဦးဇင္းရဲ႕ စံျပပုဂၢဳိလ္ဟာ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးရာဇဓမၼပါပဲ။
ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဆရာေတာ္က ေထာင္ကလြတ္ လာတယ္၊ ဦးဇင္းက ဆရာေတာ္ ေနခဲ့တဲ့ေနရာကို ေရာက္ သြားတယ္။ ျပန္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဆရာေတာ္က မင္းနဲ႔ငါ့ကို မီဒီယာေတြက ခြဲလိမ့္မယ္။ ႏုိင္ငံေရး သမားေတြက ခြဲလိမ့္မယ္၊ မင္းၾကပ္ၾကပ္ ဂ႐ုစိုက္ ဆိုၿပီး သတိေပးခဲ့တယ္။
သကၤန္းျပန္ဝတ္တဲ့ေနက်ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ႏုိင္ငံျခားခရီးစဥ္ ထြက္ေနတယ္။ ျပန္လာလုိ႔ သြားကန္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးလုပ္တာကို မတားျမစ္ဘူး။
ငါလည္း ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့တာပဲ။ မင္းႏုိင္ငံေရးလုပ္တာကိုလည္း ငါလက္ ခံတယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက အခ်က္သံုး ခ်က္ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။
တစ္အခ်က္-စာခ်မပ်က္ဖို႔။
ႏွစ္အခ်က္-နာယကဆြမ္းစားေဆာင္ကို ဆြမ္းအၿမဲလာစားဖို႔။
သံုးအခ်က္ကေတာ့ -တိုက္တာကိစၥေတြ မလစ္ဟင္းေစဖို႔ေပါ့။
အဲဒီအခ်က္သံုးခ်က္ မပ်က္ကြက္ရင္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ခြင့္ရွိတယ္ေပါ့ကြာ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ မႏၲေလးမွာ ဦးဇင္းတို႔ နာယကဆရာေတာ္ေတြ ကာယသမဂၢီ(ညီညြတ္မႈ)မပ်က္ေအာင္ ဆြမ္းစားကြမ္းစားေတြပင့္ရင္ေတာင္ ေတာ္တန္႐ံုဆြမ္းစားမ်ဳိးဆို လိုက္ေလ့မရွိပါဘူး။ ဒါကေတာ့ ဦးဇင္းနဲ႔ ဆရာေတာ္ၾကားက အမွတ္တရေလးေတြပါ။

ေမး – အရွင္ဘုရားေထာင္က်ေနစဥ္ကာလအတြင္းမွာ ေထာင္တြင္း ဝိပႆတရားစခန္းေတြကို ၁၁ ႀကိမ္ အထိျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္ဘုရား။ ေနာက္ၿပီး စာေပဘက္မွာဆိုရင္လည္း ပရိယတၱိေရႊခ်ိန္ခြင္လိုစာအုပ္ေတြကို ေရးခဲ့တယ္ေပါ့ဘုရား။ ဒါေပမဲ့ ခုခ်ိန္မွာ အဲလိုအရာေတြမလုပ္ဘဲ ဘာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားေရးေတြလုပ္ေနတာလဲဆိုတာ မိန္႔ေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ – ဦးဇင္းရဲ႕ မူလရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဆရာေဖျမင့္ေရးတဲ့ မဟာက႐ုဏာရွင္မ်ားစာအုပ္ထဲက ေဂ်ာ့ဝါရွင္တန္ကာဗာလိုမ်ိဳး အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဦးဇင္းစိတ္ကူးယဥ္ ထားတာကေတာ့ ေဂ်ာ့ဝါရွင္တန္ကာဗာလိုပဲ ဂ်စ္ကားမာမာတစ္စီးနဲ႔ ရြာေတြ အႏွံ႔လိုက္ၿပီးေတာ့ ဝိပႆနာတရားျပ မယ္ဆိုၿပီး ရည္မွန္းထားတာေပါ့။
ေနာက္က်ေတာ့ ဦးဇင္းေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ဒီဝိပႆနာျပမည့္သူက မ်ားတယ္၊ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အမ်ိဳးသားေရးကိုအေျခခံၿပီး သာသနာျပဳတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက မရွိသေလာက္ ရွားတယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေဟာတဲ့သူက ေပါတယ္။ အမ်ိဳး သားေရးတရားေဟာတဲ့သူက မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။
အဲေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးတရားဟာ ပိဋကတ္ေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရမဟုတ္မွန္း အမ်ိဳးသားေရးတရားဟာ အကာမွန္းသိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၾကက္ဥအႏွစ္ မေပ်ာက္ပ်က္ဖို႔အတြက္ ၾကက္ဥအခြံဆိုတဲ့ အကာလိုအပ္တယ္။ အဲ ေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရား မေပ်ာက္ပ်က္ဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသားေရး တရားဟာ လိုအပ္တယ္။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ဦးဇင္းက အမ်ိဳးသားေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ေရာက္လာတာပါ။

ေမး – အမ်ိဳးသားေရးတရားေတြ ေဟာတဲ့ေနရာမွာ အရွင္ဘုရားကို ေဝဖန္တိုက္ခုိက္ၾကမယ့္သူေတြက အမ်ားႀကီးေပါ့ဘုရား။ သံဃာအခ်င္းခ်င္းေတြကလည္း တိုက္ခိုက္တယ္။ မီဒီယာေပါင္းစံုကလည္း တုိက္ခိုက္တယ္။ ဆုိေတာ့ အဲဒါေတြကို ဘယ္လိုစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္ျဖတ္ရပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – တကယ္တမ္းေျပာရရင္ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ေရဆန္ကိုေလွာ္ၿပီး တက္ရတဲ့သူေပါ့ေနာ္။ လမ္း႐ိုးကို သြားတာမဟုတ္ဘူး၊ လမ္းသစ္ထြင္တာေလ။ လမ္းသစ္ထြင္မယ္ ဆိုကတည္းကိုက ေရွး႐ိုးစြဲသမားေတြရဲ႕ ထိုးႏွက္ခ်က္ကို ခံရေတာ့မယ္ဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္တြက္ထားတာေပါ့။
ဥပမာ အဂၤလိပ္ေခတ္တုန္းက အဂၤလိပ္စာသင္တာကို သခင္စိတ္ရွိသူေတြက ကြၽန္စာပဲဆိုၿပီး တားျမစ္ၾကတယ္။ ဒီကေန႔က်ေတာ့လည္း ဘိုလိုမွမမႈတ္ရင္ လူမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ေတြ သူတို႔ဆီမွာေရာက္ေနျပန္ေရာ။
အဲဒီလိုပါပဲ။ ကိုယ္ကစၿပီးလမ္းေဖာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကုလားလည္း ႐ုပ္နဲ႔နာမ္၊ ဗမာလည္း ႐ုပ္နဲ႔ နာမ္ဆိုတဲ့ ဝိပႆနာသမားေတြနဲ႔ စေတြ႕ရမယ္။ လူ႕အခြင့္အေရးဆိုတဲ့ ႏုိ္င္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ စေတြ႕ရမယ္။ ဂ်ီဟတ္ဝါဒီဆိုတဲ့ အၾကမ္းဖက္ မြတ္ဆလင္ေတြနဲ႔ စတင္ရင္ဆုိင္ရမယ္။ အဲဒါေတြကို ႀကိဳတင္သိထားတဲ့အခါ က်ေတာ့၊ စစ္ပြဲတစ္ပြဲကို ႀကိဳတင္သိၿပီးေတာ့ ခ်ပ္မိန္ညိဳေတြ၊ က်ည္ကာေတြဝတ္ၿပီး တုိက္ခိုက္ ရတဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ က်န္တဲ့ဟာေတြမမႈသလိုေပါ့။
ဒီထိုးႏွက္ခ်က္ေလာကဓံ မွန္သမွ်ကို ေလာကဓံလိုသေဘာမထားဘဲ သမား႐ိုးက် မိုးေပါက္ကေလးေတြလိုပဲ ေအာက္ေမ့ၿပီးေတာ့ ဆက္ခ်ီတက္ေနတာေပါ့ေနာ္။

ေမး – ဇြန္လ ၂၆ ရက္ေန႔က်ရင္ အရွင္ဘုရား ၄၉ ႏွစ္ျပည့္ၿပီလို႕ သိရပါတယ္ဘုရား။ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ၄၉ ႏွစ္အတြင္းမွာ အရွင္ဘုရား ေက်နပ္အားအရဆံုးအရာက ဘာျဖစ္မလဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေနာင္တရစရာရွိရင္ လည္းပဲ ေနာင္တအရဆံုးအရာက ဘာျဖစ္မလဲ။
ေျဖ – သက်သီဟဘြဲ႕ရတဲ့(၁၉၉၉)ခုႏွစ္ မဟာစည္ရိပ္သာမွာ ႏွစ္လနီးပါး တရားအားထုတ္ျဖစ္သြားတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ အေက်နပ္ဆံုးအခ်ိန္ေပါ့။
ရိပ္သာကျပန္လာတဲ့အခါ စာခ်ရင္းနဲ႔ က်မ္းျပဳတယ္။ အဲဒီက်မ္းက ဝိပႆနာအတြက္၊ ေထရဝါဒသာသနာ ေတာ္တစ္ခုလံုးကို ကာကြယ္လိုက္ႏုိင္တယ္ေလ။ အဲဒီ ေထရဝါဒတိုက္ပြဲ သို႔မဟုတ္ ေထရဝါဒတို႔တိုင္းျပည္ဆိုတဲ့ စာအုပ္နဲ႔ ပရိယတၱိေရႊခ်ိန္ခြင္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေတြကေတာ့ ဦးဇင္းဘဝအတြက္ အားအရဆံုး ေအာင္ျမင္မႈေတြပါ။
ဦးဇင္းမွာ ေနာင္တရစရာေတာ့ မရွိပါဘူး။ ကိုယ္က မေကာင္းတာလုပ္တာမွမဟုတ္တာေလ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း အမ်ိဳးကိုခ်စ္ေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘူး။ သာသနာကို ခ်စ္ေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘူး။ စိတ္ထားေျဖာင့္မတ္ဖို႔လိုတယ္။ စာရိတၱေကာင္းမြန္ဖို႔လိုတယ္။ ကိုယ္က်င့္သီလျဖဴစင္ဖို႔လိုတယ္။ အဲဒီလို အၿမဲတမ္းဆင္ျခင္ထားတဲ့အတြက္ ဦးဇင္းမွာ ေနာင္တ ရေလာက္ေအာင္ မွားခဲ့တဲ့ အမွားကြက္ႀကီးေတြ မရွိပါဘူး။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)