သတင္းအင္တာဗ်ဴး

မဘသရဲ႕ ကံၾကမၼာက ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆင္ျခင္တံုတရားအေပၚမွာ မူတည္ေနတယ္

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးရႈျမင္ခ်က္)
ေအာင္ေဇယ်တုရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႔ရက္ေတြဟာ နီးကပ္လာပါၿပီ။ ဒီမိုကေရစီေခတ္ထဲမွာ ပထမဆံုး ပိတ္သိမ္းခံရတဲ့ ဂ်ာနယ္အျဖစ္လည္း မွတ္တမ္း၀င္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားေရးအသံေတြကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေဖာ္ျပႏုိင္ခဲ့တဲ့ေအာင္ေဇယ်တုဟာ ပံုစံတမ်ိဳးနဲ႔ ျပည္သူေတြဆီကို ျပန္ေရာက္လာမွာပါ။ အခုလက္ရွိအခ်ိန္၊ ဂ်ာနယ္ေနာက္ဆံုးေန႔ေတြမွာေတာ့ အပတ္စဥ္တင္ဆက္ေနၾက ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူနဲ႔ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးရႈျမင္ခ်က္အင္တာဗ်ဴးမ်ားကို ၀တ္မပ်က္ တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ေမး – ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းအတြင္းကပဲ ကိုဖီအာနန္ေကာ္မရွင္အစီရင္ခံစာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆႏၵျပပြဲမွာ အရွင္ဘုရား ပါ၀င္ေဟာေျပာတာကိုေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။ ဆႏၵျပပြဲေတြလုပ္တယ္ဆိုေတာ့ အစိုးရက လူထုရဲ႕အသံကို ဘယ္ေလာက္ထိ အားစိုက္နားေထာင္မယ္လို႔ အရွင္ဘုရားတို႔ ယံုၾကည္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – အစိုးရ နားစိုက္ေထာင္တာ တစ္ခါပဲေတြ႕ဖူးတယ္။ ရန္ကုန္မႏၱေလး သပိတ္စခန္းေတြဖြင့္တုန္းကေတာ့ နားစိုက္ေထာင္ပံုရတယ္ေပ့ါကြာ။ က်န္တာကေတာ့ နားလည္းမေထာင္ပါဘူး။ ျမင္လည္း မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူနားေထာင္သည္ျဖစ္ေစ၊ နားမေထာင္သည္ျဖစ္ေစ၊ ျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္သည္ျဖစ္ေစ သမုိင္းေပးတာ၀န္အရ တို႔တေတြက သူတို႕သိေအာင္ တင္ျပၿပီးသြားၿပီေလ။ အဲဒီေတာ့ တို႔ဘက္က တာ၀န္ေက်တယ္ေပါ့ကြာ။

ေမး – မဘသအဖြဲ႕ကိုေပးထားတဲ့ အတုမရွိ၊ ေအာင္ေဇယ်တုစတဲ့ ဂ်ာနယ္ထုတ္ေ၀ခြင့္ကဒ္ေတြ ျပန္အပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းၾကားစာ ေရာက္လာတယ္ေပါ့ဘုရား။ အေၾကာင္းၾကားစာထဲမွာပါတာက မဘသဟာဖ်က္သိမ္းၿပီးအဖြဲ႕ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး မဟနေၾကညာခ်က္ကို ကိုးကားၿပီးေျပာထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ ဆိုေတာ့ မန္းမဘသရဲ႕ အေျခအေနဟာ ဘယ္လိုရွိေနလဲ ဘုရား။ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးဟာ တကယ္ပဲ ဖ်က္သိမ္းသြားၿပီလား၊ ဗုဒဓမၼအေနနဲ႔ ဆက္ရွိေနသလား။ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳး ရွိေနလဲဘုရား။0
ေျဖ – မန္းမဘသကေတာ့ နဂုိတုန္းကလည္း မဘသပဲ၊ အခုလည္း မဘသပဲ။ အမည္နာမ ေျပာင္းလဲသြားတာမ်ိဳး မရွိသလို အဖြဲ႕အစည္းဖ်က္သိမ္းတာမ်ိဳးလည္း မရွိဘူး။
ပံုမွန္အလုပ္ေတြလည္း ဆက္လုပ္ေနတယ္။ မဘသအဖြဲ႕ အဖ်က္ခံရတယ္ဆုိတာကေတာ့ ဥပေဒအရ ေျပာရရင္ လံဳး၀လက္မခံႏုိင္စရာစကားေပ့ါေနာ္။
မဘသအဖြဲ႕ကို ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃာမဟာနာယက အသိအမွတ္မျပဳဘူးဆိုရင္ေတာ့ တို႔က အဲဒီစကားကို လက္ခံတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္
တရားမ၀င္ဘူးတို႔၊ ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီ၊ ဖ်က္သိမ္းခံရၿပီ၊ ပ်က္သြားၿပီဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ တို႔က လံုး၀ လက္မခံႏုိင္ဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ရပ္တည္ခြင့္ရွိတဲ့အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တယ္။ ၂၀၁၄ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားဆိုင္ရာ မွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒအရ
တရား၀င္ရပ္တည္ခြင့္ရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးျဖစ္တယ္ေလ။ မဘသကို တရားမ၀င္ဘူးလို႔ ေျပာတဲ့သူမွန္သမွ်ဟာ တရားဥပေဒရဲ႕အျပင္ဘက္က လူသားေတြခ်ည္းပဲေပါ့ေနာ္။

ေမး – အခုေတြ႕ရတာက အတုမရွိတို႔၊ ေအာင္ေဇယ်တုတို႔နားမယ္ဆိုတဲ့သတင္းကို ၀မ္းပမ္းတသာနဲ႔ တခ်ိဳ႕ေဖာ္ျပေနတယ္ဆိုေတာ့ ဂ်ာနယ္ေတြက
အထူးသျဖင့္ အရွင္ဘုရားတို႔ ဦးစီးထုတ္ေ၀ေနတဲ့ အတုမရွိက ဆက္ထြက္လာႏုိင္စရာရွိေသးလားဘုရား။
ေျဖ – ပံုသ႑ာန္မ်ိဳးစံုနဲ႔ ထြက္လာဦးမွာပဲေလ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ထြက္လာဦးမလဲဆုိတာကိုေတာ့ ထြက္လာမွပဲ သိရမွာေပါ့ေလေနာ့။

ေမး – ေနာက္တစ္ခုက မဘသအဖြဲ႕ႀကီးပဲ ေျပာပါေတာ့ဘုရား။ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးတစ္ဖြဲ႕လံုးအေနနဲ႔ဆိုရင္ အစိုးရနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႕တိုင္း
ေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္လာတာ အခုဆိုရင္ ဂ်ာနယ္ေတြပါ ရပ္နားဖို႔အထိ ျဖစ္လာၿပီေပါ့ဘုရား။ ဆိုေတာ့ အစိုးရဘက္က ဘာေတြ ေရွ႕ဆက္တိုးလာႏုိင္စရာရွိလဲ။
အဖြဲ႕ႀကီးအေနနဲ႔ေရာ ဘယ္လိုေတြ ရင္ဆုိင္ဖို႔ရွိမလဲ။
ေျဖ – အဓိကေတာ့ သူတို႔က မဘသကေန ေဖာင္ေဒးရွင္းဆိုတဲ့အမည္ကို ေျပာင္းကတည္းကိုက သူတို႔ေတြက မဘသက်ဆံုးသြားၿပီလို႔ ခံယူထားၾကတာေပါ့။
ေအာင္ေဇယ်တုနဲ႔ အတုမရွိက မဘသမက်ဆံုးေသးဘူးဆိုတာကို ျပည္သူေတြကို အၿမဲတန္းတင္ျပေနတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အဖြဲ႕အေနနဲ႔ က်ဆံုးသြားေသာ္လည္းပဲ
မီဒီယာအေနနဲ႔ က်န္ေနတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ မီဒီယာကိုပါ အေသသတ္တဲ့သေဘာမ်ိဳးေပါ့ကြာ။ ေနာက္ၿပီး မဘသေသမွ အမ်ဳိးသားေရးသမားေတြ က်ဆုံးသြားမွ တုိင္းျပည္ကုိ ေရာင္းစားလုိ႔ရမွာေလ။ တုိင္းျပည္ကုိေရာင္းစားဖုိ႔အတြက္ ႏုိင္ငံသားဥပေဒတုိ႔ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒတုိ႔ ဒါေတြကို ျပင္ေပးမွဝယ္ယူၾကမွာေပါ့။ ဒီလုိ အေပးအယူေတြနဲ႔ ေရာင္းကုန္တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ေနဦးမွာပဲေလ။

ေမး – အရွင္ဘုရားေျပာတဲ့အထဲမွာလည္း ပါပါတယ္ဘုရား၊ မဘသဖ်က္သိမ္းတာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ မညီဘူးေပါ့ဘုရား၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအရဆို မဘသက ရပ္တည္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုေတာ့သေဘာမ်ိဳးဆိုေတာ့
အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ ကြဲလြဲခ်က္ရွိေနတဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တခ်ိဳ႕ ျမင္ေနရတယ္လို႔ သံုးသပ္တာေတြ ရွိသလို သူတို႔ေၾကြးေၾကာ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔လည္း အံေခ်ာ္ေနတာေတြ ေတြ႕ရေတာ့
အဲဒီအေပၚမွာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – ဟိုအရင္ ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္ကေတာ့ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေလွ်ာက္တတ္ခါစ ကေလးသူငယ္ပံုစံမ်ိဳး သတ္မွတ္ထားတာေပါ့။ တကယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီ မူႀကိဳအဆင့္ကို ေရာက္သင့္ၿပီလို႔ ေအာက္ေမ့တာေပါ့။
အခုက်ေတာ့ ဒီမိုကေရစီက လမ္းေလွ်ာက္တတ္တဲ့ မတ္တပ္သြားကေလးအဆင့္မွာပဲ ေသဆံုးသြားတဲ့သေဘာ ျဖစ္သြားတာေပါ့။

ေမး – ကို၀င္းကိုကိုလတ္တို႔ ရင္ဆုိင္ေနတဲ့အမႈႏွစ္ခုမွာ ဗဟန္းတရားရံုးကစစ္ေဆးေနတဲ့အမႈတစ္ခုက ၆ ရက္ေန႔စီရင္ခ်က္ခ်မယ္လို႔ သိရပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာက ရိုဟင္ဂ်ာမရွိဘူးဆိုၿပီးဆႏၵျပတယ္၊ ဘဂၤါလီပဲရွိတယ္လို႔သာ ေၾကြးေၾကာ္တယ္၊ အခုအခ်ိန္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္အတုိင္ပင္ခံရံုး၊ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးဌာန စတဲ့လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေတြမွာ
ဘဂၤါလီအၾကမ္းဖက္သမားလို႔ သံုးလာတယ္၊ သူတို႔ကိုယ္တုိင္သံုးလာၿပီဆုိေတာ့ ဒီအေပၚမွာေရာ အမႈအေျခအေနေတြက ဘယ္လိုေတြျဖစ္လာႏုိင္ရာရွိပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – အေျပာင္းအလဲ မရွိႏုိင္ပါဘူးကြာ။ သူတို႔တေတြကေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြ မွန္သမွ်ကို ၾကည့္မရတာေလ။ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြမရွိမွ သူတို႔ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးစည္းေတြကို စိတ္တိုင္းက်
ခ်ိဳးေဖာက္ဖ်က္ဆီးႏုိင္မွာေလ။ အဲေတာ့ ဘဂၤါလီလို႔ အစိုးရကပဲ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထုတ္ျပန္၊ ရိုဟင္ဂ်ာမရွိဘူးလို႔ပဲ တရား၀င္ေၾကညာေၾကညာ၊ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကို စမက ပုဒ္မနဲ႔ ဖမ္းစီးအေရးယူေနဦးမွာပါပဲ။

ေမး – အစိုးရဘက္ကေပါ့ဘုရား၊ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကို အျမင္မၾကည္လင္မႈ၊ အမ်ိဳးသားေရးေသြးလန္႔မႈက ဘယ္ေလာက္ထိရွိမယ္လို႔သံုးသပ္လဲ။ ဖိႏွိပ္မႈေတြက ဆက္ရွိလာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းရွိမလား။
ေျဖ – အစိုးရကေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြအေပၚမွာ အျမင္မၾကည္လင္မႈ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိတာေပါ့။ ႏုိင္ငံေရး အာဃာတေပါ့ေလ။ သူတို႔က လက္စားမေခ်နဲ႔၊ သင္ပုန္းေခ်လို႔ ေျပာလာခဲ့ေပမယ့္
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သူတို႔ရင္ထဲမွာကိုက သူတို႔ကို မေထာက္ခံတဲ့သူ၊ သူတို႔ကို ေ၀ဖန္တဲ့သူ၊ သူတို႔ကို ေထာက္ျပ တဲ့သူကို ရန္သူလို သေဘာထားတာကိုး။
ဒီအစိုးရတက္လာၿပီးတဲ့အခ်ိန္ေနာက္ပိုင္းမွာ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီကလည္း အတိုက္အခံအလုပ္ကို ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ခဲ့ဘူး။ အတိုက္အခံမပီသခဲ့ဘူး။ အတိုက္အခံတာ၀န္မေက်ခဲ့ဘူးေပါ့။
ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ မဘသနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြ၊ အမ်ိဳးသားေရးဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြကေတာ့ တာ၀န္ေက်ျပြန္စြာပဲ ခုခံကာကြယ္ခဲ့တယ္။
ေ၀ဖန္ေထာက္ျပခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သူတို႔က အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးစည္းေတြကို တစ္ခုခ်င္းတစ္ခုခ်င္း ခ်ိဳးေဖာက္ခ်င္တယ္၊ ဖ်က္ဆီးခ်င္တယ္လို႔ ယူဆသံုးသပ္ႏုိင္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။။
ဒီက လံုး၀ တစ္ခုမွ အေဖာက္မခံႏုိင္ဘူး၊ အဖ်က္မခံႏုိင္ဘူး။ ဒီမွာတင္ အစိုးရက အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကို မ်က္စိဆံပင္ေမႊးစူးသြားတာေပါ့ေနာ္။

ေမး – အရွင္ဘုရားေျပာသလိုပဲ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြ၊ အမ်ိဳးသားေရးဆရာေတာ္ေတြက ရခိုင္အေရးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အခုလို အၾကမ္းဖက္တာေတြ၊
နယ္ေျမသိမ္းတိုက္ပြဲဆင္ႏႊဲတာေတြျဖစ္လာႏုိင္စရာရွိတယ္လို႔ အေစာႀကီးကတည္းက ေျပာခဲ့တာရွိေပါ့ ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားကိုယ္တုိင္လည္းပဲ ေျပာခဲ့တာ အႀကိမ္ေပါင္းမနည္းခဲ့ဘူးေပါ့ဘုရား။
ဒါေပမယ့္ အခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပသနာက ဘာလဲဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကို အျမင္မၾကည္လင္တဲ့သူေတြက ဒီဘဂၤါလီေတြအၾကမ္းဖက္တာကိုေတာ့ ဆန္႔က်င္တယ္၊
အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြေျပာေနတဲ့အခ်က္ေတြေတာ့ မမွန္ဘူးလို႔ ေရးေနေျပာေနၾကတာေတြ ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လိုမ်ား သံုးသပ္ခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ – အဲဒါက်ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးအတၱလို႔ေခၚတာေပါ့ေနာ္။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ မယ္ေတာ္ႀကီးက ျဖဴရင္ သူတို႔ျဖဴမွာေပါ့။ သူတို႔ မယ္ေတာ္ႀကီးက မဲရင္ သူတို႔မဲမွာေပါ့။
သဘာ၀က ဘယ္ေလာက္ပဲ ျဖဴေနျဖဴေန သူတို႔မယ္ေတာ္ႀကီးကမဲတယ္ဆိုရင္ အျဖဴကို အသိအမွတ္ျပဳမွာမဟုတ္ဘူး။ ျဖဴပါတယ္လို႔လည္း အမွန္တရားဘက္က တင္ျပေပးမယ့္သူေတြလည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့။
ေနာက္ဆံုး မယ္ေတာ္ႀကီးက ျဖဴတဲ့အတုိင္း လိုက္ျဖဴလိုက္၊ မယ္ေတာ္ႀကီးက မဲတယ္ဆိုရင္လိုက္မဲလိုက္နဲ႔ပဲ အမွန္တရားက ေပ်ာက္ဆံုးသြားေတာ့မွာေပါ့ေနာ့။

ေမး – ရခိုင္အေရးကဆိုရင္လည္း ဒီကေန႔အထိ တည္ၿငိမ္မႈမရွိေသးဘူးေပါ့ဘုရား။ ဒီရခိုင္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ကိုဖီအာနန္ရဲ႕အစီရင္ခံစာကပဲ ထြက္ေပါက္အေနနဲ႔ျဖစ္ႏုိင္မလား။
ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဘယ္ဟာအေကာင္းဆံုးျဖစ္မလဲ။ ရခိုင္အေရးကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္သင့္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – ကိုဖီအာနန္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာကထြက္ေပါက္မဟုတ္ဘူး။ ကိုဖီအာနန္ရဲ႕အစီအရင္က ကၽြန္သေပါက္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆံုးမယ့္ လမ္းစေတြ၊
တုိင္းျပည္ကၽြန္သေပါက္ေရာက္ရွိမယ့္ လမ္းစေတြေပါ့။
ရခိုင္ရဲ႕အေျဖက တကယ္တမ္းက်ေတာ့သိပ္မခက္ခဲပါဘူး။ ႏုိင္ငံတကာဖိအားေတြကို ေၾကာက္ေနရလို႔၊ ၿပီးေတာ့ မကင္းရာမကင္းေၾကာင္းေလးေတြရွိထားလို႔၊
အဲဒါေတြေၾကာင့္သာ မလြန္ဆန္ႏုိင္ဘဲ ငါတိုက္ရိုက္လုပ္လို႔ေတာ့ မသင့္ေတာ္ဘူး၊ ဒါေလး ဒါေလးေတြ လုပ္ေပးၾကပါ၊ ဒါေလးဒါေလးေတြေၾကာင့္ လုပ္ရတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါေကာင္းတယ္။
အဲဒီပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ မိမိနာမည္တိုက္ရိုက္မေဖာ္လိုတာနဲ႔ပဲ ကုလသမဂၢအထိ ဖိအားေတြေရာက္ေအာင္ ပို႔လိုက္တယ္လို႔ ဦးဇင္းတို႔က ယူဆတာေပါ့ေနာ္။
လံုၿခံဳေရးေကာင္စီရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ လုပ္ရတာပါဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ခ်ိဳးခ်င္တာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ကိုဖီအာနန္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာဟာ တစ္မ်ိဳးသားလံုးအတြက္အႏၱရာယ္ပါပဲ၊ တုိင္းျပည္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ အႏၱရာယ္ပါပဲလို႔ ေျပာခ်င္တာေပါ့ေနာ္။

ေမး – အရွင္ဘုရား ကိုဖီအာနန္အစီရင္ခံစာကန္႔ကြက္ပြဲမွာ ေျပာခဲ့တာတစ္ခုရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာဖိအားေတြကို ေၾကာက္ေနတာလည္း အေၾကာက္တရားပဲဆိုေတာ့
ႏုိင္ငံဖိအားကို ေၾကာက္ေနတဲ့သူေတြကို ဒီအေၾကာက္တရားက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဘယ္လိုအႀကံမ်ားေပးခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – အဓိကကေတာ့ စာလိုေပလိုေျပာရင္ေတာ့ နိကႏၲိေပါ့ကြာ။ နိကႏၲိဆိုတာ မဲမရေတာ့မွာ စိုးရိမ္ေနတဲ့ မဲအေပၚတပ္မက္ေနတဲ့ ေလာဘေပါ့ေနာ္၊
ေနာက္ ဆုတံဆိပ္မရေတာ့မွာကိုေတြးပူေနတဲ့ ဆုတံဆိပ္ေတြမက္ေမာတဲ့ ေလာဘေပါ့ေနာ္၊ ႏိုင္ငံတကာက ကိုယ့္ကိုပစ္ခြာသြားမွာကိုလည္း စိုးရိမ္ေနတာနဲ႔
ႏုိင္ငံတကာအေပၚ သာယာေနတဲ့ ေလာဘေပါ့၊ အဲဒီ ေလာဘတရားကို ခ်ဳပ္တည္းႏုိင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမွန္တရားက ဘြားခနဲေပၚလာမွာပါ။

ေမး – မဘသေရာ၊ အရွင္ဘုရားေကာကို မီဒီယာအေတာ္မ်ားမ်ားက အစြန္းေရာက္တယ္လို႔ ပံုေဖာ္ေရးသားၾကတယ္ေပါ့။ အဲဒီမွာ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ ဘာျဖစ္လာသလဲဆိုရင္
မီဒီယာေတြေျပာသမွ်ယံုေနတဲ့သူေတြကလည္းပဲ ရွိေနတယ္ေပါ့ဘုရား။ အဲဒီလို မီဒီယာေျပာသမွ်ဟာ အမွန္ျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့သူေတြ မ်ားမ်ားလာရင္ မီဒီယာစစ္ပြဲမွာ
မဘသေရာ၊ အရွင္ဘုရားေရာ ရႈံးတယ္လို႔ ေျပာလို႕ရႏုိင္မလားဘုရား။
ေျဖ – ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အြန္လိုင္းမွာ သူတို႔အင္အားသာေတာ့ အြန္လိုင္းမွာ အေရးနိမ့္တာေပါ့ေနာ္။ ေျမျပင္မွာလည္း စာနယ္ဇင္းသတင္းမီဒီယာေတြနဲ႔ ဘာေတြညာေတြနဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္
မဘသဘက္က မီဒီယာက ႏွစ္ခုသံုးခုပဲရွိတယ္ဆိုေတာ့ ရႈံးနိမ့္တာပဲေလ။ မီဒီယာရဲ႕ ေလာင္းရိပ္မိေနတဲ့သူမွန္သမွ်ဟာ မဘသအေပၚ အထင္အျမင္လြဲေနဦးမွာေပါ့ေနာ္။
ဒါေပမယ့္ မီဒီယာကို ျပန္လည္ေ၀ဖန္တဲ့သူ၊ မီဒီယာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ အမွားအမွန္ ဆံုးျဖတ္တဲ့သူဆိုရင္ေတာ့ သူဟာ မဘသကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္ေနမွာပဲေလ။
မဘသရဲ႕ ကံၾကမၼာက ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆင္ျခင္တံုတရားအေပၚမွာ မူတည္ေနတာေပါ့။

ေမး – ေအာင္ေဇယ်တုတို႔၊ အတုမရွိတို႔က ကတ္ေတြျပန္အပ္ဖို႔ ေျပာလာၿပီဆိုေတာ့ နားေကာင္းနားရႏုိင္တယ္ေပါ့ဘုရား။ တျခားနည္းလမ္းတစ္ခုနဲ႔ ျပန္လာရင္လည္း လာဦးမွာေပါ့ဘုရား။
ေအာင္ေဇယ်တုနဲ႔ အတုမရွိဂ်ာနယ္စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ သီးသန္႔အမွာစကားေလး ေျပာေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ – သာကီေသြးကလည္း ရပ္နားသြားၿပီ၊ အရင္တုန္းကေတာ့ သာကီေသြးဟာ အမ်ိဳးသားေရးခံတပ္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္ေပါ့။ အခု အမ်ိဳးသားေရးခံတပ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေအာင္ေဇယ်တုနဲ႔ အတုမရွိလည္း ျပန္အပ္ရမယ့္ သေဘာရွိတယ္။
ေအာင္ေဇယ်တုက်ဆံုးသြားတာဟာ အမ်ိဳးသားေရး အညြန္႔က်ိဳးသြားျခင္းပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ာနယ္အေနနဲ႔သာ၊ နာမည္အေနနဲ႔သာ က်ဆံုးဆံုးပါေစ၊ အမ်ိဳးသားေရးအေနနဲ႔ အက်ရံႈးမခံႏုိင္ဘူး။ ေအာင္ေဇယ်တုနဲ႔ အတုမရွိဟာဥပေဒေဘာင္ထဲကေနပဲ နာမည္အသစ္နဲ႔ ျပည္သူ႕ထံေမွာက္အေရာက္လာခဲ့ မယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းသာ-ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။