သတင္း

ဝီရသူကုိ မသနားဘူး

(1)
အမ်ိဳးသားေရးအသံေတြ ဆိတ္ေနတယ္
အမုန္းခံသမားေတြ လက္ထိပ္မိတယ္
မ.ဘ.သခမ်ာလည္း အတိတ္ေတြ ေမ့လုိ႔ . . .
အတုမရွိ မဟာဝီရ
ျမန္မာ့ဥဒါန္းနဲ႔ ေအာင္ေဇယ်တု
ခု ဘယ္မလဲ တုန္႔ျပန္စရာ လက္နက္
ႏွင္းဆီျဖဴေတြ ဗြက္ထေနတဲ့ မီဒီယာေလာကမွာ
ဗုဒၶဘာသာဟာ
onlineေပၚမွာေတာင္ အိမ္နိမ့္စံဘဝ။

(2)
အျပစ္ေျပာစရာ မရွိေပမယ့္
‘ေသာ ဘဂဝါ ဣတိပိ’ကုိေတာင္
ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း မရြတ္ရက္
ဧည့္ဝတ္ေက်တတ္လြန္းတဲ့
မေထရ္ျမတ္တုိ႔ သာသနာမွာ
ငါတုိ႔က ဘယ္သူ႔ကုိ အားကုိးရမလဲ

ကုလားဗလီမွာ ပန္းေတာ္ဆက္
ကုလားမသာအတြက္ သရဏဂုံတင္
ဘာသာျခားဆိုမွ လူထင္တတ္ၾကတဲ့
မဟာက႐ုဏာသခင္ အရွင္ျမတ္ေတြကုိလား

ဗုဒၶဘုရားကုိ ေစာ္ကားတာေတာင္
မသိေယာင္ေဆာင္ေနရက္တဲ့ မ.ဟ.နလား

ဗုဒၶတရားေတာ္ကုိ အတုအပျပဳတာေတာင္
ေခါင္းေထာင္မၾကည့္ခဲ့တဲ့ သာ-ဝန္လား

ဗုဒၶသားေတာ္ေတြကုိ ပုံဖ်က္ျပီး
ကုိလုိနီ အမွတ္ယူေနတဲ့
ပုံပ်က္ ဒီမုိကေရစီ အစုိးရလား . . .

အေဖေပ်ာက္ေနတဲ့ ဒီေန႔သာသနာဟာ
မင္းသား မင္းသမီးေတြ မ်ားသေလာက္
လူၾကမ္းဇာတ္ေဆာင္က ေပ်ာက္ႏုိင္လြန္းရဲ႕။

(3)
သူ အအိပ္ပ်က္တယ္
သူ အစား မမွန္ဘူး
ေရႊလမ္းေငြလမ္း ပိတ္ေနကာမွ
သူတပါးစြန္႔ခ်ထားတဲ့ ဘ.ကကုိ အကယ္ဒမီလုပ္
အုတ္ျမစ္ခ်ဆဲ မေဟာ္သဓာမွာလည္း ေတာက္တုိမယ္ရ
ပညာဒါနဆုိတာက ပါေသး
ျပီးေတာ့
ေလာကအလင္း က်ဴရွင္
နဂါးနီ စုဗူးအသင္း . . .
အမ်ိဳးသားေရးနတ္ ဝင္ပူးျခင္းခံရသူဆုိေတာ့လည္း
မေနတတ္ မထုိင္တတ္နဲ႔
စာဝါအားတုိင္း ပတ္ေျပးရင္း
ဒီမုိကေရစီ မုိင္းကြင္းႀကီးထဲမွာ သူက ေပ်ာ္လုိ႔

သူ႔စကားလုံးေတြကေတာ့ ၾကမ္းတယ္
‘ဂန္း’ဆုိတာလည္း ပါတယ္
‘ယမ္း’ဆုိတာလည္း ပါတယ္
‘ေဒါက္ဖိနပ္’လည္း ပါတယ္
‘ေကာ့ပက္ ေကာ့ပက္’ဆုိတာလည္း ပါတယ္
‘အလွမက္တာ’လည္း ပါတယ္
‘အသြားမတတ္တာ’လည္း ပါတယ္
‘အထိမခံ ေၾကြပန္းကန္’ပါဆုိမွ
သူက လက္နက္ႀကီးနဲ႔ လာလာ ခြင္း
ေျပာလုိက္ေသးတယ္
‘လူမ်ိဳးျခား ဒီမုိကေရစီ’တဲ့
ေသေရာေပါ့ဗ်ာ
ဘယ္သူက သည္းခံႏုိင္မလဲ
အနာကုိင္ျပီး ဆားရည္အုိင္ထဲႏွစ္တာကုိး။

(4)
ဒီေတာ့
တစ္ဖက္ပိတ္မီဒီယာေတြက ပုံမွား႐ုိက္
ႏုိင္ငံေရးအစြန္းေရာက္ေတြက ျခံဳခုိတုိက္တယ္
ျပည္သူလူထုခမ်ာ မူးမူးမုိက္မုိက္ေတြျဖစ္လုိ႔
ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ
ဆဲတတ္ ဆုိတတ္
ငရဲလက္မွတ္ ျဖတ္ေနၾကေပါ့

(5)
သူေတာ္ေကာင္းေတြမ်ားလြန္းတဲ့ ျမန္မာဟာ
သူယုတ္မာေတြအတြက္ အခြင့္အလမ္းပဲ
ၾကည့္ေလ
ငါတုိ႔ရဲ႕ ‘တစ္ကမ႓ာလုံးနဲ႔ တစ္ေယာက္’
ငါတုိ႔ရဲ႕ ရွားရွားပါးပါး ‘အမုန္းခံသမားႀကီး’
‘ကုလားကာ’ အစုိးရရဲ႕
ရွစ္ႏွစ္နဲ႔ သုံးလ
ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်မႈ အျပီးမွာ
‘လူမ်ိဳးျခား ဒီမုိကေရစီ’အစုိးရရဲ႕
အမ်ိဳးသားေရး သင္းကြပ္ျခင္းပြဲေတာ္မွာ
တစ္ကုိယ္ေတာ္ ေျဖေဖ်ာ္ေနရရွာၿပီကုိ။

(6)
‘ရွင္နည္းရာ အဂၢလူထြက္’မုိ႔
သာသနာအတြက္ ဝမ္းနည္းတာကလြဲရင္
သူ႔အတြက္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္စရာ မရွိ
သူေမြးဖြားခဲ့တဲ့ ဇာတိ
သူက်က္စားခဲ့တဲ့ တုိက္တာ
သူမွီခုိရာ သာသနာအတြက္
သူ ေသြးစက္ခ်လုိ႔ လမ္းျပျပီးျပီေလ
ဘာ စိတ္မေကာင္းစရာရွိလဲ

အေကာင္းဘက္က ေတြးၾကည့္ပါ
ခုမွ
သူ
ဝဝလင္လင္ အိပ္ခြင့္ရမွာ
ခုမွ
သူ
အခ်ိန္မွန္မွန္ စားခြင့္ရမွာ
ခုမွ
သူ
စာေတြ တဝႀကီး ဖတ္ခြင့္ရမွာ
ခုမွ
သူ ႏႈတ္မငုံရေသးတဲ့
ဥဳံဖြ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ သင္ယူေလ့က်င့္ခြင့္ရမွာ

ဒါ့ေၾကာင့္
က်ဳပ္ကေတာ့ ဝီရသူကုိ မသနားဘူး . . .
သူ . . .
အနား ရပါေစေတာ့
သူ . . .
အစား ဝပါေစေပါ့ . . . ။

မုိးတိမ္(ေရႊကာ)
(စကားလုံးအသုံးအတြက္ ေတာင္းပန္ပါ၏ဘုရား)

ဝီရသူကို မသနားဘူး

(1)
အမျိုးသားရေးအသံတွေ ဆိတ်နေတယ်
အမုန်းခံသမားတွေ လက်ထိပ်မိတယ်
မ.ဘ.သခမျာလည်း အတိတ်တွေ မေ့လို့ . . .
အတုမရှိ မဟာဝီရ
မြန်မာ့ဥဒါန်းနဲ့ အောင်ဇေယျတု
ခု ဘယ်မလဲ တုန့်ပြန်စရာ လက်နက်
နှင်းဆီဖြူတွေ ဗွက်ထနေတဲ့ မီဒီယာလောကမှာ
ဗုဒ္ဓဘာသာဟာ
onlineပေါ်မှာတောင် အိမ်နိမ့်စံဘဝ။

(2)
အပြစ်ပြောစရာ မရှိပေမယ့်
‘သော ဘဂဝါ ဣတိပိ’ကိုတောင်
ပြောင်ပြောင်တင်းတင်း မရွတ်ရက်
ဧည့်ဝတ်ကျေတတ်လွန်းတဲ့
မထေရ်မြတ်တို့ သာသနာမှာ
ငါတို့က ဘယ်သူ့ကို အားကိုးရမလဲ

ကုလားဗလီမှာ ပန်းတော်ဆက်
ကုလားမသာအတွက် သရဏဂုံတင်
ဘာသာခြားဆိုမှ လူထင်တတ်ကြတဲ့
မဟာကရုဏာသခင် အရှင်မြတ်တွေကိုလား

ဗုဒ္ဓဘုရားကို စော်ကားတာတောင်
မသိယောင်ဆောင်နေရက်တဲ့ မ.ဟ.နလား

ဗုဒ္ဓတရားတော်ကို အတုအပပြုတာတောင်
ခေါင်းထောင်မကြည့်ခဲ့တဲ့ သာ-ဝန်လား

ဗုဒ္ဓသားတော်တွေကို ပုံဖျက်ပြီး
ကိုလိုနီ အမှတ်ယူနေတဲ့
ပုံပျက် ဒီမိုကရေစီ အစိုးရလား . . .

အဖေပျောက်နေတဲ့ ဒီနေ့သာသနာဟာ
မင်းသား မင်းသမီးတွေ များသလောက်
လူကြမ်းဇာတ်ဆောင်က ပျောက်နိုင်လွန်းရဲ့။

(3)
သူ အအိပ်ပျက်တယ်
သူ အစား မမှန်ဘူး
ရွှေလမ်းငွေလမ်း ပိတ်နေကာမှ
သူတပါးစွန့်ချထားတဲ့ ဘ.ကကို အကယ်ဒမီလုပ်
အုတ်မြစ်ချဆဲ မဟော်သဓာမှာလည်း တောက်တိုမယ်ရ
ပညာဒါနဆိုတာက ပါသေး
ပြီးတော့
လောကအလင်း ကျူရှင်
နဂါးနီ စုဗူးအသင်း . . .
အမျိုးသားရေးနတ် ဝင်ပူးခြင်းခံရသူဆိုတော့လည်း
မနေတတ် မထိုင်တတ်နဲ့
စာဝါအားတိုင်း ပတ်ပြေးရင်း
ဒီမိုကရေစီ မိုင်းကွင်းကြီးထဲမှာ သူက ပျော်လို့

သူ့စကားလုံးတွေကတော့ ကြမ်းတယ်
‘ဂန်း’ဆိုတာလည်း ပါတယ်
‘ယမ်း’ဆိုတာလည်း ပါတယ်
‘ဒေါက်ဖိနပ်’လည်း ပါတယ်
‘ကော့ပက် ကော့ပက်’ဆိုတာလည်း ပါတယ်
‘အလှမက်တာ’လည်း ပါတယ်
‘အသွားမတတ်တာ’လည်း ပါတယ်
‘အထိမခံ ကြွေပန်းကန်’ပါဆိုမှ
သူက လက်နက်ကြီးနဲ့ လာလာ ခွင်း
ပြောလိုက်သေးတယ်
‘လူမျိုးခြား ဒီမိုကရေစီ’တဲ့
သေရောပေါ့ဗျာ
ဘယ်သူက သည်းခံနိုင်မလဲ
အနာကိုင်ပြီး ဆားရည်အိုင်ထဲနှစ်တာကိုး။

(4)
ဒီတော့
တစ်ဖက်ပိတ်မီဒီယာတွေက ပုံမှားရိုက်
နိုင်ငံရေးအစွန်းရောက်တွေက ခြုံခိုတိုက်တယ်
ပြည်သူလူထုခမျာ မူးမူးမိုက်မိုက်တွေဖြစ်လို့
ဗုဒ္ဓဘာသာမြန်မာလူမျိုးတွေဟာ
ဆဲတတ် ဆိုတတ်
ငရဲလက်မှတ် ဖြတ်နေကြပေါ့

(5)
သူတော်ကောင်းတွေများလွန်းတဲ့ မြန်မာဟာ
သူယုတ်မာတွေအတွက် အခွင့်အလမ်းပဲ
ကြည့်လေ
ငါတို့ရဲ့ ‘တစ်ကမ္ဘာလုံးနဲ့ တစ်ယောက်’
ငါတို့ရဲ့ ရှားရှားပါးပါး ‘အမုန်းခံသမားကြီး’
‘ကုလားကာ’ အစိုးရရဲ့
ရှစ်နှစ်နဲ့ သုံးလ
ထောင်သွင်းအကျဉ်းချမှု အပြီးမှာ
‘လူမျိုးခြား ဒီမိုကရေစီ’အစိုးရရဲ့
အမျိုးသားရေး သင်းကွပ်ခြင်းပွဲတော်မှာ
တစ်ကိုယ်တော် ဖြေဖျော်နေရရှာပြီကို။

(6)
‘ရှင်နည်းရာ အဂ္ဂလူထွက်’မို့
သာသနာအတွက် ဝမ်းနည်းတာကလွဲရင်
သူ့အတွက်တော့ စိတ်မကောင်းဖြစ်စရာ မရှိ
သူမွေးဖွားခဲ့တဲ့ ဇာတိ
သူကျက်စားခဲ့တဲ့ တိုက်တာ
သူမှီခိုရာ သာသနာအတွက်
သူ သွေးစက်ချလို့ လမ်းပြပြီးပြီလေ
ဘာ စိတ်မကောင်းစရာရှိလဲ

အကောင်းဘက်က တွေးကြည့်ပါ
ခုမှ
သူ
ဝဝလင်လင် အိပ်ခွင့်ရမှာ
ခုမှ
သူ
အချိန်မှန်မှန် စားခွင့်ရမှာ
ခုမှ
သူ
စာတွေ တဝကြီး ဖတ်ခွင့်ရမှာ
ခုမှ
သူ နှုတ်မငုံရသေးတဲ့
ဥုံဖွ ဒီမိုကရေစီစနစ်ကို သင်ယူလေ့ကျင့်ခွင့်ရမှာ

ဒါ့ကြောင့်
ကျုပ်ကတော့ ဝီရသူကို မသနားဘူး . . .
သူ . . .
အနား ရပါစေတော့
သူ . . .
အစား ဝပါစေပေါ့ . . . ။

မိုးတိမ်(ရွှေကာ)
(စကားလုံးအသုံးအတွက် တောင်းပန်ပါ၏ဘုရား)