သတင္း

ဝံသာႏုရကၡိတ ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယ(၆)

(က်စြာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေထရုပၸတၱိစာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၁ခုႏွစ္ ေမလမွာ ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့စာအုပ္ပါ။ စာအုပ္ပါမိတ္ဆက္စကားအရ က်စြာဆရာေတာ္ႀကီးအေၾကာင္းကုိ အခန္းခြဲၿပီး စာတန္းျပဳစုထားတာပါ။ အခန္း(၆)ခန္းရွိၿပီး အခုတင္ျပမည့္အခန္းကေတာ့ အခန္း(၃) “ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယ၏ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ရပ္ႏွင့္ ဝံသာႏုရကၡိတ တရားမ်ားစာတန္း” ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးပုညာနႏၵာဘိဝံသ ျပဳစုထားတာပါ။

အခုေခတ္ႏွင့္တုိက္ဆုိင္ေနလုိ႔ ျပန္လည္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တုိ႔ပုိင္နက္ေတြကုိ အဓမၼသိမ္းယူတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့- အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ တုိ႔တေတြကုိဒုကၡေပးေနတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ တုိ႔လူမ်ဳိးေတြကုိ ႏွိပ္စက္ေနတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ ဒုိ႔ရန္သူအစစ္ေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ ဒုိ႔မေၾကာက္ရမွာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ကုိေၾကာက္ေသးလား ပရိသတ္ႀကီး – မေၾကာက္ဘူး မေၾကာက္ဘူး(စာ-၁၁၈)
အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ရင္ ဘုန္းႀကီးအခ်င္းခ်င္း အျမင္မၾကည္ခ်င္ဘူး၊ လူေတြက ႏွာေခါင္းရႈံ႕တယ္ စတာေတြပါဝင္တဲ့ ဒု႒ဂါမဏိအေၾကာင္းလည္း ပါပါတယ္။ အခန္းဆက္တင္ျပေပးပါ့မယ္။

ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
22.11.2017
PM 10:16
========================================================
“ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး”
ရဟန္းေတာ္မ်ား၌ ပါတိေမာကၡဝံသရသီလ၊ ဣၿႏၵိယဝံသရသီလ၊ အာဇီဝပါရိသုဒၶိသီလ၊ ပစၥယသႏၷိႆိတသီလဟု သီလႀကီး ၄ပါးရွိ၏။ ယခု ကၽြႏ္ုပ္ဖတ္ၾကားခဲ့ေသာ စာတန္းသည္ က်စြာဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ကုိရည္မွန္း၍ ဖတ္ၾကားအပ္ေသာ စာတန္းဟုပင္ဆုိရေသာ္လည္း အဆုိပါသီလႀကီးေလးပါးတုိ႔တြင္ တပါးပါးရဲ႕ အေၾကာင္းအရာမွ်မပါဘဲ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရးေဆာင္ရြက္ခ်က္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ကြက္ အေၾကာင္းအရာသက္သက္မွ်သာျဖစ္၍ေနသျဖင့္ သီလသံ၊ သမာဓိသံပါပါမွ ၾကည္ညဳိစိတ္ဝင္ႏုိင္မည့္သူေတာ္စင္တုိ႔သည္ ဂုဏ္မဟုတ္သည္ကုိ ဂုဏ္လုပ္၍ ဖြဲ႕ႏြဲ႕သည္ဟု ကဲ့ရဲ႕ဘြယ္ရာပင္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္ေကာင္း မပတ္သက္ေကာင္းဟူေသာ ျပႆနာကုိ အနည္းငယ္စိစစ္၍ ျပလုိေပသည္။
ဝိဋဋဴဘမင္းသားသည္ ပေႆနဒီေကာသလမင္းႏွင့္ သာကီဝင္မင္းတုိ႔၏ကၽြန္မ ဝါသဘခတၱိယာတုိ႔မွ ဖြားေသာ အမ်ဳိးမသန္႔ေသာ မင္းသားျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းဝိဋဋဴဘမင္းသားသည္ သာကီဝင္မင္းတုိ႔၏ အပိလေနျပည္ေတာ္သုိ႔ အလည္အပတ္သြားေသာအခါ သာကီဝင္မင္းတုိ႔က အလယ္လဲေၾကာက္က်က္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ မဆက္ဆံၾကသည့္အျပင္ ဝိဋဋဴဘမင္းသားျပန္သည့္အခါ ထုိင္၍သြားေသာေနရာ ကုိပင္ ကၽြန္မရဲ႕သား ထုိင္သြားတဲ့ေနရာဟုဆုိကာ ဆုိျမည္ဆဲေရး၍ ႏုိ႔ေရာေသာေရျဖင့္ ေဆးေၾကာပစ္ၾက ေလသည္။ ဤအေၾကာင္းအရာကုိ ဝိဋဋဴဘမင္းသားၾကားသိရေသာအခါ ငါဘုရင္ျဖစ္မွ ဒင္းတုိ႔ရဲ႕ လည္ေခ်ာင္းေသြးႏွင့္ ငါထုိင္တဲ့ေနရာ ေဆးေၾကာမည္ဟု ႀကီးစြာေသာအာဃာတႏွင့္ သႏၷိ႒ာန္ခ်မွတ္ခဲ့ ေလသည္။
ဝိဋဋဴဘမင္းသည္ သာဝတၳိျပည္ရွင္ ဘုရင္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ယင္းသုိ႔ မဟာအာဃာတသႏၷိာန္ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္အတုိင္း သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးအားလုံး ျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္းသတ္ဖုိ႔ရန္ ႀကီးစြာေသာ စစ္တပ္ႀကီးျဖင့္ သာကီဝင္မင္းတုိ႔၏ဌာန ကပိလေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ခ်ီတက္၍လာေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာကုိ ေတြးဆဆင္ျခင္ သိျမင္ေတာ္မူရ၍ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ၾကြကာ ကပိလဝတ္ျပည္၏ နယ္ဆုံးအနီး ေနေပ်ာက္ထုိး၍ေနေသာ သစ္ပင္ႀကီးေအာက္၌ အေဖာ္မပါ ကုိယ္ေတာ္ တပါးတည္း သီတင္းသုံးေနေတာ္မူေလသည္။
ဝိဋဋဴဘမင္းေရာက္လာ၍ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ဖူးေတြ႕ရေသာအခါ မိမိသာဝတၳိေနျပည္ေတာ္၏ နယ္နိမိတ္အနီး အလြန္အရိပ္ေကာင္းေသာပေညာင္ပင္ႀကီးကုိ ညႊန္ျပလ်က္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဤသုိ႔ ပူျပင္းေသာအခါရာသီဝယ္ ဤမလုံမလဲ ေနေပ်ာက္ႀကဲ၍ ေနေသာ သစ္ပင္ေအာက္၌ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူပါသနည္း၊ အလြန္ဧျမ၍ အရိပ္အာဝါသႏွင့္ျပည့္စုံသည့္ ေဟာဟုိေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္သုိ႔ေရႊ႕ေျပာင္း သီတင္းသုံးေတာ္မူပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားက ျမတ္ေသာမင္းႀကီး ရွိေစေတာ့ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္တုိ႔၏ အရိပ္မည္သည့္ ဧျမပါ၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။ ဤျဖစ္ရပ္ကုိ အမ်ားနားလည္လြယ္ေသာ စကားလုံးႏွင့္ ပညတ္ပါလ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ ဆႏၵျပသည္ဟူ၍ပင္ ဆုိရမည္မဟုတ္ပါေလာ။
ကပိလႏွင့္ ေကာလိယၿမဳိ႕ကုိ မွီတင္းေနထုိင္ၾကေသာ ေတာင္သူလယ္သမားတုိ႔သည္ ထုိၿမဳိ႕ႏွစ္ၿမဳိ႕ၾကားရွိ ေရာဟိဏီျမစ္မွေရကုိ ေျမာင္းသြယ္ယူေဆာင္လ်က္ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးကာ အသက္ေမြးၾကရေလသည္။
ျပင္းထန္ေသာအပူရွိန္ႏွင့္ ႀကဳံသည့္တခုေသာ နယုန္လအခါတြင္ လယ္သမားတုိ႔ ေရမလုံေလာက္ျဖစ္ၾကရာ ေကာလိယလယ္သမားတုိ႔က ငါတုိ႔၏ေကာက္စပါးသည္ တေရေလာက္ေသာက္ရခါမွ်ျဖင့္ ျပည္ဝေအာင္ျမင္ မည္ျဖစ္၍ ဤျမစ္ေရကုိ ငါတုိ႔အားေပးပါဟု ေတာင္းဆုိေလသည္။
ကပိလလယ္သမားတုိ႔ကလည္း သင္တုိ႔စပါးက်ည္၌ စပါးမ်ားျပည့္ေနသည့္အခါ ငါတုိ႔က မ်က္ႏွာငယ္ငယ္ႏွင့္ သင္တုိ႔အိမ္ေပါက္သုိ႔လာေရာက္ၿပီးမဝယ္ႏုိင္၊ ငါတုိ႔၏စပါးမ်ားသည္လည္း ဤတေရေသာက္ေလာက္ ရခါမွ်ျဖင့္ ျပည့္ဝေအာင္ျမင္မည္ျဖစ္၍ ငါတုိ႔အားသာ ဤျမစ္ေရကုိေပးရမည္ဟု ေတာင္းဆုိေလသည္။
ဤသုိ႔ ေရာဟိဏီျမစ္ေရကုိ သူရသင့္သည္၊ ငါရသင့္သည္ဟု လယ္ယာလုပ္သားမ်ားအခ်င္းခ်င္း အျငင္းပြားရာမွ တစတစက်ယ္ျပန္႔ကာ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ မင္းစုိးရာဇာ အႀကီးအကဲမ်ား ပါဝင္လာသည္အထိ ရန္ၿငဳိးရန္စ ျငင္းခုံၾကသည့္အသံ အလြန္က်ယ္ေလာင္လ်က္ တကယ့္စစ္ပြဲႀကီး အသြင္ကုိ ေဆာင္ေလေတာ့သည္။
ယင္းသုိ႔ မေျပာပေလာက္ေသာျမစ္ေရကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ကပိလႏွင့္ ေကာလိယ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔ စစ္ခင္းၾကရန္ ရဲမက္ဗုိလ္အစုံႏွင့္ ေရာဟိဏီျမစ္ကမ္းေျခသုိ႔ စစ္ထြက္ၾကေလေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ၾကြလာေတာ္မူ၍ ေရာဟိဏီျမစ္အလယ္ အာကာသေကာင္းကင္ထက္၌ ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြ တန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူလ်က္…..
၁။ သုသုခံ ဝတ ဇီဝါမ၊
ေဝရိေနသု အေဝရိေနာ။
ေဝရိေနသု မႏုေႆသု၊
ဝိဟရာမ အေဝရိေနာ။
၂။ သုသုခံ ဝတ ဇီဝါမ၊
အာတုေရသု အနာတုရာ။
အာတုေရသု မႏုေႆသု၊
ဝိဟရာမ အနာတုရာ။
၃။ သုသုခံ ဝတ ဇီဝါမ၊
ဥႆုေကသု အႏုႆုကာ။
ဥႆုေကသု မႏုေႆာသု၊
ဝိဟရာမ အႏုႆုကာ။
ဤသုံးဂါထာျဖင့္ စစ္ေျပၿငိမ္းေရးတရား ေဟာ္ၾကားေတာ္မူေလသည္။ ဤခ်က္သည္လည္း ႏွစ္ျပည္ေထာင္ စစ္ေျပၿငိမ္းေရးအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တုိင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိရမည္ မဟုတ္ပါလား။
မာဂဓတုိင္း ရွင္ဘုရင္ အဇာတသတ္မင္းသည္ ဝိဇၨီမင္းတုိ႔ႏွင့္ စစ္ခင္းရန္ကိစၥ ႀကဳံႀကဳိက္၍လာခဲ့ရာ ဝႆကာရပုဏၥားႀကီးအား ျမတ္စြာဘုရားထံ ေစလႊတ္၍ မိမိအလုိရွိအပ္သည့္ကိစၥကုိ ေလွ်ာက္ထားေစ ေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ေရာက္၍ ပုဏၰားႀကီးက ဘုရင္မွာၾကားလုိက္ေသာစကားကုိ ေလွ်ာက္ၾကားေသာအခါ အဇာတသတ္မင္းသည္ ယခုအခ်ိန္ စစ္ဆင္ခဲ့ေလလွ်င္ တရက္ႏွစ္ရက္အတြင္းမွာပင္ ဝဇၨီတုိင္းကုိ ေအာင္ႏုိင္စြမ္းရွိသည္၊ သုိ႔ေသာ္ ဝဇၨီမင္းတုိ႔၌ သုံးႏွစ္ခန္႔မွ် အသက္တုိး၍ ရွည္ခဲ့ပါမူ ကုသုိလ္တရားတုိးပြား ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ရာသည္ကုိ ျမင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အနီးတြင္ရွိေသာ အရွင္အာနႏၵာအား ခ်စ္သားအာနႏၵာ ဝဇၨီမင္းတုိ႔ မျပတ္မလပ္စည္းေဝးျခင္း၊ အညီအညြတ္စည္းေဝးျခင္း၊ ေရွးမင္းတုိ႔၏ ပညတ္ခ်က္ကုိ မပယ္ျခင္းစေသာ အပရိဟာနိယတရားမ်ားကုိ လုိက္နာက်င့္ႀကံေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ဆုတ္ယုတ္ျခင္းမရွိ တုိးတက္ႀကီးပြား၍ေနမည္သာ ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ဤသုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည့္ စကားကုိ မင္းႏွင့္ပုဏၰားႏွစ္ဦးသားတုိ႔ ေဆြးေႏြးေဝဘန္ အတန္တန္ေကာက္ခ်က္ခ်ၿပီး ေနာက္ဝႆကာရပုဏၰားႀကီးသည္ ဝဇၨီတုိင္းသုိ႔သြားေရာက္၍ ဝဇၨီမင္းတုိ႔၏ စိတ္ဝမ္းကြဲေရးကုိ သုံးႏွစ္တိတိ ႀကဳိးစားရေလသည္။ ယင္းသုိ႔ ႀကဳိးစားသျဖင့္ ဝဇၨီမင္းမ်ားသည္ တဦးႏွင့္တဦး မ်က္ႏွာခ်င္းမဆုိင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ဝမ္းကြဲျပားၾကေသာအခါ အဇာတသတ္မင္း စစ္ခ်ီေလေရာ ဝဇၨီတုိင္းကုိ လြယ္လင့္တကူ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေလသည္။
ဤအခ်က္သည္လည္း ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔၏ စစ္ခင္းမႈညင္သာေရးအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ တုိင္ ဝကၤဝုတ္အားျဖင့္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
ဤသည္တုိ႔ကား ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္ေကာင္း မပတ္သက္ေကာင္းဟု သံသယဝင္၍လာေသာအခါ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဝိနိစၧယခ်ႏုိင္ရန္ ေနာက္ဆုံးပါးလုိက္ေသာစကား မွတ္စု လက္ေဆာင္ျဖစ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔၏စိတ္အစဥ္၌ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ႏုိင္ငံေရးေဆာင္ရြက္ခ်က္မွ ေဆာင္ရြက္ေကာင္းပါ၏ေလာ၊ သုိ႔မဟုတ္ မေဆာင္ရြက္ေကာင္းဘဲမ်ားရွိေနသေလာဟု သံသယပသဂၤဝင္၍လာတုိင္း ဤမွတ္စုမွ ကမ္းလွမ္း၍ေနေသာ ဗဟုသုတျဖင့္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဝိနိစၧယခ်၍ မိမိတုိ႔၏ သံသယပသဂၤကုိ မႈတ္လႊင့္ပယ္ရွားႏုိင္ၾကပါေစေသာဟု တမ္းတယင္း ဤစာတန္းကုိ နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ရပါေတာ့သတည္း။
ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယ၏ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးလုပ္ရပ္ႏွင့္ ဝံသာႏုရကၡိတတရားစာတန္း ဤတြင္ၿပီးပါၿပီ။