ေဆာင္းပါး

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၃၄)

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၃၄)

 “ကမၻာေက်ာ္ ကပ္ၸိယမ်ား”

ကပၸိယဟူေသာ ေ၀ါဟာရကုိ လူတုိင္းၾကားဖူးၾကေပသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ သက္ေတာ္ေစာင့္၊ အပါးေတာ္ၿမဲ၊ ေနာက္လုိက္တပည့္၊ အနားမွာအၿမဲေနထုိင္သူဟု အမ်ားစုက ထင္ျမင္ေနၾက၏။ အမွန္စင္စစ္ကား ထုိသုိ႔မဟုတ္ပါ။ အပ္စပ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးသူဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ မွန္ပါသည္။  ကပၸိယဟူသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ အပ္စပ္ (သင့္ေတာ္ညီညြတ္)ေအာင္ စီစဥ္ေပးရသူ ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ထမင္းဟင္းမခ်က္ေကာင္းပါ။ ထမင္းဟင္း မခ်က္ရဟု ပညတ္ထားသည့္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အရ အာပတ္သင့္ (အျပစ္ရွိ)ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရွင္သာမေဏ (သုိ႔မဟုတ္) ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားက ထမင္းဟင္းခ်က္၍ ဆက္ကပ္လွ်င္ ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ေကာင္းပါသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ေနရာမ်ဳိး၌ ရဟန္းေတာ္မ်ား ထမင္းဟင္းခ်က္စရာ မလုိေအာင္ ထမင္းဟင္းခ်က္ျပဳတ္ေပးသူကုိ ကပၸိယဟု ေခၚျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔အတူ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မိမိပုိင္ ပစၥည္းပင္ျဖစ္ေစကာမူ အကပ္မခံရလွ်င္ မဘုဥ္းေပးေကာင္းပါ။ ဥပမာ ဆြမ္းဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားက ဆြမ္းခ်ဳိင့္ပုိ႔ထားေသာ္လည္း ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ မရွိ၍ ဆြမ္းပြဲေပၚတင္ခဲ့သည့္အခါ ၎ဆြမ္းပြဲကုိ ဆက္ကပ္မည့္သူ မရွိဘဲ မစားေကာင္းပါ။ စားလွ်င္ အာပတ္ သင့္ပါသည္။ ထုိအခါ ဘုန္းႀကီး၏ အနီးရွိ ဒါယကာ ဒါယိကာမ၊ ရွင္သာမေဏ၊ သီလရွင္တုိ႔က ဆြမ္းပြဲကုိ ပင့္မ၍ ဆက္ကပ္ရပါသည္။ ထုိသုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ စား၊ ၀တ္၊ ေနေရးမွာ သင့္ေတာ္ေလ်ာက္ပတ္ အပ္စပ္ေအာင္ စီစဥ္ေပးရသူကုိ ကပၸိယဟု ေခၚပါသည္။

စာေရးသူမွာလည္း ကပၸိယမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ၎တုိ႔သည္ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ အပ္စပ္ေအာင္ စီမံေပးရသည့္ လုပ္ငန္းအျပင္ လံုၿခဳံေရးႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္း စသည့္ အလုပ္မ်ားကုိပါ လုပ္ကုိင္ေဆာင္႐ြက္ေပးရပါသည္။ ကပၸိယမ်ားကုိ အဖြဲ႕ႏွစ္ခု ခြဲထားပါသည္။ အထက္ပုိင္းဆုိလွ်င္ မႏၲေလးမွ တပည့္မ်ား၊ ေအာက္ပုိင္းဆုိလွ်င္ ရန္ကုန္မွတပည့္မ်ား လုိက္ပါေစာင့္ေရွာက္ၾကရပါသည္။ ကပၸိယမ်ားသည္ စာေရးသူအေပၚ ၾကည္ညဳိေလးစား၍သာ လုိက္ပါေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အေတြ႕အႀကဳံရွိၾကသူမ်ား မဟုတ္ပါ။ ေနာင္ေသာအခါ သူတုိ႔တေတြ၏ ခၽြတ္ေခ်ာ္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကုိ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ရယ္စရာဟာသ ေျပာယူရသည္အထိ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။

ၿမိတ္တရားပြဲမွာ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတုိက္တစ္ခုတည္းမွာပင္ ႏွစ္ည သံုးပြဲ ေဟာရ၏။ ပထမည တရားေဟာသည့္အခါ နာရီမပါေပ။ ခါတုိင္းဆုိလွ်င္ စားပြဲတင္နာရီျဖစ္ေစ၊ တုိင္ကပ္နာရီျဖစ္ေစ ပလႅင္ေရွ႕မွာ ခ်ထားေနက် ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ တရားတစ္ခါေဟာလွ်င္ ႏွစ္နာရီခန္႔မွ် ၾကာေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ နာရီၾကည့္၍ အဆံုးသတ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေနက တရားေဟာရသည္မွာ စိတ္မေျဖာင့္ပါ။ ၾကာရွည္စြာ ေဟာမိလွ်င္ ပရိသတ္သက္ေသာင့္သက္သာ မရွိမည္ကုိစာနာ၍ တရားေစာေစာၿပီးလုိက္ရ ပါေတာ့သည္။ ထံုးစံအတုိင္း စာေရးသူက ဆူပါေတာ့၏။ “မင္းတုိ႔ကြာ နာရီေလးေတာင္ ခ်မထားၾကဘူး။” စာေရးသူေျပာမွ သူတုိ႔လည္း တစ္ဦးကုိတစ္ဦးၾကည့္ကာ သတိရသြားၾကပါေတာ့၏။ ေနာက္တစ္ေန႔ ေန႔ပြဲ ေဟာရပါသည္။ ထုိအခါ နာရီခ်ထားပါသည္။ စာေရးသူလည္း အခ်ိန္ရခုိက္ ေဟာရသည္ျဖစ္ရာ သတိရ၍ နာရီၾကည့္မည္ လုပ္ေသာအခါ လက္ပတ္နာရီေလး ျဖစ္ေနပါသည္။ ပလႅင္ေပၚမွာပင္ စာေရးသူ႔ေဘးမွာ ခ်ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဂဏန္းေပၚသည့္ နာရီမဟုတ္ဘဲ လက္တံ (အိမ္ေျမႇာင္) လွည့္လည္သည့္ နာရီ ျဖစ္ေနသည့္အျပင္ ေအာက္ခံအေရာင္ႏွင့္ လက္တံအေရာင္ ေရာေန၍ ႐ုတ္တရက္ ၾကည့္၍မရပါ။ မ်က္မွန္တပ္၍ ၾကည့္လွ်င္ကား ျမင္ရႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တရားေဟာေနစဥ္ မ်က္မွန္တပ္ခ်ိန္ နာရီကုိင္ ခ်ိန္ နာရီၾကည့္ခ်ိန္ ေပးဖုိ႔ရန္ အခ်ိန္မလံုေလာက္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပထမညပြဲကဲ့သုိ႔ပင္ ဒုတိယ ေန႔ပြဲလည္း အားရသည္အထိ မေဟာလုိက္ရပါသည္။ နားေနေဆာင္ေရာက္သည့္အခါ ထံုးစံအတုိင္း ထပ္ဆူလုိက္ပါသည္။ ပုိ၍ ပြဲက်သြား၏။ ရွက္သူက ရွက္၊ ဟားသူက ဟားႏွင့္ ေပ်ာ္စရာတစ္ခုပင္ ျဖစ္သြားပါေတာ့၏။ ဒုတိယညမွာ တတိယပြဲအျဖစ္ ထပ္မံ ေဟာၾကားရပါသည္။ ထုိပြဲ၌ စားပြဲတင္ နာရီေလး လာခ်သြားပါသည္။ ေနာက္ဆံုးပြဲ ျဖစ္သျဖင့္ ယခင္ပြဲမ်ားကဲ့သုိ႔ မျဖစ္ရေလေအာင္ ကပ္ၸိယက ေသခ်ာျပင္ထားပါသည္။ စာေရးသူကလည္း မေဟာမီ နာရီကုိ ေသခ်ာၾကည့္၍ မွတ္သားထားပါသည္။ ည ၈း၀၀ နာရီ တရားပြဲ စပါသည္။ ၈း၀၀ နာရီတိတိမွာပင္ တရားစတင္ ေဟာၾကားပါသည္။ မၾကာခဏ နာရီ ၾကည့္ျဖစ္ပါသည္။ ၾကည့္လုိက္သည့္အခါတုိင္း ၈း၀၀ နာရီထုိးမွာပင္ ရွိေနပါသည္။ တစ္နာရီေက်ာ္ခန္႔ ေဟာၿပီးသည့္အခါ၌ကား နာရီ ရပ္ေနၿပီဆုိသည္ကုိ သိလုိက္ရပါေတာ့၏။ နားေနေဆာင္ ေရာက္သည့္အခါ “မင္း နာရီလည္း သြားၾကည့္အံုး”ဟု ေျပာလုိက္ပါသည္။ အားလံုး နာရီသုိ႔ အၾကည့္ ေရာက္သြားပါသည္။ တစ္ၿပဳိင္နက္တည္းမွာပင္ ၀ါးခနဲ ဟားတုိက္သံမ်ား ၾကားလုိက္ရပါသည္။ အေပ်ာ္ရဆံုးအခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူသည္ စကားစပ္မိသည့္အခါတုိင္း ၿမိတ္တရားပြဲအေၾကာင္း ေျပာမိတတ္ပါသည္။ စာေရးသူ၏ ကပ္ၸိယမ်ား အူပံု၊ အ,ပံုကုိ နားေထာင္သူမ်ားကလည္း သေဘာက်စြာ ရယ္ေမာတတ္ၾကပါသည္။ ကမၻာေက်ာ္ ကပ္ၸိယႀကီးမ်ားဟုလည္း မႊမ္းသြားတတ္ၾကပါသည္။ အေၾကာင္းမသိပါမူ ဘုန္းႀကီးကုိ ပညာျပသည္ဟု ထင္မိႏုိင္ပါသည္။ မဟုတ္ၾကပါ။ “မဟုတ္ဘူးဘုရား။ ေသခ်ာတုိက္ၾကည့္ၿပီးမွ ခ်ထားတာဘုရား၊ တုိက္ၾကည့္စဥ္က သြားပါတယ္ဘုရား”ဟုလည္း ေတာင္းပန္တုိးလွ်ဳိးစြာ ေလွ်ာက္ထားတတ္ပါသည္။ စာေရးသကမူ သူတုိ႔အေပၚ အျပစ္မဆုိသည့္အျပင္ ေတြ႕ႀကဳံေလတုိင္း ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ႏွယ္ ေျပာျဖစ္ေလသတည္း။

အလားတူျဖစ္ရပ္မ်ား မႏၲေလးမွာလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးေလသည္။ သည္တစ္ခါ ခံရသည္မွာ စာေရးသူ မဟုတ္ဘဲ ဧည့္သည္မ်ား ျဖစ္ၾကေလ၏။ စာေရးသူထံ ေရာက္လာၾကေသာ ဧည့္သည္မ်ားကား သနားစရာပင္။ တပည့္မ်ားကား မတ္တတ္ရပ္၍ ၾကည့္ေနသည္ကလြဲ၍ ဘာမွ် မလုပ္ေပးၾကေပ။ အေအးဘူး ေသာက္ေရဘူးေလးေလာက္ေတာ့ ခ်ေပးေစခ်င္၏။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔သည္ လူမႈေရး မသိတတ္သည္ေလာ၊ အမိန္႔မက်ေသး၍ေလာ မေျပာသာေသာ အေျခအေနပင္။ လုိအပ္လွ်င္ ခုိင္း၍ရေအာင္ အသင့္ေစာင့္ေန႐ံုမွ လြဲ၍ ဧည့္၀တ္ေက်စြာ ဧည့္ခံျခင္းမ်ဳိး အလ်ဥ္းမရွိခဲ့ၾကေပ။ တစ္ခါတရံ ဧည့္သည္မ်ားခမ်ာ ေရပင္ ေသာက္မသြားရရွာေပ။ ထုိအခါ စာေရးသူက “မင္းတုိ႔ကလည္း ေနႏုိင္လုိက္တာကြာ။ အေအးေလး ေရသန္႔ေလးေလာက္ေတာ့ ခ်တည္ေပးမွေပါ့”ဟု ျမည္တြန္မိေလ၏။ တပည့္မ်ားလည္း မွတ္သားထားပံု ရ၏။ ေနာက္တစ္ေန႔ လာေသာ ဧည့္သည္မ်ားကုိ အထူးတလည္ ဧည့္ခံေလေတာ့၏။ အဆုိပါ ဧည့္သည္မ်ားသည္ အေရးႀကီး ဧည့္သည္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သူတုိ႔အပူႏွင့္သူတုိ႔ ျဖစ္၍ မနက္အေစာကပင္ စားေသာက္ရေသးပံု မေပၚေပ။ ေငြဗ်ဳိင္းျဖဴတုိ႔ႏွင့္ တရားမမႈျဖစ္၍ ႐ႈံးနိမ့္သည့္အခါ တရား႐ံုးက ၀ရမ္းကပ္ၿပီး ႏွင္ထုတ္ေနသျဖင့္ အပူတျပင္း ေျပးလာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္မနက္လံုးလည္း အပူကုိယ္စီႏွင့္ ျဖစ္ေန၍ ဘာမွ်စားရေသးပံု မေပၚေပ။ စာေရးသူထံ ေရာက္လာသည့္အခါ မြန္းတည့္ခါနီးေနေပၿပီ။ တပည့္မ်ားက ေကာ္ဖီခ်ေပးသျဖင့္ အားရ၀မ္းသာ ေသာက္ၾက၏။ သည္တစ္ခါ တပည့္ေတြ ဘယ္ဆုိးလုိ႔လဲဟု စိတ္ထဲမွာ ခ်ီးက်ဴးခန္းဖြင့္ေန၏။ သုိ႔ေသာ္ ေကာ္ဖီမွာ လံုး၀ ေသာက္မရေအာင္ ပူက်က္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ဧည့္သည္မ်ားသည္ ေကာ္ဖီကုိ မႈတ္၍ ေသာက္၏။ ေသာက္၍မရ။ ႏႈတ္ခမ္းေလးျဖင့္ အာစြတ္႐ံုမွ် စုပ္ယူၾက၏။ ပန္းကပ္ျပားထဲထည့္၍ ေသာက္မည္ႀကံသည့္အခါ၌လည္း ပန္းကန္ျပားက အခြက္မပါ၊ အျပန္႔ႀကီးျဖစ္ေန၏။ ပုိ၍ဆုိးသည္မွာ ပန္းကန္လံုးထဲ၌ ေကာ္ဖီက အျပည့္အလွ်ံႀကီး ျဖစ္ေန၍ ေသာက္ရသည္မွာ ပုိ၍ခက္ခဲေနျခင္း ျဖစ္၏။ ဆာကလည္းဆာ၊ အခ်ိန္ကလည္း မရွိ၊ ဖုန္းတစ္ဂြမ္ဂြမ္ကလည္း ေခၚ။ လံုၿခဳံေရးႏွင့္ ေငြဗ်ဳိင္းျဖဴတုိ႔ကလည္း အလံုးအရင္းႏွင့္ ေရာက္ေနၾကၿပီဆုိ၍ ေကာ္ဖီခြက္ကုိ ထားရစ္ကာ အေျပးအလႊား ျပန္သြားၾကေလ၏။ သူတုိ႔ကုိ ၾကည့္၍ သနားမိေပသည္။ “ေၾသာ္ စားရကံ မႀကဳံေလေတာ့ ေကာ္ဖီတုိက္သည့္သူရွိတာေတာင္ ေကာ္ဖီက ေသာက္မရ ျဖစ္ရွာေလ၏။” တပည့္ ကပ္ၸိယမ်ားကုိ ၾကည့္၍လည္း သနားမိေပသည္။ ဧည့္သည္ေရာက္မွ ေရေႏြးေကာက္တည္၊ မႈတ္စရာ ေလဟာနယ္အျဖစ္ ခြက္ႏႈတ္ခမ္းေလး ေတာင္ ခ်န္မထားဘဲ ရက္ေရာစြာ ခြက္ျပည့္ထည့္၍ တုိက္ရွာ၏။ ေအာက္ခံပန္းကန္ျပားထဲ ထည့္၍ အေအးခံဖုိ႔ေလးေတာင္ လုပ္မေပးတတ္ၾက။ သနားစရာအတိပင္။ ဧရာမ ေတာသားေလးမ်ားပါတကား။

ေနာက္တစ္ခါလည္း ထုိနည္းႏွင္ႏွင္ ႀကဳံရျပန္ပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားမွ ျပည္ေတာ္ျပန္ ရခုိင္ဧည့္သည္တစ္ဦး ေရာက္ရွိလာ၏။ သူ၏တပည့္မ်ားက စာေရးသူ႔ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ စာေရးသူႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေဆြးေႏြးႏုိင္ေအာင္ အျပင္ထြက္၍ ေရွာင္ေပးသြားၾက၏။ အေရးႀကီး ဧည့္သည္ဆုိလွ်င္ တပည့္ေတြ မသိရေလေအာင္ စာေရးသူ႔အိပ္ခန္းထဲေခၚ၍ စကားေျပာေနက်အတုိင္း ႏွစ္ေယာက္တည္း ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၾကေလ၏။ စာေရးသူက ခုတင္ေပၚ သူက ထုိင္ခံေပၚ။ ႏွစ္ဦးသား ေဆြးေႏြး၍ ေကာင္းလာရာ သူက ေရဆာပံုရ၏။ တပည့္ေတြ ခ်ေပးေသာ အေအးဘူးေလးကုိ ေမာ့၍ ေသာက္၏။ ေရ မထြက္ေပ။ ခါ၍ ေသာက္၏။ ေရမက်ေပ။ ခံုႏွင့္ေခါက္၍ လႈပ္ေသာက္၏။ လံုး၀ မရေပ။ အေၾကာင္းမွာ အေအးမ်ားက အရည္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အခဲ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။ ေရခဲေသတၱာရွိ ေရခဲေလာက္ေအာင္ေအးသည့္ အေပၚဆံုး အေအးခန္းထဲ ထည့္သိမ္းထားပံုရေလသည္။ စာေရးသူမွာ ေအာ္ေခၚရန္လည္း အခက္၊ ထေတာင္းရလည္း အခက္ႏွင့္ လူႀကီးလူေကာင္း ဧည့္သည္ေတာ္ႀကီးကုိသာ အားနာေနမိေတာ့၏။ သည္တစ္ခါ၌မူ တပည့္မ်ားကုိ ခ်ီးက်ဴးမိေလသည္။ “မကုန္ေအာင္ ဧည့္ခံနည္း အင္းေလ မေလ်ာ့ေအာင္ ဧည့္ခံနည္း ဘယ္ဆီကမ်ား ရထားသည္ မသိ။ သည္လုိ ကပ္ၸိယမ်ဳိးရထားတာ ငါ ပြတာပဲ”ဟူ၍။

သင္ခန္းစာယူဖြယ္ ျဖစ္ရပ္မ်ားက ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ဆုိသလုိ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သျဖင့္ တပည့္မ်ားလည္း ဆင္ျခင္သြားၾကဟန္ တူသည္။ တစ္ေန႔ေသာ္ အမႈလာအပ္ေသာ ဧည့္သည္မ်ားကုိ ေကာ္ဖီႏွင့္မုန္႔ တုိက္ေကၽြး ဧည့္ခံေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ထုိသူမ်ားသည္ ဆင္းရဲသူ၊ ဆင္းရဲသားမ်ား ျဖစ္ပံုရေလသည္။ အားပါးတရ စားေသာက္ၾကေလ၏။ “စားစရာလည္း ေကၽြးေသးသည္၊ အကူအညီလည္း ေပးေသးသည္”ဟု ထုိသူတုိ႔ စိတ္ထဲ ထင္မွတ္သြားမည့္သေဘာ ေတြ႕ရ၏။ စာေရးသူထံ အကူအညီ လာေတာင္းသူမ်ားတြင္ ေငြဗ်ဳိင္းျဖဴ ေဘးသင့္သူထက္ ေရႊက်ီးညဳိေဘးသင့္သူက ပုိ၍ မ်ားျပားေပသည္။ ယခု လာေရာက္သူမ်ားသည္ ေရႊက်ီးညဳိေဘးသင့္ မရွိဆင္းရဲသား ျပည္သူမ်ား ျဖစ္သတည္း။ စာေရးသူစိတ္ထဲတြင္ ဧည့္ခံေနေသာ တပည့္မ်ားကုိ သေဘာက်ေန၏။ “လူႀကီးလူေကာင္း ဧည့္သည္ေတြက် ဧည့္ခံရေကာင္းမွန္းပင္ မသိ၊ ဧည့္ခံျပန္ေတာ့လည္း ေသာက္မရ စားမရေအာင္ ပူက်က္ ေအးခဲ ေန၏။ သူ႔အမ်ဳိးေတြက် သိတတ္လုိက္တာ ဇိမ္ေျပနေျပာ ထုိင္စားႏုိင္ေအာင္ ဧည့္ခံတတ္ၾက၏။”ဟူ၍ ျဖစ္သတည္း။

မသိုးသကၤန္းအလွဴရွင္ ကပၸိယေလးႏွစ္ဦးလည္း ရွိေသးသည္။ အရြယ္ေရာက္စ လူငယ္ေလးမ်ား ျဖစ္၏။ ႏွစ္ဦးလံုး ရန္ကုန္မွျဖစ္ကာ ရန္ကုန္တရားပြဲမ်ား၌ ကုသုိလ္ျဖစ္ လုပ္အားဒါနရွင္ေလးမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ၀ါတြင္း (မုိးတြင္း)ကာလ မႏၲေလးမွာသာ စာခ်ေနသျဖင့္ မႏၲေလးသုိ႔လာ၍ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပဳလုပ္ေပးတတ္ ၾကေပသည္။ သူတုိ႔ေရာက္လာၿပီး ေနာက္ပုိင္း၌ စာေရးသူ သကၤန္း၀တ္႐ံုရသည္မွာ အဆင္မေျပေတာ့ပါ။ သကၤန္းမ်ားလည္း အၿမဲတမ္း ေအာက္ေစာ္ႀကီးနံ၍ ေနေလ၏။ တစ္စံု၀တ္ၾကည့္လည္း နံ အျခားတစ္စံု ၀တ္ၾကည့္လည္း နံ ျဖစ္ေနသည္မွာ အံ့ၾသစရာပင္။ သကၤန္းတုိင္းလုိလုိ ထုိသုိ႔ျဖစ္ေနသျဖင့္ ကပ္ၸိယေခါင္းေဆာင္ကုိ ေခၚဆူရေလေတာ့၏။ ““မင္း ဘယ္လုိ လုပ္တာလဲ။ ငါ ေနတုိင္း သကၤန္းအသုိးေတြပဲ ၀တ္ေနရတယ္။” သူလည္း အ့ံအားသင့္ေန၏။ တစ္စံု ႏွစ္စံုခန္႔သာဆုိလွ်င္ မုိးအံု႔၍ မေျခာက္ဘဲ ေခါက္သိမ္းမိ၍ဟု အေၾကာင္းျပစရာ ရွိေသးသည္။ ယခုမူ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္။ ခဏအၾကာ၌ အေျဖသိရ ေလေတာ့၏။ အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္ထဲထည့္၍ ဖြပ္ေလွ်ာ္ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း ထုတ္လွန္းရမည္ကုိ မလွမ္းဘဲ ညသိမ္းထားကာ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ေရာက္မွ ထုတ္လွန္းၾကသည္ ဆုိ၏။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ထုိလူငယ္ႏွစ္ဦးကုိ မသုိးသကၤန္း အလွဴရွင္မ်ားဟု ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကေလေတာ့၏။ စာေရးသူလည္း မသုိးသကၤန္းယက္ပြဲကုိ ယခုမွ သေဘာေပါက္သြား၏။

ေနာက္တစ္ေယာက္ ရွိေသးသည္။ ရန္ကုန္ကပင္။ ေရႊလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးျဖစ္၏။ ႐ုိး႐ုိးေအးေအး ေနထုိင္သျဖင့္ ကပ္ၸိယအခ်င္းခ်င္း အစခံရမ်ားသူ ျဖစ္၏။ လုပ္ငန္းႏွင့္ သားမယားရွိေသာ္လည္း စာေရးသူေနာက္ တစ္ေကာက္ေကာက္လုိက္၍ ေစာင့္ေရွာက္ေနသူ ျဖစ္ေလသည္။ သူသည္ စာေရးသူ တရားေဟာပလႅင္နားမွာ အၿမဲေန၏။ လုိအပ္ခ်က္မ်ားရွိလွ်င္ လုပ္ေဆာင္ေပးဖုိ႔ ျဖစ္၏။ အျခားပြဲမ်ား၌ လုိအပ္ခ်က္ ႀကီးမားစြာ မရွိ၍ ျပႆနာ မရွိ။ တစ္ခုေသာည၌မူ တရားေဟာေနခုိက္ ခ်မ္းစိမ့္လာသည္ႏွင့္ ႀကဳံရ၏။ အသံကလည္း ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ႏွာေစးသံေပါက္လာ၏။ ေခါင္းရိတ္ထားကာစျဖစ္၍ ပုိဆုိးသည္။ ေဆာင္းတြင္းတရားပြဲ ျဖစ္သည့္အျပင္ ၎ည ဒုတိယပြဲျဖစ္၍ ပုိေအးျခင္းလည္း ျဖစ္၏။ အဆုိးဆံုးကား ကြင္းျပင္မွာ ေလတေ၀ါေ၀ါၾကားထဲ ေဟာရျခင္းပင္။ စာေရးသူ ၿခဳံထည္ လုိအပ္လာ၏။ ကပ္ၸိယက စာေရးသူ႔ ညာဘက္ မ်က္ေစာင္းထုိးေလးမွာ ရွိ၏။ မၾကာခဏ သူ႕ကုိ လွမ္းၾကည့္ေသာ္လည္း သူက ေမာ္၍ မၾကည့္။ “ ၿခဳံထည္ ယူေပးၾကပါ ဟဲ့”ဟု ေတာင္းလုိက္လွ်င္လည္း ပရိသတ္မ်ား အာ႐ံုပ်က္မည္စုိးရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူက တစ္႐ွဴးေလးကုိ လံုးေခ်ကာ ကပ္ၸိယေရွ႕ ပစ္ခ်၏။ ေလဆန္ခ်ိန္ႏွင့္ တုိးေန၍ တစ္႐ွဴးက ကပ္ၸိယ ေရွ႕ မေရာက္ဘဲ စာေရးသူထံ ျပန္ေရာက္လာ၏။ ႏွစ္ခါသံုးခါဆုိလွ်င္လည္း “တရားေဟာရင္း ေဆာ့သည္” ထင္ႏုိင္သျဖင့္ ထပ္မလုပ္ေတာ့ေပ။ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆုိရမည္။ အျခား ကပ္ၸိယမ်ားက ၿခဳံထည္လာပုိ႔သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းကုိ ၿခဳံထည္လုပ္ကာ ေခါင္းေပၚတင္၍ ေဟာသည့္အခါမွ ႏွာရည္ထြက္မႈ ရပ္သြားေလေတာ့၏။ “ကပ္ၸိယက အေတာ္အကင္းပါးတာပဲ။ ဘုန္းႀကီးက ႏွာေစးလုိ႔ ေသေတာ့မယ္။ သူက ေမာ့ေတာင္မၾကည့္ဘူး။” ကားေပၚေရာက္မွ ေျပာျဖစ္သြား၏။ အစကတည္းက အစခံေနရေသာ ကပ္ၸိယခမ်ာ အစသန္သူတုိ႔ အကြက္ထဲ ေရာက္ရွိသြားကာ မၾကာခဏ ပုိ၍ အစခံရေလေတာ့၏။

စာေရးသူသည္ အျခားသူမ်ားကုိ မဆုိထားဘိ ေျပာမနာဆုိမနာ ကပ္ၸိယမ်ားကုိပင္ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းျခင္း၊ ေအာ္ဟစ္ေငါက္ငန္းျခင္း အလ်ဥ္းမရွိပါ။ သို႔ေသာ္ ႀကဳံလွ်င္ႀကဳံသလုိေတာ့ ထည့္ေျပာေလ့ရွိပါသည္။ ဤသည္ကုိ တပည့္မ်ားက အေၾကာက္ဆံုး ျဖစ္၏။ လူေရွ႕သူေရွ႕ စကားစပ္မိလွ်င္လည္း ထည့္ေျပာတတ္သျဖင့္ သူတုိ႔ခမ်ာ ႐ုိက္သည္ကပင္ သက္သာေပလိမ့္မည္ဟု ခံစားၾကရေလ၏။ “အစုိးရက ေသနတ္မေၾကာက္ဘူး။ ပါးစပ္ေၾကာက္တာ ဒါ့ေၾကာင့္”ဟုလည္းေကာင္း၊ “ဆရာေတာ္စကားက အဆဲမပါဘဲ အသဲနာစရာေကာင္းတယ္” ဟူ၍လည္းေကာင္း ၎တုိ႔၏ ခံစားခ်က္ကုိ ကပ္ၸိယခ်င္း ေတြ႕သည့္အခါ ရင္ဖြင့္ၾကေလေတာ့၏။ မွန္ပါသည္။ စာေရးသူ ေဟာၾကားေလ့ရွိေသာ တရားထဲမွ “မြတ္ေဒါင္း”ဟူေသာ စကား႒ႏွင့္ ေဟာေျပာခဲ့ေသာ  “အနမ္းႏွင့္မႀကဳိ ဂန္းႏွင့္ႀကဳိမည္”ဟူေသာ စကားတုိ႔သည္ ကာယကံရွင္တုိ႔အတြက္ ႐ုိက္သည္ထက္ နာက်င္ရေသာ စကားမ်ား ျဖစ္ခဲ့သလုိ “သံုးေယာက္ေပါင္းလုိ႔မွ တစ္က်ပ္မျပည့္ပါဘူးကြာ”ဟု ကပ္ၸိယမ်ားအား စေနာက္ခဲ့ေသာ စကားမ်ားသည္လည္း ကပၸိယတုိ႔ခမ်ာ ဆဲသည္ထက္ ခံရခက္ခဲ့ပါေလ၏။ မည္သုိ႔ဆုိေစ ၎တုိ႔သည္ ကမၻာေက်ာ္ ဆရာေတာ္၏ ကပ္ၸိယမ်ား ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ကမၻာေက်ာ္ ကပ္ၸိယမ်ား ျဖစ္ၾကေလသတည္း။

ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)

28.1.2021