သတင္းအင္တာဗ်ဴး

အတုိက္အခံဆုိရင္ အတုိက္ခံေကာင္းပီသရမယ္။ ျပည္သူကုိမ်က္ႏွာမူၿပီး အနစ္နာခံရပ္တည္ေနတဲ့ အတုိက္အခံျဖစ္ေနရမယ္(၁)

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)

ေမး – ေထာက္ႀကံ့က လမင္းသာဘီယာဆုိင္က သံဃာတု ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ရိုက္တဲ့ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အရွင္ဘုရားရဲ႕ အျမင္ကို သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

ေျဖ- သံဃာအတုဆိုတာကေတာ့ သူတို႔ဘက္က အျပစ္ေပါ့ေအာင္ ေျပာတာမ်ိဳးေပါ့။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သံဃာအစစ္မွန္း အသိသာႀကီးပါ။
အၿငိဳးအေတးလည္းမရွိဘူး၊ ေစာ္ကားေမာ္ကားျပဳတာမ်ိဳးလည္းမရွိဘူး။ ကိုယ့္ဆုိင္ထဲ အကူအညီလာေတာင္းတာနဲ႔တင္ သူတို႔က သံဃာေတြကို မုန္းတီးတဲ့စိတ္နဲ႔ မေခ်မငံေျပာလႊတ္လိုက္တဲ့ကိစၥမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက ငယ္ျဖဴဆိုေတာ့ သည္းမခံႏုိင္လို႔ ေတာင္ေ၀ွးနဲ႔ ရိုက္လိုက္တယ္လို႔ ၾကားတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအေပၚမွာ သံဃာတုေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီးေတာ့ ခ်က်တာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ေျပာတာဆိုရင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေရေတာင္းေသာက္တယ္၊ သူတို႔က ေရမရွိဘူး ဘီယာပဲရွိတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔ကို အဲဒီလိုေျပာရမလားဆိုၿပီးေတာ့ ေစာ္ကားေမာ္ကားေျပာရမလားဆိုၿပီးေတာ့ ေဒါသျဖစ္တယ္။ ေဒါသျဖစ္တာကို (သူတို႔က) ရန္လုပ္တယ္။ ရန္လုပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေတာင္ေ၀ွးနဲ႔ရိုက္တယ္။ ေတာင္ေ၀ွးနဲ႔ရိုက္တဲ့အေပၚမွာ ေဒါသျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္ကားမိတာကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ သံဃာတုဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္တာေပါ့ေနာ္။

ေနာက္ ရဲစခန္းတို႔ သံဃာ့နာယကတို႔သြားတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့လည္း သူတို႔နည္းသူတို႔ဟန္နဲ႔ ဘုန္းႀကီးကို အရပ္သမားလို႔ ထင္မွားေအာင္ လုပ္ႀကံလိုက္ၾကတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္းအရပဲၾကည့္ၾကည့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အရပဲၾကည့္ၾကည့္၊ ေနပံုထုိင္ပံုအရပဲၾကည့္ၾကည့္ အက်င့္သိကၡာအရပဲၾကည့္ၾကည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ အင္မတန္ျဖဴစင္တဲ့ ငယ္ျဖဴဆရာေတာ္တစ္ပါးဆိုတာ ထင္ရွားေနတာေပါ့ေနာ္။

ေမး – သံဃာတုလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္တဲ့ကိစၥေတြက ဒီဘက္ေခတ္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို မ်ားလာတယ္ေပါ့ဘုရား။ အရင္ကလည္းပဲ ရန္ကုန္မွာ ဖိနပ္ဖိုးအလွဴခံတာေတြ၊ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ စာအိတ္နဲ႔အလွဴခံတာေတြ ရွိခဲ့ၾကေပမယ့္ သံဃာဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ သည္းခံႏုိင္ခဲ့၊ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ သံဃာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ သိပ္ၿပီးေတာ့ ထိလြယ္ရွလြယ္ျဖစ္လာတာဟာ ဗုဒၶဘာသာလူထုက သံဃာေတြအေပၚမွာထားတဲ့ ၾကည္ညိဳမႈေတြ ေလ်ာ့သြားတဲ့သေဘာလားဘုရား။

ေျဖ – ေလ်ာ့သြားတဲ့သေဘာ အမ်ားႀကီးသက္ေရာက္တာေပါ့။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဲဒါက ႏုိင္ငံေရးလည္းပါတာေပါ့ေနာ္။ အေျပာႏွင့္အလုပ္မညီတဲ့အျပင္ ဘာသာ သာသနာကုိ ညွိဳးမွိန္ေအာင္လုပ္ေနတဲ့ အစိုးရေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေပၚ မၾကည္ျဖဴတဲ့စိတ္ေတြရွိတဲ့သူေတြဟာ ပင္နီျမင္တုိင္း ရြံမုန္းသလိုေလ။
သူတို႔အစိုးရအတုိက္အခံလုပ္တဲ့ ထင္ရွားတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ သကၤန္း၀တ္ထားတဲ့သူတိုင္းကို ပစ္မွားခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ၊ လက္စားေခ်ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္က်ဴးလြန္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ
ေတာ္ေတာ္ႀကီးစိုးသြားတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါက်ေတာ့ သဒၶါတရားဆုတ္ေလ်ာ့ရံုတင္မကဘူး အေရာင္ဆိုးတာေတြပါလာတာေပါ့။

ေမး- အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ထားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ထား-ဆိုတဲ့စာတစ္ပုဒ္ကို ႏို၀င္ဘာ ၃၀ ရက္ေန႔က အရွင္ဘုရားတင္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ “အမ်ဳိးသားေရးသမားက အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြား အဓိက။ ႏိုင္ငံေရးသမားက ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား အဓိကသာ ျဖစ္ပါသည္။”လို႔ ေျပာထားတာေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အရွင္ဘုရားဘက္က ဘယ္လိုအဓိပါယ္ဖြင့္ခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေျပာရရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့။ သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ တျခားဘာသာျဖစ္လာရင္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားက ဗုဒၶဘာသာအတြက္ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ တိုင္းရင္းသားနဲ႔ လူမ်ိဳးျခားျဖစ္သြားရင္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားက တိုင္းရင္းသားအတြက္ ျဖစ္သြားတာေပါ့ေနာ္။ ႏုိင္ငံသားနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားသား ထိပ္တိုက္ေတြ႕တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားက ႏိုင္ငံသားအတြက္ျဖစ္သြားတာေပါ့။။
ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ သူ႔ႏိုင္ငံ ျဖစ္လာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာဆိုရင္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားက ကိုယ့္ႏုိင္ငံအတြက္ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ့္အတၱနဲ႔ သူတစ္ပါး ပရေပါ့၊ ဒီလို အတၱနဲ႔ပရ ယွဥ္လာတဲ့အခါမ်ိဳးက်ရင္ေတာ့ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားက ပရျဖစ္သြားတာေပါ့။
အဲဒါကို ရည္ရြယ္ၿပီး အဲဒီစာေလး ေရးထားတာပါ။

ေမး – အဲဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ပဲပတ္သက္ၿပီး သတင္းမီဒီယာတစ္ခုက သတင္းလုပ္ပါေသးတယ္ဘုရား။ ဦး၀ီရသူက ႏိုင္ငံေရးသမားက ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအဓိက ဆိုတာကို ေရထားတယ္ဆိုၿပီး သတင္းေဖာ္ျပတယ္ေပါ့ဘုရား။ သတင္းရဲ႕အဓိပၸါယ္က ဘယ္လိုထြက္ေနသလဲဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ အရွင္ဘုရားကို ရန္တိုက္ေပးထားတဲ့သေဘာပါပဲ။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – သတင္းမီဒီယာေတြကေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္း ၀ီရသူက်ဆံုးေအာင္ မတုိက္ခိုက္ႏုိင္ေတာ့ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြ ေရးတာေတြပဲ ေတြ႕ရတာေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားမရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားက ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိလို႔လဲ။ သူတို႔တေတြေပးဆပ္တာေတြ စြန္႔လႊတ္တာေတြ အားလံုးဟာ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈတစ္ခုအျဖစ္ပါပဲ။ အခု အက်ိဳးအျမတ္ေတြ ခံစားေနၾကတာေလ။
အမ်ိဳးသားေရးသမားဆိုတာက သူတို႔လို အက်ိဳးအျမတ္ေမွ်ာ္လင့္စရာ ဘာတစ္ခုမွမွ မရွိတာႀကီး။ တစ္ခုပဲၾကည့္လိုက္ေလ
အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုဆိုရင္ ေဂ်ာ့ဆိုးေရာ့စ္က ေဒၚလာ ၆၇ သန္းလွဴၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပည္သူအတြက္ ဘာမွမလုပ္ေတာ့ဘဲ ထုိင္စားတဲ့အဆင့္ထိကို ေရာက္သြားတာေပါ့။ ဒါေတြဟာ သူတို႔ေပးဆပ္ခဲ့တဲ့ စြန္႔လႊတ္ခ်က္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးအျမတ္ေတြေပါ့။
ဒီအက်ိဳးအျမတ္ေတြကို လက္မခံဘူး၊ ျပည္သူအတြက္ပဲ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားလို႔ ေျပာလို႔မရဘူးေလ။ ဒီ အက်ိဳးအျမတ္ကို လက္ခံၿပီးေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ဘဲ ထုိင္စားေနတာကိုက်ေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားလို႔ မေျပာလို႔ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။

ေမး – သတင္းမီဒီယာတစ္ခုက အရွင္ဘုရားရဲ႕ မိန္႔ခြန္းမဟုတ္၊ ေၾကညာခ်က္မဟုတ္တဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ထဲက စာတစ္ပိုဒ္ကို အဆိုးဘက္က ခ်ဲ႕ကားၿပီး သတင္းလုပ္ထားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ေကာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – အခုေခတ္မီဒီယာသမားေတြကေတာ့ စတုတၳမ႑ိဳင္သိကၡာက်ေအာင္ကို သက္သက္ဖ်က္ဆီးေနတယ္လို႔ ယူဆတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလိုပုဂိဳလ္ေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ျပည္တြင္းမီဒီယာကိုပါ အဖက္မလုပ္ဘဲေနလိုက္တာေပါ့။ တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က စတုတၳမ႑ိဳင္ဆိုၿပီးေတာ့ တအား အထင္ႀကီးခဲ့တယ္၊ တအား ေလးစားခဲ့တယ္၊ တအားကူညီခဲ့တယ္၊ တအား သည္းခံခဲ့တယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေတြဟာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္
တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို လိုက္တိုက္ခိုက္ေနတာကလြဲရင္ တျခားဘာမွမလုပ္တတ္ပါလားလို႔ သိသြားတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့
၀ီရသူက သူတို႔ကို တာ့တာ လုပ္ထားလိုက္တာေပါ့။

ေမး – အမႈျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို လူ၀တ္လဲတဲ့ကိစၥလည္း ေမးခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ သံဃာေတာ္ေတြကို လူဝတ္လဲခြင့္ မရွိပါ။ လူဝတ္မလဲသင့္ဘူးလို႔ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မွာကတည္းက အရွင္ဘုရား ေရးခဲ့ေျပာခဲ့တာေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ သံဃာေတြ အမႈတြဲတစ္ခုခုျဖစ္တာနဲ႔႔ပဲ လူ၀တ္လဲၾကတာက အစိုးရအဆက္ဆက္ရွိခဲ့ၾကတယ္။ ခုထိလည္း ရွိတုန္းပဲေပါ့ေလ။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
မဟနမွာ တာ၀န္ရွိသလား၊ သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွာ တာ၀န္ရွိသလား ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – မဟနက အစိုးရလို႔ေျပာရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိသံဃာ့ဝန္ေဆာင္ဆရာေတာ္ေတြက အထက္လႊတ္ေတာ္ ေအာက္လႊတ္ေတ္ာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြေပါ့။ ဥပေဒေတြကို ျပင္ဖို႔နဲ႔ ဖ်က္ဖို႔ ေျပာင္းဖို႔ကေတာ့ တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတုိင္းအတာနဲ႔ရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ဗဟိုသံဃာ့၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္အေပၚမွာ မူတည္တာေပါ့။ ဒီ ဆရာေတာ္ေတြက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတာကို မဟနက အတည္ျပဳေပးရတာေပါ့။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း အရပ္၀တ္ဆင္းျမန္းခံရတဲ့ အခ်ဳပ္သားသံဃာေတာ္ေတြျမင္ရတုိင္း ဒီအႀကံေပၚေနတာေပါ့။ တက္လာတဲ့အစိုးရတုိင္းသံဃာေတြကို အႏုိင္က်င့္လို႔မရေအာင္ ပါရဇိကက်ေလာက္တဲ့အျပစ္ႀကီးႀကီးမားမားမဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္၊ သို႔မဟုတ္ အမ်ိဳးသားေရးေၾကာင့္၊ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုခုေၾကာင့္ ေထာင္က်ရတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို လူ၀တ္လဲလို႔ မရေအာင္ ဥပေဒေရးဆြဲဖို႔ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိသံဃာ့၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္ေတြမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြက ဒါေတြကို အေရးတစိုက္လုပ္ဖို႔အတြက္ ေဆာ္ၾသဖို႔က ဦးဇင္းတို႔ မဘသဆရာေတာ္ေတြမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
ၿငိမ္းခ်မ္းသာ-ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။