ဂ်ာနယ္သတင္းအင္တာဗ်ဴး

“အႏိုင္က်င့္တဲ့အကြက္ေတြ ကုန္သြားၿပီဆိုရင္ ဦးဇင္းထြက္လာမွာပါ” (ဂ)

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး၊ ျပည္ခ်စ္သားဂ်ာနယ္ အတြဲ(၂)အမွတ္(၂၂) 26.7.2019)

ၿငိမ္း- လက္ရွိ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနေပါ့ဘုရား။ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ အတိုက္အခံေကာင္းမရွိေသးဘူးေပါ့ဘုရား။ အတိုက္အခံေကာင္း မရွိတဲ့အတြက္ အရွင္ဘုရားတို႔လို သံဃာေတြက ျပည္သူ႔အတြက္ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကေနဝင္ၿပီးေတာ့ အတုိက္အခံလုပ္ေပးေနရတယ္။ အစိုးရကို ေဝဖန္ေထာက္ျပတာေတြ လုပ္ေပးေနရတယ္။ အဲဒီအတြက္ ျဖစ္လာတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ မေကာင္းလွဘူးေပါ့ဘုရား။ အခု အရွင္ဘုရားဆိုရင္ တိမ္းေရွာင္ေနရတယ္ေပါ့ဘုရား။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ အတုိက္အခံေကာင္းေကာင္း မရွိတဲ့အေပၚ ပါတီႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကို ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။


ဆရာေတာ္- ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကို သံုးသပ္ျပမယ္ဆိုရင္ NLDပါတီကို အတိုက္အခံပါတီႀကီးလို႔ လူေတြက ထင္ေနၾကတာ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အတိုက္အခံပါတီ မဟုတ္ဘူး။ သူက ဝါေယာပါတီ။ ဝါေယာပါတီေတာင္မွ သူမ်ားေရွ႕ကေနလႊင့္တဲ့ ဝါေယာမဟုတ္ဘဲ သူမ်ားေနာက္လိုက္ ဝါေယာေပါ့ကြာ။
ဥပမာ ဆိုၾကပါစို႔။ တစ္ခုခု ႏုိင္ငံေရးအၾကပ္အတည္းေတြ ေတြ႕လာၿပီဆိုရင္ SNLDတို႔ ဘာတို႔က ေၾကညာခ်က္ ခ်က္ခ်င္းထုတ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အတိုက္အခံပါတီလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ခံယူထားတဲ့ NLD က်ေတာ့ BBCကို ေစာင့္နားေထာင္ရတာနဲ႔၊ VOA ကို ေစာင့္နားေထာင္ရတာနဲ႔၊ RFAကို ေစာင့္နားေထာင္ရတာနဲ႔၊ ႏုိင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းရဲ႕ အာေဘာ္ကုိလိုက္ရတာနဲ႔ ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ဖို႔ကိစၥမွာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာတာ ေတြ႕ရတယ္။
အဲဒီလိုပဲ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကို သူက ဘယ္ေနရာမ်ား ဦးေဆာင္ႏုိင္ခဲ့လို႔လဲ။
ကဲ… ၾကည့္ေလ။ ၉ဝ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ ဘာအာမခံခ်က္မွ မရွိဘဲ သူဝင္ၿပီး အေရြးခံလိုက္တယ္။ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲတယ္။ အဲဒါကို သပိတ္ေမွာက္လိုက္တယ္ေလ။ သပိတ္ေမွာက္လိုက္တဲ့အတြက္ စစ္အစိုးရက အခ်ိန္ဆြဲခြင့္ရသြားတာပဲ။ သူတို႔က ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္အေျမာ္အျမင္ မရွိပါဘူး။ ႏုိင္ငံတကာေျပာတဲ့အတုိင္း လုိက္လုပ္တာလို႔ ဦးဇင္းကေတာ့ သံုးသပ္မိတာပဲ။ ႏုိင္ငံတကာက သပိတ္ေမွာက္ဆို ေမွာက္လိုက္တာပဲ။ ႏုိင္ငံကာက ပိတ္ဆို႔ဆို ပိတ္ဆို႕လိုက္တာပဲ။ အဲဒီလို ပံုစံမ်ိဳးႀကီးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ အတုိက္အခံလို႔ လူေတြက ေျပာေနေပမယ့္လို႔ အတိုက္အခံအလုပ္ သိပ္မလုပ္တတ္ဘူးလို႔ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ ေျပာရမွာဘဲ။
ဒါေၾကာင့္ သံဃာေတာ္ေတြက ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ေဖာက္ထြက္ခဲ့တယ္။ သူတို႔က ေနာက္ကလိုက္ခဲ့တယ္။ ႏုိင္ငံေရးအေရာင္အေသြး မပါေသးသေရြ႕ ေရႊဝါေရာင္သံဃာေတာ္ေတြ အႏၲရာယ္ကင္းခဲ့တယ္။ သူတို႔ ႏုိင္ငံေရးပေယာဂေတြ ဝင္ပူးကပ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ သကၤန္းကိုေသြးစြန္းသြားရတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာလည္း ေပးဆပ္ရတာ သံဃာေတြပဲေလ။
အတိုက္အခံမလုပ္ဖူးတဲ့ ႀကံ့ခိုင္ေရးလက္ထက္ဆိုေတာ့ သူတို႔ထက္စာရင္ ပိုဆိုးသြားတာေပါ့ကြာ။ အဲဒီအတြက္ သံဃာေတြ ေပးဆပ္ရမွာေပါ့။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ သံဃာေတြမေပးဆပ္တဲ့ေခတ္ဆိုတာ ဘယ္ေခတ္ရွိလဲလို႔ ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ခ်င္တယ္။
ပုဂံေခတ္ကစလို႔ ႏုိင္ငံေရးမွာ သံဃာေတြေပးဆပ္ခဲ့ရတာ။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ သံဃာေတြ မေပးဆပ္ရတဲ့ေခတ္ဆိုတာ မရွိခဲ့ဘူးေလ။ အဲဒီအတြက္ေတာ့ ဦးဇင္းက ေပးဆပ္ရတဲ့အေပၚမွာ လိပ္ျပာလံုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ေပးဆပ္သူအျဖစ္လည္း ဝမ္းသာအားရ ဂုဏ္ယူမိတယ္။

ၿငိမ္း- လက္ရွိိႏုိင္ငံေရး အေျခအေနေပါ့ဘုရား။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အျငင္းပြားေနၾကတာေတြ၊ ေထာက္ခံတာေတြ၊ ကန္႔ကြက္တာေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဘုရား။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇူလိုင္လ ၁၇ ရက္ကဆိုရင္ သေဘာထားမတူတဲ့ ဆႏၵျပတဲ့အဖြဲ႕ႏွစ္ခု တစ္ရက္တည္း လုပ္ၾကတာမ်ိဳးအထိ ထိပ္တိုက္ေတြ တိုးလာကုန္ၾကၿပီဘုရား။ ဒီလိုအေျခအေနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားရင္ စိုးရိမ္စရာေကာင္းတဲ့ အေျခအေနဆိုတာ သိသာေနပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ လက္ရွိျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနကို ဘယ္လိုမ်ား သံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။


ဆရာေတာ္- ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ရွိအစိုးရက စစ္အစိုးရ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္သြားပါၿပီ။ ၁၇ ရက္ေန႔ အခမ္းအနားကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ေမာ္လၿမိဳင္လည္းသူတို႔ ႐ႈံးတယ္ေပါ့၊ ထားဝယ္ဆိုရင္လည္း ကားေလးစီးနဲ႔ လွည့္ပတ္ၿပီး မိုက္ႀကီးနဲ႔ ေဆာ္ၾသတယ္၊ ဒါေပမယ့္ လူနည္းတဲ့အတြက္ တစ္ေသာင္းကေန တစ္ေသာင္းခြဲအထိ တိုးေပးၾကတယ္လို႔လည္း ေျပာသံေတြ ၾကားရတယ္။ လူ ၃ဝ ေလာက္ပဲလာလို႔ ပြဲပ်က္သြားတယ္လို႔ ေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းေတြအရ သိရတယ္ေပါ့။ ရွမ္းေတာင္လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပဲ၊ ေတာင္ငူလည္း အဲဒီလို ၾကားတာပဲ။ စစ္ကိုင္းဘက္ဆိုရင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တုိင္တက္တယ္။ ကေလးသူငယ္ေလး ေတြလည္း ပါလာတယ္။ ရန္ကုန္ဆိုရင္လည္း မ်က္မျမင္ေတြပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ေငြေရးေၾကးေရး အသံေတြလည္း အမ်ားႀကီးၾကားရတယ္။
ဆုိပါေတာ့ အုိးေဝထက္ဆိုတဲ့ အေကာင့္ကေနၿပီးေတာ့ တစ္သက္လုံး အေမစုဆိုတဲ့သူကေတာင္မွ ေငြေၾကးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကတိမတည္လို႔ ရင္ဖြင့္တာေတြကို လူမႈကြန္ရက္ အေကာင့္မွာ ေတြ႕ေနရတယ္။ အဲဒီအတြက္ သူတို႔ေတြက အက်ဘက္ ေရာက္လာတယ္လို႔ သံုးသပ္တယ္။
မေန႔က အာဇာနည္ေန႔ဆိုရင္လည္းတစ္အိမ္ တစ္ေယာက္တို႔၊ ပါတီဝင္ေတြ မတက္မေနရတို႔ ဆင့္ေခၚတာေတြ ရွိတယ္လို႔ သိရတယ္။ လူေတြက သိပ္စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘူး။ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို ၾကည္ညိဳတယ္၊ ေလးစားတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔လုပ္ပံုကိုင္ပံုေတြကို စိတ္ကုန္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မသြားၾက ေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲေတာ့ သူတို႔ေတြက ေနာင္ကို ဒီထက္ပိုဆိုးေလမလားပဲ။ စစ္အစိုးရလက္ထက္ကလို တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ မလာမေနရ၊ မလာႏုိင္တဲ့သူ လက္မွတ္ထိုး၊ မလာႏုိင္တဲ့သူ ကိုယ္စားလႊတ္၊ မလႊတ္ႏုိင္ရင္ ေထာင္ထဲသြားဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတြလုပ္မွပဲ သူတို႔အခမ္းအနားေတြေအာင္ျမင္ေတာ့မွာေပါ့။
ေနာက္ၾကည့္ေလ၊ ေျခဥျပင္တာကို ေထာက္ခံတဲ့သူေတြက ေယာင္ဝါးဝါးေတြမ်ားၿပီး ၅၉ (စ)ကို ေထာက္ခံတဲ့သူေတြက ခ်က္နဲ႔လက္နဲ႔ ေျပာတတ္တာကို ေတြ႕ရတယ္ေလ။ ေနာင္အနာဂတ္မွာေတာ့ ေယာင္ဝါးဝါးက က်ဆင္းသြားမွာပဲ။ အဲဒီအတြက္ကေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က စိုးရိမ္စရာမရွိပါဘူး။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

“အနိုင်ကျင့်တဲ့အကွက်တွေ ကုန်သွားပြီဆိုရင် ဦးဇင်းထွက်လာမှာပါ” (ဂ)

(ဆရာတော်ဦးဝီရသူနှင့် အင်တာဗျူး၊ ပြည်ချစ်သားဂျာနယ် အတွဲ(၂)အမှတ်(၂၂) 26.7.2019)

ငြိမ်း- လက်ရှိ နိုင်ငံရေး အခြေအနေပေါ့ဘုရား။ လက်ရှိအချိန်အထိ အတိုက်အခံကောင်းမရှိသေးဘူးပေါ့ဘုရား။ အတိုက်အခံကောင်း မရှိတဲ့အတွက် အရှင်ဘုရားတို့လို သံဃာတွေက ပြည်သူ့အတွက်ဆိုတဲ့ ခေါင်းစဉ်အောက်ကနေဝင်ပြီးတော့ အတိုက်အခံလုပ်ပေးနေရတယ်။ အစိုးရကို ဝေဖန်ထောက်ပြတာတွေ လုပ်ပေးနေရတယ်။ အဲဒီအတွက် ဖြစ်လာတဲ့ အကျိုးဆက်ကတော့ မကောင်းလှဘူးပေါ့ဘုရား။ အခု အရှင်ဘုရားဆိုရင် တိမ်းရှောင်နေရတယ်ပေါ့ဘုရား။ လက်ရှိအချိန်မှာ အတိုက်အခံကောင်းကောင်း မရှိတဲ့အပေါ် ပါတီနိုင်ငံရေးလုပ်နေကြတဲ့ နိုင်ငံရေးသမားတွေကို ဘာများပြောချင်ပါသလဲဘုရား။


ဆရာတော်- မြန်မာ့နိုင်ငံရေးကို သုံးသပ်ပြမယ်ဆိုရင် NLDပါတီကို အတိုက်အခံပါတီကြီးလို့ လူတွေက ထင်နေကြတာ။ တကယ်တမ်းကျတော့ အတိုက်အခံပါတီ မဟုတ်ဘူး။ သူက ဝါယောပါတီ။ ဝါယောပါတီတောင်မှ သူများရှေ့ကနေလွှင့်တဲ့ ဝါယောမဟုတ်ဘဲ သူများနောက်လိုက် ဝါယောပေါ့ကွာ။
ဥပမာ ဆိုကြပါစို့။ တစ်ခုခု နိုင်ငံရေးအကြပ်အတည်းတွေ တွေ့လာပြီဆိုရင် SNLDတို့ ဘာတို့က ကြေညာချက် ချက်ချင်းထုတ်နိုင်တယ်။ ဒါပေမယ့် အတိုက်အခံပါတီလို့ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ခံယူထားတဲ့ NLD ကျတော့ BBCကို စောင့်နားထောင်ရတာနဲ့၊ VOA ကို စောင့်နားထောင်ရတာနဲ့၊ RFAကို စောင့်နားထောင်ရတာနဲ့၊ နိုင်ငံတကာအသိုင်းအဝိုင်းရဲ့ အာဘော်ကိုလိုက်ရတာနဲ့ ကြေညာချက်တစ်စောင် ထုတ်ဖို့ကိစ္စမှာတောင် တော်တော်ကြာတာ တွေ့ရတယ်။
အဲဒီလိုပဲ မြန်မာ့နိုင်ငံရေးကို သူက ဘယ်နေရာများ ဦးဆောင်နိုင်ခဲ့လို့လဲ။
ကဲ… ကြည့်လေ။ ၉ဝ ခုနှစ် ရွေးကောက်ပွဲ အောင်မြင်ခဲ့တယ်။ ဘာအာမခံချက်မှ မရှိဘဲ သူဝင်ပြီး အရွေးခံလိုက်တယ်။ အခြေခံဥပဒေ ရေးဆွဲတယ်။ အဲဒါကို သပိတ်မှောက်လိုက်တယ်လေ။ သပိတ်မှောက်လိုက်တဲ့အတွက် စစ်အစိုးရက အချိန်ဆွဲခွင့်ရသွားတာပဲ။ သူတို့က ကိုယ်ပိုင်အတွေးအခေါ်နဲ့ ကိုယ်ပိုင်အမြော်အမြင် မရှိပါဘူး။ နိုင်ငံတကာပြောတဲ့အတိုင်း လိုက်လုပ်တာလို့ ဦးဇင်းကတော့ သုံးသပ်မိတာပဲ။ နိုင်ငံတကာက သပိတ်မှောက်ဆို မှောက်လိုက်တာပဲ။ နိုင်ငံကာက ပိတ်ဆို့ဆို ပိတ်ဆို့လိုက်တာပဲ။ အဲဒီလို ပုံစံမျိုးကြီးနဲ့ နိုင်ငံရေးလုပ်ခဲ့တာဆိုတော့ အတိုက်အခံလို့ လူတွေက ပြောနေပေမယ့်လို့ အတိုက်အခံအလုပ် သိပ်မလုပ်တတ်ဘူးလို့ ဦးဇင်းအနေနဲ့ ပြောရမှာဘဲ။
ဒါကြောင့် သံဃာတော်တွေက ရွှေဝါရောင်တော်လှန်ရေးနဲ့ ဖောက်ထွက်ခဲ့တယ်။ သူတို့က နောက်ကလိုက်ခဲ့တယ်။ နိုင်ငံရေးအရောင်အသွေး မပါသေးသရွေ့ ရွှေဝါရောင်သံဃာတော်တွေ အန္တရာယ်ကင်းခဲ့တယ်။ သူတို့ နိုင်ငံရေးပယောဂတွေ ဝင်ပူးကပ်လာတဲ့အခါကျတော့ သင်္ကန်းကိုသွေးစွန်းသွားရတာဖြစ်တယ်။ အဲဒီမှာလည်း ပေးဆပ်ရတာ သံဃာတွေပဲလေ။
အတိုက်အခံမလုပ်ဖူးတဲ့ ကြံ့ခိုင်ရေးလက်ထက်ဆိုတော့ သူတို့ထက်စာရင် ပိုဆိုးသွားတာပေါ့ကွာ။ အဲဒီအတွက် သံဃာတွေ ပေးဆပ်ရမှာပေါ့။ မြန်မာ့နိုင်ငံရေးမှာ သံဃာတွေမပေးဆပ်တဲ့ခေတ်ဆိုတာ ဘယ်ခေတ်ရှိလဲလို့ မေးခွန်းပြန်ထုတ်ချင်တယ်။
ပုဂံခေတ်ကစလို့ နိုင်ငံရေးမှာ သံဃာတွေပေးဆပ်ခဲ့ရတာ။ မြန်မာ့နိုင်ငံရေးမှာ သံဃာတွေ မပေးဆပ်ရတဲ့ခေတ်ဆိုတာ မရှိခဲ့ဘူးလေ။ အဲဒီအတွက်တော့ ဦးဇင်းက ပေးဆပ်ရတဲ့အပေါ်မှာ လိပ်ပြာလုံပါတယ်။ ပြီးတော့ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ပေးဆပ်သူအဖြစ်လည်း ဝမ်းသာအားရ ဂုဏ်ယူမိတယ်။

ငြိမ်း- လက်ရှိနိုင်ငံရေး အခြေအနေပေါ့ဘုရား။ ဖွဲ့စည်းပုံအခြေခံဥပဒေကို အကြောင်းပြုပြီးတော့ အငြင်းပွားနေကြတာတွေ၊ ထောက်ခံတာတွေ၊ ကန့်ကွက်တာတွေ ဖြစ်နေကြတယ်ဘုရား။ ပြီးခဲ့တဲ့ ဇူလိုင်လ ၁၇ ရက်ကဆိုရင် သဘောထားမတူတဲ့ ဆန္ဒပြတဲ့အဖွဲ့နှစ်ခု တစ်ရက်တည်း လုပ်ကြတာမျိုးအထိ ထိပ်တိုက်တွေ တိုးလာကုန်ကြပြီဘုရား။ ဒီလိုအခြေအနေနဲ့ ပတ်သက်ပြီးတော့ နိုင်ငံရေးကို စိတ်ဝင်စားရင် စိုးရိမ်စရာကောင်းတဲ့ အခြေအနေဆိုတာ သိသာနေပါတယ်ဘုရား။ အရှင်ဘုရားအနေနဲ့ လက်ရှိမြန်မာ့နိုင်ငံရေး အခြေအနေကို ဘယ်လိုများ သုံးသပ်ပါသလဲဘုရား။


ဆရာတော်- ပြောရမယ်ဆိုရင်တော့ လက်ရှိအစိုးရက စစ်အစိုးရ ပုံစံမျိုးဖြစ်သွားပါပြီ။ ၁၇ ရက်နေ့ အခမ်းအနားကို ကြည့်လိုက်ရင် မော်လမြိုင်လည်းသူတို့ ရှုံးတယ်ပေါ့၊ ထားဝယ်ဆိုရင်လည်း ကားလေးစီးနဲ့ လှည့်ပတ်ပြီး မိုက်ကြီးနဲ့ ဆော်သြတယ်၊ ဒါပေမယ့် လူနည်းတဲ့အတွက် တစ်သောင်းကနေ တစ်သောင်းခွဲအထိ တိုးပေးကြတယ်လို့လည်း ပြောသံတွေ ကြားရတယ်။ လူ ၃ဝ လောက်ပဲလာလို့ ပွဲပျက်သွားတယ်လို့ နောက်ဆက်တွဲ သတင်းတွေအရ သိရတယ်ပေါ့။ ရှမ်းတောင်လည်း ထိုနည်းလည်းကောင်းပဲ၊ တောင်ငူလည်း အဲဒီလို ကြားတာပဲ။ စစ်ကိုင်းဘက်ဆိုရင် ဝန်ကြီးချုပ်ကိုယ်တိုင်တက်တယ်။ ကလေးသူငယ်လေး တွေလည်း ပါလာတယ်။ ရန်ကုန်ဆိုရင်လည်း မျက်မမြင်တွေပါတယ်။ နောက်ပြီးတော့ငွေရေးကြေးရေး အသံတွေလည်း အများကြီးကြားရတယ်။
ဆိုပါတော့ အိုးဝေထက်ဆိုတဲ့ အကောင့်ကနေပြီးတော့ တစ်သက်လုံး အမေစုဆိုတဲ့သူကတောင်မှ ငွေကြေးနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ကတိမတည်လို့ ရင်ဖွင့်တာတွေကို လူမှုကွန်ရက် အကောင့်မှာ တွေ့နေရတယ်။ အဲဒီအတွက် သူတို့တွေက အကျဘက် ရောက်လာတယ်လို့ သုံးသပ်တယ်။
မနေ့က အာဇာနည်နေ့ဆိုရင်လည်းတစ်အိမ် တစ်ယောက်တို့၊ ပါတီဝင်တွေ မတက်မနေရတို့ ဆင့်ခေါ်တာတွေ ရှိတယ်လို့ သိရတယ်။ လူတွေက သိပ်စိတ်မဝင်စားတော့ဘူး။ အာဇာနည်ခေါင်းဆောင်ကြီးတွေကို ကြည်ညိုတယ်၊ လေးစားတယ်။ ဒါပေမယ့် သူတို့လုပ်ပုံကိုင်ပုံတွေကို စိတ်ကုန်သွားတယ်။ ဒါကြောင့်မသွားကြ တော့ဘူးပေါ့။ အဲတော့ သူတို့တွေက နောင်ကို ဒီထက်ပိုဆိုးလေမလားပဲ။ စစ်အစိုးရလက်ထက်ကလို တစ်အိမ်တစ်ယောက် မလာမနေရ၊ မလာနိုင်တဲ့သူ လက်မှတ်ထိုး၊ မလာနိုင်တဲ့သူ ကိုယ်စားလွှတ်၊ မလွှတ်နိုင်ရင် ထောင်ထဲသွားဆိုတဲ့ ပုံစံမျိုးတွေလုပ်မှပဲ သူတို့အခမ်းအနားတွေအောင်မြင်တော့မှာပေါ့။
နောက်ကြည့်လေ၊ ခြေဥပြင်တာကို ထောက်ခံတဲ့သူတွေက ယောင်ဝါးဝါးတွေများပြီး ၅၉ (စ)ကို ထောက်ခံတဲ့သူတွေက ချက်နဲ့လက်နဲ့ ပြောတတ်တာကို တွေ့ရတယ်လေ။ နောင်အနာဂတ်မှာတော့ ယောင်ဝါးဝါးက ကျဆင်းသွားမှာပဲ။ အဲဒီအတွက်ကတော့ ဦးဇင်းတို့က စိုးရိမ်စရာမရှိပါဘူး။
(ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်)