သတင္း

ေဉယ်ဓမ္ေတာရသုိ႔ … (၁၀)

ေဉယ်ဓမ္ေတာရသုိ႔ … (၁၀)

===============

ဒီေန႔လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးစြန္႔ႀကဲေတာ္မူတဲ့ လွဴဖြယ္ဝတၳဳေတြ ထပ္မံေရာက္ရွိလာပါတယ္။ သံုးပါးလံုးအတြက္ စိတ္တုိင္းက် ေရြးခ်ယ္စြန္႔ႀကဲေတာ္မူပံုပါပဲ။ သကၤန္းဆုိရင္လည္း အဝါေရာင္၊ ဖိနပ္ဆုိရင္လည္း သင့္ေတာ္မည့္နံပါတ္ေပါ့။ စာေရးသူက နံပါတ္ ၉စီးမွ ၾကည့္ေကာင္းတာပါ။ စာေရးသူနဲ႔ သင့္ေတာ္မည့္ နံပါတ္ ၉ဖိနပ္ပါလာတာ အံ့ၾသစရာ။ ဒါ့အျပင္ ေဖာင္တိန္ပတ္ကား ပါကင္တစ္ဘူး၊ လက္သည္းညႇပ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ကိရိယာေလးေတြပါတဲ့ ပါကင္တစ္ဘူး စံုေနတာပါပဲ။

ႏႈတ္ေတာ္မွ ထုတ္ေဖာ္လုိ႔ မွာေတာ္မူလုိက္ေသးတာက “ေရေႏြးဘူးကို မႏၲေလးယူသြားပါ။ မထားခဲ့ပါနဲ႔”ဆိုတာပါပဲ။

ဂရုစိုက္ရွာတယ္ေနာ္။

ညေနမွာ ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရကပ္၊ ဆီးမီးထြန္း၊ နံ႔သာေမႊးပူေဇာ္ၿပီး ဘုရားဝတ္တက္ ပ႒ာန္းရြတ္ၿပီးတဲ့အခါ အျပင္ဘက္မွာပဲ ပက္လက္ထုိင္ခံုေလးနဲ႔ တရားမွတ္ေနလုိက္ပါတယ္။ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ရဲ႕ အရသာကို အျပည့္အဝ ခံစားခ်င္လို႔ပါ။ လကသာ၊ ေလကေအး၊ ပန္းရနံ႔ကေမႊးနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႔စရာ ေတာရကေလး ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။

ပါလာတဲ့ ဒကာေတြမွာ ပ်င္းစရာ၊ မူလရည္ရြယ္ခ်က္က လဆန္း ၁၂ရက္ ညလာအိပ္၊ ၁၃ရက္ မနက္အေစာဖူးေျမာ္၊ လျပည့္ေန႔ ဆြမ္းေလာင္းအတြက္ တပည့္ႏွစ္ပါးထားခဲ့ဖုိ႔ပါပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ကမၻာေက်ာ္မပါလို႔ မျဖစ္ဘူး မိန္႔ေတာ္မူမွ ဆက္ေနရဖုိ႔ စီစဥ္လုိက္ရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ညအိပ္လုိက္လာတဲ့ ကားဒကာေရာ ကားဆရာပါ အဝတ္အစား အပိုမပါၾကသလို အိမ္ကိုလည္း တစ္ညအိပ္ပဲလုိ႔ ေျပာလာခဲ့ရတာပါ။ သူတို႔ႏွစ္ဦးလည္း ၿမဳိ႕ထဲသြား အိမ္ကိုအသိေပးၾက၊ ကြန္ပ်ဴတာဆရာေလးလည္း ေရႊဘိုကားဂိတ္ထိ လိုက္ပို႔ၾကပါတယ္။ ရက္ၾကာေနမွာျဖစ္လုိ႔ ကြန္ပ်ဴတာဆရာေလးကို ျပန္လႊတ္လုိက္ရတာပါ။ အႀကီးတန္းပ႒ာန္းက်မ္းစာအုပ္က ပံုမႏွိပ္ရေသးတာေၾကာင့္ စာေမးပြဲအမီ ထုတ္ႏိုင္ေအာင္ ဆက္လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ရည္ရြယ္ၿပီး ျပန္လႊတ္ရတာပါ။

ဆရာေသြးတုိ႔ျပန္သြားၿပီးေနာက္ စာေရးသူတုိ႔လည္း သစ္ပင္ေရေလာင္းရင္း နေမာတႆ ရြတ္ဆိုၾကပါတယ္။ နေမာတႆရြတ္လုိက္ သစ္ပင္ေရေလာင္းလုိက္ေပါ့။

ၿမဳိ႕ထဲမွာ မီးအၿမဲပ်က္ေပမယ့္ ေဉယ်ဓမ္မွာ မပ်က္ပါဘူး။ ဆိုလာမီးျဖစ္လို႔ပါ။ သာသနဝုၯိေက်ာင္းတစ္ေဆာင္လံုး မီးလံုးမ်ားစြာ ထိန္ေနေအာင္ထြန္းထားတဲ့အျပင္ ေရေႏြးတည္ရင္ေတာင္ ရပါသတဲ့။ ကပၸိယအဖြဲ႔လာပို႔ထားတဲ့ ေရေႏြးနဲ႔တင္ ျပည့္စံုေနတာေၾကာင့္ ေရေႏြးေတာ့ မတည္ျဖစ္ပါဘူး။

စာေရးသူဟာ ပရိတ္ပ႒ာန္း ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္မႈ ဝတ္ၿမဲသူျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းသိကၡာ တစ္ဝါအရြယ္မွစ၍ ပစၥယနိေဒၵသပါဠိေတာ္ကို အၿမဲရြတ္လာခဲ့ရာ ၂၀၂၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁ရက္ေန႔မွစၿပီး ပၪႇာဝါရပါဠိေတာ္မ်ားကို ျမႇင့္တင္ရြတ္ဆုိလာခဲ့ပါတယ္။

မဟာသမယသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ ခုနစ္သုတ္ကို ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ အိုးဘိုေထာင္မွ စတင္ရြတ္ဆိုလာရာ ယေန႔အထိပါပဲ။

ပရိတ္ပ႒ာန္းမရြတ္ခင္ နတ္ေဒဝါေတြကို ဖိတ္ၾကား၊ ရြတ္ၿပီးတဲ့အခါ အမွ်ေဝ၊ ေမတၱာပို႔ အၿမဲလုပ္ပါတယ္။ အၾကပ္အတည္း အခက္အခဲမ်ား ေတြ႔ႀကဳံလာတဲ့အခါမွာေတာ့ အထူးအေလးအနက္ထား ရြတ္ဆိုကာ နတ္ေဒဝါေတြကို တိုင္တည္ကာ သစၥာဆို ဆုေတာင္းေလ့ရွိပါတယ္။

ေတာလည္း ပရိတ္ပ႒ာန္း၊ ၿမဳိ႕လည္း ပရိတ္ပ႒ာန္း၊ ေက်ာင္းလည္း ပရိတ္ပ႒ာန္း၊ အိမ္လည္း ပရိတ္ပ႒ာန္း၊ ေထာင္လည္း ပရိတ္ပ႒ာန္း၊ ေဆးရံုလည္း ပရိတ္ပ႒ာန္း၊ အၿမဲတန္း ပရိတ္ပ႒ာန္းေပါ့ေနာ္။

ကားေပၚ၊ ရထားေပၚ၊ ေလယာဥ္ေပၚ၊ သေဘၤာေပၚလည္း ပရိတ္ပ႒ာန္းပါပဲဗ်ာ။

စာေရးသူ ေရာက္ရာအရပ္တုိင္းမွာ နတ္ေဒဝါေတြကို ဖိတ္ၾကားၿပီး ပရိတ္ပ႒ာန္းရြတ္ဆိုပူေဇာ္ေတာ့တာပါပဲ။

ဒီ သမာဓိေတြေၾကာင့္ထင္ပါတယ္။ ဖိအားဒဏ္ေတာ့ ခံႏိုင္သဗ်။ ကမၻာႀကီးက ဝိုင္းဖိလည္း မမႈ၊ မီဒီယာေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ အျမင္မတူသူေတြ၊ မၾကည္ျဖဴသူေတြ၊ မလိုလားသူေတြ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္အားလံုးရဲ႕ ဖိအားဒဏ္ကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ရင္ဆုိင္ရင္း ကိုယ္မူနဲ႔ကိုယ္ ကိုယ့္လမ္းနဲ႔ကိုယ္ေလွ်ာက္ၿပီး ကိုယ့္ပန္းတုိင္ အေရာက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့တာ ဂုဏ္ေတာ္သမာဓိ၊ ပရိတ္ပ႒ာန္းေတာ္သမာဓိတို႔ေၾကာင့္လို႔ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။

မဟာေဗာဓိၿမဳိင္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ သိဒၶိ၊ မဟိဒၶိ၊ ဣဒၶိဆိုၿပီး သရုပ္သံုးပါး ခြဲျပေတာ္မူပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္ သိဒၶိဓာတ္ရသလို ပရိတ္ပ႒ာန္းရြတ္ရင္လည္း သိဒၶိဓာတ္ ရပါတယ္။

သိဒၶိဆိုတာကေတာ့ ၿပီးစီးျခင္းပါ။ လုိအင္ဆႏၵ ျပည့္ဝတာ ႀကံတုိင္းေအာင္ ေဆာင္တုိင္းေျမာက္တာကို ဆိုလိုတာပါ။

မဟိဒၶိဆိုတာကေတာ့ တန္ခိုးႀကီးျခင္းပါ။ ဝိဇၨာအဆင့္ထိ ေရာက္လာတဲ့သေဘာေပါ့။ ဝိဇၨာတစ္ေယာက္က မိစၧာတစ္ေထာင္ကို ႏိုင္တယ္လို႔လည္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

ဣဒၶိကိုေတာ့ တန္ခိုးလို႔ ဆုိလိုပါတယ္။ ေျမလွ်ဳိးမိုးပ်ံရံုတင္မက လူေရာင္ဖန္ဆင္းတာ၊ ဘီလူးေရာင္ဖန္ဆင္းတာ၊ ကိုယ္ပြားေတြ ရာေထာင္မက ဖန္ဆင္းတာ၊ ေရေပၚလမ္းေလွ်ာက္တာ စတာတုိ႔ပါပဲ။

စာေရးသူလည္း သိဒၶိအဆင့္ေလာက္ေတာ့ ေရာက္ေနၿပီ ထင္တာပါပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးမိန္႔သလိုဆို သိဒၶိဓာတ္ေတြ ရေနၿပီေပါ့။ ဟုတ္ႏိုင္စရာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာင္ လန္႔လာပါတယ္။ ဂိလာနသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ရြတ္တာနဲ႔တင္ အသက္သခင္ ေက်းဇူးရွင္အျဖစ္ ယံုၾကည္ၾကေလာက္ေအာင္ သဒၶါတရားတုိးပြားလာတဲ့ ျဖစ္ရပ္သာဓကေတြ မၾကာခဏ ႀကဳံေနရလုိ႔ပါပဲ။

အခုေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဝိပႆနာသမားစစ္စစ္ႀကီး ျဖစ္သြားၿပီမို႔ စာေရးသူရဲ႕ ပရိတ္ပ႒ာန္းသမာဓိကို “ပ်င္းစရာႀကီးဗ်ာ”ဟု မိန္႔ေတာ္မူရွာပါတယ္။

ဝိပႆနာဉာဏ္ ရင့္သန္သူေတြဟာ သမထ(သမာဓိ)လုပ္ငန္းကို ပ်င္းစရာႀကီးလို႔ ရႈျမင္ႏုိင္သြားၾကေတာ့တာပါ။

တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ပညာသမားေတြအတြက္ သမာဓိက ပ်င္းစရာႀကီးေပါ့ေနာ္။

အခ်ဳိ႕ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက “အရြတ္ဆိုတာ အသားေလာက္ေတာ့ မေကာင္းဘူးဟဲ့”တဲ့။

ဟုတ္ရွာမွာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့

စာေရးသူက အရြတ္စား အရြတ္ဝါးအဆင့္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ အသားစားျဖစ္ေအာင္ စားရမွာေပါ့ေနာ္။

စာေရးသူ အရြတ္ပဲ စားခ်င္ေနတာက ကိုယ့္အတြက္အဓိကမဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကလူသားေတြ က်န္းမာေရးအတြက္ပါ။

ေလာကလူသားမ်ား ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာၾကပါေစေသာ္…ဝ္။

ဦးပၪၥင္း

ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)

27.3.2022