သတင္း

အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ထားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ထား

နတ္ေတာ္လဆန္း(၃)ရက္၊ (21.11.2017)ေန႔ကျဖစ္သည္။ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ နာယကဆြမ္းစားေဆာင္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ စာေရးသူေနရာမွာ ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီး ထုိင္ေနသည္ကိုေတြ႔ရ၏။

ထိုဆြမ္းဒါယိိကာမႀကီးက စာေရးသူကို မၾကည္ညဳိ၊ စာေရးသူဆို ၾကည့္မရ။ ခါတိုင္းဆုိလွ်င္ စာေရးသူတို႔စားပြဲရွိရာကို လံုးဝ မလာ။ အျခားနာယကဆရာေတာ္မ်ား ဆြမ္းဝိုင္းေတြမွာပဲ ပြဲက်တတ္၏။ ရံဖန္ရံခါ စာေရးသူကို အေဝးကေန ရန္ေတြ႔တတ္၏။ သူေျပာခ်င္ရာေျပာၿပီး စာေရးသူကိုလွမ္းအကဲခတ္သည့္အခါ စာေရးသူက လက္မ ေထာင္၍ျပတတ္၏။ ထိုအခါ နာယကဆရာေတာ္မ်ား တဝါးဝါးႏွင့္ သေဘာက်သြားတတ္၏။

“သူက ဘာမို႔လဲ။ ဟိုက ႏိုဘယ္ဆုရွင္။ ႏိုင္ငံတကာဆုတံဆိပ္ေတြလည္း မေရမတြက္ႏိုင္။ ကမၻာက ဖူးဖူးမႈတ္ထားရတဲ့သူ”ဟု အေဝးကေန ရင္ဖြင့္ေနတတ္၏။ ထိုအခါ စာေရးသူက မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတတ္၏။

ထိုကဲ့သို႔ တီးတိုးေျပာရုံနဲ႔တင္ အားမရေသး။ မဟာနာယကဆြမ္းဝိုင္းသြားကာ မဟာနာယကဆရာေတာ္မ်ားအား စာေရးသူကုိ ႏွင္ထုတ္ဖို႔ ေလွ်ာက္ထားတတ္ျပန္၏။ “ေအာင္ေသာင္းက သူ႔ကို ေဒၚလာေတြသန္းခ်ီေပးထားတာ၊ ေအာင္ေသာင္းအားကိုးနဲ႔ ေဒၚစုကုိ ပုတ္ခတ္ေနတာ၊ မစိုးရိမ္နာယကသိကၡာက်တယ္၊ ေက်ာင္းတုိက္ထိခိုက္နစ္နာတယ္၊ ႏွင္ထုတ္သင့္တယ္”ဟု တင္းတင္းမာမာေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္၏။

အသက္အရြယ္ကလည္း ႀကီးျပန္၊ သတင္းအမွားေတြလည္း ရထားျပန္လုိ႔ မဟာနာယကဆရာေတာ္ႀကီးက ဘာမွ မတုန္႔ျပန္ဘဲ ရယ္လ်က္သာ ေနေတာ္မူ၏။ စာေရးသူက တုဏွီဘာေဝ ဆိတ္ဆိတ္ေနသည့္အခါ သူဘာမွ် မတတ္ႏိုင္။ အျခားဆြမ္းဝိုင္းသြား၍ ဆက္၍ရင္ဖြင့္ျပန္၏။ စာေရးသူအေပၚက်ေသာ ေဒါသက အျခားနာယကဆရာေတာ္တစ္ပါးထံ ေရာက္သြား၏။ “ကိုယ္ေတာ္ကိုပါ ႏွင္ထုတ္ရမလား”ဟု ေဒါသတႀကီးေျပာျခင္းျဖစ္၏။ ထိုေန႔မွစ၍ ထိုနာယကဆရာေတာ္ေလး သပိတ္ေမွာက္သြားေတာ့၏။ လဆန္း(၃)ရက္ေန႔ဆုိလွ်င္ ဆြမ္းစားေက်ာင္းမလာေတာ့ေပ။ သုိ႔ေသာ္ ထိုဆရာေတာ္ေလး သပိတ္ေမွာက္သြားသည္ကို အဆိုပါဆြမ္းဒါယိကာမႀကီး သိခ်င္မွ သိေပမည္။

တစ္ခါအေျပာခံရသူက ဆြမ္းမစားဘဲ သပိတ္ေမွာက္သြားေသာ္လည္း အခါခါအေျပာခံရသည့္ စာေရးသူကမူ သြားၿမဲသြား စားၿမဲစားေန၏။ အဖိတ္ဥပုသ္ေန႔မ်ားဆုိလွ်င္ နယ္ခရီးထြက္စရာရွိတတ္၍ ဆြမ္းစားမၾကြျဖစ္ေသာ္လည္း ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီး ဆြမ္းကပ္ရက္က လဆန္း(၃) (ၾကားရက္)ျဖစ္ေနသျဖင့္ နယ္ခရီးသြားစရာမရွိ။းထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူကား ပုံမွန္ၾကြျဖစ္၏။

ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီးက စာေရးသူအေပၚ သံေယာဇဥ္ေတာ့ ရွိပုံရ၏။ စာေရးသူ ဆြမ္းစားမလာလွ်င္ ‘မလာဘူးလား၊ ဘာလို႔မလာတာလဲ၊ ဘယ္ၾကြေနလဲ’ဟု အျခားဆရာေတာ္မ်ားအား ေမးျမန္းေနတတ္၏။ စာေရးသူႏွင့္ ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီးကား မတည့္အတူေန၊ မျမင္ေခ်ာင္းၾကည့္ ပုံစံမ်ဳိး ပဋိဃသံေယာဇဥ္ (အမုန္းသံေယာဇဥ္)စြဲၿငိေနေတာ့၏။ အျခားဆြမ္းဒါယကာ ဒါယိကားမမ်ားႏွင့္ စကားစပ္မိသည့္အခါ စာေရးသူက ထိုဆြမ္းဒါယိကာမႀကီးကိုရည္ရြယ္၍ ‘က်ဳပ္က မသဒၶါေရစာလည္း စားတယ္ဗ်’ဟု ပ်က္ရယ္ျပဳတတ္ေသာ္လည္း စာေရးသူသပိတ္ေမွာက္သြားလွ်င္ ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနမည္စုိး၍ မ်က္ႏွာပူပူႏွင့္ ၾကြၿမဲၾကြေနျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီးကား အသက္(၈၄)ႏွစ္အရြယ္ရွိေပၿပီ။ ဘဝကူးခ်ိန္တြင္ စာေရးသူအေၾကာင္း စြဲလန္းသြားလွ်င္ ဘဝတိမ္းေစာင္းသြားႏိုင္ေပသည္။ ထိုသို႔ အျဖစ္မခံႏိုင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၾကြၿမဲၾကြျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီးမပါေသာေန႔မ်ားတြင္ နာယကဆရာေတာ္မ်ားက စတတ္သလို မဟာနာယကဆရာေတာ္မ်ားကလည္း ‘ဝိစိတၱ- မင္းဒကာမႀကီးမပါဘူး၊ ေနမေကာင္းဘူးလား ေမးလုိက္ဦး’ဟု ခ်စ္စႏိုးေျပာတတ္ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးအယူအဆေၾကာင့္ စာေရးသူကို မၾကည္ျဖဴသည့္ ေက်ာင္းဒါယကာ ဒါယိကာမအသုိင္းအဝိုင္းကား မနည္းလွပါ။ အခ်ဳိ႕က ခပ္ေရွာင္ေရွာင္ေနၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ကမူ မဟာနာယကဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားထံ ေလွ်ာက္ထားတုိင္ၾကားၿပီး သတိေပးခိုင္းတတ္ပါသည္။

လဆန္း(၃)ရက္ေန႔တိုင္း ေန႔ဆြမ္းလာကပ္သည့္ ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီးက ႏိုင္ဝင္ဘာ(၂၁)ရက္ေန႔ ဆြမ္းကပ္လာသည့္အခါ အျခားေန႔မ်ားထက္ ထူးျခားျပင္းထန္လာပါသည္။ စာေရးသူကို ေမာင္(ဘယ္သူ)ဟု နာမည္တပ္ေခၚလာပါသည္။

‘ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ပါရာဇိကက်ၿပီးၿပီ၊ လူနာမည္ပဲေခၚမယ္’ဟု ေျပာလာပါသည္။ စာေရးသူက အၿပဳံးမပ်က္ဘဲ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဗ် ဟု ျပန္ေမးသည့္အခါ “ကိုနီေသတာ ဝမ္းသာတယ္ေျပာတယ္ဆို´´ဟု ျပန္ေျပာပါသည္။ ၾကည္လင္းကို ေက်းဇူးတင္ရာမွ ကိုနီေသ၍ ဝမ္းသာျခင္းသုိ႔ မည္သုိ႔မည္ပုံ ေျပာင္းေရြ႕သြားသည္မသိရပါ။

‘စား စား၊ ထမင္းစား၊
လွဴတာမဟုတ္ဘူး၊
ေကၽြးတာ’ ဟု ေျပာလာျပန္ပါသည္။

စာေရးသူ တုန္႔ျပန္ႏိုင္စြမ္းမရွိေတာ့ပါ။ သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး သနားေနမိပါသည္။ သမီးျဖစ္သူက ျပာျပာသလဲ ေျပးလာကာ မိခင္အိုႀကီးကို တြဲေခၚဖို႔ ျပင္ပါသည္။ ျပႆနာျဖစ္မည္စိုး၍ ပူပန္ျခင္းျဖစ္ပါမည္။ “ေနပါေစဗ်ာ – အသက္ႀကီးရွာပါၿပီ”ဟု စာေရးသူကေျပာလုိက္သျဖင့္ စိတ္ခ်လက္ခ် ျဖစ္သြားပုံရပါသည္။

သူ႔သမီးသည္ပင္ စာေရးသူ၏ အေဒၚအရြယ္ခန္႔ရွိေပၿပီ။ စာေရးသူဆြမ္းစားေနသည့္အေတာအတြင္း လူနာမည္ေခၚလိုက္၊ ပါရာဇိကက်ၿပီေျပာလိုက္၊ စား စား ဟု ေကၽြးလိုက္ျဖင့္ ဆယ္ႀကိမ္ထက္နည္းမည္မဟုတ္ေပ။

ေရေႏြးျမည္းခ်ိန္တြင္ မဟာနာယကဆြြမ္းဝိုင္းသို႔ ေျပာင္းေရြ႕လုိက္ပါသည္။ နာယကဆရာေတာ္မ်ားက သူ႔ကို စလိုက္၊ စာေရးသူက သူ႔ကို စလုိက္ႏွင့္ ဆြမ္းစားေက်ာင္းဘုန္းႀကီးက ၾကားမွဘာသာျပန္ေပးေနရပါေပသည္။ ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီးမွာ အၾကားအာရုံ အားမေကာင္းေတာ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

စာေရးသူ အုိးဘိုမွာေနရစဥ္၌ ေထာင္ဝင္စာရိကၡာ အၿမဲလွဴေၾကာင္း သူ႔သမီးက ေျပာလာသည္တြင္ “အခ်စ္ႀကီး ခ်စ္ခဲ့ၿပီးမွ အမုန္းႀကီး မုန္းခဲ့ၿပီေပါ့ေလ”ဟု စာေရးသူလွမ္းေျပာရာ သူက “အစတုန္းကလည္း မခ်စ္ဘူး၊ အခုလည္းမခ်စ္ဘူး၊ ဘယ္တုန္းကမွ မခ်စ္ခဲ့ဘူး”ဟု ေခ်ပပါသည္။ ထိုအခါ တဝါးဝါး တဟားဟားႏွင့္ ပြဲက်သြားၾကျပန္ပါသည္။

ဆြမ္းဒါယိကာမႀကီး၏ သမီးျဖစ္သူအား စာေရးသူက “ဒကာမႀကီးဆီ မဟုတ္မမွန္သတင္းေတြ ေပးပို႔ေနသူေတြရွိမယ္ထင္တယ္ဗ်”ဟု ေမးလုိက္ရာ “ရွိတာေပါ့ ဦးဇင္းရဲ႕”ဟု ေျဖၾကားပါသည္။

ရဟန္းသံဃာေတြအေပၚ အထင္အျမင္လြဲမွားကာ အၾကည္ညဳိပ်က္ရံုမက ျပစ္မွားေစာ္ကားသည့္အဆင့္ေရာက္ခဲ့ျခင္း၌ သတင္းမွားေပးသူမွာ တာဝန္ရွိပါသည္။ ထိုအတြက္ ပို၍ စိတ္မေကာင္းႏိုင္ခဲ့ပါ။

စာေရးသူသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ (25.10.2017)ေန႔က မဟာဝိသုဒၶါရုံေက်ာင္းတုိက္၊ တြဲဖက္သာသနာပိုင္ သူေဌးတန္းဆရာေတာ္ႀကီးထံ ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း သက္ေတာ္ (၈၄)ႏွစ္ အရြယ္ရွိပါၿပီ။ ထိုအခ်ိန္ကား စဥ့္ကိုင္ၿမဳိ႕နယ္ ဘာသာေပါင္းစံုဆုေတာင္းပြဲသတင္း ဓာတ္ပုံမ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး စိတ္ထိခုိက္မည္စုိး၍ မေလွ်ာက္ဝံ့ခဲ့ပါ။

သီလ သမာဓိ အားႀကီးသည့္ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို သာမန္ရဟန္းေတာ္ေတြထက္ ပို၍ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္ပါသည္။

စဥ့္ကိုင္သတင္း ၾကားရလွ်င္ စိတ္ထိခိုက္ကာ က်န္းမာေရးပါ ဆိုးဝါးေစႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတင္းမွန္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သက္ေတာ္ရွည္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား အသိေပး ေလွ်ာက္ထားမႈ မျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အျခားတစ္ဖက္မွ အျမင္မတူသူမ်ားကမူ ေသခါနီးအရြယ္ႀကီးေတြကိုပင္ မေရွာင္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ သတင္းမွားေတြေပး၍ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ေနပါသည္။

ဤသည္မွာ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ကြာျခားသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ထားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ထား ကြာျခားသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ဳိးသားေရးသမားက သတင္းမွန္ကိုပင္ ေျပာသင့္သူကိုမွ ေျပာပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားက သတင္းမွားႀကီးကိုပင္ မေျပာသင့္သူကိုလည္း ေျပာတတ္ပါသည္။

အမ်ဳိးသားေရးသမားက အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြား အဓိက ႏိုင္ငံေရးသမားက ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား အဓိကသာ ျဖစ္ပါသည္။

ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)
30.11.2017
10:14 AM