သတင္း

ဝံသာႏုရကၡိတ ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယ(၅)

(က်စြာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေထရုပၸတၱိစာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၁ခုႏွစ္ ေမလမွာ ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့စာအုပ္ပါ။ စာအုပ္ပါမိတ္ဆက္စကားအရ က်စြာဆရာေတာ္ႀကီးအေၾကာင္းကုိ အခန္းခြဲၿပီး စာတန္းျပဳစုထားတာပါ။ အခန္း(၆)ခန္းရွိၿပီး အခုတင္ျပမည့္အခန္းကေတာ့ အခန္း(၃) “ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယ၏ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ရပ္ႏွင့္ ဝံသာႏုရကၡိတ တရားမ်ားစာတန္း” ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးပုညာနႏၵာဘိဝံသ ျပဳစုထားတာပါ။

အခုေခတ္ႏွင့္တုိက္ဆုိင္ေနလုိ႔ ျပန္လည္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တုိ႔ပုိင္နက္ေတြကုိ အဓမၼသိမ္းယူတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့- အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ တုိ႔တေတြကုိဒုကၡေပးေနတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ တုိ႔လူမ်ဳိးေတြကုိ ႏွိပ္စက္ေနတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ ဒုိ႔ရန္သူအစစ္ေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ ဒုိ႔မေၾကာက္ရမွာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ကုိေၾကာက္ေသးလား ပရိသတ္ႀကီး – မေၾကာက္ဘူး မေၾကာက္ဘူး(စာ-၁၁၈)
အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ရင္ ဘုန္းႀကီးအခ်င္းခ်င္း အျမင္မၾကည္ခ်င္ဘူး၊ လူေတြက ႏွာေခါင္းရႈံ႕တယ္ စတာေတြပါဝင္တဲ့ ဒု႒ဂါမဏိအေၾကာင္းလည္း ပါပါတယ္။ အခန္းဆက္တင္ျပေပးပါ့မယ္။

ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
22.11.2017
PM 10:16
========================================================

“တိမ္ျမဳပ္၍ေနေသာ ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတပုဒ္”
ဂ်ီ-စီ-ဘီ-ေအ ရုံးအုပ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေနာက္ဆုံးစကား
ဤဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ဂ်ီ-စီ-ဘီ-ေအ ရုံးအုပ္ ေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယဟူေသာအမည္ျဖင့္ ၂၁ခန္႔ကာလ တုိင္တုိင္ ဝံသာႏုေခတ္ႏုိင္ငံေရးေလာကတြင္ ပါဝင္အားသစ္ေတာ္မူခဲ့ရေသာ ႏုိင္ငံေရးသက္ေတာ္ရင့္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးတပါးျဖစ္သည္။ ဤေဆာင္းပါးတြင္ ပါေသာ ေနာက္ဆုံးအေမစကားသည္ ယခုေခတ္ ကာလသားသမီးတုိ႔၏ အယူအဆမ်ားႏွင့္ ကုိက္ညီၾကမည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ထုိဆရာေတာ္ႀကီး၏ အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့ရေသာ ဝိရိယစြမ္းအားကုိ ေနာက္ဆုံးစားဦးညြတ္ေသာအားျဖင့္ ပုဂၢဳိလ္အမ်ားပင္ ဖတ္ၾကားထုိက္သည္ဟု ယူဆပါေသာေၾကာင့္ ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပလုိက္ရ ပါသတည္း။
ပုည
ျပာသုိလျဖင့္သျဖင့္ ဥတုနိယာမအရ အထြတ္အထိပ္သုိ႔က်ေရာက္ေအာင္ ခ်မ္းဧလွေသာ အခါသမယပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသုိ႔ေဆာင္းဥတုျဖစ္၍ ခ်မ္းဧလွသည့္အထဲ မဟာအကာလ မုိဃ္းဧႀကီးက သူ၏ရာသက္ပန္ မိတ္ေဆြ မဟာအကာလေလဧႀကီးႏွင့္တြဲကာ အဧဇာတ္ပြဲႀကီးခင္းက်င္းေနျပန္သျဖင့္ ေလာကဓာတ္တခုံလုံး ေရခဲတုံးႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနေလေရာ့သလားဟု ညည္းတြားရေလာက္ေအာင္ မဟာ့မဟာအဧဓာတ္ႀကီးကား မင္းမူလ်က္ရွိေတာ့သည္။
ျပာသုိလဆုတ္ ၁ ရက္ေန႔ ည ၇ နာရီအခ်ိန္ အဧဓာတ္ကုိ ေၾကာက္လန္႔၍လားမသိ၊ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ႏွင့္ ေၾကာက္ဆုတ္ဆုတ္ေတာက္ပလ်က္ရွိေသာ ဖေယာင္းတုိင္ မီးေရာင္ကေလးေအာက္၌ ေပါင္ႏွစလုံးအၾကား သုိ႔ ဦးေခါင္းေရာက္၍သြားရလုမတတ္ ေကြးလ်က္ အဧဓာတ္၏ ညွဥ္းဆဲျခင္းကုိ အလူးအလဲခံ၍ေနရခ်ိန္တြင္ ဘယ့္ႏွယ္အေစာႀကီးရွိေသး အိပ္ပလားဟု အလန္႔တၾကား ႏႈတ္ဆက္လုိက္ေသာအသံေၾကာင့္ ဆတ္ခနဲ ေခါင္းကုိေထာင္လုိက္မိသည္။
အသံရွင္က ကုတင္အနီး၌ မတ္တတ္ရပ္လ်က္ စာအိတ္ႀကီးတအိတ္ကုိ လက္ကမ္းေနသျဖင့္ လွမ္း၍ ယူၿပီးလွ်င္ စာအိတ္ေပၚတြင္ပါေသာ ကမၸည္းစာကုိ ဖတ္၍ၾကည့္လုိက္ရာ ဘဝနတ္ထံ ျပန္လြန္ေတာ္မူေသာ စစ္ကုိင္းေတာင္ရုိး က်စြာေခ်ာင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အႏၲိမစ်ာပန ပင့္ေလွ်ာက္လႊာဟု ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ဤစာပုိဒ္မွ ေပၚထြက္၍လာေသာ အဆက္ဆက္ေသာ အဓိပၸါယတၳတုိ႔သည္ စာေရးသူ၏ မ်က္လုံးအစုံကုိ အဖန္ဖန္ဆိတ္ဆြ၍ ေနေလေတာ့သျဖင့္ ထုိေန႔ညဥ့္တညဥ့္လုံးပင္ အိပ္၍မရေတာ့ပါ။ နတ္ေတာ္လဆုတ္ ၉ ရက္ေန႔က မိတ္ေဆြတဦးထံမွ ဆရာေတာ္ႀကီး ေရာဂါျပင္းထန္လာသျဖင့္ ေဆးဝါးကုသရန္ မႏၲေလးသုိ႔ ေရာက္ရွိေနပါေၾကာင္း ၾကားသိရသျဖင့္ ေဆးဝါးကုသရန္ မႏၲေလးသုိ႔ေရာက္ရွိေနေၾကာင္းကုိ ၾကားသိရၿပီး သည္ျဖစ္ပါလ်က္ သြားေရာက္ဖူးေတြ႕ျခင္းကုိ မျပဳႏိုင္လုိက္သည့္အတြက္ အလြန္ စိတ္လက္မေကာင္းျခင္း ျဖစ္ရပါေတာ့သည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ပရိယတၱိဝိသာရဒ၊ ဘာသႏၲရေဆက၊ ဝိနိစၧယေကာသလႅစေသာ ဂုဏ္တုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူသျဖင့္ ပရိယတၱိကုိ သင္ယူေသာတပည့္၊ ဘာသႏၲရကုိ သင္ယူေသာတပည့္၊ ဝိနိစၧယကုိ နာခံမွတ္သားေသာတပည့္ စေသာအားျဖင့္ တပည့္တပန္း အလြန္ေပါမ်ားေတာ္မူပါသည္။
စာေရးသူသည္ မူကား အထက္ေဖာ္ျပပါနည္းတုိ႔ျဖင့္ ေတာ္စပ္ခဲ့ေသာ တပည့္တပန္း မဟုတ္ပါေခ်။ အမွန္အတုိင္းဝန္ခံရေသာ္ စာေရးသူသည္ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏီွးကာ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည့္ အျဖစ္သုိ႔ေရာက္ရွိလာျခင္းမွာ ႏုိင္ငံေရးတရားကုိ ၾကားနာရသည့္ကိစၥမွ အဦးအစ နိဒါန ခံခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူကုိ မည္သည့္တပည့္ႏွင့္မွ်မတူ တမူ ထူးဆန္းသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ႏုိင္ငံေရး တရားနာတပည့္တပန္းတေယာက္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိရေပမည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ မေတြ႕ႀကဳံရမီ ယခင့္ယခင္အခါက စာေရးသူသည္ ႏုိင္ငံေရး ဝါသနာမပါ ႏုိင္ငံေရးအတၳဳပၸတ္စကားမ်ားကုိ ၾကားရ နာရေကာင္းမွန္းမသိသည့္အျပင္ ႏုိင္ငံေရး စကားေျပာသူမ်ားကုိ အလကား အခ်ိန္ျဖဳန္းတီးေနသူေတြဟူ၍ပင္ ျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕မိခဲ့ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္လြန္ခဲ့ေသာ ၈ႏွစ္ခန္႔ေလာက္ကပင္ စစ္ကုိင္းေတာင္ရုိး ေခ်ာင္တေခ်ာင္းအတြင္း အလွဴပြဲတခု၌ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ပ႒မဦးစြာဖူးေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။ အျခားအျခားေသာ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးပုဂၢဳိလ္ႀကီးမ်ားမွာ ဘန္ေကာက္သင္ကန္း၊ ေပၚပလင္သင္ကန္း၊ ပိတ္ေခ်ာသင္ကန္းစေသာ ေကာင္းျမတ္ေခ်ာေမြ႕ေသာ သင္ကန္းမ်ားကုိ ဝတ္ရုံသပၸါယ္ေတာ္မူၾကသည္ျဖစ္ပါလ်က္ ဤဆရာေတာ္ႀကီးသည္ကား ျမန္မာျဖစ္ ဖ်င္ၾကမ္းသစ္ေခါက္ဆုိး သင္ကန္းညဳိႀကီးသာဝတ္ရုံသပၸါယ္ေတာ္မူသည္ကုိ ေတြ႕ရသျဖင့္ စာေရးသူ၏ မ်က္စိတြင္ အံ့ၾသမခန္း အင္မတန္႔ အဆန္းႀကီးျဖစ္၍ေနပါသည္။
သုိ႔ႏွင့္ အနီးရွိမိတ္ေဆြတဦးအား ေခ်ာေမြ႕တဲ့အဝတ္အထည္ေတြ အလြန္႔အလြန္ေပါမ်ားတဲ့ဒီေခတ္ႀကီးမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးက ဖ်င္ၾကမ္းသင္ကန္းညဳိႀကီးကုိ ဝတ္ရပါသလဲဟု ေမးျမန္း၍ၾကည့္မိပါသည္။
ထုိမိတ္ေဆြျဖစ္သူက ဒီဆရာေတာ္ႀကီးဟာ သံဃာ့သာမဂၢီသမုိင္းတေရွာက္မွာ ဂ်ီ၊စီ၊ ဘီ၊ေအရုံးအုပ္ ဘုန္းႀကီး ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယဆုိတဲ့နာမည္နဲ႔ အလြန္ထင္ရွားခဲ့တဲ့ပုဂၢဳိလ္ႀကီးျဖစ္တယ္။ ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္ ျပင္းထန္လွလုိ႔ အသက္ႏွင့္ကုိယ္တည္ရွိသမွ် ကာလပတ္လုံး ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ကုိမဝတ္၊ အမ်ဳိးသားျဖစ္ အဝတ္အထည္ကုိသာ ဝတ္မည္ဟု ခ်မွတ္ခဲ့ဘူးတဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ယခုထက္တုိင္ ဖ်င္ၾကမ္းဝံသာႏု သင္ကန္းညဳိႀကီးကုိ ဝတ္ရုံေနျခင္းျဖစ္တယ္၊ ဝံသာႏုစကားလုံးဟာ ျမန္မာျပည္မွ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ပရိေစၧဒ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေပမယ့္ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ကုိယ္သႏၲာန္မွာေတာ့ ဝံသာႏုအမူအရာေတြ မေပ်ာက္ကြယ္ေသးဘူးဟု ေျဖဆုိပါသည္။
မိတ္ေဆြျဖစ္သူ၏ ဤအေျဖစကားရပ္သည္ စာေရးသူႏွင့္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏စပ္ၾကားတြင္ ပ႒မဦးစြာ ခ်မွတ္လုိက္ေသာ ဂေဟတပြင့္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ဤစကားကုိ ၾကားနရၿပီးေနာက္ တစတစ ဆရာေတာ္ႀကီး၏အနားသုိ႔ အသြား အေရာက္မ်ားခဲ့ရာ ေနာက္ဆုံးတြင္ ႏုိင္ငံေရးအတၳဳပၸတ္မ်ားကုိ ၾကားနာရေကာင္းမွန္းသိၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ႏုိင္ငံေရး တရားနာတပည့္ႀကီး ျဖစ္၍လာခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ၁၂၈၂ခုႏွစ္မွ ၁၃၀၃ ခုႏွစ္အထိ ၂၁ ႏွစ္ခန္႔မွ်ကာလတုိင္ေအာင္ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ပညာႀကီးပြားေရးဟူေသာေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ အဂၤလိပ္မ်က္ႏွာျဖဴ တုိင္းတပါးသားတုိ႔၏ လက္ေအာက္မွတုိင္းျပည္ႀကီး လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ႏွလုံးရည္ေတာ္လွန္ေရး မ်က္ႏွာျဖဴဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ မေလွ်ာ့တန္းလုပ္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ယင္းသုိ႔ ႏုိင္ငံေရးကုိ လုပ္ေဆာင္ရာ၌ သာမန္ေနာက္လုိက္တဦးအေနႏွင့္မဟုတ္ဘဲ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ဝင္၊ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ဂ်ီ၊စီ၊ဘီ၊ေအ ရုံးအုပ္စေသာေရွ႕တန္းမ်က္ႏွာမွပါဝင္ခဲ့ရသျဖင့္ ဝႈိက္ေကာ္မတီသပိတ္၊ ေဝလာမင္းသားသပိတ္၊ မလႈိင္အခြန္အမႈ၊ ျမစ္ငယ္အခြန္အမႈ၊ ဆရာေတာ္ဦးစႏၵိမာ စ်ာပနမႈခင္းစေသာ ႏွလုံးရည္တုိက္ပြဲႀကီးမ်ားတြင္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ဦးေဆာင္ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။
ယင္းသုိ႔ အတိတ္ႏုိင္ငံေရးဇာတ္လမ္းႀကီးမ်ားကုိ ကုိယ္တုိင္ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့ရသည္ျဖစ္သျဖင့္ ခေယေစ့တြင္းက် ဂနေသခ်ာမွတ္မိသားမိခဲ့သည္ျဖစ္ရာ တဆင့္ၾကားနာရေသာ စာေရးသူအဖုိ႔ ယခုပင္ ျဖစ္ပ်က္ေတြ႕ျမင္ေနရသကဲ့သုိ႔ အလြန္ထင္ရွား နားအရသာရွိလွေတာ့သည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ကိစၥတခုကုိ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ၿပီးလွ်င္ၿပီးတာဘဲဆုိသည့္သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ျပန္လွန္ေက်ာ္လႊား၍ ေဆာင္ရြက္ေလ့မရွိ။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားသည့္အတုိင္း မျဖစ္မေန ဇြဲနဘဲႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေလ့ရွိသည္။ ခ်မွတ္လုိက္ေသာအခါ ထုိကိစၥထေျမာက္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ သံဃာေတာ္ဘက္မွ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဦးေဆာင္တပါးအေနျဖင့္ ပါဝင္ခဲ့ရလသည္။ ေဝလာမင္းသားကုိ ျပန္ေပးဆြဲ၍ သီေပါမင္းႏွင့္လဲလိမ့္မည္ဟူေသာ သတင္းေၾကာင့္ မ်က္ႏွာျဖဴအာဏာပုိင္မ်ား ထိတ္ထိတ္ ပ်ာပ်ာျဖစ္ကာ အထူးအလုပ္မ်ား၍ေနေလသည္။ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ဟုိနယ္ဒီနယ္ပုိ႔သည္။ စာပုံႏွိပ္စက္မွန္သမွ် အားလုံးခ်ိတ္ပိတ္၍ထားသည္။ သတင္းအစအနရွိခဲ့ဘူးသည့္ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔၏ေနာက္သုိ႔ စုံေထာက္မ်ားတေကာက္ေကာက္ လုိက္၍ေနသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေနထုိင္ေသာ ေက်ာင္း၏ ထြက္ေပါက္၌ကား ပုလိပ္အေစာင့္မ်ားပင္ ခ်ထားသျဖင့္ အျပင္သုိ႔ထြက္ခြင့္မရေခ်။ ဤမွ်တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ပိတ္ဆုိ႔ထားေသာ္လည္း မိမိေဆာင္ရြက္ရမည့္ ဝတၱရားကုိ မျဖစ္မေနအားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူပုံ ကေတာ့-
ကိုယ္ေတာ္အခ်ဳိ႕က ေက်ာင္းဝင္ေပါက္တြင္ ေစာင့္၍ေနေသာပုလိပ္သားႏွင့္ စကားေဖာင္ေလာက္ေအာင္ ေျပာဆုိေနၾကရသည္။ ေက်ာင္းအေပၚထြပ္တြင္ လွ်ဳိ႕ဝွက္စြာ ရွာေဖြစီမံ၍ထားေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ေက်ာက္ေက်ာတလင္ဗန္းရေအာင္ ေဖာ္စပ္ၿပီးလွ်င္ သပိတ္ေမွာက္လႈံ႔ေဆာ္ေရးစာမ်ားကို ကေလာင္သြားတုံး တုံးျဖင့္ စာရြက္တရြက္ေပၚ၌ ေရးသား၍ ေက်ာက္ေက်ာျပားေပၚအုပ္ၿပီး ခြလုိက္ေသာအခါ စာလုံးမ်ားထင္၍ က်န္ရစ္သည္။ ယင္းက်န္ရစ္ေသာ စာလုံးမ်ားကုိ အလြတ္စာရြက္ျဖဴတခုျဖင့္ ႏွိပ္ယူလုိက္ေသာအခါ ကူးၿပီးသားစာရြက္တရြက္ ရရွိလာေလသည္။ ဤသုိ႔လက္ျဖစ္ ေက်ာက္ေက်ာပုံႏွိပ္စက္ျဖင့္ စာရြက္ ေလးငါးဆယ္ေလာက္ရေအာင္ ႏွိပ္ယူၿပီးေသာအခါ ခ်က္ျခင္းျေခာက္ေအာင္ ေပယပ္ႀကီးမ်ားျဖင့္ခတ္၍ ေလဓာတ္ေပးရေလသည္။ အားလုံးကိစၥၿပီးစီး၍ ညဥ့္နာရီျပန္ ၁ခ်က္တီးေလာက္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ေက်ာင္းေအာက္မွ ပုလိပ္အေစာင့္မသိရေအာင္ ေနာက္ဖက္ေလသာတခါးေဒါက္ေဘာက္ခ်ိတ္ကုိ ဧကသီသင္ကန္းအစြန္းႏွင့္ ခုိင္ခုိင္ခ်ည္ၿပီး ၄င္းသင္ကန္းကုိ ဘုံလုံခုိ၍ ေက်ာင္းေအာက္သုိ႔ အေရာက္ဆင္း ၾကရသည္။ ယင္းမွတဆင့္ ေက်ာင္းတုိက္ပရဝဏ္နံရံတံတုိင္းႀကီးမ်ားကုိ ေက်ာ္ျဖတ္၍ ၿမဳိ႕တြင္းသုိ႔ အေရာက္ သြားၾကၿပီး ဘူတရာရုံ၊ ေစ်းဝ၊ ဘုရားမုခ္ဦးစေသာ လူမ်ားမ်ားစုေဝးမည့္ေနရာတုိ႔၌ ၄င္းစာရြက္မ်ားကုိ ႀကဲခ်ၾကေလသည္။ ဤနည္းျဖင့္ မ်က္ႏွာျဖဴအစုိးရတုိ႔၏ ေၾကာ္ျငာမကမ္းရဟူေသာ အမိန္႔ကုိ မျဖစ္မေန ေဖာက္ဖ်က္ခဲ့ေလသည္။ ဤပုံစံအတုိင္း ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ငယ္ရြယ္စဥ္အခါက မိမိ၌ က်ေရာက္လာ ေသာ တာဝန္မ်ားကုိ အေက်ာ္အလႊားမရွိ အတိအက် မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္တတ္ေသာ သတၱိရွိေပသည္။
စာေရးသူ ေနာက္ဆုံးဖူးေတြ႕လုိက္ရေသာရက္ကား လြန္ခဲ့ေသာ နတ္ေတာ္လဆုတ္ ၁ရက္ေန႔ (၁၃၂၉ခု၊ နတ္ေတာ္လဆုတ္ ၁ ရက္ေန႔)ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ အထည္ကုိယ္ သဘြယ္ျပ၍ ေရးသားအပ္ေသာ သံဃာ့သာမဂၢီ သမုိင္းစာမူသည္ လြန္ခဲ့ေသာ နတ္ေတာ္ လဆန္း၁ရက္ေန႔ ကမွ အၿပီးသတ္ခဲ့ပါသည္။
၄င္းစာမူတခုကုိ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ဆက္ကပ္ရန္ စစ္ကုိင္းေတာင္ရုိး က်စြာေခ်ာင္သုိ႔ သြားေရာက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထုိသည့္ရက္ကပင္လွ်င္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ေရာဂါမွာ သက္သာေတာ္မမူလွေခ်၊ အညစ္အေၾကးစြန္႔ေရးကိစၥ တုိ႔၌ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ထ၍ အားမထုတ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေဘးလူ၏အကူအညီ အေဆာင္အရြက္ျဖင့္သာ ခက္ခက္ခဲခဲကိစၥၿပီးေတာ္မူရသည္ကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါသည္။
သမုိင္းစာမူကုိ လက္ထဲသုိ႔ထည့္လုိက္ေသာအခါ မ်က္ႏွာေတာ္မွာ အေတာ္ကေလးၾကည္လင္လာၿပီး စာမူမ်က္ႏွာဖုံးတြင္ပါေသာ စာလုံးႀကီးမ်ားႏွင့္ သံဃသာမဂၢီတံဆိပ္ပုံကုိ အဖန္ဖန္ရႈၾကည့္ေတာ္မူၿပီး ဒုိ႔ႏွစ္ပရိေစၧဒမ်ားစြာ ႀကဳိးႀကဳိးပမ္းပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ရတဲ့ကိစၥအေၾကာင္းအရာေတြကုိ ယခုေခတ္ ကာလသားသမီးေတြက အေရးမထားၾကဘူးကြယ့္ ေမာင္ပုညာနႏၵရဲ႕။ ဒီလုိ ေမာင္တုိ႔က စိတ္ပါလက္ပါ ေရးသားေဖာ္ထုတ္ေဖာ္ရတာကုိ အထူးဘဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ကြယ္ဟု ပီတိဖုံးေသာ မ်က္လုံးျဖင့္ ၿပဳံးၿပဳံးႀကီးၾကည့္ကာ မိန္႔ဟေတာ္မူပါသည္။
ထုိရက္မွ ေနာက္၂၈ရက္တိတိ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အသက္ႏွင့္ကုိယ္တည္ၿမဲ၍ေနေတာ္မူေသးေသာ္လည္း ဤေဆာင္းပါး၏ နိဒါန္းအစတြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္တပည့္ျဖစ္သူတုိ႔ ေနာက္ထပ္ေတြ႕ ဆုံႏုိင္ခြင့္မရေတာ့ပါ။ စ်ာပနအခမ္းအနားေန႔ကလည္း မုိဠ္းေတြရြာ၍ ေလနာထေနပါသျဖင့္ အေလာင္းေတာ္ ကုိမွ် သြားေရာက္မဖူးေျမွာ္လုိက္ႏုိင္ပါ။
ကၽြႏ္ုပ္၏ အိပ္ရာနံေဘးရွိ စ်ာပနပင့္ေလွ်ာက္လႊာကေလးကသာ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ကုိယ္စားသဘြယ္ စာေရးသူကၽြႏ္ုပ္အား ႏႈတ္ခြန္းအထပ္ထပ္ဆက္၍ ေနေလေယာင္တကား။ ။
ပုည
၁၃၂၉ခု ျပာသုိလဆုတ္ ၆ရက္
(၂၀-၁-၆၈)