သတင္း

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၂ – က)

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၂ – က)

သမဂၢ စိတ္ထား
————
အရွင္ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)

သမဂၢဟူေသာစကားကို လူတိုင္း ၾကားဖူးၾကေပမည္။ ညီၫြတ္ျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။ ကိုယ္အားျဖင့္ ညီၫြတ္ျခင္း၊ စိတ္အားျဖင့္ ညီၫြတ္ျခင္း၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးစုံအားျဖင့္ ညီၫြတ္ျခင္းဟူ၍ ရွိရာတြင္ လူစုံတက္စုံ အင္အားျပျခင္းကို ကာယ သမဂၢ (ကာယသာမဂၢီ)၊ အျမင္တူညီျခင္း (သေဘာထားမကြဲလြဲျခင္း)ကို စိတၱသမဂၢ (စိတၱသာမဂၢီ)၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးလုံး ညီ ၫြတ္ျခင္းကို ဥဘယသမဂၢ(ဥဘယသာမဂၢီ) ဟု ေခၚပါသည္။ သမဂၢဆိုသည္မွာ အဖြဲ႕ အစည္းကိုဆိုလိုၿပီး သာမဂၢီဆိုသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ဆိုလိုေပသည္။ ဤေနရာ၌ သမဂၢစိတ္ (အဖြဲ႕အစည္းစိတ္)ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျပာလိုစိတ္ရွိေပသည္။

ဗုဒၶဘာသာဝင္ႏွင့္ အျခားဘာသာဝင္ျဖစ္လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ဘက္မွ ရပ္တည္မည္။ ဤသို႔ေသာ ခံယူခ်က္မ်ိဳးသည္ ဘာသာသမဂၢစိတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားႏွင့္ နိုင္ငံသားျပႆနာျဖစ္လွ်င္ တိုင္းရင္းသားဘက္မွ ရပ္တည္မည္။ ဤ သို႔ေသာ ခံယူခ်က္မ်ိဳးသည္ လူမ်ိဳးသမဂၢ စိတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

နိုင္ငံသားႏွင့္ နိုင္ငံျခားသားျပႆနာ ျဖစ္လွ်င္ နိုင္ငံသားဘက္မွ ရပ္တည္မည္။ ဤသို႔ေသာ ခံယူခ်က္မ်ိဳးသည္ နိုင္ငံသား သမဂၢစိတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သံဃာအခ်င္း ခ်င္း၊ ဘုရားသားေတာ္အခ်င္းခ်င္း ရိုင္း ပင္းျခင္းသည္ သံဃသမဂၢစိတ္ပင္ ျဖစ္ပါ သည္။

စာေရးသူသည္ ဤသို႔ေသာ သမဂၢ စိတ္မ်ိဳး ထားရွိသူျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ တို႔ အမ်ိဳးသားေရးသမားမ်ားတြင္ သမဂၢစိတ္မရွိသူ လြန္စြာနည္းပါးလွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခမ္းအနားတြင္ျဖစ္ေစ၊ အစည္းအေဝးတြင္ျဖစ္ေစ ပုဂၢိုလ္ေရးကို ေရွ႕တန္းမတင္ၾကေပ။ ပုဂၢိုလ္တစ္ပါး တေလ၏ ေဟာေျပာခ်က္၊ အျပဳအမူ တစ္ခုခုေတြ႕ရလွ်င္လည္း စိတ္ဝမ္းကြဲမည္ စိုး၍ တုံ႕ျပန္ရင္ဖြင့္ျခင္းမ်ိဳး လုံးဝမလုပ္ၾက ေပ။

စာေရးသူသည္ သမဂၢစိတ္ အၿမဲေမြး ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဂၢိုလ္ေရးရာမွန္သမွ် သည္းခံေလ့ရွိပါသည္။ မိမိႏွင့္ မိမိအဖြဲ႕ အစည္းအေပၚ မည္သို႔ပင္ ရန္ျပဳေနသူျဖစ္ ပါေစ အႏၱရာယ္ေပၚေပါက္လာလွ်င္ ဘုရား သားေတာ္အခ်င္းခ်င္း ရိုင္းပင္းတတ္ပါ သည္။

မဘသညီလာခံႀကီး က်င္းပေနခ်ိန္တြင္ အဆိုပါ ညီလာခံႀကီးပ်က္ျပားေစရန္ သတင္းမီဒီယာအားကိုး၍ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးပါသည္။ မီဒီယာမ်ား အႀကိဳက္ေတြ႕ကာ ညီလာခံသတင္းမေရးေတာ့ဘဲ ထို ပုဂၢိုလ္၏ သတင္းမ်ားကိုသာမ်က္ႏွာဖုံးတင္၍ ေရးသားၾကေပေတာ့၏။ ပုဂၢိုလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ႏွောင့္ယွက္ဖ်က္ဆီး မႈေၾကာင့္ မဘသညီလာခံသတင္းမ်ား ေမွး မွိန္သြားခဲ့ရေပသည္။

အဆိုပါပုဂၢိုလ္သည္ ညီလာခံ ဖိတ္စာမရျခင္း၊ ညီလာခံတက္ခြင့္မရျခင္း၊ ေနရာမရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ပတ္မႀကီး ထိုးေဖာက္ဗ်ဴဟာႏွင့္ သဲပက္ဗ်ဴဟာကို က်င့္သုံးသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ သူ၏ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားကို ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားက သည္းခံနိုင္ၾကေသာ္လည္း စာေရးသူက သည္းမခံနိုင္ျဖစ္ကာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွတစ္ဆင့္ ျပန္လည္ေခ်ပျခင္းျဖင့္ စာေရးသူႏွင့္ ထိပ္တိုက္ေတြ႕သည့္အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ေပသည္။

ေနာင္အခါ ထိုပုဂၢိုလ္ လူဝတ္လဲကာ ေထာင္ခ်ခံရေလသည္။ ထိုအခါ စာေရးသူ က ထိုပုဂၢိုလ္ဘက္မွ ရပ္တည္ကာ အစိုးရ ကို ျပန္လည္ခုခံေပးခဲ့ပါသည္။ ထိုပုဂၢိုလ္ ေက်ာင္းသို႔ ဦးစြာသြားကာ ေငြလႉျခင္း၊ အားေပးစကားေျပာျခင္း၊ ႏွစ္သိမ့္ဩဝါဒ ေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေပသည္။ သံဃာႏွင့္ အစိုးရ ထိပ္တိုက္ေတြ႕လွ်င္ သံဃာဘက္မွ ရပ္တည္မည္ဟူေသာ သမဂၢစိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါ ထိုပုဂၢိုလ္ႏွင့္ ညီအစ္ကိုအရင္းပမာ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ လ်က္ ရွိေပသည္။

စာေရးသူအေပၚတြင္ေရာ၊ စာေရးသူတို႔အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သည့္ မဘသအေပၚ၌ပါ လုံးဝမေကာင္းခဲ့သည့္ ပုဂၢိုလ္တစ္ပါးလည္း ရွိခဲ့ဖူးေပသည္။ ေဒါက္တာဘြဲ႕ရ ရဟန္းပ်ိဳတစ္ပါးပင္။ စာေရးသူေအာက္ အနည္းငယ္ သိကၡာငယ္ပါသည္။ လူခ်င္း ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း နိုင္ငံေရး ေသြးထိုးလႈံ႕ေဆာ္မႈေၾကာင့္ စာေရးသူအေပၚ အေကာင္းမျမင္ပါ။ သူ၏အေကာင့္တြင္ စာေရးသူမေကာင္းေၾကာင္း အၿမဲတမ္း ေရးလ်က္၊ တင္လ်က္ရွိေပသည္။

စာေရးသူကို သီတဂူဆရာေတာ္ ႀကီးက ေငါက္လႊတ္သည့္ပုံစံမ်ိဳးထိ လုပ္ ဇာတ္ခင္း၍ ေရးသားတတ္သကဲ့သို႔ အစ္ေန႕အမဲသားေဝသည့္အခါ လာေရာက္ယူၾကေသာ လူတန္းႀကီးပုံကိုသုံးလ်က္ ငါတို႔အရိုး စည္းရိုးထိုးသည့္သူေတြ ဟု ဆိုကာ မဘသအဖြဲ႕အစည္းႀကီးကို ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ခဲ့ေပသည္။

သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးက စာေရးသူ အေပၚ ဘယ္လိုအားထားေၾကာင္း အေထာက္အထားႏွင့္ စာေရးသူက ျပန္လည္ေခ်ပကာ သူ၏ပို႔စ္ကို ျပန္ျဖဳတ္ခိုင္းၿပီး ေတာင္းပန္စာ ေရးခိုင္းသည့္အခါ မလိုက္နာဘဲ ေလွ်ာခ်သြားေပသည္။ စာေရးသူႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ စာေရးသူေရွ႕တြင္ မခုတ္ တတ္သည့္ ေၾကာင္ကေလးကဲ့သို႔ ခပ္ ကုပ္ကုပ္ေလး ေနထိုင္တတ္ၿပီး နိုင္ငံေရး သမားမ်ားႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ စာေရးသူ မေကာင္းေၾကာင္း အၿမဲေျပာကာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚတြင္ စာေရးသူကို အၿမဲတိုက္ခိုက္ေလ့ရွိေပသည္။ စာေရးသူႏွင့္ ဖုန္းေျပာသည့္အခါလည္း ရိုရိုက်ိဳးက်ိဳးပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူက စာေရးသူ၏ အေကာင့္တြင္ဓမၼဝါးတင္းအေျခာက္ႀကီး ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ တုံ႕ျပန္ခဲ့ရေလသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁၆ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၂၇)တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ေဆာင္းပါး)