သတင္း

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၃-ဂ)

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၃-ဂ)
—————————
“ ျပဳျပင္သင့္ေသာ အားနည္းခ်က္
————————
အရွင္ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)

ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူသည္ ပုဂၢိုလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအေပၚေလးစားစြာ ဆက္ဆံပါသည္။ အတၱကိုထိပါးေစမည့္ စကားမ်ိဳးဆိုလွ်င္ လူေရွ႕သူေရွ႕မဆိုထားဘိ ၊ ႏွစ္ဦးတည္းရွိေနခ်ိန္မွာပင္ ေျပာေလ့မရွိပါ။ အတၱေၾကာင့္ ေဒါသႀကီးရသည္။ အတၱ ေၾကာင့္ ေလာဘႀကီးရသည္။ အတၱေၾကာင့္ မာနႀကီးရသည္။ အၿငိဳးအေတးႀကီးသူမ်ား၊ ဝိသမေလာဘသမားမ်ား၊ ေမာက္မာမႈႀကီး မားသူမ်ားသည္ အတၱကို မထိန္းခ်ဳပ္နိုင္သူ မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အတၱသည္ ရာထူးႀကီးလွ်င္ ႀကီးသည့္အေလ်ာက္၊ အာဏာ လွ်င္ ႀကီးသည့္အေလ်ာက္၊ ဥစၥာႀကီးလွ်င္ ႀကီးသည့္အေလ်ာက္၊ လက္နက္ရွိလွ်င္ ရွိသည့္အေလ်ာက္ ပို၍အဆိပ္ျပင္းတတ္ ပါသည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသႏွင့္ မာန္မာနတို႔ သည္ ေလာင္စာႀကီးလွ်င္ ႀကီးသည့္အ ေလ်ာက္ ေလာင္အားႀကီးမားတတ္သကဲ့သို႔ မီးေလာင္ရာေလပင့္လုပ္တတ္ေသာ အတၱ ေၾကာင့္လည္း ကူးစက္မႈအားႀကီးတတ္ပါ သည္။ အတၱကို မထိန္းခ်ဳပ္နိုင္လွ်င္ ရာထူး အာဏာႏွင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား မည္မွ်ပင္ ႀကီးမားမ်ားျပားေစကာမူက်ရႈံးတတ္ပါသည္။ ထိုအခါ အက်နာျခင္း၊ အထိနာျခင္းမ်ား ႀကဳံေတြ႕ရကာ မရႈမလွခံစားရတတ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မိုးေကာင္းတုန္း အကုန္ မ႐ြာဘဲ မိုးေခါင္သည့္အခါ အသုံးျပဳရန္ အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ ခ်န္ထားသင့္ပါသည္။ သို႔မွသာ ေန႕ဖို႔ညစာ က်န္မည္ျဖစ္ပါ၏။ ၿခိဳးၿခံေခြၽတာၾကပါကုန္။

စာေရးသူ၏တပည့္ရင္းမဟုတ္သည့္ ဝန္းရံတပည့္ေလးတစ္ပါးရွိပါသည္။ အားနာ သျဖင့္ ပညာအရည္အခ်င္း မေမးမိပါ။ ရဟန္းဘြဲ႕မ်ားပင္ ပီသစြာမဖတ္တတ္မွ စုံစမ္းၾကည့္ရပါသည္။ ဘုန္းႀကီးစာအရာ တြင္ မူလတန္းအဆင့္ပင္ မရွိရွာပါ။ အစက အဖြဲ႕႐ုံးတြင္အိပ္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္း တြင္စာေရးသူေက်ာင္း၌ လာအိပ္ပါသည္။ စာေရးသူသည္ နံနက္အေစာဆြမ္းစားလွ်င္ တစ္ပါးတည္းသာ စားေလ့ရွိေသာ္လည္း အာဂႏၱဳလာလွ်င္ကား အတူစားေလ့ရွိပါသည္။

တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ လာအိပ္သည္အထင္ျဖင့္ ဆြမ္းအတူစားခြင့္ေပးထားျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္လ၊ ကိုးသီတင္း အတူစားေနရပါသည္။ ေက်ာင္းတြင္ အၿမဲေနမည္ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းေနတပည့္မ်ားႏွင့္ အတူစားေစခ်င္ေသာ္လည္း ေျပာမထြက္ပါ။ စားပုံ၊ ေသာက္ပုံကလည္း ဖိုးေတာ (ေတာထြက္ဦးပၪၨင္းမ်ား)ႏွင့္ တူေနသျဖင့္ နံနက္တိုင္း စိတ္အႏွောင့္အယွက္ ျဖစ္ေနရပါသည္။ တပည့္မ်ားကိုေျပာခိုင္းေသာ္လည္း မရပါ။ စာေရးသူႏွင့္အတူ စားရသည္ကိုပင္ ဂုဏ္တစ္ခုလိုမွတ္ယူေနသျဖင့္ တပည့္မ်ားႏွင့္အတူ မစားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စားစရာကား အတူတူပင္။ တပည့္မ်ားႏွင့္အတူစားလွ်င္ ပို၍ပင္ လြတ္လပ္ပါေသး၏။

သူ မတို႔၊ မထိေသာ အာဟာရမ်ား ဆိုလွ်င္ မတည့္လို႔လား၊ မႀကိဳက္လို႔လား ေမးကာ တည့္လွ်င္၊ ႀကိဳက္လွ်င္ သူ႕အနားထိ တိုးေပးတတ္ပါသည္။ ႏႈတ္ျဖင့္လည္း ဘုဥ္းေပး၊ ဘုဥ္းေပး ဟု တိုက္တြန္းတတ္ ပါသည္။ သူ႕ေၾကာင့္ မိမိတြင္ အႏွောင့္ အယွက္ျဖစ္ရေၾကာင္း သိေစလို၍ စကား မေျပာျခင္း၊ မ်က္ႏွာထားတင္းျခင္းစသည့္ အမူအရာမ်ိဳးပင္ မျပဳလုပ္ခဲ့ေပ။

ကေလကေခ်ပင္ျဖစ္ပါေစ ခ်ိဳးႏွိမ္၍မေျပာတတ္သကဲ့သို႔ ေမာက္မာစြာ ဆက္ဆံျခင္းလည္းမရွိေပ။ ဤသည္မွာ အလိုက္မသိ (မသိတတ္) သူတို႔အတြက္ အခြင့္ေကာင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္ေပသည္။

တစ္ေန႕ေသာအခါ မယ္ေတာ္ႀကီး တစ္ပါး ေရာက္လာေပသည္။ ေရာက္သည့္ အခါတိုင္းလည္း က်န္းမာေရးႏွင့္ညီၫြတ္ ရာ အာဟာရမ်ား ကပ္လႉေလ့ရွိပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန႕နံနက္အေစာ ဆြမ္းစားသည့္ အခါ ဝန္းရံတပည့္ေလးမလာသျဖင့္ ေမး ၾကည့္ရာ မယ္ေတာ္ႀကီးက ဆရာေတာ္နဲ႕ အတူမစားဖို႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္။ ဦးဇင္း ေတြနဲ႕ အတူစားလိမ့္မယ္ဟု ေလွ်ာက္ထား မွ သက္သာရာရသြားေလ၏။

ေျပာမွသိ၊ ထိမွနာ ဆိုရိုးစကားသည္ အလို အေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚလာသည့္စကား မဟုတ္၊ ေရွးပညာရွိ၊ လူႀကီးသူမတို႔၏ အေတြ႕အႀကဳံတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ေလသည္။ မယ္ေတာ္ႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ေနမိ၏။

စာေရးသူသည္ ပုဂၢိုလ္ေရးတြင္ အားနာတတ္သကဲ့သို႔ သူတစ္ပါးသိကၡာကိုလည္း ေလးစားေလ့ရွိပါသည္။ လူတြင္ လူသိကၡာရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ႕သိကၡာကို ထိပါးနိုင္သည့္စကားမ်ိဳး လုံးဝေျပာေလ့မရွိပါ။ အပ်ိဳႀကီးတြင္လည္း အပ်ိဳႀကီးသိကၡာႏွင့္ မုဆိုးမတြင္လည္း မုဆိုးမသိကၡာႏွင့္၊ ဆင္းရဲသားတြင္လည္း ဆင္းရဲသားသိကၡာ ႏွင့္၊ ကပၸိယတြင္လည္း ကပၸိယသိကၡာႏွင့္ အားလုံး သိကၡာကိုယ္စီ ရွိၾကသည္သာ။

ေတာထြက္ဦးပၪၨင္း (ဖိုးေတာ) ႀကီးဆို၍လည္း အထက္စီးမွ မေျပာပါ။ ကေလကေခ် သို႔မဟုတ္ ဂ်ေလဘီျဖစ္ေစ ကာမူ အထင္ေသးသည့္အမူအရာပင္ မျပ ဆိုမိပါ။ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းဆို ေျပာစရာ မလိုေလာက္ေပ။ ပါရာဇိကခ်ိဳး (ဂ်ိဳး) ႀကီး ျဖစ္ေစကာမူ သည္းခံေပါင္းသင္းေလ့ရွိပါ သည္။

ဘ/က ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေရးသူႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ျဖစ္သည့္ ညီေတာ္တစ္ပါးက စာေရးသူကို ယခုလို ေျပာဆိုလာပါသည္။ ဝီရသူကိုဘုန္းႀကီးလို႔ မသတ္မွတ္တဲ့ ေက်ာင္းဒကာ၊ ဒကာမေတြ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္လုပ္ရကိုင္ရခက္တယ္။ ဖိအားတစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္ ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္မလုံဘဲ ပညာေရးဆိုင္းဘုတ္ ျဖဳတ္ခ် ပစ္သည္ကို ဖုံးကြယ္လို၍ အထက္ပါ စကားကိုေျပာဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။က်ဴးလြန္သူ ဘာသာျခားက ေၾကာက္ရမည့္ကိစၥ၌ အက်ဴးလြန္ခံရသည့္ နစ္နာသူကာယကံရွင္ကေၾကာက္လန႔္ေနျခင္းသည္မိမိသိကၡာကို မိမိမယုံၾကည္၍သာ ျဖစ္ပါသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၃ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၂၈)တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ စာမူျဖစ္ပါသည္)